بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی هایما S7

هایما S7 یکی از خودروهای با کیفیت چینی می باشد که از استقبال خوبی در بازار کشورمان برخوردار است. محبوبیت هایما S7 باعث شده که افراد زیادی به دنبال تعویض قطعات مصرفی این خودرو باشند که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی هایما S7 پرداخته‌‌ایم تا به طور کامل از موضوع آگاهی پیدا کنید.

هایما اس ۷ (Haima S7) یک خودروی اس یووی محسوب می شود که شرکت ایران خودرو این ماشین را در دو نسخه معمولی و توربو مونتاژ کرده است. موتور ۲۰۰۰ سی سی هایما اس ۷ در سال ۱۳۹۴ و مدل ۱۸۰۰ سی سی توربو شارژ آن از سال ۱۳۹۶ توسط ایران خودرو مونتاژ گردید. البته به دلیل مصرف سوخت بالای مدل ۲۰۰۰ سی سی، این مدل دیگر تولید نمی شود. خودروی هایما S7 از استقبال بالایی در کشورمان برخوردار می باشد و جزء پر فروش ترین خودروهای چینی محسوب می شود که به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی هایما S7” بپردازیم تا صاحبان این خودرو را در جهت حفظ و نگهداری بهتر این خودرو یاری کنیم. پس با ما همراه باشید تا با بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی هایما S7 معمولی و هایما S7 توربو آشنا شوید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور هایما S7

همانطور که اشاره کردیم، خودروی هایما S7 با دو نوع موتور توربو شارژ و معمولی در بازار وجود دارد که روغن موتور مناسب برای این دو مدل، روغن موتور با ویسکوزیته ۱۰W40 می باشد. علاوه بر این، برای موتور معمولی ۲۰۰۰ سی سی باید از ۳٫۵ لیتر و برای موتور توربو شارژ ۱۸۰۰ سی سی از ۵ لیتر روغن موتور استفاده کنید (البته با لحاظ تعویض فیلتر روغن برای هر دو مدل). با این اوصاف، بهترین زمان تعویض روغن موتور هایما S7 هر ۵۰۰۰ کیلومتر یا هر ۶ ماه می باشد (هر کدام زودتر برسد).

[ARPrice id=190]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس هایما S7

خودروی هایما S7 با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه شده و همانطور که می دانید به دلیل حساسیت های بالای گیربکس های اتوماتیک، بهتر است روغن گیربکس هایما S7 را سر موقع تعویض کنید. به همین منظور، بهترین زمان تعویض روغن گیربکس هایما S7 بین مسافت های ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=191]

بهترین زمان تعویض زنجیر تایم هایما S7

یکی از قطعات بسیار مهم در پیشرانه این خودرو که وظیفه زمانبندی چرخش میل لنگ و میل سوپاپ را بر عهده دارد زنجیر تایم هایما S7 می باشد. زنجیر تایم بر خلاف تسمه تایم، مقاومت بالایی در برابر آسیب و پارگی دارد که به همین دلیل می توانیم بگوییم زنجیر تایم هایما S7 طول عمر بالایی دارد. به طور کلی شما باید بین مسافت های ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر سلامت زنجیر تایم هایما S7 را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. نکته آخر اینکه دقت داشته باشید این قطعه در تیپ های معمولی و توربو هایما S7 تفاوت دارد اما زمان تعویض آن ها یکسان است.

[ARPrice id=192]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام هایما S7

تسمه دینام هایما S7 وظیفه انتقال انرژی به اجزای مهم این خودرو از جمله واتر پمپ، سیستم تهویه مطبوع، پمپ فرمان و… را بر عهده دارد. امروزه تسمه های دینام به دلیل استفاده از فناوری های پیشرفته عمر بالایی را خواهند داشت که به همین منظور عمر مفید تسمه دینام هایما S7 بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر می باشد. البته بهتر است که که با نزدیک شدن به این بازه زمانی سلامت تسمه دینام هایما S7 را مرتباً بررسی کنید تا از عوارض پاره شدن تسمه دینام جلوگیری کنید. اگر هرگونه آسیبی را روی تسمه دینام هایما S7 مشاهده کردید، فوراً آن را تعویض کنید.

[ARPrice id=193]

بهترین زمان تعویض شمع هایما S7

شمع هایما S7 معمولی با توربو تفاوت دارد ولی به طور کلی شمع های هایما S7 دارای عمر مشخصی هستند. بهترین زمان تعویض شمع هایما S7 توربو و معمولی زمانی است که مسافتی در حدود ۵۰ هزار کیلومتر را طی کرده باشید. علاوه بر این، شما با دانستن یکسری از نشانه ها می توانید بفهمید که آیا زمان تعویض شمع هایما S7 فرا رسیده یا خیر. به همین منظور توصیه می کنیم مقاله آشنایی با بهترین زمان تعویض شمع خودرو را از مجله یدک یار مطالعه کنید.

[ARPrice id=194]

بهترین زمان تعویض باتری هایما S7

طول عمر باتری هایما S7 به نحوه استفاده از باتری و وضعیت خودروی شما بستگی دارد که به طور میانگین می توان گفت باتری هایما S7 حدوداً ۲ تا ۳ سال دوام می آورد. با نزدیک شدن به این بازه زمانی شما می توانید تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید تا ببینید آیا باتری هایما S7 نیازی به تعویض دارد یا خیر.

[ARPrice id=195]

بهترین زمان تعویض لنت هایما S7

لنت ترمز هایما S7 یکی دیگر از قطعات مصرفی این خودرو می باشد که نقشی اساسی برای متوقف کردن یا کاهش سرعت ماشین دارد. نکته مهم اینکه کیفیت لنت ترمز، نحوه رانندگی و شرایط رفت و آمد تاثیر زیادی روی افزایش یا کاهش عمر لنت ترمز هایما دارد. علاوه بر این، طول عمر لنت ترمز جلو هایما S7 کمتر از لنت ترمز عقب می باشد و برای همین زودتر نیاز به تعویض پیدا می کند. پس به صورت استاندارد لنت ترمز جلو هایما S7 هر ۲۰ تا ۳۰ هزار کیلومتر و لنت ترمز عقب هایما S7 هر ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر نیاز به بررسی و تعویض دارد.

[ARPrice id=196]

بهترین زمان تعویض لاستیک هایما S7

به مرور زمان لاستیک هایما S7 دچار فرسودگی می شود اما لازم به ذکر است که لاستیک های جلو زودتر از لاستیک های عقب فرسوده می شوند و به همین دلیل طول عمر لاستیک جلو با عقب متفاوت است. همچنین سبک رانندگی و شرایط جاده یا خیابانی که در آن رانندگی می کنید روی طول عمر لاستیک هایما S7 تاثیر زیادی دارد. اگر تمامی شرایط را ایده‌آل در نظر بگیریم، لاستیک جلو هایما S7 بعد از طی کردن مسافتی در حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر و لاستیک عقب هایما S7 بعد از طی کردن ۹۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد. علاوه بر این دقت کنید که نباید بیشتر از ۵ سال از زمان تولید لاستیک بگذرد زیرا تمامی لاستیک ها دارای تاریخ انقضا می باشند که با گذر زمان کارایی خود را از دست می دهند.

[ARPrice id=197]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی هایما S7

خودروی هایما S7 دارای فیلتر و صافی های مختلفی می باشد که این قطعات مصرفی باید به موقع تعویض شوند تا عملکرد استاندارد خودرو حفظ شود. به همین منظور در ادامه به تفکیک به بررسی بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی هایما S7 پرداخته‌ایم:

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا هایما S7:

فیلتر هوا هایما S7 معمولی با توربو یکسان است که به طور استاندارد باید هر ۱۰ تا ۱۵ هزار کیلومتر این فیلتر را تعویض کنید. فیلتر هوا هایما S7 در ورودی موتور قرار دارد و به دلیل اینکه آلاینده ها و کثیفی های زیادی را به خود جذب می کند، باید به موقع تعویض شود. پس اگر در محیط های با آلودگی زیاد رفت و آمد می کنید باید زودتر از بازه زمانی اشاره شده، تعویض فیلتر هوا هایما S7 را در دستور کار خودر قرار دهید.

[ARPrice id=198]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق هایما S7:

فیلتر کابین هایما S7 به حذف آلاینده های مضر از هوایی که داخل کابین خودرو تنفس می کنید کمک می کند. پس اگر متوجه بوی نامطبوع در اتاق ماشین یا جریان هوا محدود شدید بایستی این فیلتر را تعویض کنید. به همین منظور بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق هایما هر ۲۰ هزار کیلومتر یا سالی یکبار می باشد. البته شما می توانید به صورت چشمی این فیلتر را بررسی کنید و در صورت کثیفی زیاد، زودتر از موعد فیلتر اتاق هایما S7 را تعویض کنید.

[ARPrice id=199]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن هایما S7:

همانطور که می دانید روغن موتور هایما S7 یکی از مهم ترین اقلام مصرفی این خودروست که وظیفه روانکاری و خنک سازی اجزای موتور را بر عهده دارد. حال فیلتر روغن هایما S7 وظیفه پاک کردن کثیفی های موجود در روغن موتور را بر عهده دارد تا روغن موتور تمیز بتوانید به خوبی وظایف خود را انجام دهد. به همین منظور بهترین زمان تعویض فیلتر روغن هایما S7 زمانی است که قصد دارید روغن موتور را تعویض کنید. یعنی اگر روغن موتور را هر ۵ هزار کیلومتر تعویض می کنید، بهتر است فیلتر روغن هایما S7 را همراه با آن نیز تعویض کنید.

[ARPrice id=200]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین هایما S7:

بنزین دارای آلودگی های مختلفی می باشد که این آلودگی ها می توانند مشکلات زیادی را موتور هایما S7 ایجاد کنند. در این مواقع فیلتر یا صافی بنزین هایما S7 باعث جلوگیری از ورود این ناخالصی ها به موتور خودرو شده و سلامت پمپ بنزین و انژکتور سوخت را تضمین می کند. پس با توجه به اهمیت این قطعه، توصیه می کنیم صافی بنزین هایما S7 را هر ۳۰ هزار کیلومتر یکبار تعویض کنید.

[ARPrice id=201]

بهترین زمان تعویض کمک فنر هایما S7

کمک فنر هایما S7 نوسانات و ضربات وارده به شاسی ماشین را به خود جذب می کند تا اتاق خودرو دچار لرزش نشود. با توجه به اینکه آسفالت جاده و خیابان های شهری در شرایط خوبی قرار ندارند، طبیعتاً کمک فنر هایما S7 بعد از مدت زمانی مشخص دچار فرسودگی می شود. به طور میانگین باید گفت که عمر مفید کمک فنر هایما S7 حدوداً ۸۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر می باشد که البته سبک و شرایط رانندگی شما می تواند باعث کاهش یا افزایش طول عمر کمک فنر هایما S7 شود.

[ARPrice id=202]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور هایما S7

کاتالیزورها نقشی بسیار مهم در کاهش آلایندگی خودروها دارند. این قطعه از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد موتور نصب می شود و باعث کاهش آلایندگی خودرو می شود. با توجه به اینکه در طول زمان این قطعه دچار فرسودگی و خرابی می شود، بایستی در صورت معیوب شدن کاتالیزور هایما S7 سریعاً آن را تعویض کنید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم تعویض کاتالیزور هایما S7 هر چهار سال یکبار یا بعد از طی کردن مسافتی بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار کیلومتر را انجام دهید.

[ARPrice id=203]

خرید لوازم یدکی هایما S7

خرید لوازم یدکی هایما S7

در این مطلب زمان تعویض تمامی اقلام مصرفی هایما S7 را مورد بررسی قرار دادیم تا بدانید چه قطعه‌ای را چه موقع باید تعویض کنید. به همین منظور زمانی که قصد خرید لوازم یدکی هایما S7 را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. در زمان خرید اقلام مصرفی هایما S7 اگر سوالی برای شما وجود داشت می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا از مشاوره رایگان برای خرید لوازم یدکی هایما S7 بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی هایما S7 دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان یدک یار در اسرع وقت پاسخگو سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.