تفاوت شمع پایه بلند و کوتاه چیست؟

شمع های ماشین انواع مختلفی دارند که یکی از وجه های تمایز آنها، ارتفاع شمع می باشد. هنگام خرید، شما باید تفاوت شمع پایه بلند و کوتاه را بدانید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای ماشینتان داشته باشید. هر خودرویی از شمع با ارتفاع مشخصی بهره می برد که همین مسئله باعث تفاوت اندازه شمع ها شده است.

شمع ها (Spark Plugs) نقش فوق العاده مهمی در عملکرد ماشین شما دارند. در واقع، بدون کارکرد صحیح شمع ها، خودروی شما به احتمال زیاد اصلاً نمی تواند کار کند و به همین منظور تعویض به موقع شمع های خودرو اهمیت زیادی دارد. زمانی که قصد خرید شمع خودرو را دارید ممکن است فروشنده از شما بپرسد که شمع پایه بلند می خواهید یا پایه کوتاه و شما ندانید که اینها چه تفاوتی باهم دارند. به همین منظور ما در این مقاله می خواهیم به بررسی “تفاوت شمع پایه بلند و کوتاه” بپردازیم تا بدانید بهترین انتخاب برای خودروی شما کدام است.

تفاوت شمع پایه بلند و کوتاه

تفاوت شمع پایه بلند و کوتاه

شمع ها برای هر خودرویی استاندارد مخصوص به خودشان را دارند. به طور مثال بعضی از موتورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از شمع پایه بلند استفاده می کنند و بعضی دیگر فقط باید شمع پایه کوتاه را برای آنها مورد استفاده قرار داد. همانطور که از نام شمع پایه بلند و پایه کوتاه پیداست، منظور ارتفاع شمع است که با توجه به موتور و سرسیلندر هر خودرو مورد استفاده قرار می گیرد که همین مسئله باعث تفاوت هایی بین این مدل شمع ها شده است.

شمع پایه کوتاه طول رزوه کمی دارد که ما شاهد استفاده از آن در بیشتر خودروهای داخلی مانند پژو ۴۰۵، پژو پارس، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۳، تیبا و همچنین بعضی از خودروهای چینی مانند لیفان X50، لیفان X60، جک J3، جک J5 و… هستیم.

حال شمع پایه بلند طول رزوه بالاتری دارد که معمولاً از این نوع شمع برای خودروهای داخلی با موتور TU5 و همچنین خودروهای خارجی و چینی استفاده می شود. به طور مثال خودروهایی که از شمع پایه بلند استفاده می کنند شامل پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶، پژو پارس TU5، برلیانس H320 و برلیانس H330، هایما S7، سوناتا YF، سانتافه و… می باشند.

به یاد داشته باشید که ارتفاع شمع می تواند روی جرقه زنی خودرو تاثیر بگذارد و اگر شمع با ارتفاع نامناسبی را برای ماشینتان انتخاب کنید علاوه بر مشکلی که در احتراق خودرو بوجود می آید، باعث می شود پیستون به سر شمع ها بزند و منجر به سوراخ شدن پیستون شود.

خرید شمع انواع خودرو ها

خرید شمع انواع خودرو ها

همانطور که متوجه شدیم، شما باید شمع با ارتفاع مناسب را برای ماشینتان خریداری کنید تا عملکرد احتراق و پیستون دچار نقص نشود. به همین منظور اگر نمی دانید آیا باید شمع پایه بلند و یا پایه کوتاه را برای ماشین خریداری کنید، می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان جهت خرید شمع بهره مند شوید. پس از تماس با مجموعه یدک یار، همکاران ما بعد از اطلاع از مدل خودروی شما، اطلاعات کاملی را در اختیارتان خواهند گذاشت و شما را در راستای خریدی مناسب تر یاری خواهند کرد. خبر خوب برای شما مشتریان عزیز این است که در وبسایت یدک یار مدل های گوناگونی از شمع وجود دارد که همین مسئله باعث سهولت خرید شمع خودرو خواهد شد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به استفاده از شمع پایه بلند و کوتاه دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.