آموزش استفاده از برف پاک کن عقب ماشین

استفاده از برف پاک کن عقب ماشین به این شکل است که اهرم دسته برف پاک را در جهت روشن بچرخانید، یا اینکه اگر تنظیمات دکمه‌ای دارید، فقط دکمه را فشار دهید. استفاده از برف پاک کن عقب ماشین و شیشه شوی بسیار آسان است که در این مقاله ما به بررسی آموزش استفاده از برف پاک کن عقب ماشین پرداخته‌ایم تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

برف پاک کن و شوینده شیشه عقب همانطور که از نامش پیداست برای تمیز کردن شیشه عقب ماشین طراحی شده است. استفاده و تنظیم برف پاک کن عقب توسط دسته برف پاک کن که در سمت راست فرمان تعبیه شده است، امکان پذیر می باشد. در این مقاله ما به “آموزش استفاده از برف پاک کن عقب ماشین” (How to Use the Rear Wiper of the Car) پرداخته‌ایم تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

نحوه استفاده از برف پاک کن عقب ماشین

برف پاک کن ماشین نقش بسیار مهمی در ایمنی راننده و سرنشینان خودرو چراکه این سیستم به دید بهتر راننده در شرایط آب و هوای بارانی و برفی کمک می کند. به همین دلیل است که امروزه تمامی خودروها به سیستم برف پاک کن مجهز هستند. بعضی از خودروها علاوه بر برف پاک کن جلو، دارای برف پاک کن عقب نیز می باشند که برف پاک کن عقب با پاک کردن شیشه عقب ماشین باعث دید بهتر راننده می شود. برای تنظیمات برف پاک کن، یک اهرم یا دسته معمولاً در سمت راست کنسول فرمان قرار دارد که به راننده اجازه می دهد برف پاک کن را فعال و یا سرعت آن را تنظیم کند. این دسته برف پاک کن برای بعضی از ماشین ها به صورت اهرمی و در برخی دیگر به صورت دکمه‌ای می باشد. نحوه استفاده از برف پاک کن عقب ماشین به این شکل است که شما باید اهرم برف پاک کن عقب را در جهت موقعیت روشن نشان داده شده روی دسته بچرخانید، یا اینکه اگر تنظیمات دکمه‌ای دارید، فقط دکمه را فشار دهید. در این صورت برف پاک کن عقب ماشین در حالت آهسته و پیوسته روشن می شود. برای خاموش کردن برف پاک کن عقب نیز باید اهرم را به حالت اولیه برگردانید و یا دوباره دکمه را فشار دهید تا برف پاک کن خاموش شود.

استفاده-از-برف-پاک-کن-عقب-ماشین

حال برای شستشو شیشه عقب ماشین بایستی اهرم را به سمت خود و یا بالا بکشید و چند ثانیه نگه دارید تا مایع شیشه شور آزاد شود، سپس اهرم را رها کنید. اکثر این اهرم‌ها خود به خود به حالت اصلی خود باز می گردند. در این شرایط که مایع شیشه شوی عقب را آزاد می کنید برف پاک کن عقب برای چند دور کار می کند و سپس خود به خود خاموش می شود.

لازم به توضیح است که برای پر کردن مخزن مایع شیشه شوی بایستی این مخزن را که در کنار بلوک موتور قرار دارد پیدا کنید و آن را مایع شیشه شور پر کنید. البته ممکن است مخزن شیشه شوی جلو و عقب در بعضی از خودروها باهم متفاوت باشد. به طور مثال می توانیم به خودروی تیبا اشاره داشته باشیم که مخزن شیشه شوی جلو در زیر کاپوت و کنار بلوک موتور قرار دارد، ولی شیشه شوی عقب تیبا در کنار چراغ خطر عقب سمت راست قرار دارد. برای بررسی دقیق تر این موضوع بهتر است به دفترچه راهنمای ماشین خود مراجعه فرمایید تا بدانید محل دقیق این مخزن ها کجاست.

برف پاک کن عقب چگونه کار میکند

برف-پاک-کن-عقب-چگونه-کار-میکند

ممکن است نحوه استفاده از برف پاک کن عقب ماشین ها با یکدیگر متفاوت باشند که در ادامه ما نحوه استفاده از برف پاک کن عقب برخی از ماشین ها را بررسی کرده‌ایم:

نحوه استفاده از برف پاک کن عقب جک J5

نحوه استفاده از برف پاک کن عقب جک J5 به این شکل است که باید اهرم راه‌انداز در سمت راست ستون فرمان در حالت شیشه عقب یا همان Rear قرار دهید تا برف پاک کن عقب شروع به کار کند. برای فعال کردن پمپ شیشه شوی عقب نیز چند ثانیه اهرم را به سمت بالا نگه دارید تا مایع شیشه شوی آزاد شود.

نحوه استفاده از برف پاک کن عقب کوییک

مجموعه دکمه و شیشه شوی برف پاک کن عقب کوییک بر روی داشبورد و سمت چپ غربیلک فرمان قرار دارد. برای فعال کردن برف پاک کن عقب کوییک باید دکمه فعال شدن برف پاک کن را فشار دهید. برای شستشو شیشه عقب کوییک نیز باید این دکمه را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. در این شرایط پمپ شیشه شوی عقب فعال شده و همچنین برف پاک کن عقب نیز عمل می کند.

نحوه استفاده از برف پاک کن عقب ۲۰۷

دسته برف پاک کن پژو ۲۰۷ در سمت راست ستون فرمان قرار دارد که برای فعال کردن برف پاک کن عقب ۲۰۷ ابتدا باید اهرم را به بالا بچرخانید و برای فعال کردن پمپ شیشه شوی عقب نیز اهرم را مجدداً به بالا می چرخانید و چند ثانیه نگه می دارید.

نحوه استفاده از برف پاک کن عقب تیبا ۲

بر روی داشبورد و در سمت چپ غربیلک فرمان، دکمه برف پاک کن عقب و شیشه شوی عقب قرار دارد. زمانی که این دکمه را فشار دهید برف پاک کن عقب شروع به کار می کند و برای فعال کردن شیشه شوی عقب نیز بایستی این دکمه را چند ثانیه نگه دارید تا پمپ شیشه شوی عقب و همچنین برف پاک کن شروع به کار کند.

نحوه استفاده از برف پاک کن عقب ۲۰۶

دسته برف پاک کن ۲۰۶ در سمت راست ستون فرمان قرار دارد که برای فعال سازی برف پاک کن عقب ۲۰۶ بایستی اهرم را به سمت بالا یا همان Rear بچرخانید و برای فعال کردن مایع شیشه شوی نیز چند ثانیه این اهرم را به سمت بالا نگه دارید تا مایع شیشه شوی عقب به همراه برف پاک کن فعال شود.

نحوه-استفاده-از-برف-پاکن-عقب-206

نحوه استفاده از برف پاک کن عقب پراید ۱۱۱

دکمه برف پاک کن عقب پراید ۱۱۱ در سمت چپ غربیلک فرمان قرار دارد. برای فعال کردن برف پاک کن عقب پراید ۱۱۱ باید این دکمه را فشار دهید و همچنین برای فعال سازی شیشه شوی برف پاک کن عقب این دکمه را چند ثانیه نگه دارید.

همانطور که ملاحظه کردید، نحوه استفاده از برف پاک کن عقب در برخی از خودروها متفاوت است. برای اینکه بدانید برف پاک کن ماشین شما چگونه عمل می کند توصیه می کنیم به دفترچه راهنمای ماشین مراجعه کنید تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد آموزش استفاده از برف پاک کن عقب ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.