بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی تارا

نگهداری مناسب از خودروی تارا باعث افزایش طول عمر و کارایی بهتر آن می شود که اصلی ترین اقدام به نگهداری ایده‌آل، تعویض به موقع اقلام مصرفی می باشد. ما در این مقاله به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی تارا پرداخته‌ایم تا به شما در راستای سلامت ماشینتان کمک کنیم.

تارا (IKCO Tara) یکی از جدیدترین خودروهای ملی و تولید شده توسط شرکت ایران خودرو است که برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ از آن رونمایی شد. تارا در کلاس خودروهای سدان قرار دارد و دارای دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک می باشد. با توجه به جدید بودن خودروی تارا ممکن است افراد به دنبال “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی تارا” باشند تا بتوانند به بهترین شکل از ماشین خود نگهداری کنند. امروزه با توجه به بالا رفتن هزینه تعمیرات، اقدام هوشمندانه این است که با تعویض به موقع اقلام مصرفی تارا از خرابی ها جلوگیری کنید که بدین منظور این مقاله به شما در جهت حفظ و نگهداری تارا کمک خواهد کرد.

بهترین زمان تعویض روغن موتور تارا

روغن موتور تارا وظیفه روانکاری و کاهش اصطکاک در موتور، تمیز کردن رسوبات موتور، کاهش دمای موتور و… را بر عهده دارد که به همین دلیل توصیه می شود روغن موتور تارا را هر ۵ الی ۶ هزار کیلومتر تعویض کنید. نکته بعدی اینکه هر دو نسخه تارا (دنده‌ای و اتوماتیک) از موتور EC5 استفاده می کنند که مناسب ترین غلظت روغن موتور برای هر دوی این تیپ ها شامل ۱۰W40 و ۵W40 می باشد.

[ARPrice id=491]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس تارا

روغن گیربکس تارا در بخش سیستم گیربکس این خودرو قرار دارد که با روانکاری قطعات مختلف گیربکس مانع خرابی اجزای آن می شود. این روغن گیربکس در مدل های اتوماتیک تارا نیز وظیفه انتقال نیرو از جعبه دنده به موتور را بر عهده دارد و همچنین گیربکس را خنک می کند. پس به دلیل اهمیت روغن گیربکس تارا توصیه می کنیم در مدل های دنده‌ای تارا هر ۵۰ هزار کیلومتر و در مدل های اتوماتیک تارا هر ۴۰ هزار کیلومتر روغن گیربکس را تعویض کنید.

البته با توجه به حساسیت های بالای گیربکس اتوماتیک و تعمیرات پرهزینه‌ای که در صورت خرابی ایجاد می شود، بهتر است هر موقع با علائم کم شدن روغن گیربکس اتومات مواجه شدید در اسرع وقت تعویض روغن گیربکس تارا انجام دهید.

[ARPrice id=492]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم تارا

تسمه تایم تارا مهم ترین تسمه این خودرو محسوب می شود زیرا این قطعه وظیفه تنظیم زمانبندی باز و بسته شدن میل لنگ و میل سوپاپ را برعهده دارد. معمولاً به خاطر اینکه عوارض پاره شدن تسمه تایم بسیار زیاد است کارشناسان توصیه می کنند که هر از چندگاهی سلامت تسمه تایم تارا را به صورت بصری مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده هرگونه خرابی یا پارگی فوراً این قطعه را تعویض کنید. با این حال به طور میانگین بهترین زمان تعویض تسمه تایم تارا هر ۵۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=493]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام تارا

یکی دیگر از تسمه های مهم تارا تسمه دینام می باشد که این قطعه انرژی را به اجزای حیاتی خودرو مانند سیستم تهویه مطبوع، واتر پمپ، پمپ فرمان و… منتقل می کند. معمولاً تسمه های دنیام عمر بالاتری را نسبت به تسمه های تایم خواهند داشت که از این رو باید گفت بهترین زمان تعویض تسمه دینام تارا حدوداً هر ۱۰۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=494]

بهترین زمان تعویض شمع تارا

شمع تارا در داخل موتور و بالای سیلندر قرار دارد که این قطعه پس از مکش سوخت به درون سیلندر عمل جرقه زنی و احتراق موتور را شروع می کند و ادامه می دهد. معمولاً زمانی که مصرف سوخت بالا می رود، شتاب ماشین کم می شود و یا سایر نشانه های تعویض شمع خودرو ظاهر می شوند، می توانید متوجه زمان تعویض شمع تارا شوید.  نکته بعدی اینکه کیفیت سوخت، کیفیت شمع و سبک رانندگی شما نقش تعیین کننده‌ای را در طول عمر شمع تارا دارند ولی طبق یک قانون کلی بهتر است شمع تارا را هر ۴۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=495]

بهترین زمان تعویض باتری تارا

باتری تارا یکی از ساده‌ترین اقلام های مصرفی این خودرو به شمار می رود که در واقع این قطعه برق لوازم و اجزای مختلف خودرو را تامین می کند. عمر باتری تارا متغیر است ولی معمولاً بعد از ۲ الی ۳ سال نیاز به تعویض باتری تارا خواهید داشت. همچنین زمانی که باتری تارا به پایان عمر خود نزدیک می شود یکسری علائم را از خود بروز می دهد که اگر با علائم خرابی باتری ماشین آشنا باشید می توانید به موقع این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=496]

بهترین زمان تعویض لنت تارا

لنت ترمز تارا بخش بسیار مهمی از سیستم ترمز این خودرو است و زمانی که پدال ترمز را فشار می دهید، این قطعه با دیسک ترمز تماس پیدا می کند و باعث توقف یا کاهش سرعت ماشین می شود. شما باید توجه ویژه‌ای به لنت تارا داشته باشید زیرا این قطعه مستقیماً با ایمنی سرنشینان خودرو و سایر افراد سر و کار دارد و همچنین خرابی این قطعه می تواند به دیسک ترمز، روتورها و کالیپرها آسیب برساند. معمولاً بهترین زمان تعویض لنت ترمز جلو تارا هر ۴۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لنت ترمز عقب تارا هر ۶۰ هزار کیلومتر می باشد که البته لنت ها بر اساس نوع برند و سبک رانندگی می توانند طول عمر کمتر یا بیشتر از این بازه زمانی را داشته باشند.

[ARPrice id=497]

بهترین زمان تعویض لاستیک تارا

لاستیک تارا تاثیر زیادی را روی کیفیت سواری، هندلینگ، عملکرد ترمزها و…. دارد که معمولاً باید لاستیک های جلو تارا هر ۷۰ هزار کیلومتر و لاستیک های عقب تارا هر ۹۰ هزار کیلومتر تعویض کنید. همچنین دقت داشته باشید که پس از سپری شدن ۵ سال از تاریخ تولید لاستیک، مواد تشکیل دهنده آن کارایی خود را از دست می دهند که علاوه بر کیلومترهای طی شده شما باید به تاریخ تولید لاستیک نیز دقت داشته باشید و زمان تعویض لاستیک تارا را تشخیص دهید.

[ARPrice id=498]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی تارا

خودروی تارا دارای انواع مختلفی از فیلترها می باشد که در ادامه ما بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی تارا را بررسی کرده‌ایم.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا تارا:

فیلتر هوا تارا در ورودی موتور این خودرو قرار گرفته و همانطور که از نامش پیداست، ذرات و آلایندهای هوایی که به داخل موتور وارد می شود را به خود جذب می کند. اگر فیلتر هوا تارا دچار گرفتگی یا فرسودگی شود می تواند باعث خرابی سوپاپ ها، رینگ های پیستون، بدنه سیلندرها و… شود و به همین دلیل توصیه می کنیم هر ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر فیلتر هوا تارا را تعویض کنید.

[ARPrice id=499]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق تارا:

فیلتر کابین یا فیلتر اتاق تارا قطعه‌ای تولید شده از جنس پنبه یا مواد مبتنی بر کاغذ است که با فیلتر کردن هوای ورودی به کابین خودرو اجازه نمی دهد سرنشینان هوای آلوده را از دریچه ها تنفس کنند. اگر در محیط های با آلودگی بالا تردد می کنید بهتر است زود به زود تعویض فیلتر اتاق تارا را انجام دهید تا سلامت سرنشینان خودرو به خطر نیفتد. اما به طور میانگین بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق تارا هر ۱۲ الی ۱۵ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=500]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن تارا:

روغن موتور زمانی که خنک سازی و روانکاری قطعات داخل موتور را انجام می دهد معمولاً آلودگی های مختلفی را به خود جذب می کند که این مسئله به مرور زمان باعث کاهش کارایی روغن موتور می شود. به همین دلیل باید فیلتر روغن وجود داشته باشد تا با جذب این آلودگی اجازه دهد روغن موتور به خوبی وظیفه خود را انجام دهد. پس با توجه به اهمیت فیلتر روغن تارا بهتر است هر زمان که قصد دارید روغن موتور را تعویض کنید همراه با آن، فیلتر روغن تارا را هم تعویض کنید.

[ARPrice id=501]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین تارا:

خودروی تارا همانند خودروهای دیگر از بنزین برای روشن نمودن موتور استفاده می کند اما معمولاً ناخالصی های زیادی از قبیل خاک، زنگ زدگی و… به دلیل آلوده بودن شلنگ های انتقال سوخت و یا باک خودرو در بنزین بوجود می آیند که می توانند باعث خرابی های مربوط به موتور ماشین شوند. صافی بنزین تارا با فیلتر کردن کثیفی های درون بنزین اجازه می دهد که بنزین تمیز به موتور برسد و از خرابی آن جلوگیری کند. با گذشت زمان صافی بنزین تارا دچار گرفتگی می شود و عملکرد خود را از دست می دهد که به همین دلیل پیشنهاد می کنیم هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر صافی بنزین تارا را تعویض کنید.

[ARPrice id=502]

بهترین زمان تعویض کمک فنر تارا

کمک فنر تارا یکی از بخش های بسیار مهم سیستم تعلیق این خودرو به شمار می رود که با جذب نوسانات و ارتعاشات وارده به شاسی خودرو، اجازه نمی دهد اتاق ماشین به لرزه و سر و صدا بیفتد. معمولاً عمر مفید کمک فنر تارا حدوداً ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود. البته لازم به توضیح است که مسیرهای ناهموار و سبک رانندگی پرشتاب می تواند عمر مفید کمک فنر تارا کاهش دهد.

[ARPrice id=503]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور تارا

کاتالیزور تارا نقش بسزایی را روی کاهش انتشار آلاینده‌های این خودرو دارد و در واقع این قطعه از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد موتور متصل می شود و در نتیجه آلودگی خودرو را کاهش می دهد. به طور معمول بهترین زمان تعویض کاتالیزور تارا بعد از ۳ الی ۴ سال استفاده می باشد.

[ARPrice id=504]

خرید لوازم یدکی تارا

خرید لوازم یدکی تارا

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی تارا را پوشش دهیم تا شما عزیزان را در راستای حفظ و نگهداری هرچه بهتر این خودرو کمک کنیم. با این حال اگر هر زمان نیاز به تعویض قطعات مصرفی تارا پیدا کردید می توانید برای خرید آن ها به وبسایت یدک یار مراجعه کنید. شما با خرید لوازم یدکی تارا از مجموعه یدک یار از مزایایی همچون ضمانت اصالت کالا و ارسال سریع بهره مند خواهید شد تا خرید با خیال راحت و اطمینان کامل را انجام دهید.

علاوه بر این امکان مشاوره رایگان برای شما مشتریان عزیز وجود خواهد داشت که پس از تماس با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ می توانید تمامی سوالات خود را از کارشناسان یدک یا بپرسید از تجربه خرید بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی تارا دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. علی روشندل می گوید

    تشکر خیلی عالی بود استفاده کردیم

  2. عنایت اله سامانی می گوید

    با سلام. از راهنمایی ها و اطلاعات ارائه شده که بسیار مفید و کاربردی هستند کمال تشکر و قدردانی می‌نمایم.