بررسی جنسیس سدان

جنسیس موتور یک کمپانی کره‌ای و زیر مجموعه هیوندای است که خودروهای لوکس را تولید و به بازار عرضه می کند. ما در این مقاله خودروهای سدان جنسیس را مورد بررسی قرار داده ایم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

جنسیس (Genesis Motor) یک برند لوکس جدید است که در سال ۲۰۱۵ به عنوان ماشین مجلل هیوندای طراحی و تولید شد. هدف بلند پروازانه کارخانه هیوندای از تولید ماشین جنسیس، رقابت با خودروهایی مانند BMW، Lexus و Mercedes-Benz است. خانواده جنسیس دارای SUV‌های خوبی مانند جنسیس GV70 و جنسیس GV80 است که از فرمول موفق این برند بهره می‌برند. به عنوان مثال GV70،  یک سدان اسپرت و جمع و جور و  بسیار چشمگیر است که هندلینگ تیزی دارد و کیفیت فوق العاده ای را برای مالکش ارائه می‌دهد. یک کراس اوور تمام الکتریکی به نام GV60 نیز قرار است به خط تولید ملحق شود.

در ابتدای ورود خودروی “جنسیس” به کشور ما، ماشین بازان خیلی این خودرو را نپسندیدند. ظاهر جلو و جلو پنجره‌ نسل اول این ماشین زیبا نبود ولی قسمت عقب ماشین بسیار زیبا بود. کارخانه هیوندای این ایراد را برطرف کرد و ظاهر جلوی ماشین جنسیس را بسیار زیبا و با ابهت طراحی کرد. بعد از بهبود طراحی قسمت جلویی خودروی جنسیس، این ماشین مخصوصا در تاریکی و با چراغِ روشن بسیار زیبا دیده می‌شود. البته هنوز هم شاید کارخانه هیوندای می‌تواند روی نمای جلویی این ماشین بیشتر کار کند. 

جنسیس که یک برند لوکس نسبتاً جدید است، مجموعه‌ای از خودروهای پیشرفته مهندسی دقیق را تولید می‌کنند که به دلیل استایل غیرقابل انکار و مشخصات و عملکرد چشمگیرشان از بسیاری از خودروهای دیگر متمایز هستند. اگر شما یک راننده هستید که به دنبال خودرویی هستید که در حال حاضر شبیه هیچ خودروی دیگری در جاده نیست، مدل‌های جنسیس ارزش دیدن دارند! 

GENESIS MOTORS متعلق به چه کسی است؟

جنسیس

جنسیس موتورز، بخش لوکس گروه موتور هیوندای است. بنابراین می‌توان گفت که هیوندای مالک جنسیس است. کارشناسان کهنه ‌کار مرکز طراحی کارخانه هیوندای، تخصص و خلاقیت خود را برای طرح‌های مدل جنسیس به کار بردند و کاری کردند که خیلی از رانندگان اذعان کنند که واقعاً هیچ گزینه دیگری مانند Genesis وجود ندارد. از علامت تجاری گرفته تا لوگوی بالدار، این برند به نمادی از تجمل در ایران و در سراسر جهان تبدیل شده است.

ماشین‌های جنسیس کجا ساخته می‌شوند؟

این گروه موتور هیوندای است که خودروهای جنسیس را می‌سازد، اما ممکن است هنوز تعجب کنید که این خودروها واقعاً کجا ساخته می‌شوند. از طراحی گرفته تا ساخت و مونتاژ، این خودرو در جاهای مختلف جهان ساخته می‌شود.

فرآیند طراحی خودروی جنسیس در سه مکان انجام می‌شود: در شهر روسلشیم آلمان، در شهر نامیانگ کره جنوبی و در شهر ایروین ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده. این خودروها سپس در شهر اولسان کره جنوبی تولید می‌شوند. هر چند بخش عمده ای از طراحی، ساخت و تولید جنسیس در آلمان، کره جنوبی و ایالات متحده انجام می‌شود. با این حال، این خودروهای لوکس محبوب در بسیاری از نقاط جهان به فروش می‌رسند:

  • کشور چین
  • کشور روسیه
  • کشور کانادا
  • کشور استرالیا
  • کشور کره جنوبی
  • کشور ایالات متحده
  • کشورهای عربی خاورمیانه
  • کشورهای اروپایی
  • بقیه کشورهای آسیایی 

رتبه بندی ارزش و قابلیت اطمینان خودروها

رتبه قابلیت اطمینان RepairPal چیست؟ رتبه‌بندی قابل اطمینان بودن خودرو توسط موسسه RepairPal صورت می‌پذیرد. اندازه ‌گیری قابلیت اطمینان خودرو بر اساس هزینه، فرکانس و شدت تعمیرات و نگهداری برنامه‌ریزی نشده خودرو است. RepairPal یک پایگاه داده اختصاصی گسترده است که میلیون‌ها صورت‌ حساب تعمیر خودرو را با آمار دیگری راجع به خودرو ترکیب می‌کند تا واقعی‌ترین معیار قابلیت اطمینان خودرو را به دست آورد. رتبه‌بندی قابلیت اطمینان به شما امکان می‌دهد تا در مورد قابلیت اطمینان و هزینه‌های مالکیت مربوط به تعمیرات و نگهداری برنامه‌ریزی نشده خودروی خود تحقیق کنید و با عدد مربوط به سایر وسایل نقلیه و عدد میانگین‌ مقایسه کنید. عواملی که در رتبه بندی قابلیت اطمینان خودرو نقش دارند عبارتند از هزینه، فرکانس و شدت. در ادامه هر یک از این سه مورد را توضیح می‌دهیم.

هزینه

میانگین کل هزینه سالانه برای تعمیرات و نگهداری برنامه‌ریزی نشده در تمام سال‌هایی که یک مدل از یک وسیله نقلیه کار می‌کند. اگر یک خودرو یا هر وسیله نقلیه دیگری هزینه بالاتری نسبت به میانگین هزینه داشته باشد به تنهایی و لزوماً به معنای کم اعتماد بودن آن وسیله نقلیه نیست. به عنوان مثال، قطعات و نیروی کار برای وسیله نقلیه شما ممکن است گران باشد، به خصوص اگر خودروی شما یک خودروی لوکس اروپایی باشد، اما اگر  بروز مشکلات شدید برای خودروی شما و میانگین مراجعه سالانه خودروی شما به تعمیرگاه کم باشد، این نشانگر خوبی از قابل اعتماد بودن خوروی شما است.

فرکانس

میانگین تعداد دفعاتی که وسیله نقلیه برای تعمیرات و نگهداری برنامه ریزی نشده در یک سال، مالک خود را به تعمیرگاه می‌کشاند. این معیار با ردیابی میلیون‌ها وسیله نقلیه منحصر به ‌فرد طی چندین سال محاسبه می‌شود تا میانگین تعداد بازدید در سال برای هر مدل مشخص شود. مراجعه‌های معمولی به تعمیرگاه مانند مراجعه برای تعویض روغن در این محاسبه، گنجانده نمی‌شوند.

شدت

پارامتر شدت، احتمال اینکه یک مشکل اصلی و اساسی برای خودروی شما پیش بیاید و نیاز جدی به تعمیرگاه پیدا کند را اندازه‌گیری می‌کند. اگر هزینه تعمیر در آن یک بار، سه برابر میانگین هزینه تعمیر سالانه آن خودرو باشد، این مشکل جدی تلقی می‌شود، مبلغی که با توجه به ماهیت برنامه‌ریزی نشده تعمیر بسیار گران تلقی می‌شود. این آستانه برای برندهای ممتاز و لوکس که نرخ نیروی کار و هزینه قطعات بالاتری دارند، بالاتر است.

رتبه بندی خودروی جنسیس از لحاظ ارزش و قابلیت اطمینان

رتبه بندی قابلیت اطمینان بر اساس هزینه، فرکانس و نیاز به تعمیرات را برای خودروی جنسیس بررسی می‌کنیم. رتبه بندی قابلیت اطمینان هیوندای جنسیس ۳٫۵ از ۵٫۰ است که آن را در رتبه هفتم از میان ۳۰ خودروی لوکس فول سایز موجود در دنیا قرار می‌دهد.

بررسی هیوندای جنسیس از لحاظ هزینه:

میانگین کل هزینه سالانه تعمیرات و نگهداری در هیوندای جنسیس ۵۶۵ دلار است. این بدان معنی است که هزینه مالکیت این خودرو در مقایسه با میانگین ۹۷۶ دلار برای خودروهای لوکس و ۶۵۲ دلار برای همه مدل‌های خودرو، هزینه متوسطی و حتی کمی است. هم تعداد تعمیرات لازم و هم شدت و هزینه تعمیرات بیشتر از حد معمول است، بنابراین جنسیس در مقایسه با سایر خودروها خیلی هزینه زیادی ندارد.

فرکانس وفراوانی نیاز به تعمیرات خودروی جنسیس

دارندگان هیوندای جنسیس باید خودروهای خود را برای تعمیرات برنامه ریزی نشده به طور متوسط ​​۰٫۶ بار در سال (یعنی کم تر از یک بار در طول یک سال) به تعمیرگاه ببرند، در حالی که این میانگین برای خودروهای لوکس ۰٫۸ بار در یک سال و برای همه مدل‌های خودرو ۰٫۴ بار در یک سال است. بنابراین جنسیس از این جهت، نمره خوبی می‌گیرد. 

شدت نیاز به تعمیرات خودروی جنسیس

احتمال اینکه یک خودروی هیوندای جنسیس با یک مشکل جدی مواجه شود و نیاز به تعمیر اساسی داشته باشد ۱۴ درصد است. این عدد در مقایسه با میانگین ۱۴ درصد برای خودروهای فول سایز لوکس و ۱۲ درصد برای همه مدل‌های خودرو عدد کاملا متسطی است و نباید نگران باشید.

انواع مدل‌های خودروی جنسیس

خودروی جنسیس برای اولین بار به عنوان سدان پرچمدار هیوندای در سال ۲۰۰۹ ظاهر شد. هیوندای جنسیس مانند رقبای آلمانی خود که ماشین‌های فوق العاده‌ای طراحی و تولید می‌کنند، راحتی و قدرت زیادی را ارائه می‌دهد. نکته اینجا است که قیمت جنسیس نسبت به ماشین‌های هم رده آلمانی ارزان تر است. به سرعت به سال ۲۰۱۵ رسیدیم و شرکت هیوندای نام تجاری جنسیس را به عنوان یک اسپین آف لوکس با دو مدل G80 و G90 برای شروع ایجاد کرد.

سدان جمع و جورتر G70 بعداً عرضه شد و رقابت سختی را برای خودروهایی مانند BMW سری ۳ و مرسدس بنز کلاس C ارائه کرد. جنسیس G80 کمی بزرگتر است و با رقبای آلمانی مانند آئودی A6 و مرسدس E کلاس رقابت می‌کند. در حالی که بزرگترین خودروی موجود در این دسته خودروی جنسیس G90 است، که بیشتر تمایل دارد با خودروهای لوکس بزرگی مانند آئودی A8 و مرسدس بنز کلاس S پا به پا شود و رقابت کند.

جنسیس G70
جنسیس G70
جنسیس G90
جنسیس G90

مهم نیست کدام یک را انتخاب کنید، مطمئناً از میزان تجمل هر کدام شگفت زده خواهید شد. شما تمام ویژگی‌های مورد نیاز خود از جمله سقف پانوراما، صندلی‌های گرم شونده و تهویه شونده و سیستم صوتی ارتقا یافته Lexicon را از همه این ماشین‌های مطرح دنیا دریافت خواهید کرد. البته مشکل جای دیگری است و این خودروها اصلا وارد کشور ما نمی‌شود.

در میان این گزینه‌ها اگر ترجیح می‌دهید چیزی بزرگ‌تر داشته باشید، می‌توانید از میان شاسی‌بلندهای جنسیس انتخاب کنید. با این حال، انتخاب یکی از آنها بسیار آسان‌تر خواهد بود، زیرا تنها دو مورد برای انتخاب وجود دارد: GV70 و GV80. برند جنسیس تنها در چند سال گذشته وجود داشته است، اما سر و صدای زیادی در بخش خودروهای لوکس و SUV ایجاد کرده است. این برند کره‌ای امکانات رفاهی لوکس زیادی را در هر یک از مدل‌های خود با هزینه‌ای نه چندان زیاد ارائه می‌کند.

قیمت خودروهای جنسیس

GV70 مدل کوچکتر از میان مدل‌های خودروی جنسیس است. بهترین قسمت GV70 این است که قیمت آن از ۴۲۰۰۰ دلار شروع می‌شود که کمی کمتر از X3 و بسیار کمتر از قیمت خودروی مرسدس است. این قیمت می‌تواند تا محدوده ۵۰۰۰۰ دلار برای نسخه Advance یا پیشرفته آن بالاتر برسد، اما انتخاب آن سطح امکاناتی مانند فضای داخلی چرمی، مونروف پانوراما و سیستم صوتی Lexicon ممتاز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، GV80 یک SUV بزرگتر است. هر GV80 دارای ویژگی‌های فناورانه مانند سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۱۴٫۵ اینچی، گرمکن صندلی‌های جلو و درب بالابر برقی است. با این حال، تریم بالای آن یعنی تریم Prestige امکاناتی مانند یک دسته دیجیتال بزرگ، روکش چرم و صندلی‌های عقب قابل تنظیم گرمکن و تهویه را در اختیار شما قرار می‌دهد. قیمت GV80 از ۴۹۰۰۰ دلار شروع می‌شود و از حدود ۷۰۰۰۰ دلار بالاتر می‌رود.

آیا مدل‌های جدید جنسیس وجود دارد که در آینده منتظر آن باشیم؟

در حالی که وجود تنها پنج مدل از جنسیس، انتخاب محدود اما موثری از خودروها و شاسی بلندها را ارائه می‌دهد، جنسیس قرار است با نسخه الکتریکی سدان G80 عرضه شود. طبق اطلاعات وب ‌سایت جنسیس، این خودروی الکتریکی جدید دارای چرخ‌های چند پره و جلو پنجره منحصر به ‌فرد به اضافه سیستم تعلیق کنترل‌ شده الکترونیکی برای سفری راحت است. می‌توان انتظار داشت که این مدل در بهار سال ۲۰۲۲ در نمایشگاه‌های فروشندگان در کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس عرضه شود.

مشخصات فنی هیوندای جنسیس

مشخصات فنی هیوندای جنسیس

موتور این ماشین، ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه است.  حجم موتور آن، ۳۷۷۸ سی سی و نوع تنفس موتور، تنفس طبیعی است. حداکثر گشتاور این ماشین، ۳۵۸ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه و جعبه دنده آن، ۸ دنده خودکار شیف ترونیک است. انتقال نیروی این ماشین، دیفرانسیل عقب و حداکثر قدرت آن، ۲۸۵ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. وزن این ماشین، ۱۹۱۲ کیلوگرم و اندازه آن بر حسب میلیمتر، ۴۹۷۵ طول ، ۱۸۹۰ عرض و ۱۴۸۵ ارتفاع دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ ماشین هیندای جنسیس، ۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن۲۶۰ کیلومتر در ساعت است. فاصله بین دو محور در این ماشین حدود دو متر و ۹۳ سانتی متر است.

تجهیزات و آپشن‌های هیوندای جنسیس

امکانات رفاهی و آپشن‌ها خودروی جنسیس بسیار زیاد است و در حد بهترین ماشینهای موجود در دنیا است. در ادامه آپشن‌ها و امکانات و تجهیزات هیوندای جنسیس را بررسی می‌کنیم.

  • استارت دکمه‌ای ماشین
  • سیستم نگهداری خودکار
  • در برقی صندوق عقب
  • جک در موتور
  • برف پاک ‌کن خودکار ماشین (حساس به برف و باران) با توان یخ زدایی
  • سنسور پارک ماشین در جلو و عقب
  • کروز کنترل
  • پرده برقی در عقب ماشین
  • کنترل تنظیم کردن صندلی‌ها
  • فرمان هوشمند ماشین 
  • سیستم Keyless Go
  • حافظه مخصوص برای صندلی راننده و برای آینه‌های جانبی و فرمان 
  • درب برقی باک بنزین 
  • آینه بغل تاشوی برقی
  • تهویه هوای روی ستون‌های ماشین
  • سیستم ضد سرقت ماشین
  • شیشه‌های ضد اشعه و مجهز به سیستم بخار زدائی خودکار در جلو و عقب این ماشین
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
  • کمک فنرهای گازی با قابلیت تنظیم ارتفاع به صورت الکترونیکی 
  • جک هیدرولیک درب کاپوت
  • سیستم ترمز این ماشین مجهز به این تکنولوژی‌های روز دنیا است:   ESC و  AFLS و TCS و ABS و EBD  و  ESP
  • هشت کیسه هوا در این ماشین وجود دارد، کیسه هوای سرنشینان جلو و کیسه هوای جانبی و کیسه هوای پرده ای 
  • مانیتور لمسی ال سی دی
  • صندلی راننده با امکان ذخیره وضعیت صندلی در دو حافظه و امکان تنظیم صندلی راننده در ۱۲ جهت 
  • سانروف با چهار مد مختلف
  • سیستم بلوتوث برای مکالمات تلفنی
  • سیستم صوتی عالی Lexicon متشکل از به ۱۷ بلندگو و چنجر شش عددی با امکان وصل کردن  iPod،  USB و  AUX و دارای بلوتوث و با ۶ دی وی دی چنجر
  • فرمان الکترونیک تلسکوپی 
  • صندلی‌های جلوی مجهز به گرم کننده و سرد کننده
  • امکان تنظیم چراغ‌های جلوی ماشین همزمان با چرخش فرمان
  • چراغهای خودکار جلو
  • چراغ‌های زنون به همراه شیشه پاک کن
  • دوربین برای دیدن نقطه ‌کور جلوی ماشین و دوربین برای دیدن عقب ماشین
  • آینه‌های بغل الکتروکرومیک دارای حافظه و توان گرم کنندگی

خرید لوازم یدکی هیوندای جنسیس

خرید لوازم یدکی هیوندای جنسیس

اگر قصد داریم که خودروی هیوندای جنسیس را خریداری و یا اینکه صاحب این خودرو می باشید، قطعاً نیاز به لوازم یدکی جنسیس خواهید داشت. خبر خوب برای شما عزیزان این است که وبسایت یدک یار انواع لوازم یدکی هیوندای جنسیس را به فروش می رساند.

این مجموعه با در نظر گرفتن نیاز مشتریان تنوع بالایی از لوازم یدکی این خودرو را در اختیار خریداران قرار می دهد و اصالت قطعات را نیز به صورت تضمینی به مشتری ارائه می دهد. شما می توانید برای خرید لوازم یدکی هیوندای جنسیس به وبسایت فروشگاهی یدک یار مراجعه کنید و یا اینکه به صورت تلفن با شماره ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. همچنین پس از تماس با یدک یار از مشاوره رایگان جهت خرید بهره مند خواهید شد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را درباره‌ی خودروی جنسیس در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.