راهنما خرید کمک فنر پراید

کمک فنر پراید وظیفه جلوگیری از وارد شدن صدمه به بدنه خودرو را در جاده های پر از پیچ و خم و یا دست انداز ها بر عهده دارد. این قطعه در نزدیکی چرخ های پراید قرار دارد. خریداری این قطعه از جمله مواردی است که نیاز به کسب اطلاعات دارد تا فرد بتواند بهترین کیفیت را با توجه به بودجه خود تهیه کند. در این مقاله به ارائه راهنما در این مورد پرداخته ایم.

کمک فنر پراید از جمله قطعات کاربردی در این خودرو بوده و نقش مهمی را در سلامت بدنه آن ایفا می‌کند. محل قرار گیری کمک فنر پراید در نزدیکی چرخ های آن است که دارای شکل های گوناگون با اندازه های متفاوت می‌باشد.

کمک فنر پراید دارای دو سر است که یکی از این دو سر به شاسی یا همان اتاق پراید متصل بوده و سر دیگر آن به بخشی متحرک از سیستم تعلیق متصل است که همچون پوسته اکسل می‌باشد.

در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا درباره “راهنما خرید کمک فنر پراید” و به طور کلی عملکرد و نقش اصلی این قطعه بپردازیم. با ما همراه باشید.

کمک فنر پراید چکار می‌کند؟

بلبرینگ و چرخ جلو پراید

یک پراید را تصور کنید که در جاده ای پر از پیچ و خم و یا خیابانی پر از دست انداز در حین حرکت می‌باشد، این خودرو برای اینکه در اثر حرکات ناهموار روی سطوح گفته شده دچار آسیب نشود نیاز به قطعه ای دارد که حرکات وارد شده از سوی جاده را جذب خود کرده و مانع از ضربه دیدن بدنه اتومبیل شود.

راهنما خرید گیربکس پراید

کمک فنر پراید دقیقا همین کار را انجام داده و زمانی که خودرو در حال حرکت بر روی سطوح ناهموار است، فنر های آن باز و بسته شده و از این طریق ضربات وارد شده از سوی زمین را دفع می‌کنند. علاوه بر این ها، کمک فنر نه تنها از ضربات وارد شده بر اتومبیل جلوگیری می‎کند، بلکه در حین حرکت، مانع از لرزیدن آن شده و سبب می‎شود تا خودرو بدون هیچ لرزشی به حرکت خود ادامه دهد.

البته این نکته نیز فراموش نشود با اینکه وظیفه کمک فنر جلوگیری از ضربات وارد شده است، اما این جمله به این معنا نیست که در مواقعی همچون ترمز گیری محکم و… قادر است تا به طور کامل از خودرو محافظت نماید! وجود این قطعه سبب می‌شود تا ضربات ناشی از ترمز به کمترین میزان ممکن برسند.

کمک فنر چکار می‌کند؟

برند اصلی کمک فنر پراید چیست؟

راهنما خرید سنسور اکسیژن پراید

به نظر شما “برند اصلی کمک فنر پراید چیست؟” در رابطه با این سوال باید اشاره کنیم که برند اصلی این خودرو سایپا یدک بوده و در حین خرید اگر قصد خرید برند اصل آن را داشته باشید باید به سراغ محصولات سایپا یدک بروید!

البته برند های متفرقه دیگری نیز علاوه بر این برند در بازار وجود دارد! اگر به هر دلیلی تمایل به خرید برند اصل آن نداشته باشید می توانید از برند هایی همچون ماندو ، kdl و یا اعظام نیز کمک بگیرید.

راهنما خرید کمک فنر پراید

در صورتی که قصد خرید کمک فنر پراید را داشته باشید بهتر است موارد زیر را به طور کامل مد نظر خود قرار دهید:

  1. انواع کمک فنر پراید” با نام های گازی و روغنی شناخته می‌شوند.
  2. برای خرید کمک فنر گازی پراید باید به دنبال برند سایپا یدک باشید چرا که این برند کمک فنر گازی تولید می‌کند.
  3. برای خرید کمک فنر روغنی پراید نیز باید در محصولات برند عظام به دنبال آن باشید زیرا برند عظام کمک فنر روغنی تولید می‌کند.
  4. کمک فنر اصلی که بهتر است از آن استفاده کنید کمک فنر گازی بوده چرا که عملکرد بهتری نسبت به کمک فنر روغنی دارد.
    • از جمله دلایلی که کمک فنر گازی عملکرد بهتری از کمک فنر روغنی دارد می‌توان اشاره کرد که در صورت استفاده از کمک فنر روغنی در پراید، هنگام عبور روغن ممکن است مشکلاتی به وجود آمده و مانع از عملکرد درست خودرو شوند چرا که در این نوع قطعات هوا گرفتگی شده و کف کردگی در اثر حرکت سریع روغن به وجود می‌آید، اما در کمک فنر گازی حرکت سریع گاز سبب جلوگیری از شکل گیری قطرات ریز روغن شده و می‌تواند گزینه مناسب تری برای خرید باشد.
  5. نکته قابل توجه دیگر کمک های عقب پراید می‌باشد! کمک های عقب پراید در مدل هاچ بک، صندوق دار و همچنین دو گانه سوز و بنزینی متفاوت بوده و پیش از خرید حتما به مدل ماشین و نوع کمک آن توجه شود.

نکات مهم خرید کمک فنر پراید

تست فشار کمک فنر

راهنما خرید کاتالیزور پراید

یکی از راه کار هایی که برای اطمینان از کیفیت کمک فنر پراید به شما توصیه می‌شود این است که سر کمک فنر را روی زمین قرار داده و تمام تلاش خود را در جهت جمع شدن آن بکار ببندید. هر چه کمک فنر مورد نظر سخت تر جمع شود یعنی از کیفیت بالا تری برخوردار است.

تنوع قیمت کمک فنر

قیمت کمک فنر پراید یکی از نکته هایی است که افراد وقتی قصد خرید این قطعه را دارند به آن فکر کرده و اغلب به دنبال قیمت های پایین تر هستند. اگر به دنبال کمک فنری هستید که طول عمر خوبی داشته باشد بهتر است به دنبال جنس های ارزان قیمت نباشد.

راهنما خرید کمک فنر برای پراید

کمک فنر پراید را از کجا بخریم؟

یدک یار به عنوان اولین و بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی لوازم خودرو ارائه دهنده جامع قطعات و لوازم یدکی پراید می‌باشد که می‌توانید با خیال راحت قطعه مورد نظر خود را از آن سفارش دهید. برای خرید کمک فنر پراید از این مجموعه تنها کافی است به وب سایت ما مراجعه کرده و قطعه خود را در سریع ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

بعد از خرید کمک فنر ماشین، قطعه خریداری شده برای ساکنان شهر تهران طی ۳ الی ۴ ساعت و برای ساکنان سایر استان ها در طی ۳ الی ۴ روز ارسال خواهد شد. همچنین، مجموعه یدک یار در کنار داشتن مزایایی همچون ارسال اسرع وقت، مشاوره رایگان و … دارای ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا بوده و بهترین کمک فنر پراید را با بهترین کیفیت به دست شما می‌رساند.

در صورت وجود نارضایتی و هر گونه ایراد در قطعه خریداری شده، امکان مرجوع و تعویض آن نیز در کمال احترام برای شما وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.