بهترین برندهای لاستیک کدامند؟ معرفی لاستیک های ایرانی و خارجی

خرید لاستیک ماشین نیازمند تحقیق و بررسی های زیادی است، به همین منظور برای خرید لاستیک شما باید بهترین برندها را انتخاب کنید تا خیال خود را از بابت کارایی لاستیک راحت کنید. ما در این مقاله به بررسی برندهای لاستیک ایرانی و خارجی پرداخته ایم تا بتوانید بهترین گزینه را برای ماشینتان انتخاب کنید.

خرید لاستیک ماشین (Tire) یکی از اولویت های صاحبان خودرو می باشد که امروزه به دلیل نوسانات ارز، شاهد بالارفتن قیمت لاستیک ماشین هستیم. در واقع می توان گفت که به دلیل بالارفتن قیمت لاستیک ماشین، افراد بایستی بررسی ها و مقایسه های گوناگونی را انجام دهند تا بتوانند بهترین خرید ممکن را داشته باشند. یکی از مهم ترین سوالات خریداران لاستیک این است که چه برندهای لاستیک ایرانی و خارجی وجود دارند ؟ بهترین برندهای لاستیک ایرانی و خارجی کدامند ؟ لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی؟ و سوالاتی از این قبیل که ما در این مقاله از سری مقاله های مجله یدک یار قصد داریم به این سوال های مهم و تاثیرگذار بپردازیم تا انتخابی هرچه مناسب تر داشته باشید.
قبل از بررسی “بهترین برندهای لاستیک“، توصیه می کنیم مقاله همه چیز درباره لاستیک خودرو را مطالعه کنید تا از اجزای تشکیل دهنده لاستیک، انواع لاستیک، آشنایی با حروف و عددهای روی لاستیک و…. آشنایی پیدا کنید.

برندهای لاستیک ایرانی

در ابتدا ما از “برندهای لاستیک ایرانی” شروع می کنیم، چراکه اکثر خودروهای بازار ایران از لاستیک های ایرانی استفاده می کنند. بررسی هایی که در موارد زیر انجام شده، حاصل تحقیقات و پرس و جوهای کارشناسان یدک یار بوده تا راهنمایی جامعی برای شما عزیزان هنگام خرید لاستیک ایرانی باشد.

معرفی بهترین برندهای لاستیک ایرانی

۱- لاستیک بارز :

لاستیک بارز

گروه صنعتی بارز که با نام قبلی مجتمع لاستیک سیرجان شناخته می شد، در سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز نمود. درباره‌ی تاریخچه گروه صنعتی بارز لازم به توضیح است که این شرکت در در ابتدا با نام مجتمع صنایع لاستیک سیرجان در تیرماه ۱۳۶۳ در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید و سپس به صنایع لاستیک کرمان تغییر نام داد و تبدیل به شرکت سهامی عام شد. در سال ۱۳۸۳ نام این شرکت به گروه صنعتی بارز تغییر یافت که امروزه هنوز با این نام به فعالیت می پردازد.
پس از شروع به کار شرکت بارز، این شرکت اولین قرارداد انتقال دانش فنی را با شرکت لاستیک دنا که همان بریجستون سابق بود به امضا رساند. سپس این شرکت اقدام به جذب تکنولوژی TRI روسیه و مارانگونی ایتالیا برای تولید تایرهای رادیال سواری نمود. در این سال های اخیر گروه صنعتی بارز قراردادی ۱۰ ساله را با شرکت کنتیننتال آلمان به امضا رساند که اقدام به اخذ و پیاده سازی تکنولوژی این شرکت آلمانی به منظور تولید انواع تایرهای رادیال نمود. در حال حاضر تمامی محصولات گروه صنعتی بارز از تکونولوژی کنتیننتال آلمان بهره مند هستند و به بازار عرضه می شوند.
لاستیک بارز یکی از بهترین و معروف ترین برندهای ایرانی حال حاضر بازار می باشد که تایرهای ماشین، تایرهای رادیال سیمی ( سبک، نیمه سنگین، سنگین ) کشاورزی، راه سازی، صنعتی و…. را تولید می کند. گروه بارز ۸۰ هزار تن تولید را در سال انجام می دهد که همین موضوع باعث شده رتبه اول را از لحاظ کیفیت و میزان تولید به خود اختصاص دهد.
از مزایای لاستیک بارز می توان به عمر بالای لاستیک های این کمپانی اشاره کرد که می توان گفت در حدود ۳ یا ۴ سال عمر مفید دارد. همچنین این شرکت محصولات خود را تا ۳۰ ماه گارانتی می کند که اگر در این مدت لاستیک خسارت ببیند، می توانید به نمایندگی های خدمات پس از فروش بارز در شهر خود مراجعه کنید تا پس از تایید کارشناسان، لاستیک جدید برای شما ارسال شود.
در حقیقت از لحاظ ترمز گیری، لاستیک های بارز خوب هستند ولی نمی توان گفت از رقبای خود بهتر عمل می کند. از لحاظ نرمی، لاستیک بارز کیفیتی معمولی دارد ولی این کیفیت مداوم بوده و در طول زمان از بین نمی رود.

سایزهای لاستیک بارز که مناسب کلاس خودرو می باشد به صورت زیر است :

  • سایزهای ۱۳ اینچ ، ۱۴ ، ۱۵ ، ۱۶ ، ۱۷ و ۱۸
  • فاق های ۵۰ ، ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۵ ، ۷۰ و ۸۰ 
  • پهناهای ۱۶۵ میلی متر، ۱۷۵ ، ۱۸۵ ، ۱۹۵ ، ۲۰۵ ، ۲۱۵ ، ۲۲۵ و ۲۳۵ 

در مورد گل های لاستیک بارز هم باید بدانید که دارای مدل های P601 (ALERIA) ، P624 (Premium Grip) ، P640 (ELPIDA) ، P660 (BRILLIANT) و P670   (IMPALA) می باشد.

۲- یزد تایر :

یکی دیگر از بهترین و باکیفیت ترین تولید کنندهای لاستیک در ایران، یزد تایر می باشد که کار خود را از سال ۱۳۷۴ در شهر یزد آغاز کرده است. یزد تایر تولیدات خود را با تکنولوژی شرکت وردشتاین (Vredestein) هلند که یکی از زیر مجموعه های برند آپولوی هند است، به بازار عرضه می کند. یزد تایر تولید کننده انواع تایرهای سواری، کامیون های باری و تجاری، کامیون های سبک، شاسی بلند و ماشین الات سنگی را تولید می کند. لاستیک های یزد به دلیل کیفیت بالا و عمکردی که دارند یکی از بهترین لاستیک های در صنعت تایر کشور می باشد. به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب در تولید لاستیک ها، یزد تایر طول عمر بالایی در هریک از گل های لاستیک می باشد.
با توجه به شناخته شده بودن برند یزد تایر، این کمپانی محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر می کند. یزد تایر در سال های ۱۳۷۸، ۱۳۸۴، ۱۳۹۱، ۱۳۹۲، ۱۳۹۳، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به عنوان صادر کننده نمونه کشوری و در سال ۱۳۹۶ به عنوان صادر کننده ممتاز کشور برگزیده شده است. لازم به ذکر است که ظرفیت تولیدی یزد تایر در حدود ۲۰ هزار تن در سال می باشد.
از مزایای لاستیک یزد تایر می توان کیفیت بالا، نرمی زیاد، طول عمر بالا و میزان پایین تر خسارت اشاره کرد. معایب این برند هم شامل قیمت بالا، طول مدت گارانتی کم و کمبود تولید می باشد.

شما به راحتی می توانید لاستیک های یزد تایر در بازار پیدا کنید. انواع سایزهای یزد تایر که برای خودروها مناسب می باشد، شامل موارد زیر است :

  • سایز های لاستیک : ۱۳ اینچ، ۱۴ ، ۱۵ ، ۱۶ و ۱۷
  • فاق : ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۵ ، ۷۰ و ۸۰
  • پهنا : ۱۶۵ میلی متر ، ۱۷۵ ، ۱۸۵ ، ۱۹۵ ، ۲۰۵ و ۲۱۵

گل های لاستیک یزد تایر عبارتند از :

  • گل مرکوری MERCURY
  • گل اورانوس URANUS
  • گل ونوس VENUS
  • گل نپتون NEPTUNE

۳- کویر تایر :

کویر تایر

شرکت کویر تایر فعالیت خود را از سال ۱۳۶۶ با سرمایه اولیه یک میلیون ریال آغاز نمود و پروژه ساخت این کارخانه در مهرماه ۱۳۷۳ به پایان رسید. این کارخانه در استان خراسان جنوبی واقع شده است که سایزهای مختلف لاستیک را تولید می کند. کویر تایر انواع لاستیک های رادیال سواری و همچنین انواع فلپ را به بازار عرضه می کند.
در حال حاضر کویر تایر ۲۷۹۰۰ تن تولید را در سال انجام می دهد که جز‌ء بهترین لاستیک های قابل دسترس در بازار ایران می باشد. مزایای کویر تایر شامل کیفیت زیاد، نرمی لاستیک، طول عمر مناسب و میزان خسارت پایین تر می باشد و معایب آن قیمت بالا، مدت کم گارانتی و کمبود تولید دانست.

سایزهای لاستیک خودرو به کویر تایر به بازار ارائه می دهد به صورت زیر است :

  • سایز های لاستیک: ۱۳ اینچ ، ۱۴ ، ۱۵ ، ۱۶ ، ۱۷ ، ۱۸ ، ۱۹ و ۲۰
  • فاق : ۴۵ ، ۵۰ ، ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۵ و ۷۰
  • پهنا : ۱۶۵ میلی متر ، ۱۷۵ ، ۱۸۵ ، ۱۹۵ ، ۲۰۵ ، ۲۱۵ ، ۲۲۵ ، ۲۳۵ ، ۲۴۵ ، ۲۵۵ و ۲۶۵

گل های لاستیک کویر تایر عبارتند از :

  • الگانس کی بی ۱۲ (ELEGANCE KB12)
  • اسپشیال کی بی ۲۰۰۰ (SPECIAL KB2000)
  • پرفکت کی بی ۲۷ (PERFECT KB27)
  • تورنادو کی بی ۳۱ (TORNADO KB31)
  • اَدونس کی بی ۴۴ (ADVANCE KB44)
  • اِکسلنت کی بی ۵۵ (EXCELLENT KB55)

۴- گلدستون :

مجتمع صنعتی آرتاویل نیز یکی دیگر از تولید کننده لاستیک های ایرانی است که محصولات خود را با نام تجاری گلدستون به فروش می رساند. این شرکت در اردبیل واقع است و فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرده است.
گلدستون انواع تایرهای رادیال سیمی سواری، نیمه سنگین، اتوبوسی، کامیونی و کشاورزی را تولید می کند. ظرفیت تولید این شرکت ۲۵ هزار تن در سال است.
گلدستون کیفیت پایین تری نسبت به دیگر رقبا دارد و برای همین این برند را در جایگاه چهارم قرار داده ایم. از مزایای برند گلدستون می توانیم به سابیدگی بسیار پایین و قیمت پایین اشاره کنیم و همچنین معایب آن را ترمز گیری متوسط، عمر مفید کم، عدم فرمان پذیری مناسب، عدم تحمل فشار وزن و نرمی و چسبندگی ضعیف برشماریم.

انواع لاستیک گلدستون که برای خودروهای سواری می باشد، به صورت زیر است :

  • سایز های لاستیک : ۱۳ اینچ ، ۱۴ ، ۱۵ و ۱۶
  • فاق : ۶۰ ، ۶۵ ، ۷۰ و ۸۰
  • پهنا : ۱۶۵ میلی متر ، ۱۷۵ ، ۱۸۵ و ۱۹۵ 

گل های لاستیک گلدستون نیز شامل GS2020 ، GS2030 ، GS2060 و…. می باشد.

در پایان باید اشاره کنیم برندهای دنا و ایران تایر هم در رتبه های بعدی قرار دارند که کمتر در بازار پیدا می شوند و کیفیت قابل قبولی ندارند.

برندهای لاستیک خارجی

برندهای لاستیک

همانند لاستیک های ایرانی، “برندهای لاستیک خارجی” را به ترتیب از لحاظ بهترین بودن مطرح می کنیم. لاستیک های خارجی قیمت بالاتری نسبت به لاستیک های ایرانی دارند و به دلیل نوسانات قیمت ارز به صورت محدود در بازار یافت می شوند. در سالیان گذشته واردات لاستیک های خارجی بسیار سخت بوده و همین موضوع باعث محدود بودن این برندها در بازار ایران شده است. با این حال ما به بهترین و باکیفیت ترین برندهای لاستیک خارجی در ایران اشاره خواهیم کرد.

معرفی بهترین برندهای لاستیک خارجی

۱- میشلن :

کمپانی میشلن (Michelin) یک شرکت فرانسوری است که این شرکت دومین تولید کننده بزرگ تایر در جهان پس از بریجستون می باشد. میشلن تایرهایی برای موتور سیکلت، دوچرخه، خودروها، تجهیزات سنگین را تولید می کند. در سال ۲۰۱۲، این کمپانی ۱۶۶ میلیون تایر در ۶۹ مرکز در ۱۸ کشور تولید کرد که آمار بالایی محسوب می شود.

مزایای لاستیک های میشلن :

  • بسیاری از انواع لاستیک ها موجود است
  • فناوری نوآورانه که باعث بهره وری مصرف سوخت می شود
  • عدم تولید صدا در جاده ها
  • گارانتی بلند مدت برای لاستیک ها

معایب :

  • یکی از گران ترین برندهای تایر موجود در بازار

لیست سایزهای لاستیک میشلن که در بازار ایران وجود دارد شامل موارد زیر می باشد :

  • سایزهای لاستیک میشلن : ۱۵ اینچ، ۱۶ اینچ، ۱۷ اینچ، ۱۸ اینچ، ۱۹ اینچ، ۲۰ اینچ و ۲۱ اینچ
  • فاق های لاستیک میشلن : ۳۵ ، ۴۰ ، ۴۵ ، ۵۰ ، ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۵ و ۷۰
  • پهناهای لاستیک میشلن : ۱۷۵ میلی متر، ۱۸۵ میلی متر، ۱۹۵ میلی متر، ۲۰۵ میلی متر، ۲۱۵ میلی متر، ۲۲۵ میلی متر، ۲۳۵ میلی متر، ۲۴۵ میلی متر، ۲۵۵ میلی متر، ۲۶۵ میلی متر، ۲۷۵ میلی متر و ۲۸۵ میلی متر

۲- بریجستون :

بریجستون

شرکت بریجستون (Bridgestone) یک شرکت ژاپنی چند ملیتی است که سازنده قطعات خودرو و کامیون می باشد که در سال ۱۹۳۱ توسط شوجیرو ایشیباشی در شهر فوکوکائو ژاپن تاسیس شد.
از سال ۲۰۲۱ کمپانی بریجستون بزرگترین تولید کننده لاستیک در جهان است که این شرکت دارای ۱۸۱ مرکز تولید در ۲۴ کشور جهان است. کمپانی بریجستون طیف گسترده ای از لاستیک ها را به مشتریان در سراسر جهان تحویل می دهد، مانند لاستیک های خودروی سواری، کامیون ها، اتوبوس ها، هواپیما، وسایل نقلیه ساختمانی و معدن، موتور سیکلت و غیره.
از مزایای لاستیک های بریجستون می توان به هندلینگ عالی، سواری نرم و راحت و طول عمر بالا اشاره کرد. معایب لاستیک بریجستون هم شامل سر و صدای بالای لاستیک در جاده ها و محدود بودن لاستیک های این کمپانی می باشد.
در بازار ایران، لاستیک بریجستون دارای سایزهای ۱۵ اینچی، ۱۶ اینچی، ۱۷ اینچی، ۱۸ اینچی، ۱۹ اینچی، ۲۰ اینچی، ۲۱ اینچی و ۲۲ اینچی می باشد.
از لحاظ فاق لاستیک ها بریجستون هم باید بدانید این لاستیک ها انواع فاق ها از جمله ۴۰ ، ۴۵ ، ۵۰ ، ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۵ ، ۷۰ و ۷۵ دارند که در بازار موجود است.
پهنای لاستیک های بریجستون هم شامل ۱۵۰ میلی متر، ۱۵۵، ۱۶۵ ، ۱۷۵ ، ۱۸۵ ، ۱۹۵ ، ۲۰۵ ، ۲۱۵ ، ۲۲۵ ، ۲۳۵ ، ۲۴۵ ، ۲۵۵ ، ۲۶۵ و ۲۷۵ است.

۳- گودیِر :

گودیِر (GoodYear) یک شرکت آمریکایی است که در سال ۱۸۹۸ توسط فرانک سیبرلینگ تاسیس شد و در اوهایو مستقر شد. گودیر تایرهایی را برای خودروها، کامیون های تجاری، کامیون های سبک، موتور سیکلت ها، خودروهای شاسی بلند، خودروهای مسابقه ای، هواپیما، تجهیزات کشاورزی و ماشین آلات سنگین زمینی تولید می کند.
در مورد مزایای لاستیک های برند گودیِر می توانیم به لاستیک برای انواع مختلف شرایط رانندگی، دوام بسیار بالا، کیفیت سواری برتر و تنوع سایز بالا اشاره داشته باشیم. تنها عیب برند گودیر، قیمت بالای آن می باشد.

اندازه هایی که از این برند را که می توانید در بازار ایران پیدا کنید عبارتند از :

  • سایز های لاستیک گودیِر : ۱۳ اینچی، ۱۴ اینچی، ۱۵ اینچی، ۱۶ اینچی، ۱۷ اینچی، ۱۸ اینچی، ۱۹ اینچی و ۲۰ اینچی
  • فاق لاستیک های گودیر : ۴۰ ، ۴۵ ، ۵۰ ، ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۵ و ۷۰
  • پهنای لاستیک های گودیر : ۱۴۵ میلی متر، ۱۵۵ میلی متر، ۱۶۵ میلی متر، ۱۷۵ میلی متر، ۱۸۵ میلی متر، ۱۹۵ میلی متر، ۲۹۵ میلی متر، ۲۱۵ میلی متر، ۲۲۵ میلی متر، ۲۳۵ میلی متر و ۲۴۵ میلی متر

۴- پیرلی :

پیرلی

پیرلی (Pirelli) یک تولید کننده تایر مستقر در میلان ایتالیا است. این شرکت که از سال ۱۹۲۲ در بورس اوراق بهادار میلان فهرست شده است، چهارمین تولید کننده بزرگ تایر است و تولید انواع لاستیک های اتومبیل، دوچرخه و موتور سیکلت را در دستور کار دارد.
این کمپانی در اروپا، آسیا و اقیانوسیه، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی حضور دارد و در بیش از ۱۶۰ کشور به صورت تجاری فعالیت می کند.
پیرلی از سال ۱۹۰۷ حامی مسابقات ورزشی بوده است و شریک و تامین کننده انحصاری تایر برای سری خودروهای اسپرت گرند ام رولکس برای سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، مسابقات قهرمانی جهان فرمول یک برای سال ۲۰۱۱ تاکنون و برای مسابقات قهرمانی سوپر بایک جهانی بوده.

مزایای لاستیک های برند پیرلی :

  • بهترین و مناسب ترین برای برندهای خودروی سطح بالا
  • دارای لاستیک های همه کاره برای انواع خودروها
  • پایداری بالای لاستیک ها
  • سازگار با محیط زیست
  • کیفیت بسیار بالا

معایب لاستیک های برند پیرلی :

  • قیمت بالا
  • برای استفاده در شرایط برفی مناسب نیست
  • استهلاک بیشتر ( فرسوده شدن سریع )
  • صدای بالای لاستیک ها

لاستیک های برند پیرلی را می توانید در بازار ایران پیدا کنید. لاستیک های پیرلی که در بازار ایران وجود دارند در سایزهای زیر می باشند :

  • سایزهای لاستیک پیرلی : ۱۴ اینچ، ۱۵ اینچ، ۱۶ اینچ، ۱۷ اینچ، ۱۸ اینچ، ۱۹ اینچ، ۲۰ اینچ، ۲۱ اینچ و ۲۲ اینچ
  • فاق های لاستیک پیرلی : ۳۰ ، ۳۵ ، ۴۰ ، ۴۵ ، ۵۰ ، ۵۵ ، ۶۰ و ۶۵
  • پهنای لاستیک های پیرلی : ۱۶۵ میلی متر، ۱۷۵ میلی متر، ۱۸۵ میلی متر، ۱۹۵ میلی متر، ۲۰۵ میلی متر، ۲۱۵ میلی متر، ۲۲۵ میلی متر، ۲۳۵ میلی متر، ۲۴۵ میلی متر، ۲۵۵ میلی متر، ۲۶۵ میلی متر، ۲۷۵ میلی متر، ۲۸۵ میلی متر، ۲۹۵ میلی متر، ۳۰۵ میلی متر و ۳۱۵ میلی متر

۵- کنتیننتال :

کنتیننتال (Continental) یک شرکت آلمانی تولید کننده قطعات خودرو است که متخصص در سیستم های ترمز، الکترونیک داخلی،‌ ایمنی خودرو، اجزای قوای محرکه و شاسی، لاستیک ها و سایر قطعات برای خودرو و حمل و نقل است.
کنتیننتال لاستیک های خودرو، موتور سیکلت و دوچرخه را در سراسر جهان به فروش می رساند. مشتریان کنتیننتال برندهای بزرگی از جمله فولکس واگن، مرسدس بنز، فورد، ولوو، بی ام و، تویوتا، هوندا، پورشه رنو هستند.

مزایای برند کنتیننتال :

  • محبوبیت گسترده که به معنای دسترسی آسان به خرید تایر جایگزین یا یافتن مجموعه مناسب برای ماشین شماست
  • گارانتی بسیار عالی در مورد ایرادات، طرز کار و طول عمر آج لاستیک
  • جز‌ء بهترین و باکیفیت ترین برندها می باشد

معایب :

  • قیمت بالای لاستیک های کنتیننتال

اگر قصد خرید لاستیک های برند کنتیننتال را دارید، شما می توانید این سایزها را در بازار ایران پیدا کنید :

  • سایزهای لاستیک کنتیننتال : ۱۳ اینچی، ۱۴ اینچی، ۱۵ اینچی، ۱۶ اینچی، ۱۷ اینچی، ۱۸ اینچی و ۱۹ اینچی
  • فاق های لاستیک کنتیننتال : ۲۵ ، ۳۰ ، ۳۵ ، ۴۰ ، ۴۵ ، ۵۰ ، ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۵ ، ۷۰ ، ۷۵ و ۸۰
  • پهنای لاستیک های کنتیننتال : ۱۳۵ میلی متر، ۱۴۵ ، ۱۵۵ ، ۱۶۵ ، ۱۷۵ ، ۱۸۵ ، ۱۹۵ ، ۲۰۵ ، ۲۱۵ ،‌۲۱۵ ، ۲۳۵ ، ۲۴۵ ، ۲۵۵ ، ۲۶۵ ، ۲۷۵ ، ۲۸۵ ، ۲۹۵ ، ۳۰۵ ، ۳۱۵ ، ۳۲۵ و ۳۳۵

۶- یوکوهاما :

یوکوهاما

یوکوهاما (Yokohama) یک شرکت تایرسازی مستقر در توکیو ژاپن است که این شرکت در اکتبر ۱۹۱۷ در یک سرمایه گذاری مشترک تاسیس و شروع به کار کرد. در سال ۱۹۶۹، این شرکت با نام Yokoham Tire Corporation به ایالت متحده گسترش یافت. این شرکت دارای دو مرکز تولیدی در ایالت متحده است که یکی در ویرجینیا و دیگری در وست پوینت می سی سی پی قرار دارد.
مزایای لاستیک های برند یوکوهاما شامل تنوع زیاد، تمرکز بر پایداری و کیفیت بالا می باشد. از معایب این برند هم می توان به قیمت بالا و طول مدت زمان کم گارانتی اشاره کرد.

هنگام خرید لاستیک های یوکوهاما دقت داشته باشید سایزهای زیر در بازار موجود هستند :

  • سایزهای لاستیک یوکوهاما : ۱۴ اینچ، ۱۵ اینچ، ۱۶ اینچ، ۱۷ اینچ، ۱۸ اینچ و ۱۹ اینچ
  • فاق های لاستیک یوکوهاما : ۴۰ ، ۴۵ ، ۵۰ ، ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۵ ، ۷۰ ، ۷۵ و ۸۰
  • پهنای لاستیک های یوکوهاما : ۱۸۵ میلی متر، ۱۹۵ میلی متر، ۲۰۵ میلی متر، ۲۱۵ میلی متر، ۲۲۵ میلی متر و ۲۳۵ میلی متر

۷- هانکوک :

کمپانی هانکوک (Hankook) یک شرکت تولید تایر است که در کشور کره جنوبی قرار دارد و در سال ۱۹۴۱ با نام Chosun Tire Company تاسیس شد و در سال ۱۹۶۸ به نام هانکوک تغییر نام داده است.
این شرکت در حال حاضر لاستیک ها را به عنوان تجهیزات اصلی به خودروسازان مختلف عرضه می کند. این شرکت علاوه بر تولید سالانه حدود ۱۰۲ میلیون لاستیک، رینگ های آلیاژی و لنت ترمز را نیز به فروش می رساند.

مزایای لاستیک های هانکوک عبارتند از :

  • تنوع خوب برای خودروهای سدان و سواری
  • ضمانت های طول عمر عالی
  • کیفیت بالا

معایب لاستیک های هانکوک :

  • بسیاری از مدل های لاستیک هانکوک از قیمت مناسب و مصرف سوخت پایین برخوردار نیستند
  • بسیاری از برندهای دیگر می توانند در هوای مرطوب بهتر عمل کنند

سایزهایی را که از برند هانکوک می توانید در بازار ایران پیدا کنید شامل موارد زیر می باشد :

  • سایزهای لاستیک هانکوک : ۱۳ اینچ، ۱۴ ، ۱۵ ، ۱۶ ، ۱۷ ، ۱۸ ، ۱۹ ، ۲۰ و ۲۱
  • فاق های لاستیک هانکوک : ۳۰ ، ۳۵ ، ۴۰ ، ۴۵ ، ۵۰ ، ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۵ ، ۷۰ ، ۷۵ و ۸۰
  • پهنای لاستیک های هانکوک : ۱۳۵ میلی متر، ۱۴۵ ، ۱۵۵ ، ۱۶۵ ، ۱۷۵ ، ۱۸۵ ، ۱۹۵ ، ۲۰۵ ، ۲۱۵ ، ۲۲۵ ، ۲۳۵ ، ۲۴۵ ، ۲۵۵ ، ۲۶۵ ، ۲۷۵ ، ۲۸۵ و ۲۹۵

۸- دانلوپ :

دانلوپ

کمپانی دانلوپ (Dunlop) در سال ۱۸۸۹ در ایرلند تاسیس شد که این برند دارای محصولات متنوع و کاربردی می باشد که می تواند نیازهای متقاضیان را برطرف کند. از نقاط قوت لاستیک های برند دانلوپ می توان به دوام و عمر بالا اشاره داشت. همچنین فناوری مخصوصی که در این لاستیک ها به کار رفته باعث شده حدود ۵۰ درصد از صدای لاستیک هنگام حرکت کم شود. معایب این برند هم قیمت زیاد آن می باشد.

سایزهایی که از این برند در بازار وجود دارد عبارتند از :

  • سایز لاستیک های دانلوپ : ۱۳ اینچ، ۱۴ اینچ، ۱۵ اینچ، ۱۶ اینچ، ۱۷ اینچ، ۱۸ اینچ، ۱۹ اینچ، ۲۰ اینچ و ۲۱ اینچ
  • فاق های لاستیک دانلوپ : ۳۰ ، ۳۵ ، ۴۰ ، ۴۵ ، ۵۰ ، ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۵ ، ۷۰ و ۷۵
  • پهنای لاستیک های دانلوپ : ۱۹۵ میلی متر ، ۲۰۵ ، ۲۱۵ ، ۲۲۵ ، ۲۳۵ ، ۲۴۵ ، ۲۵۵ ، ۲۶۵ ، ۲۷۵ ، ۲۸۵ و ۲۹۵

۹- تویو :

این شرکت کار خودش را از سال ۱۹۴۵ در ژاپن شروع کرده و با تولید محصولات مرغوب توانسته در سطح بازار جهان محبوبیت خوبی را پیدا کند. تویو تایر (Toyo) برای انواع وسایل نقلیه لاستیک تولید می کند ولی بد نیست بدانید که این کمپانی تولیدات بیشتری را برای خودروهای سنگین نسبت به دیگر رقبا دارد.
مزایای لاستیک های تویو شامل قیمت مقرون به صرفه، گزینه های قوی برای لاستیک های کامیون و ماشین های SUV و پیروی از دستورالعمل های ابتکار لاستیک طبیعی پایدار (SNR-i) می باشد.
معایب لاستیک های تویو را می توان به موردهایی همچون گزینه های کمتر برای لاستیک های روزمره و گارانتی کم محدود کرد.

سایزهای لاستیک تویو که در بازار موجود می باشد عبارتند از :

  • سایزهای لاستیک تویو : ۱۷ اینچ و ۱۸ اینچ
  • فاق های لاستیک تویو : ۵۵ و ۶۰
  • پهنای لاستیک های تویو : ۲۱۵ و ۲۲۵ میلی متر

با توجه به کمبود این لاستیک ها در سطح بازار، به سختی می توان این برند لاستیک را در سایزهای مختلف پیدا کرد.

۱۰- کوموهو :

کوموهو

تایر کوموهو (Kumho) که قبلاً به عنوان Samyang Tire شناخته می شد، یک تولید کننده تایره کره ای است. کمپانی کوموهو طیف کاملی از لاستیک های وسایل نقلیه را به بازار عرضه می کند و کیفیت مناسبی را دارد.
البته لازم به ذکر است که این برند توانایی رقابت با برندهای مطرح ژاپنی و آمریکایی را ندارد ولی به دلیل کیفیتی که دارد، باعث شده کمپانی هایی مثل فورد و بنز از این برند لاستیک استفاده کنند.

مزایای لاستیک کوموهو :

  • قیمت مناسب
  • ضمانت های عمر آج بالاتر از حد متوسط
  • مدل های خوب چهار فصل و عملکرد بسیار مناسب
  • بیشتر لاستیک های کوموهو هندلینگ، کشش و واکنش فرمان را بهبود می بخشند

معایب لاستیک کوموهو :

  • محدود بودن تایرهای مناسب فصل زمستان
  • بیشتر لاستیک های کوموهو به دلیل کشش یا هندلینگ نامناسبی که برای شرایط برفی دارند، کمتر مورد توجه قرار می گیرند

سایزهای لاستیک کوموهو که در بازار ایران وجود دارد شامل موارد زیر است :

  • سایزهای لاستیک کوموهو : ۱۳ اینچ، ۱۴ اینچ، ۱۵ اینچ، ۱۶ اینچ، ۱۷ اینچ، ۱۸ اینچ، ۱۹ اینچ و ۲۰ اینچ
  • فاق های لاستیک کوموهو : ۳۵ ، ۴۰ ، ۴۵ ، ۵۰ ، ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۵ و ۷۰
  • پهنای لاستیک های کوموهو : ۱۶۵ میلی متر ، ۱۷۵ ، ۱۸۵ ، ۱۹۵ ، ۲۰۵ ، ۲۱۵ ، ۲۲۵ ، ۲۳۵ ، ۲۴۵ ، ۲۵۵ ، ۲۶۵ و ۲۷۵

۱۱- فالکن :

فالکن (Falken) تایر نام تجاری لاستیک خودروهای سواری، کامیون های سبک و کامیون های متوسط است که متعلق به شرکت ژاپنی Sumitomo Rubber Industries است. این کمپانی در سال ۱۹۸۳ در کشور ژاپن راه اندازی شد و دو سال بعد به بازار آمریکای شمالی و در سال ۱۹۸۸ در اروپا معرفی شد.
نکات مثبت لاستیک فالکن شامل گارانتی های طولانی مدت آج لاستیک، تایرهای باکیفیت و مقرون به صرفه و مدل های عالی با کارایی بالا می باشد. نکات منفی این برند هم شامل محدود بودن تنوع لاستیک ها و مناسب نبودن برای آب و هوای زمستانی می باشد.

سایزهایی که می توانید از لاستیک فالکن در بازار ایران پیدا کنید عبارتند از :

  • سایزهای لاستیک فالکن : ۱۲ اینچ ، ۱۳ ، ۱۴ ، ۱۵ ، ۱۶ ، ۱۷ ، ۱۸ ، ۱۹ ، ۲۰ ، ۲۱ و ۲۲
  • فاق های لاستیک فالکن : ۳۰ ، ۳۵ ، ۴۰ ، ۴۵ ، ۵۰ ، ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۵ ، ۷۰ ، ۷۵ و ۸۰
  • پهنای لاستیک های فالکن : ۱۳۵ میلی متر، ۱۴۵ ، ۱۵۵ ، ۱۶۵ ، ۱۷۵ ، ۱۸۵ ، ۱۹۵ ، ۲۰۵ ، ۲۱۵ ، ۲۲۵ ، ۲۳۵ ، ۲۴۵ ، ۲۵۵ ، ۲۶۵ ، ۲۷۵ ، ۲۸۵ و ۲۹۵

۱۲- نکسن :

بهترین برندهای لاستیک کدامند؟ معرفی لاستیک های ایرانی و خارجی

شرکت نکسن (Nexen) تایر یک کمپانی کره ای است که در سال ۱۹۴۲ با نام شرکت Heung-A تایر تاسیس شد و در ۷۱ سال گذشته به این صنعت خدمات ارائه کرده است. در سال ۲۰۰۵ نکسن تایر حق اختراع فناوری ساخت تایرهای نانو کامپوزیت و سیلیکات لاستیکی طبقه بندی شده را دریافت کرد. تا سال ۲۰۰۶، آنها توسعه الگوی جدید UHP و زمستانی LTR/SUV را تکمیل کردند.
مزایای لاستیک نکسن را می توان قیمت مناسب به همراه کیفیت بالا و معایب آن هم رضایت کمتر مشتریان در سال های اخیر دانست.

سایزهای لاستیک نکسن موجود در بازار کشورمان شامل موارد زیر می باشد :

  • سایز لاستیک های نکسن : ۱۳ اینچی ، ۱۴ ، ۱۵ ، ۱۶ ، ۱۷ ، ۱۸ ، ۱۹ و ۲۰
  • فاق های لاستیک نکسن : ۳۵ ، ۴۰ ، ۴۵ ، ۵۰ ، ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۵ ، ۷۰ و ۷۵
  • پهنای لاستیک های نکسن : ۱۶۵ میلی متر ، ۱۷۵ ، ۱۸۵ ، ۱۹۵ ، ۲۰۵ ، ۲۱۵ ، ۲۲۵ ، ۲۳۵ ، ۲۴۵ ، ۲۵۵ ، ۲۶۵ ، ۲۷۵ ، ۲۸۵ و ۲۹۵

در پایان لازم به توضیح است که ما این برندهای لاستیک خارجی را به ترتیب از باکیفیت ترین تا پایین ترین کیفیت رتبه بندی کردیم، در واقع با توجه به ازدیاد برندهای لاستیک خارجی در بازار اگر بخواهیم همه‌ی آن ها را مورد بررسی قرار دهیم باعث زیاد شدن مطالب می شود و از حوصله خواندن دور می شود.
یکسری برندهای لاستیک دیگر در بازار وجود دارند که فقط قصد داریم آنها را نام ببریم :

  • سومیتومو
  • مکسس
  • پیلوت
  • نانکنگ
  • رودستون
  • جی تی
  • و…..

سخن آخر

با توجه به ازدیاد برندهای لاستیک مختلف در بازار، همیشه سعی کنید بهترین و باکیفیت ترین برندهای لاستیک را برای خودروی خود خریداری کنید. اکثر خودروهای ایرانی که در بازار وجود دارند از لاستیک های باکیفیت ایرانی مثل بارز، یزد تایر و کویر تایر استفاده می کنند که کیفیت بالایی دارند و از طول عمر مناسبی برخوردارند.
ماشین های خارجی هم اکثراً از لاستیک های خارجی استفاده می کنند که با توجه به بهترین برندهایی که ذکر کردیم می توانید مناسب ترین انتخاب را برای خودروی خودتان را داشته باشید.
به طبع لاستیک های خارجی قیمت بسیار بالاتری نسبت به لاستیک های ایرانی دارند که شما برحسب بودجه مورد نظر و خودرویی که دارید، می توانید از بین برندهای لاستیک ایرانی و خارجی انتخاب خود را انجام دهید.
البته حتماً دفترچه راهنمای خودروی خود را مطالعه کنید تا پس از آگاهی از سایز مناسب لاستیک ماشینتان، بهترین و مناسب ترین انتخاب را انجام دهید.

خرید لاستیک ماشین

فروشگاه اینترنتی یدک یار با ارائه انواع لوازم یدکی خودرو، از جمله لاستیک ماشین سعی بر این دارد که بهترین و باکفیت ترین برندهای لاستیک را در انواع سایزها در اختیار شما قرار دهد.
شما می توانید برای خرید لاستیک ماشین به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا اینکه با شماره تلفن ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان برای خرید لاستیک ماشین بهره مند شوید.
ما در صفحه اختصاصی خرید لاستیک ماشین لیست کامل لاستیک های ایرانی و خارجی در سایزهای مختلف را آورده ایم تا شما با دست بازتری به انتخاب خود بپردازید.
با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده و خرید از برندهای لاستیک ایرانی و خارجی داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.