مزایا و معایب آوانته

هیوندای آوانته از جمله خودور های قدیمی و همچنان محبوب کمپانی هیوندای است که در سال های اخیر فروش بالایی را تجربه کرده است. این مدل در دو نوع دنده ای و اتوماتیک در بازار های ایران نیز به فروش می‌رسد. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب این خودرو پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

آوانته از خودرو های معروف کمپانی هیوندای است که طی سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۰ در بازار های جهانی توسعه پیدا کرده و امروزه به یکی از اتومبیل های محبوب این کمپانی سازنده تبدیل شده است. هیوندای آوانته طی سال های ذکر شده در هفت نسل مختلف طراحی، تولید، و وارد بازار های جهانی شده اند و همین مورد به خوبی نشان دهنده محبوبیت این اتومبیل در سطح جهانی است.

هیوندای آوانته (Avante) در سال ۱۳۸۵ ایران شد که توسط شرکت آسان موتور  به مرحله اجرا درآمده است. دو سال بعد از واردات اولین دستگاه از این مدل هیوندا، این شرکت شروع به مونتاژ آوانته در سطح کشوری و عرضه آن به تمامی نقاط کشور نمود. عرضه نسخه مونتاژ شده هیوندای در نهایت سبب محبوبیت بسیار بالای آن در تمامی کشور شد.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مزایا و معایب آوانته پرداخته و اطلاعاتی در اختیار افرادی قرار دهیم که خرید این خودرو را در لیست خود قرار داده اند. با ما همراه باشید.

مزایا آوانته

مزایا آوانته

طراحی داخلی باکیفیت

اگر داخل یک هیوندای آوانته نشسته باشید متوجه طراحی ظریف و بسیار جذاب این خودرو خواهید شد. ارگونومی بسیار هماهنگ و همچنین بکار بردن متریال با کیفیت و مرغوب از دیگر نکاتی است که در طراحی کابین این خودرو به آن توجه کافی شده است.

شتاب عالی

نسل های مختلف آوانته

هیوندای آوانته با دارا بودن موتور ۲۰۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپه قادر به تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور را داراست و در مقایسه با رقیبان هم رده خود شتاب مناسبی را در رانندگی های با سرعت بالا از خود نشان می‌دهد. قدرت فوق العاده بالا موتور آوانته همچنان برای طی کردن مسیر های طولانی نیز مناسب می‌باشد.

مصرف سوخت اقتصادی

آوانته از جمله خودرو هایی است که علاوه بر طراحی بدنه زیبا از مصرف سوخت اقتصادی برخوردار است؛ این خودرو با دارا بودن باک ۵۵ لیتری مصرفی معادل با ۱۰٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر دارد، همچنین، مصرف ترکیبی آن ۷٫۲ و در تردد های شهری نیز ۶٫۲ لیتر می‌باشد.

کیفیت مناسب روکش صندلی ها

صندلی های چرمی و با کیفیت آوانته از دیگر ویژگی های قابل قبول این خودرو محسوب می‌شود که در زیرمجموعه کیفیت ساخت بالا نیز قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید، تجربه یک رانندگی خوب با خودرو ملزم به دارا بودن برخی از کلیدی ترین ویژگی های مربوطه است که صندلی های راحت با روکش های آن توانسته این نیاز را به خوبی تحت پوشش خود قرار دهد.

ترمز گیری و هندلینگ آسان

شرکت هیوندای از سیستم ترمز گیری بسیار با کیفیتی برای آوانته بهره برده که نتیجه آن هندلینگ به موقع و مطلوب خودرو را نیز شامل می‌شود. این دو ویژگی همانند دیگر مزایای آوانته از جمله نقاط قوت برای داشتن تجربه رانندگی لذت بخش، خصوصا حین رانندگی های سرعتی است. بنابراین، اگر عاشق رانندگی با سرعت بالا هستید می‌توانید روی آوانته حساب کنید!

فضاهای مناسب اقلام کوچک در کابین

برای شما هم پیش می‌آید که در هنگام رانندگی به دنبال فضایی مناسب برای قرار دادن موبایل، کتاب، و یا هر شی کوچکی که نیاز دارید در دسترس راحت شما باشد می‌گردید. کابین آوانته با داشتن طراحی با جزئیات بسیار ریز این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید این اشیا را با خیال راحت و در بهترین حالت دسترسی قرار دهید.

فضای کافی صندوق عقب

داشتن اتومبیلی با فضای صندوق عقب مناسب از دیگر ملزوماتی است که به ویژه برای افرادی کاربرد دارد که از خودرو خود برای مسافرت به حد زیادی بهره می‌برند. اگر شما هم به دنبال چنین اتومبیلی هستید، آوانته به عنوان یک خودرو خانوادگی می‌تواند پاسخگوی این نیاز باشد.

آپشن های ایمنی و تکنولوژیک مطلوب

هیوندای آوانته به لطف طراحان دست و دلباز و همچنین خلاق خود از امکانات و آپشن های ایمنی بسیاری برخوردار است و این موضوع برای رانندگانی که حساسیت بسیاری به ایمنی مطلوب خودرو دارند مناسب است. آپشن هایی از جمله سیستم ورود بدون کلید، ظرفیت بلوتوث، سیستم هشدار، سیستم مجهز به تنظیم فشار لاستیک ها، و … از جمله این امکانات است.

رانندگی بی سر و صدا

دیواره های جانبی لاستیک های بکار رفته در آوانته به دلیل داشتن ارتفاع بلند مانع از ورود تکان ها و ضربه های ناشی از ناهمواری های سطح جاده می‌شود و در نتیجه، سرنشینان هیچ گونه اذیت و آزاری حتی در مسیر های ناهموار نخواهند داشت.

معایب هیوندای آوانته

کمبود برخی از امکانات

شاید برای شما هم نه چندان خوشایند به نظر بیاید که خودرویی همانند آوانته که از سیستم های تکنولوژیک ایمنی برخوردار است فاقد امکاناتی از جمله تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، و حتی سانروف باشد! نداشتن امکانات ذکر شده در خودرویی همانند آوانته یکی از معایب بزرگ آن به شمار می‌رود.

طراحی داشبورد قدیمی

امروزه تمایل به خریداری اتومبیل هایی که از نظر ظاهری بتواند جلوه های بصری را در نگاه خریدار به وجود آورد حائز اهمیت است. نسل های مختلف جوامع به خصوص جوانان نیز همچنان به دنبال خرید اتومبیل هایی هستند که ویژگی های ظاهری مدرن را نیز دارا باشد. متاسفانه آوانته به دلیل نداشتن طراحی مدرن و به روز در بخش های مختلفی از جمله داشبورد و کابین برای خریدار کمی دلسرد کننده است.

قطعات نایاب و گران قیمت

اگر صاحب یک هیوندای آوانته باشید و خودرو شما با مشکل فنی برخورد کند، یافتن قطعات و لوازم یدکی آن یکی از بر زحمت ترین کاری است که گریبان گیر فرد می‌شود. اگر موفق به یافتن قطعات آن بشوید احتمالا باید هزینه گزافی را برای خریداری آنها پرداخت کنید.

البته در این میان نیز فروشگاه ها و مراکزی نیز در حال فعالیت هستند که در چنین مواردی که دچار سردرگمی در یافتن قطعه برای آوانته خود هستید و یا به دنبال منبعی برای تصدیق قیمت های ارائه شده هستید می‌توانید با فروشگاه یدک یار در تماس باشید. این مجموعه با در اختیار قرار دادن انواع قطعات و لوازم یدکی هیوندای آوانته و همچنین مشاوره رایگان می‌تواند پاسخگوی نیاز شما در هر جای کشور به صورت اینترنتی باشد.

جمع بندی

هیوندای آوانته

با توجه به مزایا و معایب آوانته که در به طور کامل در این مقاله ذکر شده، نتیجه می‌گیریم که این خودرو با داشتن مزایای بسیار و معایب کمتر از جمله اتومبیل هایی است که ارزش خرید دارد و اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به صورت دائمی از خودرو استفاده می‌کنید، این مدل هیوندای می‌تواند گزینه مناسب برای شما باشد.

البته اگر مدرن بودن طراحی داشبورد و کابین از حساسیت های شما برای خرید یک خودرو نیست، می‌توانید آن را در لیست خود قرار دهید.

به نظر شما دیگر مزایا و معایب آوانته که در این مقاله ذکر نشده چیست نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید!

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. Edwin G. می گوید

    با سلام عرض ادب من از سال ۱۳۸۸اوانته که صفر از کمپانی گرفتم و ظرف این مدت ۴عدد خودرو همه هم صفر کیلومتر داشتم و فروختم و فقط آوانته را نگه داشتم از هر نظر حساب کنید آوانته خوب هستش ..فقط معایب که داره لوازم یدکی گران و نداشتن مکانیک یا تعمیرکار حرفه ای یا متخصص و نکته یا سوالی که همیشه برام سوال بوده که چرا مه شکن های کوچک یا ضعیف برای این چنین بدنه سدان زیبا و پر قدر ت این مه شکن ها مناسب نیستن؟؟؟..با تشکر از شما عزیزان