بررسی پژو پارس

پژو پارس از جمله خودرو های داخلی و نسخه فیس لیفت پژو ۴۰ می‌باشد که در سال ۱۳۷۰ وارد بازار شد. این خودرو در ۶ تیپ مختلف تولید شد، اما دو تیپ آن از خط تولید حذف شده و تنها ۴ تیپ آن در بازار وجود دارد. این خودرو با داشتن بیش از دو دهه همچنان طرفداران خود را دارد.

پژو پارس یا همان پرشیا از نمونه خودرو های داخلی است که هفت سال بعد از پژو ۴۰۵ وارد بازار شد. این خودرو نمونه فیس لیفت فرانسوی ۴۰۵ محسوب می‌شود که با هدف فروش به بازار کشور های در حال توسعه طراحی و تولید شد.

پژو پارس (Peugeot Pars) از سال ۱۳۷۰ تا به اکنون در حال تولید است و تیپ های مختلفی از آن به مرحله عرضه درآمده است. این نسخه ها از نظر موتوری و برخی آپشن ها متفاوت اند و در سال های مختلف عرضه شده اند. محبوبیت این خودرو با گذشت دو دهه همچنان هویداست و تردد بسیاری از نمونه های این مدل پژو را در سراسر کشور می‌بینیم. پرشیا در دسته بندی اتومبیل های سدان و جمع و جور قرار می‌گیرد که مناسب خانواده می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی کامل پژو پارس پرداخته و به ویژگی های مختلف این خودرو بپردازیم.

بررسی ظاهری پژو پارس

بررسی ظاهری پژو پارس

برخلاف طراحی قدیمی و نه چندان مدرن پرشیا که همانند خودرو هایی مانند سمند و پژو ۴۰۵ است، اما این اتومبیل توسط نسل جوان جامعه نیز استفاده می‌شود و گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد خرید اتومبیلی با فضای بزرگ و ظاهری مدرن تر از دو خودرو مشابه دارند.

پژو پارس در شش تیپ مختلف پارس معمولی (پارس بنزینی)، پارس LX (پارس tu5)، اتومات، پارس دو گانه سوز، پارس ELX و تیپ ELX با موتور XUM عرضه شده است. تولید تیپ های ای ال ایکس (پارس موتور زانتیا) و ای ال ایکس موتور ایکس یو ام در سال ۱۳۹۶ متوقف شده و تمامی تیپ های مشابه در بازار کارکرده می‌باشند. یعنی آخرین مدل این خودرو را فقط در این سال پیدا می نمایید. باید خاطر نشان کرد که آپشن های پارس elx تفاوتی با بقیه نداشته و صرفا موتور آن متفاوت است.

بررسی بدنه پژو پارس

با نگا کردن به ظاهر کلی بدنه، خودرویی ساده اما جوان پسند به چشم می‌آید که در بخش جلویی خودنمایی خوبی را از خود بروز داده است. نمای جلویی شامل چراغ هایی با گوشه های تیز مانند و کشیده است. خطوط و انحنا های موجود بر روی کاپوت نمای جلویی خودرو را به نحوی زیبا جلوه داده است و از سادگی و از سن و سال گذشتگی ۴۰۵ دور کرده است.

جلو پنجره مشکی رنگ در کنار چراغ های مه شکن مستطیل شکل با پره های مشکی رنگی که به صورت ممتد در بخش پایینی چراغ های جلو کشیده شده ظاهر کلی پژو پارس را تشکیل می‌دهد.

نمای جلویی پرشیا

در نمای جانبی همچنان شاهد ممتد شدن نوار پلاستیکی مشکی رنگ هستیم که تنها در قسمت چرخ ها حذف گردیده است.

در نمای پشتی نیز چراغ های نئونی تقریبا مستطیل شکل هستیم که در کنار انحنای کشیده شده از درب ها به این نقطه جذاب تر دیده می‌شوند.

بررسی کابین پژو پارس

بر خلاف تفاوت های اندک در بدنه خودرو، طراحان کابین پرشیا نهایت تلاش خود را در ایجاد تفاوت با اتومبیل های هم رده خود کرده است. این تغییرات با نشستن در خودرو به خوبی به چشم می‌آید و نگاه بیننده را کسل نمی‌کند.

تریم داخلی پژو پارس جدید

گرافیک های جدید پشت آمپر، و غربیلک فرمان جدید، طراحی داشبورد و سیستم صوتی آن، تغییر تریم تودری ها، و همچنین کابری جدید در کنسول میانی همگی بخش از تغییرات عمده ای است که در کابین پژو پارس به چشم می‌خورد.

صندلی های پژو پارس از جنس پارچه بوده و راحتی مناسبی دارند. بخش سرنشینان عقب آن نیز کاملا جادار و مناسب بوده و برای نشستن سه فرد بالغ به راحتی امکان پذیر است. صندوق عقب پرشیا نیز از فضای مطلوبی برای مسافرت خانوادگی برخوردار است و نیاز افراد را تامین می‌کند.

امکانات و آپشن های پژو پارس

  • ترمز ABS + EBD
  • چراغ ها مه شکن جلو و عقب
  • سیستم مالتی مدیا با امکان بخش CD، Bluetooth، AUX
  • کروز کنترل (نسخه فول آپشن)
  • سنسور فاصله سنج عقب (نسخه فول آپشن)
  • ترمز های دیسکی جلو و عقب
  • دزدگیر فابریک (نسخه فول آپشن)
  • فرمان هیدرولیک
  • روکش چرم غربیلک فرمان (نسخه فول آپشن)
  • دکمه های کنترل غربیلک فرمان (نسخه فول آپشن)
  • نمایشگر لمسی (نسخه فول آپشن)
  • آینه های جانبی تاشونده برقی (نسخه فول آپشن)
  • سیستم تهویه اتوماتیک (نسخه فول آپشن)
  • ایربگ سرنشینان جلو
  • صندلی ها با قابلیت تنظیم دستی
  • اخطار سرقت با بوق (نسخه فول آپشن)
  • آنتن اکتیو (نسخه فول آپشن)
  • دما سنج (نسخه فول آپشن)
  • شیشه سولار (نسخه فول آپشن)
  • شیشه بالابر برقی

دکمه های روی فرمان نیز شامل قطع کردن صدا، پخش صدا، زیاد و کم کردن، رد و یا جواب تماس، موزیک قبلی یا بعدی و مود ضبط می باشد.

پشت امپر پژو پارس

مشخصات فنی پژو پارس tu5، lx، اتوماتیک، و دوگانه سوز

 معمولیدو گانه سوزاتوماتیکLXTU5
نوع موتوربنزینیL3TU5TU5TU5
حجم موتور۱۸۰۰ سی سی۱۸۰۰ سی سی۱۶۰۰ سی سی۱۶۰۰ سی سی۱۶۰۰ سی سی
گیربکس۵ دنده دستی۵ دنده دستی۴ دنده اتومات۵ دنده دستی۵ دنده دستی
سوپاپ۴۴۴۴۴
گشتاور۱۵۳ نیوتن متر۱۵۳ نیوتن متر۱۴۲ نیوتن متر۱۴۲ نیوتن متر۱۴۲ نیوتن متر
قدرت۱۰۰ اسب بخار۱۰۰ اسب بخار۱۰۵ اسب بخار۱۰۸ اسب بخار۱۰۸ اسب بخار
شتاب صفر تا صد۱۱ ثانیه۱۳٫۸ ثانیه۱۵ ثانیه۱۳٫۲ ثانیه۱۳٫۲ ثانیه
حداکثر سرعت۱۹۰ کیلومتر۱۸۰ کیلومتر۱۸۰ کیلومتر۱۹۰ کیلومتر۱۹۰ کیلومتر
حجم باک۷۰ لیتر۷۰ لیتر۷۰ لیتر۷۰ لیتر۷۰ لیتر
مصرف ترکیبی۹٫۱ لیتر۹٫۵ لیتر۸٫۲ لیتر۷٫۵ لیتر۷٫۵ لیتر
استاندارد آلایندگییورو ۴یورو ۴یورو ۴یورو ۴یورو ۴
وزن ۱۱۶۵ کیلوگرم۱۱۶۵ کیلوگرم۱۱۶۵ کیلوگرم۱۱۶۵ کیلوگرم۱۱۶۵ کیلوگرم

رقبای پژو پارس

مزایا و معایب پژو پارس

مزایامعایب
تجهیزات و امکانات مطلوبمصرف سوخت بالا
طراحی بدنه زیباکیفیت پایین کابین
پیشرانه خوبهزینه نگه داری بالا
کابین مناسب و جادارپلتفرم قدیمی
دسترس ساده به نمایندگی ها 

آیا پژو پارس بخریم؟

پژو پارس یا همان پرشیا به عنوان یکی از خودرو های داخلی طرفداران خاص خود را دارد و تعداد بسیاری از تیپ های آن در شهر های در حال تردد هستند. پژو پارس با دارا بودن امکانات و آپشن های مطلوب برای رانندگی های شهری و مسافرتی بسیار مناسب است. پیشرانه مطلوب و کابین جا دار آن برای خانواده مناسب است.

طراحی زیبا و بدنه و کابین پژو پارس برای نسل جوان جامعه نیز جذابیت دارد و افراد زیادی از این نسل این خودرو را انتخاب می‌کنند. البته معایبی همچون قدیمی بودن پلتفرم، مصرف سوخت بالا، و کیفیت پایین متریال کابین ممکن است تصمیم گیری را کمی سخت کند.

خرید لوازم یدکی پژو پارس

برای خرید لوازم یدکی پژو پارس و قطعات مختلف بدنه و مصرفی آن می‌توانید با مجموعه یدک یار در ارتباط باشید. این فروشگاه در قابل وب سایت فروشگاهی تنوع بالایی از محصولات را برای خریدار به ارمغان می‌آورد.

ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی آن، ارسال در اسرع وقت و همچنین تحویل فوری درب محل از جمله امکاناتی است که این فروشگاه به شما ارائه می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.