بررسی هایما S7

هایما S7 از خودروهای تولید شده در کمپانی هایما است و برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ از آن رونمایی شد. این مدل خودرو یکی از پر فروش ترین اتومبیل های اس یووی در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ شناخته شد. در این مقاله به بررسی این خودرو پرداخته ایم.

نام خودرو “هایما S7” را در بسیاری از نمایشگاه های اتومبیل دیده اید و مسلما تعداد بیشماری از آن را در سطح خیابان های شهر مشاهده می‌کنید. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و تا سال ۲۰۱۶ نیز ارتقا یافت. هایما در دسته بندی اتومبیل های اس یووی قرار می‌گیرد و از امکانات و آپشن های مختلفی برخوردار است. شاید این موضوع یکی از دلایل محبوبیت این خودرو در سراسر کشور های آسیایی شده است.

در این مقاله قصد داریم تا به “بررسی هایما S7” پرداخته و اطلاعاتی درباره تاریخچه تولید این مدل خودرو و همچنین ویژگی های مختلف آن را در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد خرید این اتومبیل را دارید، با ما همراه باشید.

تاریخچه هایما

تاریخچه هایما S7

هایما (Haima S7) یکی از کمپانی های برند خودروسازی در چین است که سال ۱۹۹۲ شروع کرد. این کمپانی در نخستین روز های تاسیس خود با هدف ارائه خودرو های مزدا در چین طی یک سرمایه گذاری توسط استان هاینان چین شروع به فعالیت کرد و در سال ۲۰۰۶ تحت مالکیت گروه فاو درآمد. البته تکنولوژی خودروهای تولید شده در این کمپانی همچنان از مزدا تبعیت می‌کند.

خودرو های مینیاتوری و سواری از مهم ترین دسته بندی های اتومبیل های تولید شده در کمپانی هایما می‌باشد و تاکنون بیش از ۱۵۷۲۴۲ دستگاه از اتومبیل های تولید شده در کمپانی هایما در سراسر دنیا به فروش رسیده است. لازم به ذکر است که نام هایما نیز کوتاه شده عبارت هاینان مزدا می‌باشد.

هایما S7 نیز جزئی از خانواده بزرگ گروه فاو محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۰ از آن رو نمایی شد. این خودرو در سه مدل معمولی، فیس لیفت، و توربو به ترتیب در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، و ۲۰۱۶ در بازارهای جهانی عرضه شده است. هایما S7 براساس پلتفرم مزدا سی ایکس- ۷ طراحی شده است و بعد ها به پلتفرم فورد اسکیپ ارتقا یافت.

هایما S7 در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در بین یکی از پر فروش ترین خودرو های کمپانی هایما قرار گرفت و در سال ۱۳۹۴ پا به ایران گذاشت. اولین نسخه این مدل با مشارکت کمپانی هایما و شرکت ایران خودرو خراسان به مرحله مونتاژ رسید. در وهله اول موتور ۲۰۰۰ سی سی آن و از سال ۱۳۹۶ مدل ۱۸۰۰ سی سی توربو شارژ آن توسط ایران خودرو مونتاژ گردید.
با توجه به مصرف سوخت بالا موتور ۲۰۰۰ سی سی این هایما، دستور توقف تولید آن در سال ۱۳۹۷ توسط سازمان ملی استاندارد ایران صادر گردید.

 بررسی ویژگی های ظاهری هایما S7

هایما S7 یکی از اتومبیل های شاسی است که به دلیل دارا بودن امکانات لازم جهت برطرف کردن انتظار مشتری از قیمت و همچنین ظاهر مناسبی در مقایسه با دیگر برند های هم رده خود برخوردار است. به همین دلیل است که به یکی از پر فروش ترین اتومبیل ها در کشور تبدیل شده است و روزانه شاهد تردد بسیاری از آنها در خیابان های شهر هستیم.

در این بخش قصد داریم تا به بررسی کلی “مشخصات هایما S7” از نظر ظاهری بپردازیم:

بررسی بدنه هایما S7

به طور کلی، هایما S7 جزء خودرو های شاسی خوش قیافه قرار می‌گیرد. در نگاه اول به این خودرو ممکن است الهاماتی از خودرو هایی مانند تویوتا پرادو و بی ام وی ایکس-۳ را بگیریم، که البته درست و به جا است چرا که طراحی آن کمی تا قسمتی شباهت های زیادی با این دو مدل اتومبیل دارد اما در جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند.

وجود کاپوت برجسته، خطوط عمودی و استیل رنگ جلو پنجره، و همچنین شمایل خشن سپرها در نمای جلویی هایما S7، چهره آن را کمی تا قسمتی جذاب و خشن کرده است.
علاوه بر آن، گلگیر ها برجسته ای که در کنار هر دو طرف خودرو خود نمایی می‌کند، به زیبایی بیشتر آن افزوده است. حالت های متمایل به شمایل جعبه ای ستون های اتومبیل نیز حس تماشا یک خودرو اس یووی را برای بیننده به خوبی به وجود می‌آورد.
همچنین، مه شکن های دایروی شکل که در دو طرف سپر قرار گرفته اند و زیبایی نمای جلویی را تکمیل کرده است.

نمای جانبی هایما S7

در نمای جانبی خودرو نیز شاهد روف ریل و برجستگی هایی در بخش پایینی درب ها هستیم که در پر رنگ تر کردن حس و حال یک خودرو شاسی بسیار تاثیر گذار بوده است. در بخش چرخ ها نیز شاهد وجود رینگ های ۱۷ اینچی و چهار لاستیک تولید شده توسط شرکت هنکوک هستیم که نمای قدرتی این خودرو شاسی را به خوبی تامین کرده است.

بر خلاف بخش های ذکر شده، نمای عقبی خودرو از خطوط منحنی کمتری برخوردار است و به جای آن چراغ های کشیده آن بیشتر خود نمایی می‌کند. البته وجود نوار کرومی بر روی سپر عقبی که به صورت ممتد کشیده شده نمای عقبی را از یکنواختی درآورده است.

همچنین، طراحی دو اگزوز کرومی نیز در از بین بردن یکنواختی نمای عقبی هایما بی تاثیر نبوده است. در نهایت، برند کمپانی هایما در فاصله بین شیشه و صندوق عقب خود نمایی می‌کند. سقف هایما نیز دارای روف رک و سانروف می‌باشد که از امکانات قابل توجه از نگاه مشتریان به حساب می‌آید.

بررسی کابین هایما S7

طراحی داشبورد و تریم های تو دری اولین مواردی است که بالافاصله بعد از نشستن در اتومبیل به چشم می‌آید. طراحی این بخش به علاوه پشت آمپر دقیقا شبیه به برخی از محصولات شرکت های خودروسازی کره ای می‌باشد و از این نظر جاذبه جدیدی را در نگاه بیننده به وجود نمی‌آورد. سیستم مالتی مدیا و مانیتور ۷ اینچی تعبیه شده در بالای داشبورد از دومین مواردی است که به چشم می‌آید.
شکل و شمایل ساده دسته دنده در کنار طراحی عجیب ترمز دستی، و وجود کنسول باکس در بخش پنل کنسولی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

کابین هایما S7

غربیلک فرمان که آرم برند هایما را در وسط خود جای داده است دارای دکمه های متعددی جهت کنترل سیستم صوتی، پاسخ تماس و همچنین کروز کنترل می‌باشد.

صندلی های تعبیه شده در هایما از راحتی کاملا مناسبی برخوردارند و جنس پارچه آنها معمولا از چرم می‌باشد. ترکیب رنگ تریم های تو دری با بخشی از روکش صندلی ها یکی از گزینه های جذابی است که در طراحی به آن پرداخته شده است.

صندلی هایما S7

درک راحتی فضای سرنشینان عقبی با صندلی های بزرگی که به خوبی از پس سه فرد بزرگسال بر می‌آید با باز کردن درب های عقبی هایما S7 قابل تشخیص است.

در بخش صندوق عقب نیز قابلیت هایی مانند تا کردن صندلی ها برای بزرگ تر شدن فضای صندوق وجود دارد که به عنوان “آپشن هایما S7” محسوب می‌شود و با طاقچه بلند به خوبی هماهنگ و منطقی به نظر می‌آید. شیشه بالابر های درب های عقب نیز در تودری ها بکار رفته است.

امکانات رفاهی هایما S7

  • ایربگ سرنشینان جلویی و جانبی
  • ترمز چهار چرخ دیسکی
  • سیستم ترمز EBD و ABS
  • سیستم کنترل کشش TCS
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA  
  • سیستم پیشرفته پایداری الکترونیکی ترمز ESP
  • آینه های برقی مجهز به گرمکن
  • آینه وسط با قابلیت فاصله نمایش با مانع عقب
  • دوربین ۳۶۰ درجه دنده عقب (نسخه توربو شارژ)
  • سیستم صوتی مجهز به ۶ اسپیکر
  • صندلی راننده برقی در ۸ جهت و مجهز به گرمکن
  • صندلی شاگرد با قابلیت تنظیم ۴ جهته دستی مجهز به گرمکن
  • سنسور نور (نسخه توربو شارژ)
  • سنسور باران (نسخه توربو شارژ)
  • کروز کنترل (نسخه فول اتوماتیک)
  • استارت دکمه ای
  • سانروف برقی
  • ورود بدون کلید (نسخه فول اتوماتیک)
  • گیربکس اتوماتیک
  • اسپویلر
  • ایموبلایزر (سیستم ضد سرقت)
  • سیستم مالتی مدیا (راهیاب، نَویگیشن، بلوتوث، و …)
  • چراغ های روز / قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ ها از داخل
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم هشدار تنظیم باد تایر ها

مشخصات فنی هایما S7

کمپانی هایما با بهره گیری از مشخصات فنی خودروهایی مانند میتسوبیشی، مزدا، و بوش اقدام به ساخت این خودرو نموده است. در ادامه به بررسی مشخصات فنی این مدل خودرو در دو نسخه معمولی و توربو می‌پردازیم:

هایما S7معمولیتوربو
نوع موتورHM484QHM484Q-A
حجم موتور۲۰۰۰ سی سی۱۸۰۰ سی سی
پیشرانه۴ سیلندر۴ سیلندر توربو شارژ
سوپاپ۱۶۱۶
گیربکس۵ دسته۶ دسته
قدرت۱۴۸ اسب بخار۱۷۰ اسب بخار
گشتاور۱۸۰ نیوتن متر۲۳۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا صد۱۳ ثانیه۱۰٫۵ ثانیه
سرعت۱۶۵ کیلومتر بر ساعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
حجم باک۶۱ لیتر۶۱ لیتر
مصرف ترکیبی۸٫۸ لیتر۹٫۷ لیتر
نوع سوخت سازگاربنزین با اکتان ۹۳بنزین با اکتان ۹۳
نوع بدنهشاسی بلندشاسی بلند
نوع شاسییکپارچهیکپارچه
استاندارد آلایندگی۴ یورو۴ یورو

تغییرات هایما S7 فیس لیفت

همانطور که گفته شد، آخرین نسل از هایما S7 نسخه فیس لیفت آن است که در سال ۲۰۱۶ وارد بازار های جهانی شد. این نسخه دارای تغییرات بسیاری در ظاهر و بدنه خودرو شده است. برخی از مهم ترین تغییراتی که در نسخه فیس لیفت هایما S7 شاهد آن بوده ایم شامل موارد زیر است:

بدنه

  • ضرب گیر سپر عقب
  • پدال جدید
  • روف رک جدید
  • طرح جدید رینگ ها
  • طراحی جدید چراغ مه شکن
  • سپر و جلو پنجره جدید

مزایا و معایب هایما S7

مزایامعایب
ظاهر زیباکیفیت پایین متریال کابین
ابعاد مناسب و جمع و جورسیستم تعلیق بسیار نرم
بهره گیری از گیربکس POWERTECH کرهگلگیر های حجیم
ایمنی بالاضعف پیشرانه
مصرف سوخت مناسبتجربه رانندگی نه چندان مطلوب
سواری نرمقیمت بالا در مقایسه با کیفیت
استهلاک پایینضعف خدمات پس از فروش

رقبای هایما S7

از آنجایی که همیشه شاهد عرضه چندین خودرو در رنج قیمتی و با ویژگی های یکسان هستیم، هایما اس ۷ نیز از رقبای مختلفی با توجه به کلیات ذکر شده درباره ویژگی های ظاهری و فنی این مدل برخوردار است. از مهم ترین رقبای این مدل می‌توان به جک S5، پژو ۲۰۰۸، و ام وی ام X33S اشاره نمود.

خرید لوازم یدکی هایما

خرید لوازم یدکی هایما S7

خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو از مهم ترین بخش هایی است که افراد با توجه به سهولت دسترسی به آنها اقدام به خرید مدل اتومبیل مورد نظر خود می‌کنند. در واقع، داشتن خودرویی که علاوه بر راحتی و ایمنی، لوازم یدکی و قطعات در دسترسی داشته باشد نیز از جمله فاکتور های مورد توجه جهت اقدام به خرید یک اتومبیل می‌باشد.

هایما S7 نیز جزء آن دسته از خودرو های چینی است که با ضعف عرضه لوازم یدکی و قطعات رو به روست و اگر بتوانید مرکز ارائه دهنده آن را بیابید، کیفیت های آن در موارد بسیاری پایین و یا حتی تقلبی می‌باشد.

کماکان مراکز معتبر محدودی وجود دارند که ارائه دهنده قطعات و لوازم یدکی این مدل هایما با کیفیت اصل و همچنین خدمات پس از فروش هستند. اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید لوازم یدکی این خودرو  با کیفیت اصل هستید، فروشگاه یدک یار می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.
این مجموعه عرضه کننده محصولات مصرفی خودرو با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا هستند و خدمات پس از فروشی مانند امکان تعویض یا مرجوعی کالا را نیز در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

با دریافت مشاوره رایگان از این مجموعه تجربه خرید مطمئنی را داشته باشید. برای خرید لوازم یدکی هایما S7 با ما در تماس باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.