علت صدای نوشابه از درب رادیاتور چیست؟

هنگام باز کردن درب رادیاتور ممکن است متوجه صدای فیس یا صدایی همانند باز شدن درب نوشابه شوید که به طور کلی علت صدای نوشابه از درب رادیاتور به معنی خروج فشار و بخار از رادیاتور می باشد و بنابراین امری طبیعی است.

ممکن است شما هم با صدای پیس از درب رادیاتور ماشین روبرو شده باشید ولی ندانید که علت این موضوع چیست. مسیر، سیکل و نحوه گردش آب در رادیاتور ماشین به شکل ایزوله طراحی شده تا در هنگام کارکرد آب و مایع از آن خارج نشود. حال زمانی که خودرو گرم می شود، بخار آب و فشار در آن بالا می رود و زمانی که درب رادیاتور را باز می کنید، صدای فیس یا صدای نوشابه از درب رادیاتور شنیده می شود که در این مقاله ما قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم تا با “علت صدای نوشابه از درب رادیاتور” (What is the Cause of Car Radiator Cap) آشنا شوید.

علت صدای پیس درب رادیاتور

علت-صدای-نوشابه-از-درب-رادیاتور

به طور کلی نقش درب رادیاتور در سیستم خنک کننده بسیار مهم است چرا که این قطعه وظیفه تنظیم فشار و بالا بردن نقطه جوش مایع خنک کننده را بر عهده دارد. پس زمانی که خودرو گرم است و درب رادیاتور و باز می کنید و صدای فس از درب رادیاتور می آید، نشان دهنده خروج فشار و بخار از آن است.

این حالت در زمان هایی رخ می دهد که ماشین گرم شده و سیستم رادیاتور خودرو در حال کار کردن است. اما هنگامی که خودرو سرد است، این صدا تقریباً کم تر شنیده می شود. 

دقت داشته باشید که هیچگاه زمانی که خودرو روشن است و یا بلافاصله بعد از خاموش کردن ماشین درب رادیاتور را باز نکنید چراکه منجر به ریختن آب رادیاتور داغ شده و احتمال سوختگی شدید وجود دارد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت صدای نوشابه از درب رادیاتور دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.