آشنایی با محل قرارگیری رادیاتور در ماشین

محل قرارگیری رادیاتور ماشین در بخش جلویی کاپوت خودرو و در واقع جلوی محفظه موتور می باشد که این قطعه در دو حالت افقی و عمودی می تواند نصب شود.

موتور ماشین در حین کار کاردن بسیار داغ می شود، بنابراین برای جلوگیری از آسیب های مختلف باید دمای موتور کنترل شود. سیستم خنک کننده ماشین به همین دلیل در خودروها وجود دارد تا بتواند دمای موتور را در حین کار کاهش دهد. این سیستم از قطعات مختلفی تشکیل شده که یکی از مهم ترین آنها، رادیاتور می باشد که به خنک شدن مایع خنک کننده و موتور کمک می کند. حال سوالی که بوجود می آید این است که “محل قرارگیری رادیاتور در ماشین” کجاست (Where is the Car Radiator Located) که در اینجا ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهیم دارد تا بتوانید به این قطعه دسترسی داشته باشید.

رادیاتور ماشین کجاست

محل-قرارگیری-رادیاتور-در-ماشین

اگر می پرسید که دقیقاً رادیاتور ماشین کجاست؟ باید گفت که این قطعه در جلوی محفظه موتور و پشت جلوپنجره خودرو قرار دارد، جایی که هوای بیرون می تواند از رادیاتور عبور کند و گرما را از مایع خنک کننده خارج کند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، یکی از مهم ترین وظایف رادیاتور ماشین این است که مایع خنک کننده را خنک کند تا این مایع با گردش در کانال ها و قطعات داخل موتور بتواند عملیات خنک سازی را انجام دهد.

نکته دیگری که در مورد نحوه قرارگیری رادیاتور در ماشین وجود دارد این است که این قطعه در دو حالت افقی و عمودی می تواند در بخش جلویی کاپوت خودرو نصب شود. به همین منظور شما با باز کردن کاپوت دقیقاً می توانید مخزن بالایی رادیاتور آب ماشین را مشاهده کنید. در نوع عمودی، آب گرم وارد مخزن بالایی شده و از آنجا توسط لوله‌های رابط به مخزن پایینی و از آنجا به موتور باز می گردد. در نوع افقی، آب گرم به صورت عرضی وارد مخزن رادیاتور می شود و بعد از عبور از لوله‌ها به صورت افقی از رادیاتور خارج و وارد موتور می شود.

خرید رادیاتور ماشین

آگاهی از محل قرارگیری رادیاتور در ماشین به شما کمک می کند که در صورت نیاز مایع خنک کننده را به رادیاتور اضافه کنید و یا سلامت این قطعه را مورد بررسی قرار دهید. معمولاً رادیاتور ماشین به مرور زمان به دلیل رسوبات، کارایی خود را از دست می دهد که برای جلوگیری از داغ شدن موتور و جوش آوردن ماشین بایستی آن را تعویض کنید. به همین منظور اگر قصد خرید رادیاتور آب را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از مراجعه به وبسایت یدک یار، شما می توانید قیمت رادیاتور تمامی خودروها را مشاهده فرمایید و پس از بررسی های لازم، خرید خود را انجام دهید. تمامی رادیاتورهای موجود در وبسایت یدک یار دارای ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا می باشند که همین مسئله باعث خواهد شد اگر کوچکترین مشکلی در رادیاتور خریداری شده وجود داشته باشد و یا اصل بودن قطعه مورد تایید شما یا مکانیکتان قرار نگیرد، بتوانید بدون هیچگونه قید و شرطی کالای خریداری شده مرجوع یا تعویض کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد محل قرارگیری رادیاتور در ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.