بررسی علت و راه حل باز نشدن درب ماشین از داخل و بیرون

باز نشدن درب خودرو یکی از مشکلات مهم است که باید در اسرع وقت برطرف شود. باز نشدن درب ماشین ممکن است هم از داخل و هم از بیرون باشد که معمولاً خرابی های مختلفی باعث این اتفاق می شوند. ما در این مقاله به بررسی علت و راه حل باز نشدن درب ماشین از داخل و بیرون پرداخته‌ایم تا بدانید این مشکل تحت چه شرایط های بوجود می آید و چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

تعمیر و نگهداری خودرو یک روال ضروری برای تضمین عمر طولانی خودروهاست اما با این حال ممکن است با تعمیرات غیر منتظره‌ای مواجه شوید. یکی از رایج ترین مسائلی که ممکن است برای اکثر افراد تعجب آور باشد، مشکل “باز نشدن درب ماشین از داخل و بیرون” است. در این مواقع درب ماشین نه از داخل و نه از بیرون باز نمی شود که به همین منظور ما در این مقاله می خواهیم به بررسی علت و راه حل باز نشدن درب ماشین از داخل و بیرون (What Is The Reason For Not Opening The Car Door From Inside And Outside) بپردازیم تا بتوانید این مشکل را فوراً برطرف کنید.

علت باز نشدن درب خودرو

همانطور که اشاره شد، درب ماشین ممکن است هم از داخل و هم از بیرون باز نشود که معمولاً “علت باز نشدن درب خودرو” به خاطر انباشته شدن زنگ زدگی و گرد و خاک، آسیب دیدن قفل به دلیل تصادف و یا موضوعات دیگر، مشکلات اتصالی در قفل درب خودرو، آسیب دیدن درب ماشین، شکستگی مکانیزم قفل درب ماشین، فعال بودن قفل کودک، آسیب دیدن دستگیره درب ماشین و موارد دیگر می باشد.

علت باز نشدن درب خودرو از بیرون

علت-باز-نشدن-درب-ماشین-از-داخل-و-بیرون

در بعضی از مواقع ممکن است درب خودرو از داخل باز شود ولی هنگامی که می خواهید درب را از بیرون باز کنید، این اتفاق نمی افتد. علت باز نشدن درب خودرو از بیرون به موارد زیر مربوط می شود:

خرابی اتصالات قفل خودرو

یکی از مواردی که باعث علت باز نشدن درب خودرو از بیرون می شود، گیر کردن قفل خودرو و خرابی اتصلات آن است. این مشکل یکی از رایج ترین دلایل باز نشدن درب خودرو از بیرون است که اغلب به دلیل فرسودگی یا حتی نصب نادرست بوجود می آید. در سیستم قفل خودرو یک سری اتصالات داخلی و خارجی وجود دارد که به عملکرد صحیح سیستم قفل خودرو کمک می کند. اینها شامل اجزایی مانند قفل درب،‌ سیلندر قفل درب و چفت درب است که همه اینها اساساً درب را تا زمانی که یک عمل خاص (مانند کشیدن دستگیره درب ماشین) انجام نشود، بسته نگه می دارد. برای تشخیص این موضوع باید تمام اتصالات داخلی و خارجی، قفل و سیلندر قفل درب را بررسی کنید تا اگر مشکلی در هر از این قطعات وجود دارد با تعویض یا تعمیر آن برطرف شود.

زنگ زدگی و کثیفی

مورد بعدی که می تواند علت باز نشدن درب خودرو از بیرون و هم از داخل باشد، انباشته شدن زنگ زدگی و کثیفی است. این زنگ زدگی و کثیفی در مجموعه قفل درب ماشین جمع می شود و قفل را مسدود می کند. با گذشت زمان، اجزای فلزی در مجموعه قفل خودرو می توانند اکسید شده و زنگ بزنند. بدین ترتیب زنگ زدگی در عملکرد قفل و سایر قطعات قفل اختلال ایجاد می کند و باعث گیر کردن درب می شود. علاوه بر این، کثیفی نیز می تواند در طول زمان در داخل مجموعه قفل درب ماشین ایجاد شود و بر عملکرد قفل تاثیر بگذارد. برای تشخیص این موضوع، ممکن است لازم باشد پانل درب را باز کنید تا به مجموعه قفل دسترسی داشته باشید. شما می توانید از اسپری های زنگ زدایی برای از بین بردن زنگ زدگی استفاده کنید، همچنین می توانید از یک پارچه یا برس کوچک برای تمیز کردن کثیفی ها استفاده کنید. 

آسیب دیدن قفل درب خودرو

آسیب دیدن قفل درب خودرو معمولاً بعد از تصاف رخ می دهد. در این حالت ممکن است قفل درب آسیب ببیند و منجر به گیر کردن قفل شود و همچنین ممکن است قفل درب از مجموعه قفل جدا شود. برای بررسی چنین مسائلی نیاز به کمک یک متخصص یا صافکار خواهید داشت تا با تشخیص آسیب هایی که به قفل درب وارد شده است، تعمیرات لازم را انجام انجام گیرد.

آسیب دیدگی درب ماشین

اگر مشکل از سیستم قفل خودرو نیست، ممکن است علت باز نشدن درب خودرو از بیرون به دلیل آسیب دیدگی درب باشد. در این مواقع سیستم قفل خودرو به درستی کار می کند ولی عوامل خارجی مانند تصادفات و ضربه ها می تواند منجر به آسیب هایی شود که بر عملکرد درب تاثیر می گذارد. به عنوان مثال فریم درب ماشین دچار فرورفتگی یا خمیدگی شده است که می تواند مانع باز شدن درب از بیرون شود. برای رفع این مشکل بررسی کامل از وضعیت فیزیکی درب لازم است. به دنبال علائم قابل مشاهده آسیب مانند فرورفتگی و یا تاب برداشتن باشید و همچنین شکاف های بین درب و پانل های بدنه اطراف را بررسی کنید تا تراز مناسبی داشته باشند.

علت باز نشدن درب خودرو از داخل

علت باز نشدن درب خودر از داخل عبارتند از:

فعال بودن قفل کودک

بسیاری از خودروهای امروزی دارای قفل کودک هستند که در بعضی از خودروها با فعال شدن قفل کودک، فقط درب های عقب آن باز نمی شود و در بعضی دیگر از خودروها علاوه بر درب های عقب، درب سرنشین نیز باز نمی شود. فعال شدن قفل کودک ممکن است به طور تصادفی انجام شود که با زدن دکمه مخصوص این قفل روی پانل درب یا هر مکانی که این دکمه قرار دارد، می توانید قفل کودک را غیر فعال کنید.

فرسودگی یا آسیب دیدگی دستگیره داخلی

اگر قفل ایمنی کودک مشکلی ندارد، گام بعدی بررسی دستگیره داخلی درب ماشین است. با گذشت زمان دستگیره درب ماشین که توسط آن درب را از داخل باز می کنید ممکن است دچار آسیب دیدگی یا فرسودگی شود که در این صورت نمی توانید درب را از داخل باز کنید. اغلب اوقات زبانه های پلاستیکی این دستگیره ها به سادگی شکسته می شوند و یا مکانیسم ها از بین می روند که منجر به از کار افتادن دستگیره می شود. برای حل این مشکل ابتدا دستگیره درب ماشین را روغن کاری کنید تا مشکل برطرف شود و یا اینکه مجموعه دستگیره داخلی درب ماشین را تعویض کنید.

خرابی کابل های دستگیره

اگر درب خودرو از داخل باز نمی شود، کابلی که دستگیره درب ماشین را به مکانیزم قفل متصل می کند نیز می تواند مقصر باشد. کابل ها به مرور زمان کشیده یا خم می شوند و حتی ممکن است از محل نصب خود رها شوند که در این صورت باید کابل ها را بررسی کنید تا از مشکلات آنها مطمئن شوید. اگر مشکلی در کابل های دستگیره وجود داشته باشد تنها راه حل تعویض کابل است.

آسیب دیدن مکانیسم چفت درب ماشین

آسیب دیدگی مکانیسم چفت درب ماشین می تواند علت باز نشدن درب خودرو از داخل باشد چراکه این مکانیزم همان چیزی است که درب ماشین را بسته نگه می دارد و یا به آن اجازه باز شدن می دهد. اگر مکانیزم چفت قفل مشکل داشته باشد، درب از داخل باز نمی شود که این می تواند یک خطر ایمنی در صورت رفع نشدن مشکل باشد.  شما بایستی آسیب دیدگی ها روی مکانیزم چفت قفل را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعمیر یا تعویض کنید.

علت باز نشدن درب صندوق ماشین

علت-باز-نشدن-درب-صندوق-ماشین

چه صندوق ماشین شما با ریموت باز می شود و چه به صورت دکمه‌ای، باز نشدن درب صندوق ماشین موضوعی غیر معمول نیست. درست مانند قفل درب های ماشین، صندوق خودرو نیز معمولاً مکانیزم مشابهی دارد که همین موضوع باعث شده باز نشدن درب صندوق ماشین رایج باشد. به همین منظور علت باز نشدن درب صندوق ماشین به موارد زیر مربوط می شود:

خرابی قفل درب صندوق ماشین

شکستگی قفل صندوق ماشین به این معنی است که بخشی از مکانیزم قفل دچار آسیب دیدگی شده است. این خرابی می تواند به دلیل اعمال بیش از حد نیرو هنگام باز کردن قفل یا صرفاً به دلیل فرسودگی ایجاد شود. همچنین علت باز نشدن درب صندوق ماشین می تواند به معنی تجمع تدریجی کثیفی در سوراخ های کلید باشد که شما را با مشکل باز کردن صندوق مواجه می کند. اگر قفل صندوق عقب آسیب دیده باشد باید تعمیر یا تعویض آن را انجام دهید ولی اگر مشکل به دلیل تجمع کثیفی در سوراخ های کلید باشد می توانید با تمیز کردن آن موضوع را حل کنید.

مشکل در فرکانس های بین ریموت و صندوق عقب

زمانی که از طریق ریموت قصد باز کردن صندوق عقب ماشین را دارید، فرستنده های رادیویی کوتاه برد یا فرکانس ها برای ارسال یک کد منحصر به فرد به قفل استفاده می کنند. اگر مشکلی در این فرکانس های رد و بدل شده وجود داشته باشد، درب صندوق ماشین باز نخواهد شد. برای حل این مسئله بهتر است با یک متخصص صحبت کنید تا بتواند با تعمیرات لازم مشکل باز نشدن درب صندوق عقب با ریموت را برطرف کند.

علت باز نشدن درب خودرو با ریموت

اکثر خودروهای امروزی با ریموت های از راه دور عرضه می شوند که استفاده از آنها بسیار راحت تر از کلید است. اما بعضی از مواقع ممکن است مشکلی در ریموت و یا کل سیستم بوجود بیاید که باعث باز نشدن درب خودرو با ریموت شود. گاهی اوقات تعمیر ریموت به آسانی تعویض باتری است و حتی در صورت مشکلات جدی تر، افراد متخصص می توانند مشکلات ریموت را حل کنند. حال بیایید در ادامه به بررسی علت باز نشدن درب خودرو با ریموت بپردازیم تا بدانیم چرا این این اتفاق می افتد:

تمام شدن باتری

بیشتر ریموت ها با باتری های لیتیومی کار می کنند که معمولاً عمر طولانی را دارند. اما در برخی موارد باتری ریموت نیاز به تعویض پیدا می کند و بنابراین اگر ریموت ماشین شما درب خودرو را باز نمی کند، باتری اولین چیزی است که باید بررسی کنید. خوشبختانه باتری ها به راحتی در دسترس هستند و در چند دقیقه قابل تعویض می باشند. پس راه حل آسان این است که ابتدا باتری ریموت را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

ریموت نیاز به برنامه ریزی مجدد دارد

برای کارکرد صحیح، ریموت ماشین شما باید با گیرنده خودرو جفت یا اصطلاحاً Pair شود. اگر مشکلی در این جفت شدن وجود داشته باشد، ریموت ماشین نمی تواند درب خودرو را باز کند. این اتفاق نیز معمولاً به دلیل تمام شدن باتری ریموت بوجود می آید، اما وارد شدن شوک نیز می تواند باعث شود که فوب اصلی قابلیت pair کردن خود را از دست بدهد. اکثر ریموت ها را می توان برنامه ریزی مجدد کرد، بنابراین باید برنامه ریزی مجدد ریموت را به افراد متخصص بسپارید تا مشکل باز نشدن درب خودور با ریموت را برطرف کنند.

آسیب دیدن فرستنده یا گیرنده ریموت

همانطور که در بالا ذکر شد، ریموت ماشین شما با تبادل سیگنال با یک گیرنده Pair شده کار می کند. بنابراین اگر فرستنده یا گیرنده آسیب دیده باشد، ریموت ماشین شما قادر به Pair شدن نخواهد بود. این اتفاق معمولاً پس از نوعی ضربه مانند شوک یا قرار گرفتن در معرض آب اتفاق می افتد. با این حال تشخیص این مشکل می تواند سخت باشد که به همین دلیل حتماً بایستی از افراد متخصص کمک بگیرید.

آسیب دیدن اجزای ریموت

اکثر ریموت ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ضد ضربه باشند، اما در شرایط شدید ممکن است اجزای داخل آن آسیب ببیندد. پس اگر ریموت ماشین شما پس از ضربه‌ای از کار بیفتد، احتمالاً قطعات داخلی آسیب دیده است. در این مورد استفاده از ریموت زاپاس یا خرید یک ریموت جدید می توان مقرون به صرفه تر از تعمیر باشد.

علت باز نشدن درب خودرو با ریموت معمولاً به دلایلی که در بالا اشاره شد مربوط می شود، حال در بعضی از مواقع ممکن است مشکل قفل نشدن درب ماشین با استفاده از ریموت وجود داشته باشد که در این رابطه پیشنهاد می کنیم مقاله علت قفل نشدن درب ماشین با ریموت را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

علت باز نشدن درب خودرو با دزدگیر

علت باز نشدن درب خودرو با دزدگیر عبارتند از:

 خرابی فیوز دزدگیر

ریموت دزدگیر دارای فیوز می باشد که اگر این فیوز از کار بیفتد، درب خودرو باز نخواهد شد. معمولاً تعویض ریموت دزدگیر می تواند مشکل باز نشدن درب خودرو را حل کند که در این مورد باید با استفاده از یک مولتی متر سلامت فیوز را بررسی کنید تا در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

نصب نادرست دزدگیر

نصب اصولی دزدگیر ماشین می تواند از مشکلات مختلف مانند باز نشدن درب خودرو جلوگیری کند. اگر به تازگی بر روی ماشین خود دزدگیر نصب کرده‌اید و متوجه شده‌اید که درب خودرو به درستی باز نمی شود و دائماً اختلال دارد، از نصاب خود بخواهید که مجدداً سیستم دزدگیر را بررسی کند و مشکلات آن را برطرف کند.

خرابی آنتن ریموت دزدگیر ماشین

برخی مواقع خراب شدن آنتن ریموت دزدگیر ماشین باعث باز نشدن درب خودرو می شود که برای حل این مشکل باید مشکل ریموت دزدگیر را به افراد متخصص بسپارید.

از کار افتادن باتری ریموت دزدگیر

علت باز نشدن درب خودرو با دزدگیر می تواند به سادگی از کار افتادن باتری ریموت دزدگیر باشد که شما می توانید با خرید باتری جدید و جایگزینی آن، مشکل باز نشدن درب خودرو با ریموت را برطرف کنید.

علت باز نشدن درب خودرو با کلید

علت-باز-نشدن-درب-خودرو-با-کلید

مشکل باز کردن درب خودرو در بین خودروهایی که هنوز هم عمدتاً با کلید باز می شوند رایج است. برخی از دلایل را می توان با تعمیر و نگهداری سریع حل کرد، اما برای برخی دیگر باید بعضی از قطعات قفل درب خودرو را تعویض کنید. در اینجا ما می خواهیم به علت باز نشدن درب خودرو با کلید بپردازیم تا بتوانید سریعاً این مشکل را برطرف کنید.

کثیفی و زنگ زدگی قفل درب ماشین

قفل درب ماشین در معرض عناصر مختلف قرار دارد و در صورت عدم روغن کاری، به مرور زمان دچار زنگ زدگی و کثیفی می شود. شما می توانید از روان کننده WD-40 استفاده کنید تا رطوبت یا کثیفی های قفل را از بین ببرید تا درب ماشین با کلید به راحتی باز شود.

سیلندر قفل درب ماشین دچار شکستگی شده است

اگر سیلندر قفل درب ماشین دچار خرابی شده باشد، کلید به هیچ وجه نمی چرخد و شما نمی توانید درب خودرو را باز کنید. در صورت بروز این مشکل باید سیلندر قفل درب ماشین را باز کنید و سیلندر جدید را جایگزین کنید تا درب خودرو دوباره باز و بسته شود.

فرسودگی کلید

کشیدن کلید به داخل و خارج قفل برای سال ها در نهایت باعث فرسودگی و غیر قابل استفاده شدن آن می شود. فرسودگی از روی هم قرار گرفتن دندانه های کلید و قفل جلوگیری می کند و در این صورت درب ماشین باز نمی شود. معمولاً قفل سازها می توانند از یک کلید فرسوده کپی برداری کنند و یک کلید جدید را درست کنند که با استفاده از آن بتوانید درب ماشین خود را باز کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت و راه حل باز نشدن درب ماشین از داخل و بیرون دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

30 نظرات
  1. محمد میرزایی می گوید

    مهندس در باز نمیشه که بخواهم رو دری رو بردارم قفلشو چک کنم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      مورد باز کردن رودری در مواردی قابل اجراست که درب خودرو از یک سمت باز نشده و سمت دیگر باز میشود.
      در صورتی که درب خودرو از دو طرف باز نشود و هیچ یک از راهکار های فوق به کار نیاید شما ناگزیر به مراجعه به متخصص هستید تا در صورت امکان بصورت تخصصی درب را با ابزار های مختلف باز کند. در برخی از موارد بخصوص در خودرو های خارجی قفل شدن درب به دلیل خرابی زبانه یا گیر کردن قفل نیاز است رودری بریده شود و رودری جدید جایگزین شود.

  2. امیر حسین کارگر می گوید

    سلام چرا در سمت شاگرد با ریموت باز نمی شود

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      پمپ قفل درب رو بررسی کنید، به احتمال زیاد مشکل باز نشدن درب سمت شاگرد از رو ریموت به دلیل ضعیف شدن پمپ قفل در اون سمت هست. این مشکل در اکثر مواقع با سرویس کردن پمپ رفع میشه، اما اگر امکان سرویس کردن قفل وجود نداشته باشه، ناچار به تعویض اون خواهید بود.

  3. More می گوید

    اقا درود درب خودروی من نه از داخل نه از بیرون باز نمیشود کلید عمل میکند شاسی بالا میرود همه چی میزونه ولی در باز نمیشه و شاسی قفل اون مقدار که باید بالا بیاد نمیاد

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      اگر درب خودرو از داخل و بیرون باز نمیشود، معمولا دو علت اصلی دارد:
      ۱- خرابی زبانه قفل که به روی درب و بدنه نصب شده
      ۲- خرابی مکانیزم باز شدن درب که باید رودری باز شود و مورد بررسی قرار گیرد.

  4. وحید می گوید

    سلام ماشین بنده کوئیک
    با ریموت هرچی میزنم عمل نمیکنه باطریشم عوض کردم چراغ قرمز ریموت روشن میشه ولی عمل نمیکنه
    ماشینم صفر گرفتم اصلا با کلید در ماشین باز نمیشد🤦‍♂️🤦‍♂️

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      پیشنهاد میکنیم با توجه به صفر بودن خودرو و داشتن گارانتی به نمایندگی مراجعه کنید. مشکل باز نشدن درب ماشین از روی ریموت میتواند به دلیل درست ست نبود ریموت، خرابی برد ریموت یا یونیت سیستم ضد سرقت خودرو باشد که باید بررسی گردد تا منشاء مشکل به دقت یافت شود.

  5. حسین می گوید

    سلام اگه قفل های در فقط از سمت راننده باز بشن چطور

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز خودرو شما چیست؟ سیستم قفل مرکزی خودرو های مختلف با هم متفاوت است. در برخی از خودرو ها این مشکل از یونیت قفل مرکزی ناشأت میگیرد و موجب باز نشدن درب میشود در برخی دیگر پمپ قفل درب.

  6. فرشاد می گوید

    سلام و عرض ادب . درب ماشین من با دزدگیر باز نمیشه . وقتی ریموت میزنم یه تکون کوچک میخوره ولی باز نمیشه . قفل های مکانیکی رو هم باز کردم با تینر ۱۰۰۰۰ شستم ولی بازم نشد ولی با کلید باز میشه لطفا راهنمایی بفرمایید . با تشکر

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز در اکثر مواقع این مشکل باز نشدن درب ماشین از ریموت به دلیل ضعیف شدن پمپ قفل درب است، پمپ درب باید بررسی شود در صورت امکان سرویس و در غیر این صورت تعویض گردد.
      توجه داشته باشید که برای ارائه نظر کارشناسی نهایی بررسی خودرو از نزدیک الزامیست.

  7. محمد می گوید

    سلام درهای خودرو با دزگیر قفل میشه‌ولی با دزگیر باز نمیشه مشکل کار از کجا میشه ممنون از راهنمایی

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دو مورد بسیار رایج است:
      ۱- ضعیف شدن یونیت قفل مرکزی یا پمپ های قفل که در خودرو هایی مثل ۴۰۵ و ۲۰۶ قدیمی بسیار رایج است.
      ۲- خرابی یونیت دزدگیر که دستور باز کردن قفل های درب را ارسال نمیکند.
      این دو مورد را بررسی کنید، به احتمال زیاد مشکل را خواهید یافت.

  8. رامشگر می گوید

    درودبر شما سپاس از مطالب عالی من پژو پارس tu5دارم صندوق پران بادکمه از داخل ماشین باز نمیشه پمپ را عوض کردم باز درست نشد باور کنید تا حالا خیلی هزینه کردم اما درست نشده چرا صندوق پران عمل نمیکنه دکمه داخل اتاق وقتی فشار میدم صدای کلیک ضعیف میاد ممکن هست از رله باشه یا چیز دیگر سپاس از شما

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز فیوز های مرتبط را نیز بررسی کنید، اگر باز مشکلی نبود بررسی کنید که خود دکمه درست کار کند.
      به احتمال زیاد مشکل از همین دو جا نشأت میگیرد، اما برای راهنمایی بیشتر و تشخیص دقیق مشکل باید خودرو از نزدیک بررسی شود.

  9. سعید می گوید

    سلام آقا ماشین پژو پارس ۲۰۰۰ تا کارکرد یکی از درب های عقب از داخل باز نمیشه علت چی میتونه باشه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      قفل کودک آن درب را بررسی کنید. احتمال زیاد قفل کودک را فعال کردید، اهرم کوچکی در قسمت داخلی درب هست که باید به کمک سویچ یا جسم مشابه آن را بچرخانید تا قفل کودک غیر فعال شود.

  10. محسن می گوید

    با سلام سپاس از پاسخگوئی
    ماشینم ۴۰۵مدل ۹۳ هست وقتی با ریموت درا رو باز میکنم درب شاگرد باز نمیشه زبانه اصلا بالا نمیاد ناچار با انبردست میکشم بالا دیه هم از بیرون هم از داخل باز میشه میشه بفرمایین ایراد از کجاست؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز احتمالا پمپ قفل درب خودرو خراب شده و یا سیستم قفل نیاز به سرویس دارد. باید رودری خودرو باز شده و سیستم قفل درب بررسی شود.

  11. علیرضا می گوید

    سلام من امروز ۲۰۷ ام رو تحویل گرفتم ولی درب های عقب از تو باز نمیشه قفل کودک هم خاموشه. چه مشکلی ممکنه باشه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز اگر درب ها فقط از داخل باز نمیشوند مشخصا علت آن قفل کودک است. لطفا مجدد بررسی کنید، درب عقب را باز کرده و به داخل در زیر اهرم قفل دقت کنید، سوراخ کوچکی در این قسمت مشاهده میکنید که به کمک سویچ یا جسم تیزی باید آن را مجدد بچرخانید.

  12. محمد می گوید

    سلام ماشین تیبا دارم با ریموت در رو باز میکنم ولی بلافاصله دوباره قفل میشه.دلیلش چیه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      خرابی پمپ قفل یکی از درب ها، خرابی یونیت قفل مرکزی و خرابی دزدگیر رایج ترین دلایل باز ندن درب ماشین با چنین شرایطی است.

  13. محمد می گوید

    سلام اقای مهندس من کوییک صفر دارم بعد درب عقبش از داخل باز نمیشه
    یه مشکل دیگم ک داره اینه با ریموتش هرچی قفلش میکنم قفل نمیشه و ماشینم بوق میزنه مشکلش چی میتونه باشه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      سیستم قفل مرکزی و ایموبلایزر را بررسی کنید، معمولا این چنین مشکلات از این قطعات نشأت میگیرد.

  14. حمید می گوید

    باعرض‌سلام‌مهندس‌ماشین‌من‌صفره‌اولش‌درب‌عقب‌سمت‌راننده‌بازمیشدولی‌بعدچندباراستفاده‌درب‌قفل‌شده‌نه‌ازبیرون‌بازمیشه‌نه‌ازداخل

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مشکل مشخصا از سیستم قفل همان درب است اما متاسفانه بدون بررسی خودرو از نزدیک نمیتوان نظر کارشناسی داد.

  15. حسام می گوید

    سلام ببخشید من با ریموت در ماشینم قفل میشه بعد از بیرون سمت شاگرد دستگیره رو می‌کشن دو تا درای عقبم باز می‌شه یعنی دو تا در جلوم بسته می‌مونه ولی دو تا در عقبم باز میشه وقتی دستگیره سمت شاگرد رو می‌کشم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دقت داشته باشید که در برخی خودرو ها مثل خانواده پژو ۲۰۶ استفاده از قفل کامپیوتر، دزدگیر و سایر ادوات برقی افتر مارکتی موجب اختلال در سیستم برقی خودرو شما میشود. اگر این موارد مطرح نیست پیشنهاد میکنیم سیستم قفل مرکزی و قفل درب ها رو بررسی کنید.