بررسی برند والئو

والئو یکی از بزرگترین برند های لوازم یدکی خودرو در سراسر دنیاست. لوازم یدکی والئو شامل لوازم مصرفی، برقی، روشنایی و … است. در اینجا ما به بررسی دقیق والئو فرانسه خواهیم پرداخت…

تاریخچه برند والئو

در سال ۱۹۲۳ در سنت کوئین، حوالی شهر پاریس شرکتی با کارایی تولید لنت ترمز با نام The Société Anonyme Française du Ferodo تاسیس شد. این شرکت تحت لیسانس شرکت فردو انگلستان و تحت نظارت آن کار خود را آغاز کرد.

کمپانی والئو

بعد از اینکه محصولات این شرکت مورد استقبال قرار گرفت در سال ۱۹۶۰ اقدام به تولید سیستم های ترمز و در دهه بعدی تولیدات خود را در زمینه های سیستم های حرارتی، الکتریکی و روشنایی گسترش داد. با این کار هم تنوع تولیدات خود را بالا برد و هم توانست سهم زیادی از بازار جهانی و علی الخصوص فرانسه را در اختیار بگیرد. در سال ۱۹۸۰ این شرکت نام خود را به والئو به معنی من هستم تغییر داد.

حوزه فعالیت شرکت والئو

مدیر عامل این شرکت ژاک آشنبرویچ است. این کارخانه در سال ۲۰۱۱ حدود ۶۸۰۰۰ هزار نفر کارگر و کارمند در تمامی شعبات خود در سر تا سر جهان داشته است. تعداد شعبات شرکت “والئو” در جهان به عدد ۳۲ می رسد. در زمان حال میتوان حوزه کاری این شرکت را تولید لوازم یدکی خودرو به طور گسترده در دنیا ترسیم کرد. قطعاتی که این شرکت تولید می کند لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین مثل دیسک و صفحه کلاچ (clutch)، استارت، دینام، تیغه برف پاک کن، قطعات سیستم ترمز مثل لنت ترمز، قفل، قطعات سیستم روشنایی مثل چراغ، برق و سیستم دمائی می باشد.

تولید کنندگان لوازم یدکی والئو

این شرکت حیطه کاری خود را از طریق همکاری با دیگر کشورها و شرکت ها گسترش داده است. به جز فرانسه که تولید کننده اصلی و به شکلی شعبه اصلی این برند به حساب می آید، از طریق شرکت هایی در کشور کره جنوبی و ترکیه هم اقدام به تولید قطعات تحت برند خود می کنند و در کل میتوان آنها را هم نمایندگی و تولید کنندگان رسمی “لوازم یدکی والئو” در بازار فروش لوازم یدکی جهانی این برند دانست. گفتنی است تولیدات این کارخانه ها با یکدیگر هم از نظر کیفی و هم از نظر ظاهری کمی تفاوت دارند. در بازار لوازم یدکی ایران بیشترین تفاوت در کیت کلاچ والئو مشاهده میشود که در فرانسه، کره و ترکیه این قطعه برای این برند فرانسوی تولید میشود. تفاوت ظاهری که این محصولات با یکدیگر دارند در بسته بندی آنهاست.
تولید کنندگان لوازم یدکی والئو
والئو فرانسه” با بسته بندی سبز رنگ و با بالاترین کیفیت در کشور فرانسه تولید شده در صورتی که والئو کره با عنوان PHC و با بسته بندی آبی رنگ در بازار عرضه می گردد. والئو ترک تحت برند ایساکو و سفارش مستقیم این شرکت در بازار لوازم یدکی ایران بصورت انحصاری به فروش می رسد. به این نکته هم توجه کنید که بر روی تمامی محصولات این شرکت اسم خود این برند valeo به انگلیسی بر روی بسته بندی و قطعه درج شده است.

دیسک و صفحه والئو اصل

نمایندگی والئو در ایران

این برند جهانی به دلیل وجود تحریم ها در کشورمان ایران نماینده رسمی ندارد اما آنچه که مشهود است آن است که یک شرکت داخلی از طریق واردات به کمک کشور ثالث قطعات را وارد میکنند. به عنوان مثال دیسک و صفحه کلاچ والئو اصلی به کمک کشور ثالث وارد شده و این شرکت ایرانی که انحصار واردات این قطعه را دارد برای تاییدیه اصالت آنها لیبل هرینگتون فرانسه را بر روی آنها می زند. این لیبل نشانه ضمانت اصالت این کالا ها است. لذا در زمان خرید دیسک و صفحه والئو بهتر است از فروشگاه های معتبر این قطعه را خریداری نمایید.

والئو تولید کننده قطعات خودرو سازان

بعضی از کارخانه ها و برندهای بزرگ جهان مثل پژو، به این کمپانی در خواست ساخت دیسک و صفحه و برخی قطعات دیگر را می دهند تا بتوانند از کیفیت قطعات این برند بهره مند شوند. بعد از اینکه این قطعات ساخته شد، شرکت های سفارش دهنده، قطعات را در بسته بندی خودشان میگذارند و در بازار عرضه می کنند. نکته حائض اهمیت این است که بر روی تمامی این قطعات هم نام والئو حک شده است. کمپانی والئو یکی از اصلی ترین برند های تولید لوازم یدکی برای خودرو سازان فرانسوی بشمار میرود لذا بیشترین محصولات تولید شده توسط این کمپانی برای خودرو های فرانسوی است. حتی میتوان نمونه هایی به عنوان مثال کمپانی پژو تولید بسیاری از قطعات اصلی برای محصولات خود را به عهده این شرکت قرار داده است.
والئو تولید کننده قطعات خودرو سازان

به عنوان مثال در بازار ایران میتوان به قطعات اصلی خودرو پژو ۲۰۶ اشاره کرد. بعد از باز کردن دیسک و صفحه کلاچ ۲۰۶ تیپ ۵ با برند اصلی که در بسته بندی کاهی پژو-سیتروئن قرار دارد، شاهد این هستید که محصول داخل بسته بندی توسط این شرکت تولید شده و برند آن نیز بروی قطعه درج شده است!
شاهد همین اتفاق برای دیسک و صفحه کلاچ ۴۰۵ با برند پژو-سیتروئن در بسته بندی کاهی نیز هستیم! در صورتی که به چراغ های اصلی ۲۰۶ های قدیمی دقت کنید میبینید که در انتهای آنها برند والئو درج شده و توسط این شرکت تولید شده است.
این روند برای بسیاری از قطعات دیگر خودرو های پژو مثل کوئل پژو ۲۰۶، لنت ترمز اصلی خودرو های پژو و … نیز صدق دارد.

محصولات شرکت والئو

بخشی از لوازم یدکی که این شرکت تولید و در سر تا سر جهان عرضه می شوند شامل:

  • قطعات کلاچ، مانند انواع کیت کلاچ، دیسک، صفحه و بلبرینگ کلاچ و …
  • سیستم های خنک کننده موتور مانند رادیاتور موتور و اینتر کولر و …
  • سیستم های ترمز مانند لنت های ترمز دیسکی، کفشکی و دیسک چرخ و …
  • سیستم برف پاک کن مانند تیغه برف پاک کن، موتور برف پاک کن و …
  • سیستم های برقی مثل دینام و استارت، کوئل و …
  • سیستم کنترل و تهویه هوا مثل کندانسور کولر، رادیاتور و کمپرسور کولر و …
  • سیستم کنترل داخلی مانند شیشه بالابر، دسته راهنما و برف پاک کن و …
  • انواع چراغ جلو، عقب، مه شکن، پرژکتور و …

محصولات والئو
البته تمامی این قطعات برای بازار لوازم یدکی ایران مطرح و قابل استفاده نمی باشند. قطعاتی از این برند که در ایران پر فروش بوده و بسیار تقاضا دارد دیسک و صفحه کلاچ والئو (valeo clutch)، لنت، تیغه برف پاک کن و … میباشد. هم والئو فرانسه و هم والئو کره در ایران خواهان بسیار داشته و این تقاضا دلیلی جز کیفیت مناسب این قطعات ندارد.

والئو در بسته بندی سایپا یدک و ایساکو

بعضی از قطعات این برند با بسته بندی ایساکو و سایپا یدک هم وارد بازار می شوند. دیسک و صفحه والئو در بسته بندی ایساکو تولید کشور ترکیه است که به سفارش مستقیم ایساکو در ایران بسته بندی شده و لیبیل والئو بر روی آنها خورده می شود.
والئو ایساکو

خرید لوازم یدکی والئو

حال که این برند در ایران نمایندگی رسمی ندارد شما مشتریان عزیز باید بنای خود را بر خرید از فروشگاه های معتبر بگذارید. فروشگاه اینترنتی یدک یار با تضمین اصالت کالاها، مرجوع کردن قطعات در صورت تایید نشدن اصالت توسط مشتری، مشاوره تلفنی رایگان و ارسال به تمام نقاط کشور امر خرید لوازم یدکی والئو را به آسان ترین نحو ممکن برای شما مشتریان عزیز میسر گردانیده است.

والئو در جهان

در حال حاضر محصولات برند والئو به ۸۸ کشور دنیا صادر می شود. در آمد این شرکت در سال ۲۰۱۱ مبلغی حدود ۹/۱۰ میلیون یورو که سود خالص آن مبلغی حدود ۴۳۰ میلیون یورو بوده است.
شرکت والئو یکی از پیشگامان تولید لوازم یدکی در جهان است. این برند دارای ۱۸۷ کارخانه، مرکز توسعه و مرکز تحقیق می باشد. تعامل کردن با دیگر شرکت و کشورها و استفاده از دانش فنی آنها سبب این موفقیت جهانی برای والئو شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.