بررسی علت روشن ماندن ساعت ماشین بعد از بستن سوییچ

ساعت ماشین بعد از خاموش کردن خودرو و بستن سوییچ بایستی خاموش شود. اگر ساعت بعد از بستن سوییچ همچنان روشن بماند، باتری ماشین خالی خواهد شد. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی علت روشن ماندن ساعت ماشین بعد از بستن سوییچ پرداخته‌ایم تا بتوانید این مشکل را حل کنید.

ساعت ماشین ابزاری کاربردی است که به ما کمک می کند در طول روز یا شب از زمان آگاهی داشته باشیم. اما یکی از مشکلات عجیبی که ممکن است بوجود بیاید، “روشن ماندن ساعت ماشین بعد از بستن سوییچ” است که اینکار می تواند منجر به خالی شدن باتری ماشین نیز شود. ما در اینجا قصد داریم علت این موضوع را بررسی کنیم، ولی با توجه به تفاوت سیستم های برقی هر خودرو توصیه می کنیم برای حل این مشکل و جلوگیری از خالی شدن باتری، با افرادی که تعمیر برق خودرو را انجام می دهند صحبت کنید تا آنها تشخیص دقیق تری را انجام دهند و بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

علت روشن ماندن ساعت ماشین بعد از بستن سوییچ

علت روشن ماندن ساعت ماشین بعد از بستن سوییچ

علت روشن ماندن ساعت ماشین بعد از بستن سوییچ (Why Car Clock Stays On When Ignition Is Turn Off) معمولاً به خاطر مشکلاتی است که در سیم کشی خودرو وجود دارد. ممکن است سیم برق ساعت ماشین یکسره شده باشد، یعنی ساعت ماشین به طور مستقیم از باتری خودرو برق می گیرد که همین موضوع باعث خواهد شد که حتی بعد از بستن سوییچ، ساعت ماشین روشن بماند. علاوه بر این، مشکل روشن ماندن ساعت ماشین می تواند به خاطر خرابی رله یا فیوز مربوطه باشد. شما می توانید جعبه فیوز ماشین را پیدا کنید و سپس فیوزی که مربوط به ساعت و ضبط ماشین می باشد را بررسی کنید تا ببینید این فیوز سالم است یا خیر. پس از تعویض فیوز، بررسی کنید که آیا این مشکل برطرف می شود یا خیر.

علت خاموش نشدن ساعت ماشین

اصلی ترین دلایل خاموش نشدن ساعت ماشین عبارتند از:

  • مشکلات سیم کشی
  • یکسره شدن برق ساعت ماشین
  • سوختن فیوز
  • خرابی رله

اگر سوال یا تجربه‌ای راجع به علت روشن ماندن ساعت ماشین بعد از بستن سوییچ دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 نظرات
  1. ایرانی می گوید

    با درود، من خودم آدم فنی هستم حتی تمام کارهای ماشین خودم انجام میدم ولی اولین باره این اتفاق برام افتاده من لیفان ۵۲۰ دارم ولی تمام رله ها فیوزها جابجا کردم آخرش مشکل حل نشد فکر کنم تو چنین مواقع برنامه ای سیو خطا داره و باید دستگاه بزنید و ابدیت کنیم، بست باطری در آوردم ولی ریست نشد. موفق باشید

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      گفتنی است به مدل خودرو و نوع ساعت نیز بستیگی دارد، در برخی از مواقع مشکل از خود ساعت یا برد ساعت است که قطع کن لامپ آن به درستی عمل نمیکند. این مورد در خودرو هایی که ساعت دیجیتال دارند، مثل ۲۰۶ های قدیمی یا پراید بسیار رایج است.

  2. بهزاد می گوید

    سلام برای منم اتفاق افتاد مشکل از پخش ماشین بود سوکت پشت پخش و میکشم حل میشه

  3. حسن می گوید

    باسلام ماشین من وقتی سوئیس را میبندم تمام سیستم برقش قطع میشه ولی خاموش نمیشه فقط موقعی که دنده عقب میزنم خاموش میشه وتا زمانی که دنده عقب باشه چراغ پشت آمپرش خاموشه وقتی خلاص میشه چراغها روشن میشه دوباره دوسه جابردم ولی متاسفانه خرج بیخودی گذاشتن پشت دستم

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      مدل خودرو بسیار مهم است اما بصورت کلی معمولا چنین مشکلاتی منشاء برقی داشته و معمولا از جعبه فیوز خودرو است. پیشنهاد میکنیم ابتدا از سلامت جعبه فیوز خودرو اطمینان حاصل کنید و سپس به برسی سیم کشی ها بپردازید.

  4. عرفان پراید وانت می گوید

    سلام.ممنونم از سایت خوبتون…
    به نظرم یه چیز دیگه هم میتونه باشه که همه تون بلدید قطعا ولی ننوشتین!
    میتونه از خوده سوییچ هم باشه!
    بعضی مواقع سوییچ مشکل داره و به درستی انگار عمل نمیکنه که همه قطعات برقی رو ببنده!
    واسه خودم پیش اومد که سوییچ رو که میبستم لحظه ای قطع میشد ساعت ولی دوباره روشن میشد با نور ضعیف!!!
    از اتصالی ام میتونه باشه!
    و … !

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      قدردان این هستیم که اطلاعات و تجربه مفید خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

  5. علی می گوید

    سلام بر عزیزان برای خوده من چندباری اتفاق افتاده بود نمیدونستم چیه مشگل کسی هم اطلاع نداشت مشگل کجاست یکبار خودم برای تست زمانی که ماشین خاموش بود دکمه قفل چند ثانیه نگه داشتم چراغ چشمک زن میزنه بدش درست شد ماشین من ۲۰۶ تیپ ۵

  6. نیره می گوید

    سلام .پیرو فرمایش جناب علی منم با مشت کوبیدم تو سر دگمه احتیاط و قفل (قرمز رنگ در ۲۰۶ ) فعلا درست شد

  7. علی می گوید

    با تشکر از راهنمایی ارزنده استاد گرامی