علت روشن شدن چراغ استپ و باطری و سفت شدن فرمان چیست؟

علت روشن شدن چراغ استپ و باطری و سفت شدن فرمان به پارگی یا فرسودگی تسمه دینام مربوط می شود که برای رفع این مشکل بایستی در اسرع وقت تسمه دینام را تعویض کنید.

برای برخی از رانندگان این مشکل بوجود آمده که در حین رانندگی متوجه روشن شدن چراغ باطری و سفت شدن فرمان شده‌اند که معمولاً این مشکل به فرسودگی یا پارگی تسمه دینام مربوط می شود. برای اینکه به طور دقیق بدانید “علت روشن شدن چراغ استپ و باطری و سفت شدن فرمان” (Why is my Steering Wheel Stiff and Battery Light On) چیست و چگونه می توانید این مشکل را برطرف کنید، در ادامه این مطلب همراهمان باشید.

علت روشن شدن چراغ باطری و سفت شدن فرمان

علت-روشن-شدن-چراغ-استپ-و-باطری-و-سفت-شدن-فرمان

همانطور که در بالا اشاره کردیم، علت روشن شدن چراغ استپ و باطری و سفت شدن فرمان به فرسودگی یا پارگی تسمه دینام مربوط می شود که وقتی این اتفاق می افتد، پمپ هیدرولیک فرمان از کار می افتد و باعث سفت شدن فرمان می شود. تسمه دینام یکی از قطعات مهم خودروست که برق لازم قطعاتی مانند دینام و پمپ هیدرولیک را تامین می کند که اگر تسمه دینام از کار بیفتد، با مشکلات مختلفی از جمله سفت شدن فرمان مواجه خواهید شد. به طور کلی تسمه دینام هر ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد که با نزدیک شدن به این بازه زمانی بهتر است سلامت این قطعه را مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده فرسودگی، تسمه دینام را تعویض کنید. همچنین آشنایی با علائم خرابی تسمه دینام میتواند شما را در تشخیص خرابی این قطعه یاری کند.

در پایان لازم به توضیح است که سفت شدن فرمان می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد ولی در این مورد به خصوص که همراه با سفت شدن فرمان، چراغ استپ و باطری نیز روشن می شود به احتمال خیلی زیاد این مشکل مربوط به پارگی تسمه دینام خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با این موضوع پیشنهاد می کنیم مقاله علت های رایج سفت شدن فرمان و راه حل آن را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت روشن شدن چراغ باطری و سفت شدن فرمان دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.