بررسی میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر از خودرو های کراس اوور تقریبا بزرگ است که توسط شرکت ژاپنی میتسوبیشی در سال ۲۰۰۱ عرضه شد. سه مدل از نسخه های این خودرو از سال ۲۰۱۲ وارد بازار شده است و نسخه فیس لیفت مدل ۲۰۱۴ آن وارد ایران شده و محبوبیت زیادی را در بین طرفداران کراس اوور به خود اختصاص داده است.

خودروی میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi outlander) یک ماشین کراس‌اور تقریباً بزرگ و با ابهت است که از سال ۲۰۰۱ میلادی در کشور ژاپن تولید شده است. این ماشین، سه نسل مختلف را تجربه کرده است و از سال ۲۰۱۲ میلادی، نسل سوم این خودرو تولید شد. نسخه فیس لیفت یا نسخه تغییر چهره یافته خودروی اوتلندر، دارای چراغ های متفاوتی نسبت به نسخه قبلی بود نوع چراغ های ماشین، ال ای دی شده بود و طرح فرمان ماشین هم تغییر یافته بود.

همچنین، بر روی سپر این خودرو قطعات کرومی اضافه شده بود و همچنین نمای عقب آن نیز تغییر یافته بود و از طرف دیگر، تریم چوب در داخل کابین خودرو به کار رفته بود. از لحاظ فنی هم این نسخه تغییر چهره یافته، دارای گیربکس بهتری نسبت به قبل بود.

خودروی میتسوبیشی اوتلندر در ایران

از سال ۲۰۱۴ میلادی بود که نسخه فیس لیفت نسل سوم این خودرو وارد ایران شد. پس از آن هم، فیس لیفت بعدی روی این خودرو صورت پذیرفت و در سال ۲۰۱۶ میلادی، نسخه تغییر چهره یافته خودروی میتسوبیشی اوتلندر وارد کشور ما شد. در واقع نسخه تغییر چهره یافته این خودرو با مدل های ۲۰۱۶ ،۲۰۱۷ و ۲۰۰۸ میلادی وارد بازار ایران شد. مدل های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ محبوبیت خیلی زیادتری نسبت به مدل های قبلی در کشور ایران پیدا کردند.

خودروی میتسوبیشی اوتلندر جدید در مدل ۲۰۱۶ و در دو تیپ مختلف ۳ و ۴ وارد کشور شد. البته بیشتر ماشینهای میتسوبیشی اوتلندر وارداتی در سال ۲۰۱۶ از تیپ ۴ بودند. خودروی میتسوبیشی اوتلندر تیپ ۴، سه آپشن خیلی مهم داشت که حتی در تیپ ۵ این خودرو هم، این آپشن ها وجود ندارد.

این سه آپشن، شامل صندلی ردیف سوم، سیستم صوتی راکفورد و سردکن صندلی های جلو بودند. از سال ۲۰۱۷ میلادی شرکت آرین موتور، واردات تیپ ۴ خودروی میتسوبیشی اوتلندر را متوقف کرد ولی تیپ ۳ و تیپ ۵ این خودرو کماکان وارد ایران شدند. تیپ ۳ این خودرو با نام نیمه فول و تیپ ۵ این خودرو با نام فول آپشن در ایران معروف است.

 تیپ ۵ خودروی میتسوبیشی اوتلندر هیچ کدام از سه آپشن موجود در خودروی میتسوبیشی اوتلندر تیپ ۴ را ندارد اما ۸ عدد آپشن جدید در این خودرو موجود است که این آپشن ها در تیپ ۴ یا در تیپ ۳ این خودرو وجود نداشتند. آپشن های مختص تیپ ۵ خودروی میتسوبیشی اوتلندر عبارتند از: ترمز پارک برقی، سنسور پارک جلو، سنسور باران، آنتن کوسه ای، دوربین ۳۶۰ درجه، مه شکن های فعال در جلوی خودرو و گرمکن فرمان به اضافه آپشن جدیدی با نام یو ام اس.  آپشن یو ام اس با دکمه هایی که در سمت چپ داشبورد این ماشین وجود دارند فعال و غیر فعال می شود.

فعال بودن این آپشن باعث می شود وقتی راننده پای خود را روی پدال گاز بگذارد ولی در جلوی خودرو مانعی وجود داشته باشد، خودرو حرکت نکند و پنج ثانیه بوق ممتد بزند که راننده متوجه وجود مانع در جلوی خودرو شود. این آپشن، آپشن فوق العاده مهم و کاربردی است و واقعاً بسیار ارزشمند می باشد.

مزایای خودروی میتسوبیشی اوتلندر

مزایای خودروی میتسوبیشی اوتلندر
  1. این خودرو دوام فنی بسیار بالایی دارد.
  2. فرمان پذیری این خودرو بالا است.
  3. فضای داخل کابین این خودرو جادار است و به راحتی ۵ نفر با قد متوسط و حتی قد بلند در آن جا می‌ شوند.
  4. قطعات استفاده شده در ساخت کابین این خودرو از جنس بسیار با کیفیت هستند.
  5. این خودرو، خودروی کم استهلاکی است و کمتر راننده به دردسر می اندازد.
  6. برای بالا رفتن از جاده های پر از چاله و دست انداز و برای بالا رفتن از کوه، خودروی میتسوبیشی اوتلندر، خودرو بسیار مناسبی است و نسبت به جثه ای که دارد قدرت موتور آن بالا است.

 معایب خودروی میتسوبیشی اوتلندر

  1. تعداد کمی از این خودرو وارد ایران شده است و به همین دلیل با مشکل کمبود قطعات یدکی و با مشکل کمبود مکانیک متخصص مواجه است.
  2. عملکرد گیربکس این خودرو اسپرت نیست. در واقع این خودرو بیشتر از اینکه اسپرت باشند کاربردی و مقاوم است. 
  3. با توجه به پولی که که باید بابت خرید آن پرداخت شود آپشن های خودرو کم است.

 ویژگی های فنی خودروی میتسوبیشی اوتلندر

 این خودرو به صورت دو دیفرانسیل و سه حالته می باشد. در واقع محور محرک این خودرو سه حالت اکو، نرمال و قفل را دارا است. گیربکس این خودرو از نوع سی وی تی بهبود یافته می باشد. موتور خودروی میتسوبیشی اوتلندر نیز به صورت چهار سیلندر و با حجم ۲.۴ لیتر است.

همچنین، موتور این خودرو، قدرتی معادل با ۱۷۰ اسب بخار و گشتاوری معادل با ۲۳۲ نیوتن متر دارد. این خودرو می‌تواند در ۱۰.۵ ثانیه از سرعت صفر تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعتی که می تواند این خودرو حرکت کند هم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو ۹.۳ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر حرکت مصرف می کند.

 ابعاد و وزن ماشین میتسوبیشی اوتلندر

 نوع بدنه این خودرو شاسی بلند متوسط است و شاسی آن یکپارچه می باشد. طول خودروی میتسوبیشی اوتلندر هم ۴۶۵۵ میلی متر، عرض آن ۱۸۰۰ میلی متر، ارتفاع آن ۱۶۸۰ میلی متر و فاصله محوری آن ۲۶۷۰ میلی متر می باشد. وزن این خودرو نیز ۱۴۹۵ کیلوگرم است. باک بنزین خودروی میتسوبیشی اوتلندر هم  ظرفیت۶۰ لیتر بنزین را دارد.

آپشن های موجود در خودروی میتسوبیشی اوتلندر

خودروی میتسوبیشی اوتلندر دارای کروز کنترل و امکان کنترل پایداری خودرو در سربالایی می باشد. امکان کنترل سرعت در سرازیری در این خودرو وجود ندارد که نقطه ضعفی برای آن به حساب می آید. امکان کنترل کشش نیز در این خودرو وجود دارد. سنسور عقب و سنسور فشار باد لاستیک ها هم تنها سنسورهای مهم موجود در این خودرو می باشند. واقعاً از لحاظ وجود سنسورها در خودرو این خودرو، نقطه ضعف بزرگی دارد چرا که امروزه رایج است که سنسور خواب‌آلودگی راننده، سنسور نقطه کور، سنسور باران، سنسور تابلو خوان و غیره در خودروها موجود می باشند.

فرمان این خودرو به صورت برقی و دو حالته می‌باشد. روکش این فرمان از جنس چرم بوده و دکمه های کنترلی روی آن تعبیه شده اند. فرمان خودروی میتسوبیشی اوتلندر حساس به سرعت نیز می باشد و دارای پدال شیفتر است.

آینه های جانبی خودروی میتسوبیشی اوتلندر دارای گرمکن هستند و به صورت برقی تنظیم می‌شوند. تا شدن آینه های جانبی خودرو هم به صورت برقی صورت می‌پذیرد. آینه عقب این خودرو به صورت الکتروکرومیک است که باعث می‌شود نور بالای خودروهای عقبی، چشم راننده این خودرو را اذیت نکند.

 ترمز ماشین میتسوبیشی اوتلندر

 ترمز این خودرو به سیستم ترمز ضد قفل یا همان ای بی اس و به سیستم توزیع نیروی ترمز یا همان ای بی دی و ترمز کمکی یا همان بی ای مجهز می باشد.

 روشنایی خودروی میتسوبیشی اوتلندر

 این  خودرو دارای اتولایت و دی لایت و همچنین چراغ مه شکن جلو و چراغ مه شکن عقب می باشد. چراغ های خودروی میتسوبیشی اوتلندر دارای چراغ شور هستند و همچنین چراغ جلوی خودرو از جنس زنون می باشد. 

سیستم چندرسانه ای در میتسوبیشی اوتلندر

 سیستم صوتی این خودرو دارای ۶ عدد بلندگو و هندزفری می‌باشد و همچنین به یک مانیتور ۷ اینچی لمسی مجهز می باشد. این سیستم صوتی، از سی دی، یو اس بی، بلوتوث و کارت حافظه پشتیبانی می‌کند.

آپشن های ایمنی خودروی میتسوبیشی اوتلندر

 ۷ عدد کیسه هوا در این خودرو وجود دارد. این کیسه های هوا عبارت هستند از: کیسه هوای راننده، کیسه هوای زانویی راننده، کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای جانبی جلو و پشت سری فعال. هم چنین این خودرو دارای دوربین عقب است که تصویر عقب خودرو در مانیتور موجود در کابین خودرو می افتد.

آپشن های رفاهی خودروی میتسوبیشی اوتلندر

 این خودرو دارای سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای می باشد. سیستم تهویه این خودرو هم به صورت اتوماتیک دوگانه است. صندلی راننده در این ماشین به صورت برقی در چهار حالت تنظیم می‌شود ولی صندلی سرنشین جلو دستی است و به صورت دستی در چهار حالت تنظیم می شود در کل صندلی خودرو به صورت برقی با جک هستند. ویژگی خاص صندلی عقب این خودرو این است که در صورت لزوم راننده می تواند آن را تا کند تا ظرفیت صندوق عقب خودرو افزایش یابد. صندلی جلوی این خودرو دارای امکان گرمکن و سردکن هست و روکش صندلی ها نیز از جنس چرم می‌باشد. صندلی‌های عقب این خودرو هم دارای خروجی ۱۲ ولت و همچنین ایزوفیکس می‌باشند. این را هم اضافه کنیم که خودروی میتسوبیشی اوتلندر دارای سانروف هم می باشد.

قیمت خودروی میتسوبیشی اوتلندر

مدل ۲۰۱۴ تا مدل ۲۰۱۷ این ماشین در بازار خودروی ایران وجود دارد و با قیمتی در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. البته بدیهی است که اگر همین خودروی بسیار خوب و محبوب هم با مشکل چپ کردن یا مشکل جدی در موتور خودرو مواجه باشد قیمت آن به شدت کاهش پیدا می کند.

 تیپ ۵ خودروی میتسوبیشی اوتلندر قیمت بالاتری نسبت به تیپ ۴ و تیپ ۳ دارد ولی با این وجود، پیدا کردن خودروی میتسوبیشی اوتلندر حتی از تیپ ۳ و ۴ که سالم باشد و مشکل بدنه و فنی نداشته باشد با قیمتی زیر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بعید به نظر می رسد.

نمای ظاهری خودروی میتسوبیشی اوتلندر

 نمای ظاهری این خودرو مخصوصاً در مدل ۲۰۱۶ آن بسیار زیبا و جدید است. وجود جلو پنجره بزرگ و همچنین نوارهای کرومی در خودروی میتسوبیشی اوتلندر باعث شده است که زیبایی این خودرو دو چندان شود. چراغ های این خودرو نیز ظاهر خشن و تند و تیزی دارند و ترکیب آنها با نوار های کرومی بسیار زیبا شده است و ابهت خودرو را افزایش داده است.

 اگر از نمای بغل به این خودرو نگاه کنیم یک خط شانه می بینیم که انتهای چراغ های عقب و چراغ های جلو را به یکدیگر پیوند داده است و باعث شده است که نمای این خودرو از بغل هم زیبا باشد. نقطه ضعف خودروی میتسوبیشی اوتلندر از لحاظ طراحی، به فریم پنجره های آن برمی‌گردد که بسیار ساده هستند.

 از نمای پشت هم این خودرو زیبا است. چراغ های عقب بزرگ و دو تیکه خودروی میتسوبیشی اوتلندر تا زیر شیشه عقب ادامه پیدا کرده اند و نمای بسیار زیبایی ایجاد کرده است. سپر عقب این خودرو هم، طراحی دو رنگی دارد و قسمت نقره ای زیر آن باعث زیباتر شدن هر چه بیشتر این خودرو از نمای پشت شده است. شیشه عقب این خودرو ارتفاع خوبی دارد و باعث می شود که راننده و سرنشینان دید وسیع تری نسبت به عقب ماشین داشته باشند. در کل از لحاظ ظاهری، مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این خودرو خیلی جوان پسند تر و مدرن تر از مدل های قبلی می باشد و توان رقابت بیشتری با رقبا دارد.

 طراحی داخلی خودروی میتسوبیشی اوتلندر

طراحی داخلی خودروی میتسوبیشی اوتلندر

طراحی درون کابین این خودرو، به اندازه طراحی بیرونی آن زیبا و اصولی نیست. هرچند سعی شده است که داخل این خودرو با خلاقیت طراحی شود اما داشبورد و کنسول میانی آن خیلی تقارن ندارند. مثلاً یکی از تهویه های هوای این خودرو به قسمت روبروی سرنشین جلویی انتقال پیدا کرده است که یک طراحی قدیمی به حساب می آید و زیبایی خاصی ندارد. غربیلک فرمان و پنل کیلومتر شمار این خودرو هم خیلی جذاب و خاص نیستند.

با این وجود، صندلی های خودرو راحت هستند و راننده و سرنشینان خودرو با نشستن بر روی آنها اذیت نخواهند شد. مواد استفاده شده در ساخت اتاق این خودرو هم کیفیت خوبی دارند. از لحاظ فضای داخل کابین هم که نمی‌توان ایرادی از این خودرو گرفت و این خودرو جادار می باشد. البته بدیهی است که یک سری از افراد قد بلند از نظر فضای سر در ردیف دوم این صندلی مشکلاتی داشته باشند. صندلی ردیف سوم این خودرو هم مشخصاً برای افراد کوتاه قامت و برای کودکان طراحی شده است. صندوق عقب خودروی میتسوبیشی اوتلندر هم در حدود پانصد و نود و یک لیتر جا دارد اما این در صورتی است که صندلی های ردیف سوم تا شده باشند ولی اگر تمام صندلی ها سر جای خودشان باشند، ۱۲۸ لیتر فضا برای صندوق عقب باقی می ماند که فضای بسیار کمی برای این خودرو محسوب می‌شود.

به خاطر داشته باشید که یدک یار با تمام قدرت در تلاش است که تمامی لوازم یدکی این خودرو را تهیه کرده و به دست شما عزیزان برساند. بنابراین می توانید قطعات این ماشین را در صفحه ی لوازم یدکی اوتلندر پیدا و خرید نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.