بررسی علت چشمک زدن چراغ بنزین

روشن شدن چراغ بنزین به راننده خودرو از کم بودن بنزین اطلاع می دهد. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی علت چشمک زدن چراغ بنزین، مضرات روشن شدن چراغ بنزین و…. پرداخته ایم تا آگاهی کاملی با این موضوع پیدا کنید.

تمام شدن بنزین در ماشین شما موقعیتی است که باید از آن اجتناب کنید. برای جلوگیری از این اتفاق، خودروها دارای چراغ بنزین بر روی صفحه کیلومتر هستند و زمانی که بنزین زیادی در باک باقی نمانده باشد، به شما اطلاع رسانی می کنند. به همین منظور ما به بررسی “علت چشمک زدن چراغ بنزین” پرداخته ایم تا مضرات روشن شدن آن و سایر موارد آشنا شوید.

علت چشمک زدن چراغ بنزین

علت چشمک زدن چراغ بنزین

بیشتر اوقات، هنگامی که چراغ هشدار بنزین را می بینید، یک چراغ ثابت است که نشان می دهد بنزین ماشین شما کم شده است و باید در اسرع وقت به پمپ بنزین بروید. با این حال، اگر متوجه چشمک زدن چراغ بنزین ماشین خود شدید، این می تواند به معنای این باشد که بنزین خیلی زیاد کم شده است و به زودی ماشین خاموش می شود.

علت روشن شدن چراغ بنزین

چراغ بنزین وظیفه‌ی اصلی هشدار دادن به راننده در مورد پایین بودن سطح بنزین را دارد. هنگامی که چراغ بنزین روشن می شود، مقداری بنزین در باک باقی مانده است اما این مقدار زیاد نیست. اگر در حین رانندگی این چراغ روی صفحه کیلومتر شما ظاهر شد، باید در اسرع وقت باک بنزین را پر کنید.

مضرات روشن شدن چراغ بنزین

در حالی که ممکن است تا چندین کیلومتر را بتوانید با چراغ بنزین روشن طی کنید، اما برخی از عواقب طولانی مدت ممکن است گریبانگیر خودروی شما شود. ابتدا، پمپ بنزین ماشین شما از بنزین موجود در باک بنزین استفاده می کند تا به عنوان خنک کننده موتور الکتریکی موجود در پمپ کار کند. با رانندگی مداوم با باک بنزین خالی، پمپ بنزین ماشین شما در معرض دمای بالاتر و بدون هیچ راهی برای خنک شدن قرار می گیرد که منجر به آسیب به پمپ بنزین ماشین و در نتیجه خرابی آن می شود.

همچنین خطر آسیب به باک بنزین و سیستم فیلتراسیون خودروی شما وجود دارد. به دلیل فشار زیادی که به پمپ بنزین ماشین وارد می شود، ذرات و رسوبات ممکن است در فیلتر گیر کنند و سیستم فیلتر بنزین را مسدود کنند و در نتیجه اگر رانندگی با چراغ بنزین روشن ادامه پیدا کند این سیستم با رسوپ پر می شود که ممکن است از رسیدن بنزین به باک جلوگیری کند و در نهایت منجر به روشن نشدن ماشین شما شود.

به دلیل مضراتی که روشن شدن چراغ بنزین می تواند داشته باشد، منطقی است زمانی که می بینید این چراغ روشن می شود، به نزدیک ترین پمپ بنزین مراجعه کنید.

روشن شدن چراغ بنزین با باک پر

روشن شدن چراغ بنزین با باک پر

سنسور پمپ بنزین، مقدار بنزین در باک خودرو را اندازه گیری می کند. روشن شدن چراغ بنزین با باک پر مربوط به مشکل سنسور سطح بنزین است که در داخل باک بنزین قرار دارد. سنسور از یک شناور تشکیل شده است که به یک برد مقاومت متصل است. آنها شکل خطوط فلزی کوچکی دارند که صفحه را لمس می کنند و خوانش ها را به نشانگر بنزین بر روی صفحه کیلومتر خودرو می فرستند. این خطوط فلزی به دلیل قدیمی شدن آن ها یا استفاده از بنزین بی کیفیت یا هرگونه مواد افزودنی مضر که به داخل باک ریخته شده، خورده و کِدر می شوند. با بروز این اتفاق، منجر به قرائت اشتباه و سطح بنزین کاذب می شود که در این مرحله با رفتار عجیب نشانگر بنزین مواجه می شوید که حواس شما را پرت کرده و آزار می دهد. برای رفع این مشکل لازم است سنسور پمپ بنزین را تعویض کنید تا دوباره این نشانگر سطح بنزین به حالت عادی خود برگردد.

بعد از روشن شدن چراغ بنزین هر خودرو چند کیلومتر می رود؟

در ادامه به بررسی مقدار مسافتی که می توانید با چراغ بنزین روشن طی کنید خواهیم پرداخت. البته که دقت داشته باشید این تعداد کیلومترهایی که برای بعضی از ماشین ها ذکر کرده‌ایم بستگی به سبک رانندگی شما و موقعیتی که در آن هستید دارد. به عنوان مثال، بالا بردن دور موتور یا گیر کردن در ترافیک های سنگین می تواند مصرف سوخت را افزایش دهد و تعداد مسافت طی شده با چراغ بنزین روشن را کاهش دهد.

همچنین در بسیاری از خودروها وقتی چراغ بنزین روشن می شود به این معنی است که چیزی در حدود ۷ تا ۱۰ لیتر بنزین در باک وجود دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

زمانی که چراغ بنزین خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ روشن می شود، حدود ۱۱۰ کیلومتر را می توان طی کرد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

در خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۵، با چراغ بنزین روشن مسافتی در حدود ۱۲۰ کیلومتر را می توان پیمود.

تیبا

خودرو تیبا بعد از روشن شدن چراغ بنزین مسافتی در حدود ۱۱۰ تا ۱۳۰ را کیلومتر را می تواند طی کند.

سمند

خودرو سمند در داخل شهر حدود ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند به همین دلیل مصرف سوخت این خودرو بالا می باشد. بعد از روشن شدن چراغ بنزین سمند، حدوداً ۸۰ کیلومتر را می توان طی کرد.

پراید

خودرو پراید مصرف پایینی دارد، پس زمانی که چراغ بنزین این خودرو روشن می شود، می توان نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر را پیمود.

دنا

مصرف سوخت خودرو دنا در داخل شهر حدوداً ۸ لیتر می باشد. بعد از روشن شدن چراغ بنزین دنا، این خودرو چیزی در حدود ۱۰۰ الی ۱۱۰ کیلومتر را می تواند طی کند.

پژو ۲۰۷

این خودرو در داخل شهر حدوداً ۹ تا ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند. پس می توان نتیجه گیری کرد که پژو ۲۰۷ بعد از روشن شدن جراغ بنزین حدوداً ۹۰ کیلومتر را طی می کند.

کوییک

خودرو کوییک دنده‌ای در داخل داخل شهر نزدیک به ۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر را می سوزاند. بعد از روشن چراغ بنزین کوییک، این خودرو می تواند حدوداً ۹۵ تا ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. لازم به ذکر است که مصرف کوییک اتوماتیک بالاتر از دنده‌ای می باشد.

پژو ۴۰۵

پژو ۴۰۵ جزء خودروهای با مصرف بالای بنزین شناخته می شود. به این ترتیب، بعد از روشن شدن چراغ بنزین خودروی پژو ۴۰۵، حدوداً ۸۰ کیلومتر را می توان پیمود.

رانا

مصرف سوخت خودرو رانا در داخل شهر، ۸٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. بعد از روشن شدن چراغ بنزین، رنا می تواند ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را طی کند.

پژو پارس

خودروی پژو پارس زمانی که چراغ بنزین آن روشن می شود، مسافتی در حدود ۷۵ تا ۸۵ کیلومتر را می رود.

تارا

خودرو تارا در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷ لیتر بنزین را می سوزاند. به همین دلیل بعد از روشن شدن چراغ بنزین با این خودرو می توان مسافتی در حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر را پیمود.

با تشکر از اینکه مارا تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در مورد علت چشمک زدن چراغ بنزین با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.