مشکلات استفاده از باتری آمپر پایین در خودرو چیست؟

باتری ماشین نقش بسزایی در خودرو دارد، به همین دلیل باید از باتری با آمپر استاندارد برای ماشین خود استفاده کنید. ما در این مقاله به بررسی مشکلات استفاده از باتری آمپر پایین در خودرو پرداخته ایم تا بدانید در صورت استفاده چه مشکلاتی ممکن است برای ماشین شما بوجود بیاید.

اگر از باتری با آمپر پایین در ماشین خود استفاده کرده‌اید، باید بدانید که استفاده از باتری آمپر پایین در خودرو عواقبی را به همراه دارد. به همین منظور در ادامه قصد داریم “مشکلات استفاده از باتری آمپر پایین در خودرو” را بررسی کنیم.

مشکلات استفاده از باتری آمپر پایین در خودرو

مشکلات استفاده از باتری آمپر پایین در خودرو

در اینجا چند مورد از دردسرهای استفاده از باتری آمپر پایین در خودرو را ذکر کرده‌ایم:

کم نور شدن چراغ های جلو

چراغ های جلو یک جزء الکتریکی هستند که به طور مستقیم از باتری ماشین تغذیه می کنند. اگر چراغ های جلوی ماشین شما کم نور می شوند، به این معنی است که انرژی کافی را از باتری دریافت نمی کنند. در حالی که کم نور شدن چراغ های جلو یکی از مشکلات استفاده از باطری آمپر پایین در خودروست، اما این مشکل همچنین می تواند به دلیل خرابی دینام خودرو باشد.

مشکل در استارت خوردن ماشین

یکی از دیگر از مشکلات استفاده از باتری آمپر پایین در خودرو، کند شدن میل لنگ قبل از روشن شدن ماشین است. اگر متوجه تفاوتی در روشن شدن ماشین خود شدید، لازم است باتری ماشین را بررسی کنید. می توانید از باتری با آمپر استاندارد استفاده کنید و ببینید که آیا ماشین درست استارت می خورد یا خیر.

صدای کلیک هنگام استارت زدن ماشین

اگر هنگام چرخاندن سوییچ برای روشن کردن ماشین، صدای کلیک شنیدید، نشان دهنده مشکل باتری یا آمپر پایین باتری ماشین می باشد.

برای راه اندازی ماشین باید پدال گاز فشار داده شود

زمانی که از باتری با آمپر استاندارد برای ماشینتان استفاده می کنید، نیازی به فشار دادن پدال گاز برای روشن شدن خودرو نیست. اگر برای راه اندازی ماشین مجبور هستید که پدال گاز را فشار دهید، به احتمال زیاد آمپر باتری برای خودروی شما مناسب نیست و باید سریعاً از باتری با آمپر استاندارد ماشینتان استفاده کنید.

معکوس عمل کردن موتور ماشین

در موارد نادر، استفاده از باتری با آمپر پایین می تواند جرقه‌هایی ایجاد کند که باعث می شود موتور ماشین شما معکوس عمل کند. بهتر است در صورت مشاهده این عکس العمل به مکانیک اجازه دهید همه علل (ازجمله احتمال استفاده از باطری آمپر پایین در خودرو) را بررسی کند.

بوی گوگرد

یک باتری آمپر پایین یا خراب می تواند اسید باتری داخلی خود را نشت کند و با انجام این کار، بوی قوی گوگرد متصاعد می شود. اگر در اطراف ماشین خود بوی گوگرد را حس کردید، فوراً باتری ماشین خود را بررسی کرده و آن را تعویض کنید.

یک باتری با آمپر پایین در نهایت از کار می افتد، اما اسید باتری که به بیرون نشت می کند می تواند باعث خوردگی بخش هایی از موتور شما شود و هزینه تعمیر موتور را برای شما به ارمغان می آورد که بسیار بیشتر از تعویض باتری ماشین است.

سولفاته شدن باتری

خوردگی یا سولفاته اطراف قطب مثبت و منفی نشانه شارژ بیش از حد یا نشتی باتری است که به طور قابل توجهی قدرت باتری را ضعیف می کند. یکی از مشکلات ناشی از باتری آمپر پایین در خودرو، سولفاته شدن سر باتری است که قطب های باتری را با یک ماده کریستالی مایل به آبی می پوشاند. در صورت بروز این اتفاق لازم است باطری ماشین را تعویض کنید.

کاهش ظرفیت باتری

اگر لازم است برای روشن کردن ماشین مرتباً باتری به باتری کنید، به این معنی است که قدرت باطری ماشین به خاطر استفاده از باطری با آمپر پایین کم شده است. کاهش ظرفیت یکی از رایج ترین مشکلات استفاده از باتری آمپر پایین در خودرو است که برای بررسی اینکه آیا باتری جدید نیاز است یا خیر، به مکانیک نیاز دارید. از طرف دیگر، ممکن است دینام ماشین شما خراب باشد که نمی تواند باتری را شارژ کند.

سخن آخر

شما می توانید به دفترچه راهنمای ماشین خود مراجعه کنید و یا اینکه در اینترنت جستجو کنید تا از آمپر استاندارد ماشین خود آگاهی پیدا کنید. مشکلات استفاده از باتری آمپر پایین در خودرو می تواند خرابی های موتور ماشین، استارت، چراغ ها، دینام و…. را در پی داشته باشد. به همین منظور شما باید همیشه از باتری با آمپر استاندارد ماشین خود استفاده کنید.

خرید باتری ماشین

خرید باتری ماشین

فروشگاه اینترنتی یدک یار انواع باتری ماشین در آمپرها و برندهای مختلف را گردآوری کرده تا شما عزیزان با دست باز، انتخاب مورد نیاز خود را انجام دهید. همچنین لازم به ذکر است که شما می توانید برای اطلاع از باتری با آمپر مناسب برای ماشینتان با کارشناسان یدک یار در تماس باشید تا همکاران ما بتوانند شما را برای خرید باتری مناسب یاری نمایند. برای خرید باتری ماشین می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا ثبت سفارش خود را انجام دهید.

مجموعه یدک یار باطری ماشین را همراه با ضمانت اصالت کالا در سریع ترین زمان ممکن به دست شما خواهد رساند تا سریعاً مشکل ماشین خود را رفع کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به استفاده از باتری آمپر پایین در خودرو دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.