بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ویتارا

اقلام مصرفی سوزوکی ویتارا شامل روغن موتور، روغن گیربکس، زنجیر تایم، لنت ترمز، شمع، لاستیک و… می باشد که تعویض به موقع این محصولات مصرفی تاثیر زیادی را روی سلامت و عملکرد خودرو خواهد داشت. در این مقاله ما به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ویتارا پرداخته‌ایم تا بدانید هر کدام از این قطعات را چه موقع بایستی تعویض کنید.

سوزوکی ویتارا (Suzuki Vitara) محصول کمپانی سوزوکی ژاپن و خودرویی در کلاس کراس آور کامپکت می باشد که نسل سوم این خودرو برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ هجری شمسی توسط ایران خودرو وارد بازار ایران شد. سپس در سال ۱۳۸۹ تولید خودروهای سوزوکی با موتورهای ۲ لیتری متوقف شد و سوزوکی با موتور ۲٫۴ لیتری عرضه می شد. همچنین سوزوکی ویتارا دارای دو تیپ نیمه فول و فول آپشن می باشد که فروش آن تا سال ۱۳۹۵ ادامه پیدا کرد. به طور کلی می توان گفت که سوزوکی ویتارا یکی از خودروهای باکیفیت بازار کشورمان است که هنوز هم این خودرو طرفداران زیادی دارد که به همین منظور ما در این مقاله می خواهیم به بررسی “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ویتارا” بپردازیم تا شما را در راستای نگهداری هرچه بهتر این خودرو یاری کنیم.

بهترین زمان تعویض روغن موتور ویتارا

روغن موتور ویتارا را می توان مهم ترین محصول مصرفی این خودرو به‌شمار آورد که بایستی در بازه‌های زمانی مشخص تعویض شود. مهم ترین وظایف روغن موتور ویتارا شامل تمیز کردن رسوبات موتور، روانکاری و کاهش اصطکاک در موتور، کاهش دمای موتور، جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی قطعات موتوری و موارد دیگر می باشد. بهترین زمان تعویض روغن موتور ویتارا ۲ لیتری و ۲٫۴ لیتری هر ۵ هزار کیلومتر یا شش ماه یکبار می باشد که توصیه می کنیم سر موقع روغن موتور را تعویض کنید چراکه موتور این خودرو به کیفیت روغن و تعویض به موقع آن بسیار حساس است.

[ARPrice id=449]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ویتارا

روغن گیربکس ویتارا دومین سیال مهم این خودروست که در صورت عدم تعویض به موقع باعث استهلاک زودتر قطعات و خرابی گیربکس می شود. از آنجایی که سوزوکی گرند ویتارا دارای مدل های دنده‌ای و اتوماتیک می باشد شما باید روغن گیربکس ویتارا دنده‌ای را هر ۵۰ هزار کیلومتر و روغن گیربکس ویتارا اتوماتیک را هر ۴۰ هزار کیلومتر تعویض کنید. البته دقت داشته باشید با توجه به اینکه گیربکس اتوماتیک ویتارا حساسیت های خاص خودش را دارد، اگر با علائم کم شدن روغن گیربکس اتومات مواجه شدید در اسرع وقت روغن گیربکس را تعویض کنید تا از هزینه های بسیار زیاد تعمیر گیربکس جلوگیری کنید.

[ARPrice id=450]

بهترین زمان تعویض زنجیر تایم ویتارا

خودروی سوزوکی ویتارا دارای زنجیر تایم است و اگر می پرسید که تفاوت تسمه تایم و زنجیر تایم چیست باید بگوییم که تنها تفاوت تسمه تایم و زنجیر تایم جنس آنها می باشد. زنجیر تایم به دلیل داشتن جنسی فلزی عمر بالاتری را نسبت به تسمه تایم دارد که به همین دلیل بهترین زمان تعویض زنجیر تایم ویتارا ۲ لیتری و ۲٫۴ لیتری حدوداً هر ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=451]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام ویتارا

تسمه دینام ویتارا قطعات مهم خودرو را به حرکت در می آورد و انرژی لازم را به آنها می رساند. با گذر زمان تسمه دینام ویتارا دچار فرسودگی می شود که این فرسودگی اگر منجر به پارگی تسمه شود می تواند عوارض و خطرات پاره شدن تسمه دینام را به همراه داشته باشد. به همین منظور توصیه ما این است که تسمه دینام ویتارا را حدوداً هر ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=452]

بهترین زمان تعویض شمع ویتارا

شمع ویتارا یکی دیگر از اقلام مصرفی مهم این خودرو محسوب می شود که اگر می پرسید تعویض شمع خودرو چه تاثیری دارد باید گفت که تعویض به موقع شمع تاثیر قابل توجهی را روی کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب ماشین و در کل احتراق خوب خواهد داشت. میانگین طول عمر شمع ویتارا ۲ لیتری و ۲٫۴ لیتری در حدود ۴۰ هزار کیلومتر می باشد که توصیه می کنیم تعویض این قطعه را به تعویض نیندازید تا سلامت موتور ماشین را تضمین کنید.

[ARPrice id=453]

بهترین زمان تعویض باتری ویتارا

باتری ویتارا مهم ترین بخش سیستم برقی این خودروست که سلامت و کارکرد درست آن تاثیر مضاعفی بر روی کارکرد دیگر قطعات خودرو خواهد داشت. به طور میانگین طول عمر باتری ویتارا بین ۲ الی ۳ سال خواهد بود که در این بازه زمانی نیاز به تعویض باتری خواهید داشت.

[ARPrice id=454]

بهترین زمان تعویض لنت ویتارا

یکی از مهم ترین بخش های سیستم ترمز ویتارا لنت ترمز می باشد که نقش اساسی را روی توقف و کاهش سرعت خودرو خواهد داشت. با توجه به اینکه لنت ترمز ویتارا با ایمنی سرنشینان خودرو و سایر افراد سر و کار دارد پیشنهاد می شود لنت ترمز جلو ویتارا را هر ۴۰ هزار کیلومتر و لنت ترمز عقب ویتارا را هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید. خطرات تمام شدن لنت ترمز شامل ضعیف شدن ترمزها، عدم کنترل خودرو، خرابی دیسک ترمز و بسیاری از موارد دیگر می باشد که به همین دلیل تعویض به موقع این محصول مصرفی اهمیت زیادی خواهد داشت.

[ARPrice id=455]

بهترین زمان تعویض لاستیک ویتارا

لاستیک سوزوکی ویتارا بخش تاثیرگذاری از شاسی این خودرو به حساب می آید که علاوه بر محافظت از رینگ ها باعث بالا رفتن کیفیت سواری و هندلینگ خودرو نیز می شود. به طور میانگین بهترین زمان تعویض لاستیک جلو ویتارا هر ۷۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک عقب ویتارا هر ۹۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=456]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ویتارا

سوزوکی ویتارا دارای انواع فیلترها می باشد که به همین دلیل ما در ادامه به تفکیک بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ویتارا را بررسی کرده‌ایم.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا ویتارا:

فیلتر هوا ویتارا همانطور که از نامش مشخص است عمل تصفیه هوا را انجام می دهد. در واقع این قطعه در مسیر ورودی موتور قرار می گیرد و با جذب ناخالصی موجود در هوا باعث می شود که هوای تمیز وارد موتور شود. بهترین زمان تعویض فیلتر هوا ویتارا بین ۱۰ الی ۱۲ هزار کیلومتر خواهد بود که البته اگر در محیط های با آلودگی زیاد تردد می کنید توصیه می کنیم زودتر از این بازه زمانی اقدام به تعویض فیلتر هوا ویتارا کنید.

[ARPrice id=457]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ویتارا:

فیلتر کابین ویتارا قطعه‌ای است که به کمک سیستم HVAC آلاینده‌های مضر را از هوای اتاق ماشین حذف می کند تا سرنشینان خودرو هوای تمیز را تنفس کنند. با گذر زمان فیلتر اتاق ویتارا خاصیت خود را به دلیل گرفتگی از دست می دهد که به همین دلیل بهتر است هر ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر این فیلتر را تعویض کنید.

[ARPrice id=458]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن ویتارا:

فیلتر روغن ویتارا وظیفه تصفیه و تمیز نگه داشتن روغن موتور، تمیز کردن مدار روغن، نگه داشتن فشار و حجم روغن در میزان استاندارد و بالا بردن کارایی و طول عمر روغن موتور را بر عهده دارد. با توجه به اهمیتی که فیلتر روغن ویتارا دارد توصیه می کنیم هر زمان که می خواهید روغن موتور ویتارا را تعویض کنید همراه با آن، فیلتر روغن ویتارا هم تعویض کنید.

[ARPrice id=459]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین ویتارا:

بنزین موجود در باک خودرو ناخالصی های زیادی را همراه با خود دارد که اگر این بنزین ناخالص به موتور ماشین می رسد می تواند بر عملکرد موتور تاثیر منفی بگذارد باعث خرابی قطعات مختلف شود. صافی بنزین ویتارا در این میان وظیفه دارد که کثیفی های موجود در باک و سوخت ماشین را به خود جذب کند تا بنزین بدون آلودگی به موتور ماشین برسد. پس با توجه به اهمیت این قطعه توصیه می شود صافی بنزین ویتارا را هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=460]

بهترین زمان تعویض کمک فنر ویتارا

کمک فنر ویتارا بخش بسیار مهی از سیستم تعلیق این خودروست که نقش بسزایی را روی جلوگیری از لرزش و سر و صدا اتاق ماشین خواهد داشت. طول عمر کمک فنر ویتارا بستگی به سبک و شرایط رانندگی دارد و طبیعتاً اگر به صورت مداوم در مسیرهای ناهموار تردد می کنید و یا سبک رانندگی پر شتاب دارید بایستی زودتر از حد معمول اقدام به تعویض این قطعه کنید. حال به طور معمول بهترین زمان تعویض کمک فنر ویتارا بین ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=461]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور ویتارا

کاتالیست یا کاتالیزور ویتارا بخش مهمی از سیستم کنترل آلایندگی این خودرو می باشد که وظیفه دارد با تبدیل گازهای سمی حاصل از احتراق خودرو به گازهای بی ضرر، مانع انتشار آلاینده‌ها در هوا و آلودگی محیط زیست شود. علاوه بر این، فرسودگی کاتالیزور ویتارا می تواند باعث بالا رفتن مصرف سوخت، کاهش شتاب ماشین، لرزش و سر و صدای موتور و بسیاری از مشکلات دیگر شود که به همین دلیل پیشنهاد می کنیم کاتالیزور ویتارا را هر ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=462]

خرید لوازم یدکی ویتارا

خرید-لوازم-یدکی-ویتارا

در این مقاله ما به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ویتارا پرداختیم تا بدانید هر کدام از محصولات مصرفی را چه موقع باید تعویض کنید. به همین منظور اگر قصد خرید اقلام مصرفی سوزوکی ویتارا را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و خرید لوازم یدکی ویتارا را انجام دهید. همچنین شما می توانید به شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و علاوه بر ثبت سفارش از مشاوره رایگان برای خرید بهره مند شوید. پس از تماس با این شماره، متخصصان فنی یدک یار تمامی اطلاعات لازم در مورد لوازم یدکی ویتارا را به شما ارائه خواهند کرد تا از تجربه خرید هرچه بهتری بهره‌مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرقی ویتارا دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.