بررسی جنسیس GV80

خودروی جنسیس GV80 یکی از مدل های لوکس جنسیس می باشد که خودرویی فوق العاده است. در واقع کمپانی کره‌ای جنسیس از زیر مجموعه های شرکت هیوندای است که ماشین هایی را برای رقابت با برندهای بزرگ جهان مانند آئودی، مرسدس بنز و BMW به بازار عرضه می کند. ما در این مقاله به بررسی کامل خودروی جنسیس مدل GV80 پرداخته ایم تا بیشتر با این خودرو آشنا شوید.

در این مقاله به بررسی “جنسیس GV80” می‌پردازیم. اکثر ویژِگیهایی که در ادامه برای تشریح جنسیس مدل  GV80 (Genesis GV80) می‌آوریم در سایر مدل‌های جنسیس هم وجود دارد. هر چند در خط تولید این ماشین، خودروی جنسیس مدل GV80 ظاهرا وسط مدل G70 که کوچکتر است و مدل G90 که بزرگتر است، قرار می‌گیرد ولی در واقع خودروی جنسیس مدل GV80 بهترین و کاملترین مدل خودروی جنسیس است. طراحی داخلی خودروی جنسیس GV80 یک مقدار بهتر از هر دو مدل است و آپشن‌های بیشتری هم دارد. ویژگی‌های ممتاز GV80، آن را در صدر یک رقابت با  سدان‌های لوکس جهان یعنی خودروی آئودی A6 و خودروی BMW سری ۵ و خودروی مرسدس بنز E-class قرار می‌دهد.

بررسی جنسیس مدل GV80

جنسیس GV80

طراحی خودروی GV80 مدل بسیار جذاب و تماشایی است. داخل اتاق این ماشین هم واقعا زیباست. در کل این مدل از جنسیس، یک ماشین لوکس به تمام معنا است. این  ماشین با دو موتور توربوشارژ ارائه می‌شود ( یک موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر یا یک موتور ۳٫۵ لیتری مدل V6). هر دو نوع موتور، قدرت زیادی دارند. 

یک مدل اسپرت از خودروی جنسیس GV80  هم برای سال ۲۰۲۲ میلادی وارد خط تولید کارخانه می‌شود که تنها با توربوشارژ V6 عرضه می‌شود. خودروی جنسیس مدل GV80  اسپورت، با سیستم فرمان چرخ‌های عقب، برای کمک به هندلینگ بهتر ماشین عرضه می‌شود و سیستم تعلیق خودرو برای افزایش چابکی مجددا تنظیم شده است. در این مدل‌ اسپرت ماشین جنسیس، تزئینات زیادی قرار گرفته است. همچنین این ماشین طراحی بسیار خاصی دارد. در این طراحی جدید، چرخ‌های ۲۰ اینچی نرم به ماشین جنسیس اضافه شده اند، سپرهای جلو و عقب تغییر کرده اند و سپر با مدل جدید به ماشین اضافه شده است، فرمان اسپرت سه پره هم روی ماشین تعبیه شده است و هم چنین تزئینات فیبر کربنی در داشبورد این ماشین استفاده شده است.

خود این ماشین جنسیس اسپرت هم در چند تریم به بازار عرضه می‌شود که به نظر می‌رسد بهترینشان در بین  2.5T Advanced باشد که چندین ویژگی عالی را به ماشین اضافه می‌کند و بدیهی است که قیمت بیشتری هم داشته باشد. تریم Advance یا پیشرفته دارای سانروف پانوراما و چرخ‌های ۱۹ اینچی است. مضاف بر این، صندلی‌های جلوی تریم پیشرفته قابلیت تهویه ‌شوندگی دارند و کنترل آب و هوای اتوماتیک در این نوع ماشین وجود دارد. نکته دیگر اینکه همه ماشینهای مدل GV80‌ چهار سیلندر به طور استاندارد به صورت دیفرانسیل عقب می‌باشند، ولی یک نوع ماشین هم از این مدل وجود دارد که در آن چهار چرخ متحرک هستند که با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

 موتور جنسیس مدل GV80

مدل پایه جنسیس GV80 با یک موتور ۴ سیلندر خطی ۲٫۵ لیتری توربوشارژ استاندارد عرضه می‌شود که با دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک ، ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اگر شتاب گیری سریع خیلی برای یک مشتری مهم باشد باید مدل اسپرت که با مدل  2022 عرصه می‌شود را خریداری کند. مدل اسپرت، قوی‌تر از مدل GV80 عادی است چرا که دارای موتور ۳٫۵ لیتری V6 است و قابلیت تولید ۳۷۵ اسب بخار را دارا است. تمام ماشین‌های این مدل اسپرت دارای سیستم چهار چرخ متحرک هستند. جعبه دنده تمام ماشین‌های مدل GV80، اتوماتیک هشت سرعته هستند. 

ماشینهای مدل GV80 جنسیس یک سواری آرام را برای راننده و هم چنین سرنشینان ماشین فراهم می‌کند. این مدل از جنسیس، فرمان عالی و بدون دردسری دارد و ترمزهای آن هم به نحوی عالی کار می‌کنند، ولی این مدل از جنسیس به اندازه برخی از رقبا اسپورت نیست. مدل اسپورت که مدل سال ۲۰۲۲ و جدیدترین مدل جنسیس است، همانطور که از نامش مشخص است، حالت اسپورت و جوانانه بیشتری به ماشین می‌بخشد و رانندگان از نشستن پشت فرمان آن لذت بیشتری خواهند برد.

مصرف سوخت مدل GV80

مصرف بنزین داخل شهر این ماشین، سیزده و یک دهم  لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف بنزین بیرون شهری آن، هشت و هفت دهم لیتر در هر صد کیلومتر است. مصرف سوخت ترکیبی این ماشین هم ۱۰٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. تستی رو ماشین جنسیس مدل   GV80 صورت گرفت که مشخص شد GV80 با چهار سیلندر توربوشارژ دقیقاً مطابق وعده خود در بزرگراه ۸٫۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. اضافه می‌کنم که حجم باک این مدل ۷۳ لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو ۳ است. میزان تولید  CO2 در این ماشین، برابر  235 گرم در هر کیلومتر است.

فضای داخلی ماشینهای مدل GV80

فضای داخلی ماشینهای مدل GV80

فضای داخلی GV80” با تزئینات چوبی، فلزی و نورپردازی محیطی یکپارچه به خوبی تکمیل شده است. یک صفحه نمایش به شکل باریک، همه چیز را مجلل نگه می‌دارد. با وجود متریال‌های فانتزی، طراحی داخلی حس مینیمالیسم را ارائه می‌دهد که واقعاً زیبا به نظر می‌رسد. صندلی‌های جلو راحت  و حمایت‌ کننده هستند و  دارای ماساژور کاملاً آرامش‌بخشی می‌باشند. یک صندلی نیمکتی استاندارد در ردیف دوم نشستن پنج سرنشین را امکان پذیر می‌کند. ردیف سوم صندلی‌ها یک ویژگی اختیاری است، اما فضای عقب محدود است و باید به عنوان مکانی صرفا برای کودکان در نظر گرفته شود. ما ۱۳ چمدان دستی را پشت ردیف دوم قرار دادیم و البته اگر صندلیهای ردیف دوم این ماشین تا شوند، GV80 در مجموع ۲۸ چمدان را در خودش جا می‌دهد.

آپشن های جنسیس gv80

یک صفحه نمایش لمسی ۱۴٫۵ اینچی در وسط داشبورد سفارشی جنسیس GV80 قرار داده شده است. این واقعیت که صفحه نمایش، لمسی است به راننده و مسافر صندلی جلو امکان تغییر ایستگاه رادیویی یا دسترسی به ضبط یا سیستم جی پی اس ماشین را می‌دهد. البته یک مقدار آن صفحه نمایش به راننده دور است ولی خوشبختانه در این ماشین یک کنترل وجود دارد که راننده می‌تواند توسط آن با ضبط به راحتی کار کند.

مجموعه کاملی از ویژگی‌های کمک راننده استاندارد در این ماشین وجود دارد، از جمله حالت رانندگی نیمه خود مختار، که از نحوه رانندگی مالک خودرو، رانندگی کردن را یاد می‌گیرد و در حین استفاده از این حالت نیمه خود مختار، از سبک رانندگی آن شخص تقلید می‌کند. ویژگی‌های کلیدی ایمنی مدل GV80 عبارتند از:

  • کروز کنترل تطبیقی ​​استاندارد با حالت رانندگی نیمه خود مختار
  • ترمز اضطراری خودکار استاندارد با تشخیص عابر پیاده
  • هشدار خروج از خطوط استاندارد موجود در سطح جاده
  • دارا بودن ضمانت و خدمات بعد از فروش خودرو

در میان رقبای خود، جنسیس GV80 یکی از بهترین گارانتی و خدمات پس از فروش را برای خریداران خود ارائه می‌دهد. به نحوی که کاملا موتور خودرو را تحت پوشش قرار می‌دهد. در واقع این ماشین سه نوع گارانتی دارد.

  • گارانتی نوع اول: تعمیر و نگهداری رایگان به مدت پنج سال یا ۶۰۰۰۰ مایل مسافت طی شده را پوشش می‌دهد
  • گارانتی نوع دوم: تعمیر و نگهداری رایگان به مدت ۱۰ سال یا ۱۰۰۰۰۰ مایل مسافت طی شده را پوشش می‌دهد
  • گارانتی نوع سوم: تعمیر و نگهداری رایگان به مدت سه سال یا ۳۶۰۰۰ مایل مسافت طی شده پوشش داده می‌شود
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.