آشنایی تخصصی با راه های جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین در سرما

خوابیدن باتری ماشین اغلب در هوای سرد اتفاق می افتد چراکه باتری در این شرایط بیشتر از حد معمول کار می کند. برای جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین در سرما یکسری راهکارها مانند عدم استفاده از لوازم برقی در زمان خاموش بودن ماشین یا جدا کردن قطب منفی باتری وجود دارد که می توانید آن ها را انجام دهید. در این مقاله ما به بررسی تخصصی این راه ها پرداخته‌ایم تا بتوانید از خوابیدن باتری ماشین در سرما جلوگیری کنید.

آب و هوای سرد برای باتری ماشین مضر است و زمانی که دمای هوا به زیر صفر درجه می رسد، باتری قدرت خود را از دست می دهد. اگر راه های“جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین در سرما” را ندانید، ممکن است با یک باتری از کار افتاده مواجه شوید که به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به آشنایی تخصصی با راه های جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین در سرما (What are The Ways to Prevent Car Battery From Sleeping in Cold Weather) بپردازیم تا بدانید در فصول سرد سال چه کارهایی را برای محافظت از باتری بایستی انجام دهید.

علت خوابیدن باتری ماشین در سرما

علت-خوابیدن-باتری-ماشین-در-سرما

در فصول سرد سال باتری ماشین باید سخت تر کار کند تا موتور خودرو روشن شود چراکه هوای سرد باعث می شود باتری کندتر از حد معمول کار کند. دیگر علت خوابیدن باتری ماشین در زمستان این است که هوای سرد بر واکنش شیمیایی که هنگام روشن کردن خودرو در داخل باتری رخ می دهد، تاثیر می گذارد. سرما باتری ماشین را کندتر می کند و در این شرایط باتری برای روشن کردن ماشین به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد.

به طور کلی باید گفت که هوای سرد قطعاً نقش مهمی در خوابیدن باتری ماشین دارد، اما قرار گرفتن در معرض سرما تنها دلیل خوابیدن باتری ماشین نیست. در طول عمر باتری خودرو، این قطعه دائماً در معرض دمای بسیار گرم و سرد قرار می گیرد. در حالی که اصولاً سرما باعث خوابیدن باتری می شود، اما هوای گرم نیز نقش مهمی را در این فرآیند بازی می کند. هنگامی که باتری در گرما کار می کند، فرسودگی و خوردگی قطعات داخل آن با سرعت بیشتری رخ می دهد. دلیل اینکه باتری ها معمولاً در زمستان به جای تابستان از بین می روند این است که باتری ماشین وقتی موتور گرم می شود، به انرژی زیادی برای روشن کردن موتور نیاز ندارد و بنابراین می تواند با شارژ کم نیز کار کند. اما وقتی که هوا سرد می شود، اجزای داخلی باتری برای عملکرد موثر به شارژ بیشتری نیاز دارند که اگر شارژ باتری کم باشد یا قطعات داخلی باتری دچار خوردگی فرسودگی شده باشند، باتری ماشین می خوابد. برای پیشگیری از خوابیدن باتری ماشین در زمستان توصیه می کنیم همیشه به علائم خوابیدن باتری ماشین توجه داشته باشید تا در صورت لزوم باتری را تعویض کنید.

جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین در سرما

برای جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین در سرما چند اقدام احتیاطی وجود دارد که می توانید انجام دهید. این نکات ساده کمک زیادی به حفظ عملکرد صحیح باتری در طول زمستان خواهد کرد. ابتدا باید نگاهی به عمر باتری ماشین خود بیندازید. عمر باتری ماشین با تاریخی که در کنار باتری ذکر شده است، قابل تشخیص می باشد. اگر متوجه شدید که باتری شما بیش از ۳ سال عمر کرده است، بهتر است که آن را تعویض کنید. نکته بعدی برای جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین در سرما این است که هرگونه خوردگی یا سولفاته باتری ماشین را بررسی کنید. علت سولفاته شدن سر باتری ماشین معمولاً به خاطر کم بودن شارژ باتری ماشین اتفاق می افتد که در این شرایط شما متوجه تغییر رنگ در اطراف ترمینال های باتری خواهید شد. اگر هر گونه خوردگی یا سولفاته را در اطراف ترمینال های باتری مشاهده کردید، باتری ماشین را بایستی تعویض کنید چراکه در غیر این صورت قطعاً با یک باتری از کار افتاده مواجه خواهید شد. یک راه دیگر برای اطمینان از اینکه بیشترین بهره را از طول عمر باتری خود می برید این است که از روشن کردن سیستم های الکتریکی خودرو در زمستان قبل از روشن کردن ماشین خودداری می کنید. هنگامی که موتور ماشین روشن است، باتری شارژ می شود و استفاده از وسایلی مانند سیستم صوتی یا سیستم گرمایش بدون مشکل خواهد بود. اما قبل از روشن کردن ماشین، این سیستم ها انرژی را از دینام باتری می گیرند که اگر شارژ باتری کم باشد ممکن است با خوابیدن باتری ماشین مواجه شوید. 

با رعایت این نکات ساده شما می توانید از طول عمر باتری ماشین خود نهایت استفاده را ببرید و از خوابیدن باتری ماشین در سرما جلوگیری کنید. علاوه بر این، یکسری کارها مانند جدا کردن قطب منفی باتری از خوابیدن باتری ماشین در سرما جلوگیری خواهد کرد که شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این راهکارها، مقاله راه های جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

راه-های-جلوگیری-از-خوابیدن-باتری-ماشین-در-سرما

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد راه های جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین در سرما دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.