همه چیز درباره برف پاک کن ماشین

برف پاک کن یکی از وسایل ضروری خودرو می باشد که با پاک کردن شیشه جلو در شرایط آب و هوایی مختلف به دید بهتر راننده کمک می کند. در این مقاله ما به همه چیز درباره برف پاک کن ماشین پراخته‌ایم تا اطلاعات کاملی را در مورد این قطعه پیدا کنید.

شیشه ماشین که در معرض گرد و خاک یا باران و برف می باشد با استفاده از برف پاک کن تمیز می شود. با استفاده از برف پاک کن ماشین (Windscreen Wiper) دید راننده با مشکل مواجه نخواهد شد و این ترتیب راننده می تواند جلو یا عقب را به وضوح ببیند. به همین منظور برف پاک کن ها نقش بسیار مهمی در ایمنی خودرو دارند چراکه زمانی که دید راننده محدود می شود، خطر تصادف افزایش پیدا می کند. همین موضوع باعث شده برف پاک کن ها یک پیشرفت بسیار مهم در صنعت خودرو باشند و باید در همه انواع وسایل نقلیه وجود داشته باشند. در این مقاله ما به بررسی همه چیز درباره “برف پاک کن ماشین” پرداخته‌ایم تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

برف پاک کن چیست

برف-پاک-کن-ماشین

در جواب این سوال که برف پاک کن چیست باید گفت که برف پاک کن ماشین وظیفه تمیز نگه داشتن شیشه جلو و عقب ماشین را بر عهده دارد. برف پاک کن در یک حرکت رفت و برگشت، آب، برف، مایع برف پاک کن و سایر مایعات یا کثیفی ها را از روی شیشه جلو یا عقب پاک می کند. به طور کلی برف پاک کن ماشین توسط یک موتور الکتریکی کار می کند که با انجام دستور توسط راننده، شروع به حرکت می کند.

انواع برف پاک کن خودرو

به طور کلی انواع برف پاک کن خودرو شامل مدل های معمولی، ژله‌ای و هیبریدی می باشد که هر کدام از این مدل ها مشخصات و ویژگی های مخصوص به خود را دارند. معمولاً برای تشخیص بهترین نوع تیغه برف پاک کن بایستی به مقاومت و دوام برف پاک کن در شرایط گرما و سرما و همچنین آبگیری مناسب شیشه و عدم ایجاد خط و خش شیشه دقت داشته باشید. به همین منظور شما می توانید بر اساس جنس، کیفیت، عملکرد و قیمت، از بین انواع تیغه برف پاک کن که شامل مدل های معمولی، ژله‌ای و هیبریدی می باشد یک مدل را برای ماشین خود انتخاب کنید.

تیغه برف پاک کن هیبریدی

تیغه برف پاک هیبریدی یکی از بهترین مدل های موجود در بازار می باشد که ترکیبی از تیغه برف پاک کن های فلزی و ژله ای است. تیغه برف پاک کن هیبریدی استحکام و انعطاف پذیری بالایی دارد و همچنین با دقت و سرعت زیاد می تواند شیشه ماشین را پاک کند. البته تیغه برف پاک کن هیبریدی مزایای دیگری مانند عمر طولانی، جلوگیری از خش افتادن شیشه ماشین و سر و صدای بسیار کم در پاک کردن شیشه را دارد که همین مزایا باعث شده تیغه برف پاک کن هیبریدی بهترین گزینه موجود در بازار باشد.

تیغه برف پاک کن ژله ای

از دیگر تیغه برف پاک کن های رایج بازار بایستی به تیغه برف پاک کن ژله ای یا همان سیلیکونی اشاره داشته باشیم. برای ساخت تیغه برف پاک کن ژله ای از ماده سیلیکون استفاده شده است که همین موضوع سبب شده این مدل تیغه برف پاک کن به خوبی در برابر سرما و گرما مقاومت داشته باشد. علاوه بر این، تیغه برف پاک کن ژله ای آبگیری شیشه را به خوبی انجام می دهد و همچنین سر و صدای کمتری را ایجاد می کند.

به طور کلی تیغه برف پاک کن هیبریدی و ژله ای از لحاظ عملکرد و کیفیت شبیه به هم می باشند اما با این وجود تیغه برف پاک کن هیبریدی مزایای بیشتری نسبت به تیغه برف پاک کن ژله ای دارد که برای آشنایی بیشتر با این موضوع توصیه می کنیم مقاله تفاوت تیغه برف پاک کن هیبریدی و ژله ای را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید تا تمامی اطلاعات لازم را در مورد این دو مدل تیغه برف پاک کن پیدا کنید.

اجزا تشکیل دهنده برف پاک کن

اجزا-تشکیل-دهنده-برف-پاک-کن

برف پاک کن خودرو از اجزای مختلفی مانند تیغه، سوئیچ، موتور و بازو تشکیل شده است که در اینجا ما اجزا تشکیل دهنده برف پاک کن را بررسی کرده‌ایم:

موتور برف پاک کن

موتور برف پاک کن بخشی از سیستم برف پاک کن است که برای حرکت خودکار برف پاک کن مفید می باشد. موتور برف پاک کن از آهنربا با چرخ دنده استفاده می کند که این موتور باعث ایجاد میدان مغناطیسی می شود.

اهرم برف پاک کن

اهرم برف پاک کن برای تغییر حرکت چرخش موتور برف پاک کن به حرکتی که از چپ و راست به عقب و جلو می رود مفید است. در قسمت جلویی خودرو معمولاً از یک سیستم برف پاک کن استفاده می شود که از دو تیغه به طور همزمان استفاده می کند و مکانیزم مورد استفاده برای حرکت دو تیغه با استفاده از سیستم پشت سر هم موازی است.

هنگامی که برف پاک کن شروع به روشن شدن می کند، موتور برف پاک کن بازویی را می چرخاند و این باعث می شود که میله های اتصال یکدیگر را بکشند و فشار دهند. اهرم برف پاک کن باعث می شود که بازوی برف پاک کن به صورت نیم دایره‌ای در اطراف محور کار کند. شاتون که معمولاً به دو بازوی برف پاک کن متصل می شود باعث می شود که دو تیغه به طور همزمان و موازی کار کنند.

بازو برف پاک کن

بازو برف پاک کن معمولاً از یک سر تشکیل شده است که برای بستن بازو برف پاک کن به محور برف پاک کن استفاده می شود و همچنین فنرهای آن برای نگه داشتن تیغه مفید خواهند بود.

تیغه برف پاک کن معمولاً از یک لاستیک تشکیل شده است که برای تمیز کردن سطح شیشه ماشین مفید است. به طور کلی ترکیبی از فنر با اهرم ها و گیره ها برای اتصال تیغه به بازوی برف پاک کن وجود دارد.

خرید برف پاک کن ماشین

همانطور که متوجه شدیم، برف پاک کن یکی از قطعات بسیار مهم و کاربردی خودروها می باشد که نیاز به توجه ویژه دارد. شما بایستی هر از چند گاهی سلامت برف پاک کن های ماشین خود را بررسی کنید چراکه برف پاک کن ها ممکن است به دلیل قرار گرفتن در هوای گرم و سرد دچار خرابی شوند. بعد از بررسی اگر نیاز به برف پاک کن جدید داشتید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و خرید برف پاک کن ماشین را انجام دهید. شما با انتخاب نوع ماشینتان می توانید انواع مدل های برف پاک کن که مناسب خودروی شما می باشد را بررسی و انتخاب کنید. علاوه بر این امکان مشاوره رایگان نیز برای شما وجود خواهد داشت که پس از تماس با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ کارشناسان یدک یار به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد تا مناسب ترین برف پاک کن را برای ماشین خود خریداری کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی درباره برف پاک کن ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.