چه عواملی باعث میشود ماشین با دو استارت روشن شود؟

درباره اینکه چه عواملی باعث میشود ماشین با دو استارت روشن شود باید گفت که خرابی باتری ماشین و دینام، مشکل در سوییچ احتراق و استارتر ماشین، مسدود شدن صافی بنزین، خرابی پمپ بنزین ماشین و… می توانند تاثیر گذار باشند که به همین منظور ما در این مقاله به این موضوع پرداخته‌ایم تا بتوانید مشکل دو بار استارت خوردن ماشین را برطرف کنید.

در حالی که داشتن ماشین راحتی به ارمغان می آورد اما ممکن است زمانی که شما آماده رفتن به محل کار یا انجام امور هستید متوجه شوید که ماشین شما بلافاصله از استارت زدن امتناع می ورزد که این مسئله می تواند خسته کننده باشد. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است ماشین شما برای اولین بار از استارت زدن و روشن شدن امتناع کند که به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به بررسی اینکه “چه عواملی باعث میشود ماشین با دو استارت روشن شود” (Why Does The Car Turn On After Starting Twice) بپردازیم تا بتوانید این مشکل را سریعاً حل کنید.

چرا ماشین با دو استارت روشن میشود

چرا-ماشین-با-دو-استارت-روشن-میشود

اگر می پرسید که “چرا ماشین با دو استارت روشن میشود” بایستی گفت که دلیل اصلی این اتفاق ضعیف بودن باتری ماشین یا شل بودن قطب های باتری است. این مشکل همچنین می تواند به خرابی استارت ماشین، گرفتگی صافی بنزین و یا فرسودگی شمع ها باشد. برای اینکه بدانید چه عواملی باعث میشود ماشین با دو استارت روشن شود ادامه این مطلب را دنبال کنید.

خرابی، خوابیدن یا خالی شدن باتری ماشین

در اغلب موارد زمانی که ماشین با دو استارت روشن می شود، باتری مقصر اصلی است. باتری انرژی کل ماشین از جمله سیستم استارت را تامین می کند که به همین دلیل اگر مشکلی در باتری ماشین وجود داشته باشد وسیله نقلیه شما ممکن است بعد از دو یا چندین بار استارت زدن روشن شود و یا اصلاً روشن نشود.

اگر باتری ماشین خالی شده باشد که ماشین روشن نمی شود اما بهتر است بررسی کنید آیا قطب های باتری شل شده اند یا خیر. اگر گیره‌های قطب های مثبت و منفی باتری شل شده اند آنها را سفت کنید و مجدداً استارت بزنید. اگر بازهم می بینید که ماشین بعد از دو یا چند بار استارت زدن روشن می شود بهتر است تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید و در صورت لزوم باتری را تعویض کنید.

دلیل دیگری که ممکن است باتری ماشین شما را از بین برده باشد این است که شاید دینام خراب باشد. این قطعه حیاتی قرار است در حین رانندگی، باتری را شارژ می کند و وقتی از کار می افتد، باتری دیگر شارژ نمی شود. در این صورت حتی اگر باتری را تعویض کنید بازهم باتری خالی خواهد شد چراکه دینام خراب است و این قطعه نمی تواند باتری را شارژ کند. پس برای اینکه تشخیص دهید چرا ماشین با دو استارت روشن می شود بهتر است ابتدا باتری و سپس دینام خودرو را بررسی کنید.

خرابی استارتر ماشین

درست همانطور که از نام استارتر پیداست، هنگامی که سوییچ را وارد محفظه استارت می کنید و می چرخانید، استارتر موتور روشن می شود. اما اگر استارتر خراب باشد می تواند از روشن شدن ماشین شما جلوگیری کند. به دلیل اینکه تشخیص خرابی استارتر ماشین کاری تخصصی است ما توصیه می کنیم با یک مکانیک صحبت کنید و بعد از تشخیص درست، استارتر ماشین خود را تعویض کنید.

مشکل در سوئیچ احتراق

یک سوییچ احتراق برق را از باتری خودرو به سایر قطعات منتقل می کند. اگر چراغ های داشبورد روشن می شوند ولی با چرخاندن سوییچ، ماشین بعد از دو یا سه بار استارت می خورد به این معنیست که مشکلی در باتری وجود ندارد. بنابراین مشکل می تواند از سوییچ احتراق باشد و به همین دلیل است که ماشین با دو استارت روشن می شود.

اگر سوییچ احتراق خراب است اجازه دهید یک مکانیک حرفه‌ای وارد عمل شود و آن را تعمیر کند چراکه اگر دانشی در مورد تعمیر آن نداشته باشید باعث بدتر شدن مشکل می شوید.

مسدود شدن صافی بنزین

صافی بنزین جزء مهمی در سیستم تحویل سوخت خودرو است. این قطعه آلایندگی ها و زباله هایی را که قرار است به موتور و انژکتورها آسیب برساند را فیلتر می کند. با گذشت زمان صافی بنزین به دلیل فیلتر کردن این آلاینده ها و زباله ها دچار گرفتگی و مسدود شدن می شود و زمانی که این اتفاق می افتد، جریان سوخت به موتور ماشین متوقف می شود. به همین دلیل زمانی که سوخت با جریان کافی به موتور نرسد ماشین با دوبار یا حتی چندین بار استارت زدن روشن می شود.

صافی بنزین قطعه‌ای مصرفی است که باید هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر تعویض شود. اگر مدت زمان زیادی است که صافی بنزین ماشین خود را تعویض نکرده‌اید و متوجه می شوید که ماشین با دو استارت روشن می شود، بایستی سریعاً صافی بنزین را تعویض کنید.

کم بودن یا تمام شدن بنزین ماشین

ماشین ها برای کار کردن به سوخت نیاز دارند و به همین دلیل اگر سطح بنزین موجود در باک خیلی کم باشد ماشین به سختی استارت می خورد. بعضی از خودروها مشکل روشن شدن چراغ بنزین با باک پر را دارند که به همین دلیل راننده نمی تواند متوجه شود که چه مقدار بنزین در باک وجود دارد. اگر گِیج یا درجه بنزین سالم نباشد باعث می شود که راننده از میزان سطح دقیق بنزین درون باک آگاهی نداشته باشد و در صورت کم بودن بنزین، خودرو با دو یا چند بار استارت زدن روشن شود.

در رابطه با این موضوع توصیه می کنیم مقاله علت روشن شدن چراغ بنزین با باک پر را از مجله یدک یار مطالعه کنید تا اگر این مشکل را دارید بتوانید سریعاً آن را برطرف کنید.

خرابی پمپ بنزین ماشین

صحبت از خرابی پمپ بنزین ماشین می تواند دلیل این باشد که ماشین با دو استارت روشن می شود. وظیفه پمپ بنزین ماشین این است که سوخت را به موتور برساند و اگر این قطعه خراب باشد طبیعاً بنزین به موتور نخواهد رسید. یک پمپ بنزین مقدار صحیح سوخت را با فشار دقیق تامین می کند تا سرعت و عملکرد را در خود جای دهد. معمولاً زمانی که ماشین را روشن می کنید این قطعه با فرستادن بنزین به موتور شروع به کار می کند و در نتیجه خرابی آن می تواند مشکلاتی را در استارت زدن خودرو ایجاد کند.

فرسودگی شمع ها

شمع یکی از مهم ترین قطعات ماشین ها می باشد که به عنوان شروع کننده احتراق در موتور ماشین شناخته می شود. شمع عمل جرقه زنی و احتراق موتور را شروع می کند و ادامه می دهد. به همین منظور فرسودگی شمع می تواند در استارت خوردن ماشین اختلال ایجاد کند و باعث شود که ماشین بعد از دو یا چندین بار استارت زدن روشن شود.

با توجه به اینکه شمع قطعه‌ای مصرفی محسوب می شود بایستی هر از چندگاهی سلامت آن را مورد بررسی قرار دهید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. معمولاً بهترین زمان تعویض شمع خودرو هر ۴۰ هزار کیلومتر می باشد که اگر به دنبال این هستید که بدانید چه عواملی باعث میشود ماشین با دو استارت روشن شود، بایستی شمع ها را نیز در نظر بگیرید. یکی دیگر از علائمی که با دو استارت خودن ماشین به منظور خرابی شمع اتفاق میوفتد. ریپ زدن ماشین اول صبح است.

نتیجه گیری

به طور کلی مشکل در باتری خودرو و دنیام، خرابی استارت موتور و مشکل در سیستم سوخت رسانی و احتراق باعث می شود که ماشین بعد از دو یا چند بار استارت زدن روشن شود. برای اینکه عواملی که باعث می شوند ماشین با دو استارت روشن شود زیاد هستند توصیه می کنیم ابتدا خودرو را از نزدیک مورد بررسی قرار دهید تا با انجام تشخیصی دقیق تر توسط افراد ماهر در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید و بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد اینکه چه عواملی باعث میشود ماشین با دو استارت روشن شود دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.