مزایا و معایب ساندرو

رنو ساندرو از خودرو های هاچبک شهری محبوب کمپانی رنو است که در سال های اخیر به عنوان یکی از اتومبیل های مناسب تردد شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساندرو مزایا و معایب مختلفی را در برمی‌گیرد که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

همه ما کمپانی معروف رنو را می‌شناسیم و از کارنامه قوی این شرکت خودرو سازی که یکی از قطب های قدرتمند تولید اتومبیل است خبر داریم. کمپانی رنو در طی چند سال گذشته بیش از ده ها مدل مختلف از این برند را در بازار های جهانی عرضه کرده است.

رنو ساندور (Sandero) یکی از محصولات اخیر این کمپانی است که به دلیل طراحی جوان پسند و امکانات مناسب به عنوان یکی از خودرو های هاچبک شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خودرو در دو نسخه معمولی و استپ وی که به عنوان فیس لیفت نسخه معمولی معرفی شده در بازار های مختلف خودرو به مرحله عرضه درآمده و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

علاوه بر این، نسخه های معمولی و “ساندرو استپ وی” در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک در اختیار مشتریان قرار گرفته و مدل های مونتاژ شده اتوماتیک ایرانی آن هم اکنون در بازار های خودرو ایران نیز خرید و فروش می‌شود.

ساندرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد و تا سال ۲۰۰۹ در تمامی کشور های آمریکایی، خاورمیانه، آسیایی، و اروپایی ارائه شده است. نام اصلی این اتومبیل داچیا ساندورست چرا که از سهام داران اصلی آن فردی رومانیایی به نام داچیا بوده است.

در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا اطلاعاتی مبنی بر “مزایا ساندرو” و همچنین معایب آن را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مزایا ساندرو

گیربکس هوشمند

از اولین و مهم ترین نقاط قوت “ساندرو” گیربکس قوی و هوشمند آن است که در سربالایی ها و سرپایینی ها به صورت هوشمندانه عمل می‌کنند. همچنین، عملکرد گیربکس این خودرو در مقایسه با قیمت آن بسیار مناسب است.

فضای داخلی جادار

با توجه به اینکه ساندور یک خودرو هاچبک محسوب می‌شود اما مهندسان و طراحان آن به خوبی توانسته اند از کمترین فضا بیشترین استفاده را ببرند. بدین ترتیب، جایگیری سرنشینان جلو و عقب در راحتی کامل هستند و مشکلی از این بابت برای نشستن افراد به وجود نمی‌آید.

این موضوع در مقایسه با خودرو های هاچبکی نظیر پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ به عنوان یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

عملکرد قوی ترمز

ساندرو از سیستم ترمز های قدرتمند و خوبی برخوردار است و همین موضوع سبب می‌شود تا در هنگام ترمز گیری در سطوح خیس و کم اصطکاک به خوبی عمل کند.

سواری نرم ساندرو

نرم بودن سواری یک خودرو یکی از مهم ترین نکاتی است که برای بسیاری از رانندگان و افرادی که از اتومبیل به صورت متداول استفاده می‌کنند حائز اهمیت است. بر خلاف دیگر هاچبک ها، ساندرو از فنربندی بسیار نرمی برخوردار بوده و تکان های خفیفی به خودرو وارد کرده و هنگام عبور از ناهمواری های آسفالت به خوبی عمل می‌کند.

ایمنی مطلوب

بر خلاف قیمت تمام شده خرید و فروش ساندرو، این خودرو موفق به دریافت سه ستاره ایمنی از موسسه Euro-NCAP شده و این نکته هم به عنوان مزیت اصلی این اتومبیل شمرده می‌شود.

کیفیت ساخت بالا

کیفیت ساخت قابل قبول رنو ساندرو در قیاس با فاکتور هایی از جمله قیمت یکی از مورد اطمینان ترین مواردی است که خیال مشتریان را راحت کرده است. مواردی از قبیل استهلاک موتور و کاهش کیفیت قطعات از جمله فاکتور هایی است که خریدار را مطمئن کرده است. این در حالی است که از شروع سال ۹۰ به بعد شاهد عرضه خودرو های بی کیفیت مونتاژ شده بسیاری در بازار های ایرانی بوده ایم.

معایب ساندرو

کمبود امکانات رفاهی

نداشتن امکانات رفاهی در ساندرو از جمله ایرادات بزرگ این اتومبیل در مقایسه با قیمت آن محسوب می‌شود. به عنوان مثال، جای مانیتور لمسی در بخش سیستم مالتی مدیا این خودرو خالی است و افرادی که تاکنون تجربه رانندگی با این خودرو را داشته اند به خوبی این موضوع را درک کرده اند. از دیگر آپشن هایی که فقدان آن به خوبی حس می‌شود نداشتن روکش چرم صندلی، سانروف، و ایربگ های بیشتر است.

نفوذ سر و صدای به داخل کابین

سر و صداهای عجیب و نه چندان مطلوب موتور در هنگام حرکت و سرعت گیری به داخل کابین از دیگر معایب این خودرو شمرده می‌شود و ممکن است برای سرنشینان کمی آزار دهنده باشد.

مصرف سوخت بالا و حجم کم باک بنزین

بر خلاف دسته بندی ساندرو در خودرو های شهری و جمع و جور، مصرف بالای سوخت این خودرو از جمله مواردی است که صرف اقتصادی خرید آن را کم می‌کند. میانگین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر معادل با ۸ لیتر است که برای اتومبیل هاچبکی چندان منطقی نیست.

علاوه بر این، حجم باک بنزین ساندرو در مقایسه با مصرف سوخت بالا آن بسیار کم و ناچیز است و نیاز پی در پی برای فول شدن دارد. حجم باک این اتومبیل ۵۰ لیتر است.

فرمان نیمه هیدرولیک ساندرو

از دیگر معایبی که موجب شکایت رانندگان از این خودرو شده، سفت بودن فرمان آن که به عبارتی نیمه هیدرولیک می‌باشد نیز برای بسیاری از رانندگان دلسرد کننده است.

نمای جانبی ساندرو استپ وی

ارگونومی نامناسب صندلی ها

ارگونومی نامناسب صندلی ها و عدم توجه به طراحی مطلوب آنها موجب خستگی بیش از حد فرد راننده خصوصا در رانندگی های طولانی مدت می‌شود. این مسئله به عنوان ایراد در راحتی صندلی های ساندرو به شمار می‌رود. بنابراین، اگر دائم در مسیر های طولانی مدت هستید ساندرو گزینه مناسبی برای شما نیست!

طراحی قدیمی ساندرو

مناسب بودن رنج قیمتی ساندرو در مقایسه با دیگر خودرو های رنو امری غیر قابل انکار است اما این را هم باید پذیرفت که طراحی قدیمی بدنه این خودرو نیز که سال هاست در کشور های دیگر از خط تولید حذف شده اند اما در ایران همچنان تولید می‌شود، برای خریدار کمی دلسرد کننده است.

این در حالی است که کمپانی رنو فرانسه قصد دارد تا از نسخه فیس لیفت این خودرو رونمایی کند.

فقدان ترمز دیسکی

ترمز یکی از مهم ترین فاکتور های ایمنی خودرو است و ترمز های دیسکی قابلیت تامین این ایمنی را به صورت بهتری دارا هستند، اما در ساندرو شاهد وجود ترمز های دیسکی عقبی هستیم و ترمز های جلویی آن از نوع کاسه ای است و ایراد بزرگی از لحاظ ایمنی به خودرو وارد است.

سیستم پخش صوتی ضعیف

سیستم صوتی ساندرو که شامل پنل ضبط و باند می‌باشد از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیست و این مورد شکایت بسیاری از دارندگان این خودرو را به وجود آورده است. همچنین، دکمه های کنترل سیستم صوتی آن نیز به جای قرار گیری بر روی فرمان بر روی دسته ای در کنار فرمان قرار گرفته است.

شتاب ضعیف

ساندرو از جمله اتومبیل هایی است که از شتاب ضعیفی برخوردار است و این فاکتور برای افرادی که به دنبال خودرو های اصطلاحا تند و تیز هستند و رانندگی های سرعتی را تجربه می‌کنند مطلوب نیست.

هندلینگ نامطلوب

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به رانندگی در مسیر های پر پیچ و خم عادت دارید بهتر است بدانید که ساندرو خودرو مناسبی برای شما نیست چرا که توقع پیچیدن های سرعتی از این اتومبیل را نداشته باشید. ارتفاع زیاد شاسی با زمین و همچنین کمکی های نرم آن باعث شده تا هندلینگ نه چندان مطلوبی را از خود بروز دهد.

آیا رنو ساندرو بخریم؟

با توجه به مزیت ها و “معایب ساندرو” که در این مقاله بیان کردیم، این خودرو از جمله اتومبیل هایی است که طراحی قدیمی و تقریبا از تاریخ گذشته ای دارد که تا حدود زیادی موجب دلسردی افراد خصوصا نسل جوان از آن می‌شود. اما وجود برخی مزیت ها نیز می‌تواند مزید بر علت شود تا بسیاری از افراد ترجیح به خرید این خودرو برای رفت و آمد های شهری خود کنند.

ساندرو در دسته بندی خودرو های قیمت اقتصادی قرار داشت اما با توجه به افزایش غیر منطقی و سرعتی خودرو در ایران، شاهد بالا رفتن صعودی قیمت اتومبیل هستیم. همچنین، این موضوع مسائل و معضلاتی را برای خرید لوازم یدکی ساندرو به وجود آورده است، بنابراین، اگر تصمیم به خرید این خودرو گرفته اید، بد نیست تا در کنار ان نگاهی به اتومبیل های دیگر از جمله پژو ۲۰۶، ۲۰۷ آی، ام وی ام ۳۱۵، و برلیانس اچ ۲۲۰ و اچ ۳۲۰ بیاندازید.

نظر شما درباره ساندرو چیست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.