بررسی تخصصی علل ضعیف استارت خوردن ماشین

ضعیف استارت خوردن ماشین مشکلی است که می تواند به خرابی باتری، خرابی موتور استارت، از کار افتادن شیر برقی، فرسودگی شمع ها و بسیاری از دلایل دیگر مربوط باشد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی علل ضعیف استارت خوردن ماشین پرداخته‌ایم تا بدانید برای رفع این مشکل چه مواردی را باید بررسی کنید.

استارت کم جون و ضعیف استارت خوردن ماشین می تواند آزار دهنده باشد و رفت و آمد راحت را دشوار می کند. معمولاً “علل ضعیف استارت خوردن ماشین” می تواند مختلف باشد ولی چند دلیل رایج وجود دارد که اگر آنها را مورد بررسی قرار دهید می توانید مشکل استارت کم جون و ضعیف ماشین را برطرف کنید. برای حل این مشکل ما به بررسی تخصصی علل ضعیف استارت خوردن ماشین (What Causes a Weak Start In a Car) پرداخته‌ایم تا بدانید مشکل از چه چیزهایی است و چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

چرا ماشین ضعیف استارت میخوره؟

علل-ضعیف-استارت-خوردن-ماشین

اگر می پرسید که “چرا ماشین ضعیف استارت میخوره” باید بگوییم که معمولاً باتری ضعیف، خرابی موتور استارت، از کار افتادن شیر برقی، فرسودگی شمع ها و… باعث بوجود آمدن این مشکل می شوند. اما بیایید نگاهی دقیق تر به علل ضعیف استارت خوردن ماشین بیندازیم تا بدانیم چگونه این مشکل بوجود می آید.

علت ضعیف استارت خوردن ماشین

استارت کم جون و ضعیف عمدتاً در فصل زمستان رخ می دهد زیرا دمای سرد به طرق مختلف بر خودرو تاثیر می گذارد. به‌خصوص اگر ماشین را در یک شب سرد در فضای باز پارک کرده باشید که در این صورت ممکن است متوجه شوید که ماشین در صبح به سختی استارت می خورد. اما اگر در تمامی فصول مشاهده می کنید که ماشین ضعیف استارت می خورد معمولاً “علت ضعیف استارت خوردن ماشین” به موارد زیر مربوط می شود:

روشن شدن ماشین با دو استارت

خرابی یا ضعیف بودن باتری

رایج ترین علت ضعیف استارت خوردن ماشین باتری خراب یا ضعیف است. استارتی که موتور ماشین شما را روشن می کند به سیگنال الکتریکی برای روشن نیاز دارد و اگر مشکلی در باتری وجود داشته باشد، موتور ماشین به سختی روشن می شود و یا اصلاً روشن نخواهد شد. علاوه بر سخت استارت خوردن ماشین، از دیگر علائم خرابی باتری ماشین می توانیم به کم نور شدن چراغ های جلو، چرخش کند میل لنگ، صدای کلیک هنگام چرخاندن سوییچ و… اشاره داشته باشیم.

خوبی خرابی یا خوابیدن باتری ماشین این است که شما می توانید به راحتی این قطعه را تعویض کنید و مشکل استارت کم جون ماشین را حل کنید.

مشکل موتور استارت

اگر مشکلی در موتور استارت وجود داشته باشد که سیگنال الکتریکی موتور را دریافت می کند، ممکن است ماشین شما ضعیف استارت بخورد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص اینکه آیا موتور استارت مشکل دارد یا نه این است که وقتی سوییچ خود را می چرخانید، بررسی کنید که آیا چراغ های ماشین روشن می شوند یا خیر. چرخاندن سوییچ باتری را روشن می کند، بنابراین اگر سوییچ خود را تا آخر چرخانده‌اید و چراغ ها روشن می شوند اما ماشین استارت ضعیف می خورد، این می تواند نشان دهنده مشکل موتور استارت باشد. برای حل مشکل موتور استارت نیاز به یک متخصص حرفه‌ای خواهید داشت که بنابراین توصیه می کنیم تشخیص دقیق تر را به افراد ماهر بسپارید.

خرابی سوئیچ احتراق

سوئیچ احتراق موضوع دیگری است که می تواند جزء علل ضعیف استارت خوردن ماشین قرار بگیرد چراکه سوئیچ احتراق نقش مهمی بین باتری و موتور استارت بازی می کند و نیرو را از باتری به موتور منتقل می کند. در صورت خرابی سوئیچ احتراق تنها راه حل تعویض این قطعه است.

فرسودگی شمع ها

اگر ماشین استارت کم جون می خورد ممکن است شمع ها دچار کثیفی یا فرسودگی شده باشند. علاوه بر مشکل استارت ماشین، از دیگر نشانه های تعویض شمع خودرو بایستی به کم شدن شتاب شدن ماشین و بالا رفتن مصرف سوخت سوخت اشاره کنیم که اگر با این علائم را مشاهده کردید بایستی شمع ها را تعویض کنید.

رگلاژ نبودن تسمه تایم

تسمه تایم ماشین میل لنگ و میل سوپاپ را به صورت هماهنگ می چرخاند و باعث می شود سیلندرها در زمان های مناسب شلیک کنند تا احتراق مناسب صورت گیرد. اگر ماشین ضعیف استارت می خورد یکی از مواردی که باید چک کنید تنظیم بودن تسمه تایم است. تایم گیری یا تنظیم تسمه تایم کار پیچیده‌ای است و بایستی اینکار را نزد یک مکانیک ماهر انجام دهید تا مشکلات مختلف از جمله استارت ضعیف ماشین را برطرف کنید.

گرفتگی صافی بنزین

اگر سوخت نتواند به موتور برسد، ماشین برای سوزاندن آن با مشکل مواجه خواهد شد. پس همانطور که مشخص است، گرفتگی فیلتر بنزین مانع از استارت مناسب ماشین می شود. توصیه می کنیم برای جلوگیری از استارت ضعیف ماشین هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر صافی بنزین را تعویض کنید.

استارت-کم-جون

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علل ضعیف استارت خوردن ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند. همچنین اگر تجربه‌ای راجع به علت ضعیف استارت خوردن ماشین دارید خوشحال می شویم که در قسمت نظرات بیان کنید تا افرادی که با این مشکل سر و کار دارند بتوانند از تجربیات شما عزیزان استفاده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.