راهنمای قدم به قدم روشن کردن ماشین بدون باتری

قطعاً هیچکسی دوست ندارد هنگام استارت زدن خودرو، متوجه شود که باتری ماشین تمام شده است. در این مواقع راه هایی وجود دارد که می توانید خودرو را روشن کنید و آن را به نزدیک ترین تعمیرگاه برسانید. به همین منظور ما در این مقاله به آموزش قدم به قدم روشن کردن ماشین بدون باتری، هم برای خودروهای دنده دستی و هم برای خودروهای اتوماتیک پرداخته ایم.

روشن کردن ماشین بدون باتری” امکان پذیر است، اما فقط در شرایط استثنایی. به همین منظور پیروی از این روش توصیه نمی شود مگر اینکه نیاز مبرمی باشد. به همین منظور در ادامه به بررسی روشن کردن ماشین بدون باتری (Start The Car Without Battery) پرداخته‌ایم.

روشن کردن ماشین بدون باتری

روشن کردن ماشین بدون باتری

آموزش روشن کردن خودرو دستی وقتی باتری تمام شده است:

از کابل استفاده کنید

کابل های باتری به باتری یک راه سریع و موثر برای راه اندازی خودرویی هستند که باتری آن خراب شده یا خوابیده است. علاوه بر کابل ها، شما به ماشین دیگری نیاز دارید تا کابل ها را به باتری آن وصل کنید.

مراحل روشن کردن خودرو دنده دستی با استفاده از کابل ها به صورت زیر است:

  • دو خودرو را به هم نزدیک کنید تا کابل ها بتوانند به هر دو باتری برسند.
  • کابل قرمز را به قطب مثبت (+) باتری خراب وصل کنید.
  • کابل مشکی را به قطب منفی (-) باتری خراب وصل کنید.
  • ماشین در حال کار را روشن کنید و آن را روشن نگه دارید.
  • کابل قرمز و سپس کابل مشکی را به باتری خودرویی که روشن است وصل کنید.
  • پدال گاز خودروی روشن را فشار دهید و دور موتور ماشین را به ۲۰۰۰ دور در قیقه برسانید.
  • حدوداً ۳۰ ثانیه صبر کنید و سعی کنید ماشینی که باتری خراب دارد را روشن کنید.
  • اگر خودرو روشن شد، کابل ها را جدا کنید. اول کابل منفی و سپس کابل مثبت را جدا کنید.
  • حالا با ماشین خود رانندگی کنید و اجازه دهید که باطری ماشین شما شارژ شود.

از تقویت کننده باتری استفاده کنید

تقویت کننده باتری مانند همان کابل های باتری به باتری است، اما نیازی به خودروی دیگر نیست. این تقویت کننده های باتری فرآیند را بسیار سریع تر و آسان تر می کنند.

تنها نقطه ضعف، گران قیمت بودن تقویت کننده باتری است، اما اگر مایل به سرمایه گذاری هستید، در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

برای استفاده از تقویت کننده باتری ماشین، کافی است ابتدا آن را به ترمینال مثبت و سپس به ترمینال منفی باتری ماشین وصل کنید. حالا استارت بزنید و اجازه دهید که خودرو درجا کار کند. در نهایت قطب منفی باتری و سپس قطب مثبت تقویت کننده باتری را جدا کنید. به همین سادگی!

هُل دادن ماشین

استارت زدن خودرو با هُل دادن ماشین فقط برای خودروهای با گیربکس دستی امکان پذیر است و نیاز به تلاش فیزیکی دارد.

برای روشن کردن ماشین با روش هُل دادن باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • خودرو را در یک راه مستقیم و بدون ترافیک قرار دهید.
  • سوییچ را در داخل محل استارت قرار داده و روی روشن قرار دهید (اصطلاحاً سوییچ را باز کنید).
  • دنده را روی دنده ۲ قرار دهید و پای خود را روی کلاچ قرار دهید.
  • وقتی پشت فرمان نشسته‌اید، از افراد دیگر بخواهید خودرو را هل بدهند.
  • وقتی ماشین با سرعت کمی شروع به حرکت کرد، پای خود را از روی کلاچ بردارید.
  • ممکن است ماشین شروع به پریدن کند و سپس روشن می شود، بنابراین کمی به آن گاز بدهید تا بنزین جریان پیدا کند و خودرو خاموش نشود.

روشن کردن ماشین اتومات بدون باتری

خودروهای اتوماتیک رانندگی را برای افراد آسان تر کرده اند. با این حال، دانستن چگونگی مدیریت برخی از چالش های مکانیکی که ممکن است هنگام رانندگی با خودروی اتوماتیک با آن مواجه می شوید، ضروری است. به عنوان مثال، ممکن است بپرسید که چگونه روشن کردن ماشین اتومات بدون باتری را انجام دهید.

نکته مهم اینکه شما نمی توانید یک ماشین اتوماتیک را با هُل دادن همانند ماشین های دنده دستی روشن کنید. بدین دلیل اینکه کلاچ و موتور یک خودروی اتوماتیک برای عملکرد به باتری در حال کار نیاز دارند (همچنین لازم به ذکر است پدال کلاچ در خودروی اتوماتیک وجود ندارد). علاوه بر این، هل دادن خودروی اتوماتیک می تواند خرابی گیربکس ماشین را به همراه داشته باشد پس حتماً از این کار اجتناب کنید. اگر باتری خودرو اتومات تمام شده است، تنها راه روشن کردن خودرو شارژ یا تعویض باتری است. 

با این حال، آموزش روشن کردن خودرو اتومات وقتی باتری ماشین تمام شده است به صورت زیر می باشد:

استفاده از تقویت کننده باتری

این ساده ترین و راحت ترین راه حل است. اگر یک تقویت کننده باتری دارید می توانید به سادگی باتری ماشین خود را شارژ کنید تا استارت بخورد. برای شارژ باتری مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تقویت کننده باتری با کابل همراه خواهد بود. شما باید گیره مثبت را به قطب مثبت باطری ماشین و گیره منفی را به طرف منفی باطری ماشین خود وصل کنید.
  • تقویت کننده را تنظیم کنید و برق را به باتری خود ارسال کنید.
  • هنگامی که تقویت کننده را تنظیم کردید، شارژر را راه اندازی کنید و اجازه دهید کار کند. اکثر تقویت کننده ها به طور خودکار خاموش می شوند.
  • تقویت کننده را جدا کنید و ماشین خود را استارت بزنید.

اگر ماشین روشن نمی شود، ممکن است مجبور شوید باتری را کمی بیشتر شارژ کنید. سعی کنید ۳۰ دقیقه دیگر آن را شارژ کنید و دوباره ماشین خود را روشن کنید.

باتری به باتری کنید

کابل های باتری به باتری برای انتقال انرژی از باتری در حال کار به باتری خوابیده استفاده می شود. کیت ابزار ماشین شما باید همیشه یک جفت کابل باتری به باتری با کیفیت بالا داشته باشد. این گیره ها دو باتری خودرو را به هم وصل می کند.

برای راه اندازی باتری خراب ماشین خود، باید یک باتری سالم با ولتاژ مشابه باتری خود داشته باشید. یک خودروی دیگر را پیدا کنید و در نزدیکی ماشین خود قرار دهید و قبل از اتصال خودرویی که روشن است را خاموش کنید.

گیره قرمز را به قطب مثبت باتری سالم و سپس به قطب مثبت باتری خراب وصل کنید. حالا گیره مشکی را به قطب منفی باتری سالم و سپس به باتری ماشین خود وصل کنید.

ماشینی که باتری سالم دارد را روشن کنید و اجازه دهید ماشین درجا برای چند دقیقه کار کند. سپس سعی کنید ماشین اتوماتیک خود را روشن کنید. اگر ماشین اتومات شما هنوز روشن نمی شود، برای مدت زیادی این فرآیند را نگه دارید.

هنگامی که ماشین شما شروع به کار کرد، حداقل یک کیلومتر با آن رانندگی کنید تا مطمئن شوید که باتری به اندازه کافی شارژ شده است.

باتری ماشین خود را تعویض کنید

اگر شارژ کردن و باتری به باتری کردن جواب نمی دهد، احتمالاً باید باطری ماشین خود را تعویض کنید. شما می توانید خودرو را با یدک کش به یک تعمیرگاه نزدیک ببرید و یا اینکه تعویض باتری ماشین را خودتان انجام دهید. برای تعویض باطری ماشین خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک جفت دستکش ضخیم بپوشید چراکه اینها از شما در برابر هرگونه جریان محافظت می کنند.
  • یک باتری جایگزین با آمپر و ولتاژ مناسب برای ماشین خود خریداری کنید.
  • ماشین خود را خاموش کنید.
  • سیم قطب های باتری را جدا کنید.
  • پیچ های باتری را باز کنید و سپس باتری ماشین را از مکان خود خارج کنید.
  • باتری جدید را در مکان خود قرار دهید.
  • سیم های قطب باتری را به باتری جدید وصل کنید (سیم های مثبت و منفی را با قطب های باتری مطابقت دهید).
  • پیچ های نگهدارنده باتری را سفت کنید.
  • ماشین خود را روشن کنید و حداقل ۱۵ دقیقه با آن رانندگی کنید تا مطمئن شوید باتری جدید شما به درستی کار می کند.

روشن کردن ماشین با باتری ضعیف

روشن کردن ماشین با باتری ضعیف با روش های باتری به باتری (جامپ استارت)، هل دادن و استفاده از تقویت کننده باتری قابل انجام است که با توضیحاتی که در بالا ارائه کردیم می توانید ماشین با باتری ضعیف را روشن کنید. روشن کردن ماشین با باتری خوابیده نیز با انجام باتری به باتری و استفاده تقویت کننده باتری راه حلی موقتی است تا زمانی که باتری ماشین خود را تعویض کنید.

خرید باتری ماشین

خرید باتری ماشین

سعی کنید همیشه تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید، تا در مواقع اضطراری در راه نمانید. معمولاً باطری ماشین دارای طول عمر مشخصی است و به طور معمول ۲ تا ۳ سال کار می کند. اگر تست سلامت باتری ماشین را انجام دادید و دریافتید که باتری ماشین شما فرسوده است، نیاز است باتری جدید را خریداری کنید.

به همین منظور، شما می توانید برای خرید باتری ماشین به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از اینکه با مجموعه یدک یار تماس گرفتید، مشاورین ما بهترین و مناسب ترین باتری را برای ماشینتان معرفی خواهند کرد تا انتخابی هرچه بهتر داشته باشید.

علاوه بر این، پس از خرید باتری ماشین از یدک یار، ضمانت اصالت کالا و ارسال سریع به شما تعلق خواهد گرفت تا خیالتان از این مسائل راحت باشد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.