آیا رانندگی بدون روغن هیدرولیک را می توان انجام داد؟

روغن هیدرولیک یکی از سیالات بسیار مهم است که اگر این روغن در خودرو وجود نداشته و یا سطح آن بسیار پایین باشد، با مشکلات مختلفی روبرو می شوید و ادامه رانندگی را مختل می کند. به همین منظور ما به بررسی امکان رانندگی بدون روغن هیدرولیک پرداخته‌ایم تا بیشتر از این موضوع آگاهی پیدا کنید.

قبل از اینکه با ماشین خود رانندگی کنید، هرگونه روغن ریزی یا وجود نشتی را چک کنید تا از عواقب احتمالی جلوگیری کنید. هر خودرویی دارای مایعات حیاتی و مختلفی می باشد که یکی از این ها، روغن هیدرولیک می باشد. روغن هیدرولیک برای روانکاری قطعات مختلف و عملکرد درست فرمان بسیار مهم است. حال ممکن است این سوال برای شما بوجود بیاید که آیا “رانندگی بدون روغن هیدرولیک” امکان پذیر است یا نه؟ پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

رانندگی بدون روغن هیدرولیک

رانندگی بدون روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک (Hydraulic Fluid) چیزی است که به شما امکان می دهد با تکیه بر اصول هیدرولیک، فرمان را به راحتی و فقط با یک دست بچرخانید. هنگامی که ماشین روغن هیدرولیک نداشته باشد یا اینکه روغن دچار نشتی شده باشد، چرخاندن فرمان بسیار دشوار خواهد شد به گونه‌ای که با فشار زیاد فقط می توانید به طور اندکی فرمان را بچرخانید. اگر این کار را برای مدت طولانی ادامه دهید، ممکن است منجر به بدتر شدن شرایط رانندگی و به خطر افتادن ایمنی خودتان و افراد دیگر شوید.

علت بالقوه کم بودن روغن هیدرولیک فرمان، فرسودگی و استفاده از خودرو است. همانطور که ماشین شما قدیمی می شود یا مسافت زیادی را طی می کند، روغن هیدرولیک کاملاً مصرف می شود و در نتیجه هیچ روغنی برای روانکاری این قطعات متحرک نخواهید داشت.

به طور کلی باید گفت رانندگی بدون روغن هیدرولیک امکان پذیر است ولی این کار برای شما بسیار سخت خواهد شد. اگر بدون روغن هیدرولیک رانندگی کنید، می توانید خودرو را هدایت کنید، اما نیروی زیادی لازم است. به عبارت دیگر، چرخ های خودرو همچنان قابل چرخش هستند، به لطف اتصال مکانیکی که هنوز وجود دارد، اما احساس فرمان بسیار سنگین خواهد بود. ممکن است مجبور شوید گشتاور زیادی به فرمان وارد کنید و مقاومت بیشتری را در دستان خود احساس کنید. علاوه بر این، رانندگی بدون روغن هیدرولیک باعث آسیب جبران ناپذیری به پمپ هیدرولیک فرمان می شود. در صورت کم بودن این مایع شما متوجه صدای عجیبی می شوید که از پمپ هیدرولیک فرمان می آید و در صورت ادامه رانندگی، این پمپ آسیب می بیند و باعث ایجاد هزینه های زیاد می شود.

علائم کم بودن روغن هیدرولیک

در سیستم فرمان هیدرولیک، انرژی از طریق استفاده از سیال به مکانیزم فرمان منتقل می شود. اگر مقدار کمی روغن هیدرولیک داشته باشید،‌ توانایی فرمان ماشین شما به خطر می افتد. برای درک علائم کم بودن روغن هیدرولیک، موارد زیر را در نظر بگیرید:

سر و صدای زیاد فرمان

سیستم فرمان از یک پمپ با هدف افزایش فشار به مکانیزم فرمان استفاده می کند. با وجود این پمپ، ما می توانیم از روغن هیدرولیک استفاده کنیم تا فرآیند فرمان را استاندارد کنیم. از طرفی اگر روغن هیدرولیک کم باشد و هوای بیشتری در داخل پمپ هیدرولیک وجود داشته باشد، صدای عجیبی ایجاد می شود و رانندگان می توانند این را در هنگام چرخاندن فرمان بشنوند.

برای رفع این مشکل تنها کاری که باید انجام دهید این است که مخزن هیدرولیک را با روغن هیدرولیک پر کنید. شما به راحتی می توانید روغن هیدرولیک فرمان را پیدا کنید و این صدا را بلافاصله از بین ببرید. اگر فرمان خودروی شما هنگام چرخش همچنان این صدا را تولید می کند، ممکن است مشکلات دیگری مانند خرابی پمپ هیدرولیک فرمان داشته باشید.

به اطراف پریدن فرمان

علامت بعدی کم بودن روغن هیدرولیک، پرش فرمان است. هر زمان که احساس کردید هنگام چرخاندن فرمان، فرمان به اطراف می پرد این نشان دهنده کم بودن روغن هیدرولیک است. برای مثال، اگر فرمان خود را به چپ می چرخانید و فرمان به سمت راست تکان بخورد و سپس به سمت چپ برگردد. این موضوع بسیار خطرناک است و در صورت بی توجهی، مشکل بدتر می شود و بنابراین اجازه ندهید که این مسئله ادامه پیدا کند.

سخت شدن فرمان

این بارز ترین علامت کم بودن روغن هیدرولیک است. اگر چرخاندن فرمان برایتان سخت است، بلافاصله می توانید متوجه شوید که خودروی شما روغن هیدرولیک ندارد یا سطح آن بسیار کم است. این یک مشکل جدی است و احتمال بروز تصادف را بالا می برد زیرا رانندگی یا کنترل خودرو به روشی که می خواهید تقریباً غیر ممکن خواهد بود.

قفل شدن فرمان

اگر خودروی شما روغن هیدرولیک نداشته باشد یا سطح آن بسیار کم باشد، حتی ممکن است متوجه شوید که فرمان قفل شده است. زمانی که این وضعیت اتفاق می افتد شما اصلاً نمی توانید چرخش فرمان را انجام دهید.

خرید روغن هیدرولیک ماشین

خرید روغن هیدرولیک ماشین

حالا که متوجه شدید رانندگی بدون روغن هیدرولیک بسیار سخت و تقریباً غیر ممکن است، نیاز است در صورت مشاهده علائمی که گفته شد، سریعاً روغن هیدرولیک را شارژ کنید. به همین منظور شما می توانید برای خرید روغن هیدرولیک ماشین به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. مجموعه یدک یار طیف وسیعی از روغن هیدرولیک را برای ماشین های مختلف ارائه می کند تا شما مشتریان عزیز با دست باز انتخاب خود را انجام دهید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به رانندگی بدون روغن هیدرولیک دارید می توانید دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.