تشخیص دیسک و صفحه دایکن اصلی

دیسک و صفحه دایکن از جمله معروف ترین برند های موجود در بازار بوده و می‌توان گفت پس از دو برند دیسک و صفحه والئو فرانسه و لوک، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. نکات زیادی در حین خرید دیسک و صفحه دایکن وجود دارد که باید به آن ها توجه شود. در این مقاله به بررسی این موارد پرداخته ایم.

دیسک و صفحه دایکن (Exedy Daikin Clutch) در میان انواع دیسک و صفحه های موجود در بازار از جمله برند های بسیار معروف بوده و مشتریان خاص خود را دارد. دیسک و صفحه دایکن ساخته کشور ژاپن است که در بازار های مختلف با عنوان دیسک و صفحه اگزیدی نیز شناخته شده و اگر بخواهیم از لحاظ کیفی به این دیسک و صفحه رتبه بدهیم می‌توان گفت این برند از برند های خوب و با کیفیت دیسک و صفحه در بازار لوازم یدکی است.

در این مقاله قصد داریم تا روش “تشخیص دیسک و صفحه دایکن اصلی” را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مقایسه برند های دیسک و صفحه

کیفیت دیسک و صفحه دایکن

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، دیسک و صفحه های برند دایکن از قطعات با کیفیت بازار بوده و در بسته بندی های نقره ای با برند اگزیدی در بازار عرضه میشود. این برند بیشتر از نرمی کلاچ، روی انتقال قدرت بهتر، شتاب بیشتر و عمر مفید بالاتر تمرکز داشته است.

تشخیص دیسک و صفحه دایکن اصل

برای اینکه دیسک و صفحه دایکن اصل را تشخیص دهید، نیاز است تا به موارد زیر توجه داشته باشید تا در تشخیص خود دچار مشکل نشوید. در ادامه به ذکر این روش ها می‌پردازیم:

بسته بندی دیسک و صفحه دایکن اصلی

در زمان خرید این قطعه به نوع بسته بندی آن توجه زیادی داشته باشید چرا که معمولا دیسک دایکن را داخل یک جعبه، و صفحه آن را درون جعبه ای جداگانه بسته بندی شده اند. روی این جعبه ها عبارت exedy به صورت چاپ شده دیده می‌شود. همچنین، بسته بندی دیسک و صفحه دایکن به رنگ نقره ای آبی است. اگر قطعه ای با این برند و بسته بندی مشاهده کردید که رنگی مغایر با عکس زیر داشت، آن قطعه اصل نیست.

حک برند Exedy بر روی دیسک و صفحه دایکن

علاوه بر اینکه عبارت exedy بر روی جعبه ها چاپ شده است، این عبارت به همراه عبارت made in Japan نیز بر روی دیسک کلاچ حک و بروی بخش فلزی صفحه کلاچ با رنگ سفید چاپ شده است. ممکن است برخی از کمپانی ها اجناس تقلبی را به عنوان محصول اصل معرفی کرده حتی همین عبارات را نیز بر روی قطعات درج نمایند! بنابراین، به کیفیت حک و چاپ عبارات توجه زیادی داشته باشید در صورتی که این عبارات بصورت تمیز، منظم و تفکیک شده بروی قطعات درج نشده بودند، قطعه در دست شما اصل نیست!

حک برند exedy بروی دیسک و صفحه

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که بدانید عبارت exedy روی صفحه کلاچ دایکن بر روی بخش لنت مانند به رنگ سفید همراه با کد محصول حک شده است. علاوه بر این ها، همین عبارت در بخش دیگری نیز چاپ شده است که این بخش بین فنر ها بوده و عبارت چاپ شده حالت تو خالی دارد.

رنگ فلز دیسک و صفحه دایکن اصلی

فلز بکار رفته و رنگ خاص آن که درست در وسط صفحه کلاچ دایکن به چشم می‌خورد یکی دیگر از مهم ترین اِلِمان هایی است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشید. فلز بکار رفته در تمامی صفحه کلاچ دایکن رنگی سرخ آبی مطابق عکس دارد. همینطور رنگ فلز استفاده شده در خورشیدی دیسک کلاچ دایکن رنگی نوک مدادی تیره داشته که میتوانید در زیر مشاهده کنید.

شکل خورشیدی صفحه کلاچ دایکن

به بخش وسطی دیسک کلاچ خورشیدی گفته میشود. سبک طراحی خورشیدی دیسک کلاچ دایکن در بیشتر مدل ها مشابه عکس های فوق است. در صورت مشاهده زائده یا برش های نا منظم در این بخش میتوانید اطمینان داشت که قطعه در دست شما اصل نیست.

دیسک و صفحه دایکن یا والئو

وقتی صحبت از دیسک و صفحه والئو میشود، در بیشتر موارد منظور والئو اصلی فرانسه است. باید در مقایسه دیسک و صفحه دایکن ژاپن و والئو فرانسه گفت که در بازار فروش لوازم یدکی، برند والئو به عنوان برند با کیفیت ترشناخته شده و دیسک و صفحه دایکن را از بعد کیفیت هم رده با والئو کره میدانند.
دیسک و صفحه دایکن از نظر سطح کیفی، رنج قیمتی، عمر مفید با دیسک و صفحه والئو کرده در یک رده قرار دارد اما تفاوت هایی را در زمان استفاده از آن میتوانید حس کنید. به عنوان مثال، دیسک و صفحه والئو کره در کلاچ گیری نرم تر از دایکن ژاپن است، لذا در صورتی که نرمی دیسک و صفحه برای شما الویت دارد باید والئو PHC را انتخاب کنید. از طرفی باید گفت دیسک و صفحه دایکن ژاپن به دلیل استفاده از مواد خاص در بخش لنتی صفحه کلاچ، شتاب بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد.  

راهنمای خرید دیسک و صفحه دایکن

ما “آموزش تشخیص اصالت دیسک و صفحه دایکن” در اختیار شما قرار دادیم، اما باید بدانید که دیسک و صفحه دایکن با آنکه به صورت کیت کلاچ به فروش می‌رسد اما در اصل کیت کلاچ نیست!

منظور از اینکه گفته می‌شود دیسک و صفحه دایکن کیت نیست اما به صورت کیت کلاچ به فروش می‌رسد، این است که در این دیسک و صفحه هیچ بلبرینگ کلاچی با برند دایکن وجود ندارد و خود فروشنده ها هستند که بلبرینگ را جداگانه داخل بسته بندی این قطعه قرار می‌دهند.

 بنابراین، از آنجایی که فروشنده برندی متفاوت از بلبرینگ را داخل بسته بندی دیسک و صفحه دایکن قرار می‌دهند، کیفت بلبرینگ کلاچ بسیار اهمیت پیدا میکند. در نتیجه، فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید باید قابل اطمینان بوده و در کنار دیسک و صفحه اصل، بلبرینگ با کیفیت نیز تحویل شما دهد.

فروشگاه اینترنتی یدک یار در این باره می‌تواند یاری رسان شما مشتریان عزیز باشد چرا که این فروشگاه نه تنها بلبرینگی با بهترین کیفیت در کیت ها قرار می‌دهد، بلکه ضمانت اصالت و مرجوعی نیز دارد. در صورتی که شما از کیفیت بلبرینگ کلاچ ارائه شده بروی دیسک و صفحه دایکن رضایت نداشتید، میتوانید بدون هیچ هزینه حمل قطعه را مرجوع و یا تعویض نمایید.

خرید دیسک و صفحه دایکن اصلی

خرید دیسک و صفحه دایکن

همانطور که گفته شد، دیسک و صفحه دایکن به خودی خود بلبرینگ نداشته و این خود فروشندگان هستند که بلبرینگ را داخل بسته بندی آن قرار می‌دهند. حال یافتن مراکزی که عرضه کننده دیسک و صفحه و بلبرینگ باکیفیت باشند، امری ضروری و مهم است.

مجموعه یدک یار با ارائه بهترین کیفیت بلبرینگ ها درون بسته بندی دیسک و صفحه دایکن  گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال یک فروشگاه مناسب برای خرید دیسک و صفحه هستند. یدک یار یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی است و با سالها سابقه فروش آنلاین قطعات خودور برای افرادی که به دلایل مختلف وقت کافی برای خرید حضوری را ندارند گزینه گمطلوبی می‌باشد.

قطعات مجموعه یدک یار ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا داشته و پس از خرید در صورت نارضایتی از دیسک و صفحه خریداری شده، امکان مرجوع کردن یا تعویض آن بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 نظرات
  1. امیر می گوید

    سلام من یه دیسک صفحه دایکن خریدم اما چیزی به عنوان exedy روی بسته بندی یا ساخت ژاپن روی خود دیسک صفحم نیس!!!

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این علائم به روی قطعه اصلی درج شده اند در صورتی که قطعه با مشخصات گفته شده مغایرت داشته احتمال زیاد قطعه اصل نیست.

  2. حمید می گوید

    سلام و عرض ادب
    بنده دیسک و صفحه لوک اصل آلمان میخواستم واسه پژو Glx 405.
    اصالت این قطعه هم خیلی برام مهمه تو بازار هست ولی الان نحوه تشخیص اصلی از تقلبی را سرچ کردم چندین جا این فروشگاه رو معرفی کرده بود
    حالا چطور میتونم تهیه کنم جنس اصلی رو؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      میتوانید دیسک و صفحه لوک اصلی را در داخل سایت به کمک بخش جستوجو پیدا کنید و سفارش خود را ثبت نمایید. از طرفی میتوانید بصورت تلفنی با واحد فروش نیز تماس بگیرید تا سفارش شما را بصورت تلفنی ثبت کنند و هر سوالی که داشتید را از همکاران ما بپرسید.
      به روی دیسک و صفحه لوک ارسال شده توسط یدک یار، ضمانت اصالت کالا وجود دارد و در صورتی که قطعه اصل نبود میتوانید بدون هزینه قطعه را مرجوع و یا تعویض نمایید.

  3. شهرام می گوید

    من دیسک و صفحه زیاد عوض کردم ولی خدا گواهه رو دست دایکن ندیدم چون من پام رو طبق عادت بدی که دارم مرتب رو کلاچ میذارم . الان صد و ده هزار تا کار کرده هنوز دار تخت گاز میره . نه خرابی نه لرزش

  4. Hamed می گوید

    سلام تفاوت نرمی کلاچ گیری دایکن با والئو خیلی زیاده؟؟؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دقت داشته باشید که به خودرو شما مستقیما بستگی دارد اما بصورت کلی باید گفت بله، نرمی دیسک و صفحه کلاچ والئو بیشتر است اما این تفاوت ممکن است ۱۰ تا ۲۰ درصد باشد.

  5. بابک می گوید

    سال نود وهشت این کیت کلاچ رو واسه سمندef7 نصب کردم. از اونموقع تا الان که برج ۵سال ۴۰۲هستیم صدهزارتا کارکرده و هنوز مشکلی نداره کلاچ نرمه. اگر اصلشو پیدا کنید ودرست نصب بشه قطعا خوبه. قبلش والئو سبز نصب کردم که بعد سی هزارتا و چتدتا تیک آف فنراش ترکیدن. واسه ای اف سون اول دایکن بعدش والیو کره ای یا پلاستکس نصب کنید با بلبرینگ تخم مرغی

  6. احمد می گوید

    من کارگر خط سایپا هستم عزیزان هر مدل یا برند دیسکو صفحه ای که تهیه میکنید(اصلی)حتما”حتما” موقع تعویض تحت هر شرایطی تأکید میکنم تحت هر شرایطی به مکانیک خود بگید دنده فلایویل هم تراشکاری بدهد حتی اگه خودتون زحمت بردن و آوردن به تراشکاری رو بکشید چون معمولا اکثر مکانیکها این کارو انجام نمیدن و میگن نیازی نیست،مخصوصا” اگه خودتون بالای سر کار نباشید،پس حتما”انجام دهید،۴ یا ۵میلیون هزینه کردید۱۵۰ تومنم اضافه باشه