بررسی بی ام دبلیو X4

بی ام دبلیو X4 یکی مدل های شاسی بلند کمپانی معروف بی ام و می باشد که در سال ۲۰۱۵ از آن رونمایی شد. این خودرو به واسطه دارا بودن آپشن های بسیار زیاد و همچنین نسخه ای پیشرفته تر از بی ام و ایکس ۳ در بازار محبوب شده است. مدل ۲۰۲۲ این خودرو در حل عرضه به بازار است که تغییرات مختلفی را با نسخه قدیمی خود شامل می شود.

بی ام دبلیو X4 یک خودروی زیبا، جادار، کاربردی و اسپرت کوچک است که با الهام از سبک کوپه طراحی شده است. در واقع مدل‌های X4 بخشی از خط تولید کوپه‌های اسپرت کارخانه خودروسازی  بی ام و هستند. وقتی صحبت از فناوری به میان می‌آید، بی ام و ایکس ۴ به لطف نمایشگرهای به‌روز و کمک‌های راننده پیشرفته‌اش، حرف زیادی برای گفتن دارد.

بی ام ایکس ۴ (BMW X4) را برادر دو قلوی شیک تر نسبت به خودروی شاسی بلند بی ام و X3 می دانند. خط سقف شیب دار بی ام و ایکس ۴ جذاب است و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. همین ویژگی ظاهری خوب از کارایی آن کاسته است چرا که باعث شده سقف قسمت عقب ماشین کوتاه‌تر شود و افراد قد بلند نمی‌توانند به راحتی در عقب آن بنشینند و جای کمتری هم در مخزن بار ماشین برای گذاشتن چمدان‌ها وجود خواهد داشت.

در واقع ایکس ۴ یک نسخه از بی ام و است که که به اندازه برادر خود همه پسند و کاربردی نیست و به اندازه آن در فروش به توفیق دست نیافته است. اما برای کسانی که نگران چیزهایی مانند حداکثر ظرفیت بار خودروی خود نیستند، ایکس ۴ جذاب به نظر می‌رسد و همان ویژگی‌های سرگرم کننده برای رانندگی را ارائه می‌دهد که X3 را به یکی از BMW ‌های مورد علاقه مردم در سرتاسر دنیا تبدیل می‌کند.

بی ام و ایکس ۴ برای افرادی است که می‌خواهند با خودرویی اسپرت رانندگی کنند، اما خودرو در عین حال جا برای سرنشینان و بار هم داشته باشد، چرا که این خودرو  فضای بار بیشتری را نسبت به یک سدان فراهم می‌کند، هرچند که به خوبی یک سدان اسپرت نیست. اگر به فضای زیادی برای سرنشینان عقب و فضای بار نیاز دارید،  بهتر است بدانید که بی ام و ایکس ۳ که از ایکس ۴ سنتی تر است و یا  بی ام و ایکس ۵ که از ایکس ۴ بزرگتر است.

در بی ام و ایکس ۴ دو موتور توربو شارژ چهار سیلندر و شش سیلندر ارائه می‌شود. هر دو موتور هم به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می‌شوند. فضای داخلی بی ام و ایکس۴  نیز طراحی هوشمندانه ای دارد و راحت و مجلل است و امکانات اطلاعاتی و سرگرمی فراوانی دارد تا طرفداران فناوری را راضی کند. اگر به دنبال عملکرد بیشتر از بی ام و ایکس ۴ هستید مدل فوق العاده  Mاز بی ام و ایکس ۴ را ببینید.

شما عزیزانی که از این سبک خودرو ها دارید، می توانید در فروشگاه یدک یار به تمامی لوازم یدکی بی ام و x4 و خودرو های مانند آن دسترسی کامل داشته و قیمت قطعات را با هم مقایسه نمایید.

بی ام و ایکس ۴ مدل ۲۰۲۲

بی ام دبلیو ایکس 4 نیو

عناصر ظاهری خودرو در مدل ۲۰۲۲ به روز شده است. کارخانه بی ام و امسال جلو پنجره، سپرها، عناصر روشنایی بیرونی و طراحی چرخ‌ها را در خودروهای ایکس ۴ اصلاح کرده و کنسول مرکزی ایکس ۴ را بازسازی نموده است. مدل M40i در سال ۲۰۲۲ دارای سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی است و نمایشگر سرگرمی ۱۲٫۳ اینچی بزرگتر نیز در آن به صورت استاندارد وجود دارند.

مزایای بی ام و ایکس ۴ مدل ۲۰۲۲

  • هر دو موتور موجود در این خودرو صاف، قدرتمند و کم مصرف هستند.
  • شخصی سازی آن به لطف ویژگی‌های استاندارد و اختیاری فراوان آسان است.
  • هندلینگ این خودرو با وجود اینکه یک SUV است، واقعا چشمگیر است.

معایب بی ام و ایکس ۴ مدل ۲۰۲۲

  • سقف شیب دار خودرو، فضای سر و فضای بار عقب را کاهش داده است.
  • نمره پایین‌تر این خودرو نسبت به رقبا در بررسی‌های تخصصی ادموندز

موارد جدید در بی ام و ایکس ۴ مدل ۲۰۲۲

  • جلوپنجره، سپرها، چراغ‌های جلو و عقب اصلاح شده
  • تریم M40i سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی را اضافه می‌کند.
  • دسته ابزار طراحی مجدد شده
  • صفحه نمایش بزرگتر
  • صندلی‌های اسپرت خودرو بهبود یافته‌اند.

قیمت بی ام و ایکس ۴ مدل ۲۰۲۲

قیمت این خودرو در کشور ایران بین سه تا چهار میلیارد تومان است. البته بدیهی است که این عدد با تغییر قیمت دلار بالا و پایین می‌شود. این را هم اضافه کنیم که در ایران تنها مدلهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ بی ا م و ایکس ۴ موجود هستند و اگر قرار باشد مدل های جدیدتر وارد ایران شوند قطعا قیمت بالاتری خواهند داشت. البته با مشکلات موجود، مدلهای جدیدتر وارد ایران نخواهند شد که ما بخواهیم نگران گرانی قیمت آنها در ایران باشیم.

مدلهای بی ام و ایکس ۴

  • مدل توربو چهار سیلندر پایه ۳۰i. این مدل قدرت زیادی را ارائه می‌دهد و در عین حال کم مصرف است. عیب این مدل، آپشن‌های کم آن است که می‌توان بسته Premium را هم به آن اضافه کرد تا موارد زیبایی مانند گرمکن صندلی‌ها، نمایشگر بهتر و … را داشته باشیم.
  • بی ام و ایکس ۴ مدل xDrive30i. این مدل هم پایه خود را از یک موتور ۴ سیلندر ۲٫۰ لیتری توربوشارژ که ۲۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوند بر فوت گشتاور تولید می‌کند، می‌گیرد. این مدل می‌تواند سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۶٫۱ ثانیه برساند.
  • مدل توربوشارژ شش خطی بی ام و ایکس ۴ موسوم به M40i چشمگیر و فوق العاده است. بی ام و ایکس ۴ مدل M40i مجهز به یک توربوشارژ ۳٫۰ لیتری شش سیلندر است که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. با توجه به تست‌های انجام شده، بی ‌ام ‌و ایکس ۴ مدل M40i در ۴٫۲ ثانیه از سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هر سه تریمی که اشاره کردیم دارای یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هستند که نیرو را به هر چهار چرخ می‌فرستد. صرف نظر از اینکه کدام X4 را انتخاب می‌کنید، با یک SUV مواجه خواهید شد که هندلینگ مثال زدنی و کیفیت سواری عالی دارد.

فضای داخلی و فضای بار بی ام و ایکس ۴

یک صفحه نمایش لمسی شیک در داخل کابین این خودرو وجود دارد که زیبایی خاصی به کابین داده است. فضای پای عقب بی ام و ایکس ۴ نیز، ۳۵٫۵ اینچ است که کمتر از چیزی است که در X3 (36.4 اینچ) وجود دارد. همچنین ایکس ۴ شما را مجبور می‌کند در مورد فضای بار، انتظار خود را کمی پایین بیاورید. این مدل، وقتی همه صندلی‌ها در جای خود هستند تنها ۱۹ فوت مکعب ظرفیت بار را فراهم می کند. اگر صندلی های عقب تا شوند این عدد به ۵۱ فوت مکعب می رسد.

 X3 در این قسمت بسیار بهتر عمل می‌کند و ۲۹ فوت مکعب فضای برای وسایل شما در حالت عادی و ۶۳ فوت مکعب با تا شدن صندلی‌های عقب فراهم می‌کند.

اپشن ها

مدل پایه ایکس ۴ دارای رادیو HD و سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو است. قابلیت Apple CarPlay و Android Auto در این خودروها استاندارد است که به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه های مختلف را به خودروی خود متصل کنید. یک سیستم جی پی اس یکپارچه نیز در این خودرو استاندارد شده است. سیستم اطلاعات سرگرمی بی ام ایکس ۴ با صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی ارائه می‌شود. ایکس ۴ کنترل با حرکت دست را به عنوان یک آپشن ارائه می‌دهد. این ویژگی به راننده اجازه می‌دهد تا با استفاده از پنج حرکت ساده دست، سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو را کنترل کند.

صندلی های بی ام و x4

ویژگی‌های ایمنی و کمکی بی ام و ایکس ۴

خودروی بی ام و ایکس ۴ به لحاظ امکانات ایمنی در شرایط مطلوبی قرار دارد. این امکانات عبارتند از:

  • کروز کنترل فعال: بی ام و ایکس ۴ دارای کروز کنترل است که فاصله بین خودرو و خودروی جلویی را حفظ می‌کند.
  • تشخیص نقطه کور فعال: در صورت وجود یا نزدیک شدن وسیله نقلیه به نقطه کور شما، با هشدارهای بصری یا لرزش از طریق فرمان هشدار می‌دهد.
  • هشدار برخورد رو به جلو با ترمز خودکار اضطراری که باعث کاهش برخورد شهری می‌شود: اگر سیستم موجود در بی ام و ایکس ۴ یک برخورد احتمالی از جلو را تشخیص دهد به راننده خودرو هشدار می‌دهد و اگر راننده به موقع واکنش نشان ندهد به طور خودکار ترمز فشرده می‌شود.
  • هشدار خروج از خط استاندارد با کمک حفظ خطوط
  • کروز کنترل تطبیقی ​​

مشخصات فنی بی ام و ایکس ۴

در اینجا و برای بیان ویژگی‌های فنی بی ام و ایکس ۴، مدل ۲۰۱۹ xDrive30i که یکی از مدلهای آن است را با جزئیات بررسی می‌کنیم. این مدل یک مدل پایه است و طبیعتا ویژگی هایی که اینجا می بینیند حداقل قابلیت های بی ام و ایکس ۴ هستند نه بهترین قابلیت های آن.

  • نوع خودرو، موتور جلو و چهار چرخ متحرک یا همان ایکس درایو است.
  • نوع موتور DOHC 16 سوپاپ خطی ۴ توربوشارژ و خنک کننده داخلی، بلوک و سر آلومینیومی با تزریق مستقیم سوخت
  • حجم موتور این خودرو ۱۹۹۸ سی سی و قدرت آن ۲۴۸ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه می باشد.
  • گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با حالت تعویض دنده دستی در این مدل از بی ام و ایکس ۴ موجود است.
  • ترمزهای این خودرو، دیسکی با تهویه ۱۳٫۰ اینچی هستند.
  • لاستیک‌های این ماشین، پیرلی سینتوراتو P7 تمام فصل و از نوع ران فلت هستند.
  • ابعاد این خودرو به این صورت است. فاصله بین دو محور ۱۱۲٫۷ اینچ، طول آن ۱۸۷٫۵ اینچ، عرض آن ۷۵٫۵ اینچ و ارتفاع آن ۶۳٫۸ اینچ است.
  • حجم مسافر در این خودرو ۹۶ فوت مکعب و حجم محموله، ۱۹ فوت مکعب است. وزن این خودرو هم  4191 پوند است.
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این نوع از بی ام و ایکس ۴، ۶٫۱ ثانیه است.

مقایسه بی ام و ایکس ۴ با رقبا

ایکس ۴ با وجود ظاهر اسپرتی که دارد ولی به خاطر وجود موتورهای قدرتمند و دینامیک، هندلینگ چشمگیری نیز دارد. چیزی که معمولاً در مورد شاسی‌ بلندهای با ظاهر اسپرت صدق نمی‌کند.

به لطف سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد موجود در بی ام و ایکس ۴، آفرود هم با آن امکان پذیر است. ایکس ۴ در این بخش تنها نیست و با رقبای قدرتمندی مانند مرسدس بنز GLC کوپه و پورشه ماکان رقابت می‌کند. برای بررسی دقیق تیم آزمایشی ادموندز، به مقایسه این سه خودرو پرداخته است.

قبل از اینکه به ادامه بحث بپردازیم مطالبی در مورد تیم تخصصی ادموندز آورده ایم. رتبه بندی تخصصی ادموندز، جزء بهترین تیم‌های آزمایش و رتبه بندی خودرو در آمریکا است. کارشناسان Edmunds مجموعه ای قوی از رتبه بندی‌ها و بررسی‌ها را برای تمام مدلهای بی ام و ایکس ۴ مخصوصا مدل ۲۰۲۲  جمع آوری کرده اند.

کارشناسان این تیم، بررسی عمیقی از سطوح و ویژگی‌های خودرو، عملکرد خودرو، مصرف سوخت خودرو، ایمنی خودرو، فضای داخلی خودرو و کیفیت رانندگی با خودرو داشته اند. ادموندز همچنین خودرو را در جاده به صورت عملی تست می‌کند. این تیم تخصصی به روش‌های مختلف استفاده مردم از ماشین‌هایشان توجه می‌کنند. مثلا اینکه آیا فضای کافی برای خانواده‌ها و وسایل آنها برای مسافرت آخر هفته‌ در ماشین وجود دارد و آیا نوشیدنی مورد علاقه‌ آنها در ظرف لیوان موجود در خودرو جا می‌شود یا خیر. هدف ادموندز این است به خریداران کمک کند تا بهترین تصمیم را در مورد خودرویی متناسب با زندگی خود بگیرند.

Edmunds اطلاعات عمیقی در مورد بیش از ۶ میلیون وسیله نقلیه جدید، کارکرده و نو از جمله سطح تریم و ویژگی‌های آنها دارد.

تحلیل خودروی بی ام ایکس ۴ توسط تیم تخصصی ادموندز

به لطف سقف شیک به سبک فست بک، ایکس ۴ برای خریدارانی که فکر می‌کنند X3 بسیار کسل کننده و قابل پیش بینی است، جذاب خواهد بود. شما در این فرآیند مقداری سودمندی را از دست می‌دهید و باید در مقایسه با X3 هزینه بیشتری بپردازید، اما در کل ایکس ۴ در ماموریت خود که می‌خواهد یک SUV شیک و اسپرت باشد، موفق شده است.

رانندگی با بی ام و ایکس ۴

بی ام و ایکس ۴ از این لحاظ نمره ۷٫۵ را از ۱۰ می‌گیرد. البته برای تست از مدل xDrive30i که یکی از مدلهای بی ام و ایکس ۴ است استفاده شده است.

  • این نوع خودروها به خوبی کنترل می‌شوند و به راحتی از مسیر خود خارج نمی‌شود،
  • در ۷٫۶ ثانیه این خودرو از سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر مربع رسید.
  • پاسخگویی گیربکس هشت سرعته این خودرو عالی است.
  • ترمزهای ایکس ۴ به سرعت واکنش نشان می‌دهند و نرم و روان هستند و در رانندگی معمولی به راحتی قابل استفاده هستند.
  • هندلینگ بزرگترین نقطه قوت آن است. با سیستم تعلیق استاندارد M Sport این خودرو در پیچ‌ها و انحناهای سریع احساس محکمی می‌کند. فرمان به خوبی در حالت اسپرت در حین پیچ‌ها کار می‌کند. این خودرو وزن خوبی دارد، اما هنوز هم با وجود وزن نه چندان بالا دقیق است و هنگام عبور از بخش‌های پر پیچ و خم جاده، اعتماد به نفس را به راننده و سرنشینان القا می‌کند.

بی ام و ایکس ۴ چقدر راحت است؟

نمای پشتی بی ام و ایکس 4
  • بی ام و ایکس ۴ از این لحاظ نمره ۸ را از ۱۰ می‌گیرد.
  • صندلی‌های ایکس ۴ محکم، حمایت‌کننده و برای نشستن طولانی مدت پشت فرمان عالی هستند. امکانات متعددی برای صندلی‌های جلوی این خودرو وجود دارد و شامل ماساژور است که راحتی بدن راننده و سرنشین جلو را تضمین می‌کند.
  • در حالی که سواری ایکس ۴ کشیده است، به خوبی در جاده‌های ناهموار حرکت می‌کند. همچنین نسبتاً ساکت است. هر چند صدای باد در داخل ماشین وجود دارد، اما سواری نرم، موتور جذاب و فضای داخلی آرام، رانندگی با سرعت فریبنده ایکس ۴ را آسان می‌کند. در این خودرو تجاوز از حد مجاز سرعت بدون اینکه راننده متوجه شود آسان است چرا که راننده اصلا متوجه سرعت بالای خودرو نمی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.