بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی کوییک

لوازم مصرفی کوییک شامل شمع ها، لنت ترمز، روغن موتور، روغن گیربکس، لاستیک ها و… است که بایستی آنها را بازه‌های زمانی مشخص تعویض کنید. ما در این مقاله به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی کوییک پرداخته‌ایم تا این خودرو را در شرایط خوبی نگهداری کنید.

خودروی کوییک توسط شرکت سایپا و در سال ۱۳۹۵ رونمایی شد که این خودرو را می توان جایگزین ارتقا یافته پراید محسوب کرد. کوییک در کلاس خودروهای هاچ بک جمع و جور قرار می گیرد که هم اکنون سه نسخه دنده‌ای، اتوماتیک و اتوماتیک پلاس در بازار وجود دارد. با توجه به فروش بالایی که کوییک دارد، طبیعتاً افراد زیادی به دنبال تعویض قطعات مصرفی این خودرو خواهند بود که بدین منظور ما قصد داریم به “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی کوییک” (Saipa Quik) بپردازیم تا شما را در راستای نگهداری هرچه بهتر این ماشین یاری کنیم.

بهترین زمان تعویض روغن موتور کوییک

روغن موتور کوییک علاوه بر اینکه نقش بسیار مهمی را در سیستم موتور این ماشین دارد، نبود آن به قطعات موتور آسیب وارد می کند و در نهایت باعث خرابی های مختلف می شود. از این رو تعویض به موقع روغن موتور کوییک بسیار بسیار مهم است که معمولاً بهترین زمان تعویض روغن موتور کوییک هر ۵ الی ۶ هزار کیلومتر خواهد بود.

نکته بعدی اینکه برای کوییک روغن موتور با غلظت ۱۰W40 و حجم ۳/۴ لیتر توصیه شده که همچنین هنگام خرید بهتر است از برندهای باکیفیت روغن موتور استفاده کنید تا آسیبی به موتور این ماشین وارد نشود. بهترین روغن موتور برای کوییک شامل برندهای دیوینول، لیکومولی و توتال ۷۰۰۰ می باشد.

[ARPrice id=131]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس کوییک

روغن گیربکس در مدل دنده‌ای کوییک در جعبه دنده قرار می گیرد و وظیفه روانکاری قطعات مختلف گیربکس را انجام می دهد. در مدل های اتوماتیک کوییک روغن گیربکس وظیفه انتقال نیرو از جعبه دنده به موتور را عهده‌دار است و همچنین گیربکس را در حین انجام کار خنک نگه می دارد. بهترین زمان تعویض روغن گیربکس کوییک اتوماتیک هر ۴۰ هزار کیلومتر یا هر ۲ سال یکبار و بهترین زمان تعویض روغن گیربکس کوییک دنده‌ای هر ۵۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=132]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم کوییک

تسمه تایم کوییک جنسی پلاستیکی دارد که مهم ترین رابط میان میل لنگ و میل سوپاپ می باشد. در واقع این قطعه زمان چرخش و باز و بسته شدن میل لنگ و میل سوپاپ را تنظیم می کند که به همین دلیل با گذر زمان دچار فرسودگی می شود. بهترین زمان تعویض تسمه تایم کوییک هر ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر می باشد که البته بهتر است قبل از نزدیک شدن به این بازه زمانی سلامت تسمه تایم را به صورت بصری مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده هرگونه آسیب یا پارگی فوراً تسمه تایم کوییک را تعویض کنید.

[ARPrice id=133]

 بهترین زمان تعویض تسمه دینام کوییک

تسمه دینام کوییک با چرخش موتور به حرکت در می آید و انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند و این انرژی را به اجزای حیاتی خودرو منتقل می کند. امروزه تسمه‌های دینام به دلیل بهره بردن از تکنولوژی های پیشرفته طول عمر بالایی را خواهند داشت که بدین ترتیب بهترین زمان تعویض تسمه دینام کوییک نزدیک به هر ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=134]

بهترین زمان تعویض شمع کوییک

شمع کوییک مهم ترین قطعه در سیستم احتراق این خودروست که وظیفه شروع کردن احتراق و ادامه دادن آن را بر عهده دارد. با توجه به مصرفی بودن شمع ها بهتر است هر ۴۰ هزار کیلومتر شمع کوییک را تعویض کنید که البته برند شمع و نوع سوختی که در خودرو استفاده می کنید روی طول عمر شمع کوییک تاثیر گذار خواهد بود.

لازم به توضیح است زمانی که شمع دچار خرابی می شود معمولاً یکسری از علائم را از خود بروز می دهد که اگر قصد دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید توصیه می کنیم مقاله بهترین زمان تعویض شمع خودرو را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

[ARPrice id=135]

بهترین زمان تعویض باتری کوییک

باتری کوییک یکی از بی دردسر ترین اقلام مصرفی بکار برده شده در این خودرو می باشد که در هر شرایطی به کار خود ادامه می دهد. با گذر زمان ظرفیت باتری تمام می شود و نیاز است که این قطعه را تعویض کنید که معمولاً بهترین زمان تعویض باتری کوییک هر ۲ الی ۳ یکبار است.

[ARPrice id=136]

بهترین زمان تعویض لنت کوییک

لنت ترمز کوییک قطعه مصرفی و بسیار مهم است که با ایمنی سرنشینان خودرو و سایر افراد سر و کار دارد. امروزه به دلیل ترافیک های بسیار زیاد در معابر شهری معمولاً لنت ها زودتر از موعد دچار خرابی می شوند و طبیعتاً اگر در جاده‌ها و مسیرهای بدون ترافیک تردد می کنید، عمر لنت ترمز کوییک به حداکثر خواهد رسید. به طور معمول، بهترین زمان تعویض لنت ترمز جلو کوییک هر ۴۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لنت ترمز عقب کوییک هر ۶۰ هزار کیلومتر می باشد. البته زمانی که لنت ترمز کوییک به پایان عمر خود نزدیک می شود یکسری از علائم را بروز می دهد که شما را از تعویض این قطعه آگاه می کند. علائم زمان تعویض لنت ترمز شامل صدای سوت کشیدن موقع ترمز زدن،‌ ضعیف شدن ترمزها،‌ لرزش در پدال ترمز و… می باشد.

[ARPrice id=137]

بهترین زمان تعویض لاستیک کوییک

لاستیک ها یکی دیگر از اقلام مصرفی مهم خودروی کوییک می باشند که معمولاً بعد از مدت زمانی دچار ساییدگی می شوند و بایستی برای حفظ ایمنی و هندلینگ خودرو آنها را تعویض کنید. بهترین زمان تعویض لاستیک های جلوی کوییک هر ۷۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک های عقب کوییک هر ۹۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=138]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی کوییک

تمامی خودروها از جمله خودروی کوییک دارای انواع فیلترها می باشند که در ادامه ما به بررسی بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی کوییک پرداخته‌ایم.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا کوییک:

فیلتر هوا کوییک در مسیر هوای ورودی به موتور قرار می گیرد و ذرات و آلاینده‌های موجود در هوا را به خود جذب می کند تا قطعات موتور دچار خرابی نشوند. بهترین زمان تعویض فیلتر هوا کوییک هر ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر می باشد که البته توصیه می کنیم هر یکبار در میان که به تعویض روغنی مراجعه می کنید، فیلتر هوا را هم مورد بررسی قرار دهید و در صورت گرفتگی و کثیفی، فیلتر هوا کوییک را تعویض کنید.

[ARPrice id=139]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق کوییک:

فیلتر اتاق کوییک جریان هوای ورودی به کابین خودرو را کنترل می کند و با فیلتر کردن ذرات و آلودگی های موجود در هوا اجازه نمی دهد سلامت سرنشینان خودرو به خطر بیفتد. طول عمر فیلتر اتاق کوییک در محیط های با آلودگی زیاد کمتر است ولی به طور معمول بهتر است هر ۱۲ الی ۱۵ هزار کیلومتر این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=140]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن کوییک:

روغن موتور کوییک در زمان حرکت بین قطعات موتور و خنک سازی آنها بسیاری از کثیفی ها را به خود جذب می کند که اگر این کثیفی ها توسط فیلتر روغن تصفیه نشود، روغن موتور کارایی خود را از دست می دهد. با توجه به اهمیت فیلتر روغن بهتر است هر زمان که می خواهید روغن موتور کوییک را تعویض کنید همراه با روغن موتور، فیلتر روغن کوییک را هم تعویض کنید.

[ARPrice id=141]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین کوییک:

بنزینی که درون باک کوییک وجود دارد معمولاً کثیفی های زیادی را به خود جذب می کند که اگر بنزین کثیف به طور مداوم به موتور ماشین برسد می تواند آسیب های زیادی را موتور ماشین، انژکتورها و سیستم احتراق وارد کند. در اینجا صافی بنزین با انجام فیلتراسیون اجازه نمی دهد که بنزین ناخالص به موتور ماشین برسد و از آنجایی که بعد از مدتی دچار گرفتگی می شود، بایستی این قطعه را تعویض کنید. بهترین زمان تعویض صافی بنزین کوییک هر ۲۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=142]

بهترین زمان تعویض کمک فنر کوییک

کمک فنر کوییک ضربات و ارتعاشات وارده به شاسی خودرو را جذب کرده و اجازه نمی دهد که اتاق ماشین به لرزه بیفتد و آرامش سرنشینان خودرو برهم بخورد. با توجه به شرایط جاده و خیابان هایی که در آن تردد می کنید عمر کمک فنر کوییک می تواند بیشتر یا کمتر شود که البته به طور میانگین بهترین زمان تعویض کمک فنر کوییک ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=143]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور کوییک

در نهایت نوبت به کاتالیزور کوییک می رسد که این قطعه مستقیماً کنترل تولید آلاینده‌های ماشین را بر عهده دارد. کاتالیزور کوییک از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد موتور نصب می شود و انتشار آلاینده‌ها را کنترل می کند. با توجه به مصرفی بودن این قطعه، بهترین زمان تعویض کاتالیزور کوییک هر ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=144]

خرید لوازم یدکی کوییک

خرید-لوازم-یدکی-کوییک

در این مقاله ما سعی کردیم بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی کوییک را پوشش دهیم تا شما عزیزان را در راستای تعمیر و نگهداری هرچه بهتر این خودرو یاری کنیم. امروزه با بالا رفتن هزینه های تعمیر، اقدام هوشمندانه این است که به موقع اقلام مصرفی کوییک را تعویض کنید تا از خرابی های گوناگون و هزینه‌های سرسام‌آور جلوگیری کنید. بدین ترتیب هر زمان که نیاز به تعویض قطعات مصرفی کوییک دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس، کارشناسان یدک یار شما را در راستای خرید لوازم یدکی کوییک یاری خواهند کرد تا بهترین و باکیفیت ترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی کوییک دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.