بررسی دقیق علت سرریز شدن روغن هیدرولیک از مخزن

اگر روغن هیدرولیک بیش از اندازه در مخزن وجود داشته باشد از مخزن سرریز می کند. علاوه بر این، وجود هوا در داخل سیستم هیدرولیک نیز می تواند منجر به کف کردن آن و سرریز شدن روغن هیدرولیک از مخزن شود. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی علت سرریز شدن روغن هیدرولیک از مخزن پرداخته‌ایم تا بدانید چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توانید این مشکل را برطرف کنید.

روغن هیدرولیک در خودروها کاربرد زیادی دارد چراکه امروزه اکثر خودروها دارای فرمان هیدرولیک می باشند و به همین دلیل به روغن هیدرولیک نیاز دارند. حال یکی از مشکلاتی که ممکن است بوجود بیاید، سرریز شدن روغن هیدرولیک از مخزن است که معمولاً به خاطر مقدار بیش از حد روغن هیدرولیک و کف کردن آن اتفاق می افتد که به همین منظور ما در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی “علت سرریز شدن روغن هیدرولیک از مخزن” (What Causes Hydraulic Oil Overflow From The Tank) و راه حل آن بپردازیم.

علت سرریز شدن روغن هیدرولیک از مخزن

علت-سرریز-شدن-روغن-هیدرولیک-از-مخزن

اصلی ترین دلایل سرریز شدن روغن هیدرولیک از مخزن عبارتند از:

روغن هیدرولیک چیست؟

مقدار زیاد روغن هیدرولیک در مخزن

زمانی که مخزن هیدرولیک با مقدار بیش از حد روغن هیدرولیک پر شده است، درپوش مخزن دیگر مقاومتی نخواهد داشت و با آسیب دیدن آنها، روغن هیدرولیک از مخزن سرریز خواهد شد. اگر سطح روغن هیدرولیک در مخزن زیاد باشد شما با استفاده از یک سرنگ تمیز می توانید مقدار اضافی روغن را به بیرون بکشید تا حجم روغن هیدرولیک تنظیم و از سرریز شدن آن جلوگیری کنید.

کف کردن روغن هیدرولیک

مورد بعدی که باید به آن اشاره داشته باشیم، پایین بودن سطح روغن هیدرولیک است که می تواند منجر کف کردن روغن هیدرولیک و سرریز شدن آن از مخزن شود. اگر سطح روغن هیدرولیک در مخزن کم باشد، دریچه های ورودی یا لوله‌ها شروع به کشیدن هوا می کنند. سپس این هوادهی باعث کف کردن روغن هیدرولیک می شود می تواند و با افزایش حجم آن باعث سرریز شدن روغن هیدرولیک از مخزن می شود.

علت کف کردن روغن هیدرولیک همچنین می تواند به آلودگی روغن هیدرولیک و کاهش راندمان خروجی پمپ هیدرولیک مربوط باشد ولی اغلب وجود یک مشکل مکانیکی باعث کف کردن روغن هیدرولیک و سرریز شدن آن از مخزن می شود.

برای بررسی این موضوع ابتدا بررسی کنید آیا روغن هیدرولیک در حین کار کردن ماشین کف می کند و باعث سرریز از مخزن می شود یا خیر. سپس باید ماشین را جک بزنید تا چرخ های جلو از زمین بلند شوند. بعد از آن، خودرو را روشن کنید و چندین بار فرمان را به راست و چپ بچرخانید تا گردش روغن هیدرولیک را بررسی کنید. اگر با انجام این کار روغن هیدرولیک کف می کند و از مخزن خارج می شود باید محلی که باعث ورود هوا به سیستم می شود را پیدا کنید که معمولاً محل اورینگ ورودی پمپ هیدرولیک باعث هوا گرفتن سیستم می شود.

سرریز-شدن-روغن-هیدرولیک-از-مخزن

به طور کلی سرریز شدن روغن هیدرولیک از مخزن باعث کاهش سطح روغن و از کار افتادن فرمان هیدرولیک و سایر خطرات می شود. این اتفاق به مروز زمان باعث می شود که شما رانندگی بدون روغن هیدرولیک را انجام دهید و علاوه بر سفت شدن فرمان، به پمپ هیدرولیک فرمان نیز آسیب برسانید که توصیه ما این است ابتدا محل محل هوادهی مخزن را پیدا کنید و بعد از برطرف کردن آن، مخزن را با مقدار صحیح روغن هیدرولیک پر کنید تا از سرریز آن نیز جلوگیری کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت سرریز شدن روغن هیدرولیک از مخزن دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند. همچنین اگر تجربه‌ای راجع به علت سرریز شدن روغن هیدرولیک از مخزن دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات بیان کنید تا افرادی که این مشکل را دارند بتوانند از تجربه شما عزیزان استفاده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.