بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ساینا

خودروی ساینا دارای چندین قطعه مصرفی مختلف می باشد که هر کدام از این قطعات بایستی در زمان های مشخص تعویض شوند تا سلامت خودرو به خطر نیفتد. اگر می خواهید بدانید که بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ساینا چه مواقعی است، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

ساینا (Saipa Saina) یکی از محصولات شرکت سایپا می باشد که برای اولین در سال ۱۳۹۹ وارد بازار شد و هم اکنون تیپ های مختلفی از این خودرو در بازار وجود دارد. ساینا جایگاه خود را در بازار کشورمان پیدا کرده و باعث شده که افراد زیادی اقدام به خرید این خودرو کنند. طبیعتاً با بالا رفتن فروش ساینا، افراد به دنبال اطلاع از زمان تعویض اقلام مصرفی خواهند بود تا بتوانند ماشین خود را در بهترین شرایط نگهداری کنند و مانع خرابی های مختلف آن شوند. به همین دلیل ما قصد داریم “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ساینا” را بررسی کنیم تا بدانید چه قطعه‌ای را چه زمانی بایستی تعویض کنید تا خودروی ساینا در بهترین شرایط نگه دارید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور ساینا

روغن موتور ساینا باعث روانکاری و خنک سازی قطعات داخل موتور می شود و با کاهش دادن سایش قطعات داخل موتور باعث بهتر شدن کارایی و عملکرد موتور می شود. غلظت روغن موتور ساینا باید ۱۰W40 و حجم آن نیز ۳/۴ لیتر باشد که بهترین روغن موتورهای بازار برای ساینا شامل کاسترول، بهران رانا و توتال می باشند. اگر از روغن موتور کاسترول برای ساینا استفاده می کنید بهترین زمان تعویض هر ۵ هزار کیلومتر خواهد بود ولی اگر از روغن موتور بهران رانا و توتال استفاده می کنید توصیه می کنیم سر ۶ هزار کیلومتر روغن موتور ساینا را تعویض کنید.

[ARPrice id=463]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ساینا

ساینا در مدل های دنده‌ای و اتوماتیک در بازار وجود دارد که با توجه به اهمیت گیربکس آنها شما باید روغن گیربکس ساینا را به موقع تعویض کنید. بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ساینا اتومات هر ۴۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ساینا دنده‌ای هر ۶۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=464]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم ساینا

تسمه تایم ساینا وظیفه زمانبندی حرکت و چرخش میل لنگ و میل سوپاپ را برعهده دارد که این قطعه معمولاً ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر عمر می کند که البته بهتر است با نزدیک شدن به این بازه زمانی سلامت تسمه تایم ساینا را مورد بررسی قرار دهید تا از عوارض پاره شده شدن تسمه تایم جلوگیری کنید.

[ARPrice id=465]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام ساینا

تسمه دینام ساینا یکی دیگر از تسمه های مهم این خودروست که انرژی را به اجزای مهم خودرو منتقل می کند. تسمه دنیام ساینا حدوداً ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر می تواند به خوبی کار کند اما با گذر از این بازه زمانی ممکن است دچار خرابی و پارگی شود و در نتیجه عوارض و خطرات پاره شدن تسمه دینام را به همراه داشته باشد. به همین منظور توصیه می کنیم با نزدیک شدن به این کیلومترها، سلامت تسمه دینام ساینا را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

[ARPrice id=466]

بهترین زمان تعویض شمع ساینا

شمع ساینا وظیفه شروع کردن و ادامه دادن احتراق در موتور این ماشین را برعهده دارد. در واقع شمع ساینا جرقه‌ای را در زمان مناسب و با قدرتی بالا ایجاد می کند تا مخلوط سوخت و هوا سوزانده شود. به طور کلی کیفیت شمع، کیفیت سوخت، سبک رانندگی و…. روی طول عمر شمع ساینا تاثیر می گذارند اما به طور میانگین بهترین زمان تعویض شمع ساینا هر ۴۰ هزار کیلومتر خواهد بود. البته شما با دانستن نشانه های تعویض شمع خودرو که شامل کم شتاب شدن ماشین، بالا رفتن مصرف سوخت، مشکل در استارت خوردن ماشین و…. می توانید تشخیص دهید که آیا زمان تعویض شمع ساینا فراسیده است یا خیر.

[ARPrice id=467]

بهترین زمان تعویض باتری ساینا

تامین نیرو برق ساینا بر عهده باتری آن است که در واقع این قطعه نیرو الکتریسیته را تامین، ذخیره و تقسیم می کند. باتری ساینا معمولاً کم استهلاک است و اگر در شرایط مناسبی از آن استفاده کنید معمولاً ۲ تا ۳ سال را دوام خواهد آورد. این بازه زمانی معمولاً عمر مفید باتری های ماشین به حساب می آید که البته شما می توانید هر از چندگاهی تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید تا از وضعیت باتری ساینا باخبر شوید.

[ARPrice id=468]

بهترین زمان تعویض لنت ساینا

لنت ترمز ساینا از جمله مهم ترین اقلام مصرفی این خودرو به‌شمار می رود که باعث کاهش سرعت و توقف ماشین می شود. از آنجایی که فرسودگی لنت ترمز ساینا می تواند باعث آسیب به دیسک ترمز، کالیپرها و روتورها شود و از همه مهم تر جان سرنشیان خودرو را به خطر بیندازد، بایستی دقت ویژه‌ای به این قطعه داشته باشید در بازه های زمانی مشخص آن را تعویض کنید. بهترین زمان تعویض لنت ترمز جلو ساینا هر ۴۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لنت ترمز عقب ساینا هر ۶۰ هزار کیلومتر خواهد بود که البته اگر با علائم زمان تعویض لنت ترمز آشنا باشید می توانید به موقع این قطعه را تعویض کنید و از خطرات خرابی آن جلوگیری کنید.

[ARPrice id=469]

بهترین زمان تعویض لاستیک ساینا

یکی دیگر از اقلام مصرفی مهم و پرکاربرد، لاستیک ساینا نام دارد که نقش بسزایی را روی هندلینگ خودرو و کیفیت سواری خواهد داشت. شما معمولاً از روی عمق آج لاستیک می توانید تشخیص دهید که آیا لاستیک ساینا نیاز به تعویض دارد یا خیر. با این حال، بهترین زمان تعویض لاستیک جلو ساینا بعد از طی کردن مسافتی بین ۷۰ الی ۸۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک عقب ساینا بعد از طی کردن مسافتی بین ۹۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=470]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ساینا

فیلترهوای ساینا شامل فیلتر هوا، فیلتر اتاق، فیلتر روغن و صافی بنزین می باشد که ما در ادامه به تفکیک، بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ساینا را بررسی کرده‌ایم.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا ساینا:

فیلتر هوا ساینا در ورودی موتور این خودرو قرار گرفته که با جذب ذرات و آلاینده‌‌های موجود در هوا اجازه می دهد هوای تمیز وارد موتور شود و بدین ترتیب مانع خرابی و فرسودگی قطعات می شود. با گذر زمان فیلتر هوا ساینا به دلیل جذب آلودگی ها و کثیفی های مختلف دچار گرفتگی می شود که به همین دلیل باید سریعاً آن را تعویض کنید. به طور میانگین بهترین زمان تعویض فیلتر هوا ساینا هر ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=471]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ساینا:

فیلتر اتاق ساینا آلودگی ها و گرد و غبار را از هوایی که در داخل خودرو تنفس می کنید فیلتر می کند تا سلامت سرنشینان خودرو به خطر نیفتد. اگر احساس کردید که کابین خودرو بوی نامطبوعی می دهد و یا اینکه جریان هوا در داخل اتاق ماشین به حداقل رسیده بایستی سریعاً فیلتر اتاق ساینا را تعویض کنید. معمولاً بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ساینا بین ۱۲ الی ۱۵ هزار کیلومتر خواهد بود ولی اگر در محیط های با آلودگی زیاد تردد می کنید بهتر است زودتر از این بازه زمانی تعویض فیلتر اتاق ساینا را انجام دهید.

[ARPrice id=472]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن ساینا:

از دیگر فیلترهای مهم ساینا می توانیم به فیلتر روغن اشاره کنیم. زمانی که روغن موتور در بین قطعات داخل موتور به گردش درمی آید معمولاً براده های فلزی و سایر کثیفی ها را به خود جذب می کند که به مرور زمان کارایی روغن موتور کم می شود. اما در اینجا فیلتر روغن ساینا با جذب کثیفی های روغن موتور اجازه می دهد که روغن موتور تمیز به خوبی روانکاری و خنک سازی قطعات داخل موتور را انجام دهد که به همین منظور توصیه می کنیم هر زمان که روغن موتور ساینا را تعویض می کنید همراه با آن، فیلتر روغن ساینا را هم تعویض کنید.

[ARPrice id=473]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین ساینا:

صافی بنزین ساینا بین مخزن سوخت و موتور قرار دارد که آلاینده‌ها و آلودگی های موجود در سوخت را جذب می کند تا مانع احتراق ناقص و خرابی پمپ سوخت و انژکتور شود. با توجه به اهمیت این قطعه، بهتر است صافی بنزین ساینا هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=474]

بهترین زمان تعویض کمک فنر ساینا

کمک فنر ساینا بخشی مهم از سیستم تعلیق این خودروست که نوسانات و ضربات وارده به شاسی خودرو را به خود جذب می کند تا از لرزش و سر و صدای اتاق خودرو جلوگیری کند. معمولاً سبک و شرایط رانندگی روی طول عمر کمک فنر ساینا تاثیر مستقیم دارد اما به طور میانگین بهترین زمان تعویض کمک فنر ساینا هر ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=475]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور ساینا

کاتالیزور ساینا قطعه‌ای است که انتشار آلاینده‌های خودرو را کنترل می کند که در واقع کاتالیزور ساینا از یک سمت به خروجی اگزوز و از سمت دیگر به خروجی منیفولد موتور نصب می شود. به طور میانگین شما باید بعد از ۳ یا ۴ سال استفاده کاتالیزور ساینا را تعویض کنید.

[ARPrice id=476]

خرید لوازم یدکی ساینا

تا به اینجای مطالب گفته شده شما می دانید بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ساینا چه مواقعی می باشد. به همین منظور زمانی که قصد تعویض این اقلام مصرفی را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و خرید لوازم یدکی ساینا را انجام دهید. علاوه بر این، شما می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان جهت خرید لوازم یدکی ساینا بهره مند شوید. کارشناسان یدک یار تلاش می کنند که شما را در راستای خریدی هر چه بهتر یاری نمایند تا از تجربه خرید هرچه بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ساینا دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. رضا می گوید

    با تشکر از شما بخاطر مطالب مفید و کاملی که در سایت قرار دادید.