آموزش تست رادیاتور ماشین

برای تست رادیاتور ماشین بایستی دور موتور را حدوداً ۱۰ دقیقه در ۳۰۰۰ نگه دارید و بعد از آن پدال گاز را رها کنید. اگر آمپر آب بعد از ۳ دقیقه به حالت نرمال برسد نشان دهنده سلامت رادیاتور است و در غیر این صورت بایستی این قطعه را تعویض کنید.

اگر از خود می پرسید که چرا موتور ماشین بیش از حد داغ می شود و یا چرا مایع خنک کننده نشتی دارد، شاید لازم باشد که به رادیاتور ماشین (Car Radiator) خود نگاهی بیندازید. شما با آگاهی از نشانه‌های خرابی رادیاتور و از همه مهم‌تر “تست رادیاتور ماشین” می توانید به موقع این قطعه را تعویض کنید تا از آسیب های بیشتر و پرهزینه‌تر جلوگیری نمایید. به همین منظور در این مقاله ما قصد داریم به آموزش تست رادیاتور ماشین بپردازیم تا بتوانید سلامت یا خرابی رادیاتور ماشینتان را تشخیص دهید.

تست خرابی رادیاتور ماشین

تست-رادیاتور-ماشین

قبل از بررسی تست خرابی رادیاتور ماشین ابتدا باید بگوییم که بهتر است تشخیص نیاز به تعویض رادیاتور ماشین توسط متخصص صورت پذیرد. امروزه بسیاری از مراکز تعمیراتی برای اطمینان از سلامت رادیاتور خودرو تست های مختلفی را انجام می دهند و از این طریق می توانند نسبت به سلامت این قطعه پی ببرند. از آنجایی که نقش رادیاتور در ماشین بسیار مهم است، اگر به موقع این قطعه را تعویض نکنید ممکن است با داغ شدن بیش از حد ماشین قطعات مختلفی دچار آسیب شوند و هزینه‌های بسیاری را روی دست شما بگذارند. از همین رو توصیه می شود هر از چندگاهی تست رادیاتور ماشین را انجام دهید و یا به مراکز تخصصی مراجعه فرمایید تا افراد متخصص سلامت رادیاتور ماشین را بررسی نمایند.

برای تست خرابی رادیاتور ماشین و اطمینان از سلامت این قطعه دستور العمل زیر را انجام دهید:

خودرو را روشن کرده و به مدت ۱۰ دقیقه موتور را در دور ۳۰۰۰ نگه دارید. در این مدت زمان توجه داشته باشید که آمپر آب تا کجا بالا می رود. بعد از آن، پدال گاز را رها کنید تا دور موتور به حالت نرمال و زیر ۱۰۰۰ برسد. سپس به آمپر آب توجه کنید و میزان بالا رفتن آن را به دقت زیر نظر داشته باشید. اگر بعد از ۳ دقیقه دمای آب به حالت نرمال برسد نشان دهنده این است که رادیاتور خودرو شما سالم است و در غیر این صورت بایستی آن را تعویض کنید.

خرید رادیاتور ماشین

پس از تست رادیاتور ماشین اگر متوجه خرابی این قطعه شدید، نیاز است که در اسرع وقت رادیاتور ماشین خود را تعویض کنید. برای خرید رادیاتور مناسب ماشین خود بایستی به اِلمان‌های مختلفی مانند نوع خودرو، برندها و فروشگاهی که از آن خرید می کنید دقت داشته باشید. در واقع می توان گفت که اصلی ترین نکته، انتخاب فروشگاه‌های معتبر می باشد که ضمانت اصالت و کیفیت کالا را ارائه می دهد تا کالای مطمئن تری را خریدری نمایید. فروشگاه اینترنتی یدک یار با گردآوری رادیاتور تمامی خودروها و ارائه ضمانت اصالت و کیفیت کالا این امکان را به شما می دهد که با خیال راحت رادیاتور مناسب ماشین خود را انتخاب نمایید. به همین منظور شما می توانید برای مشاهده قیمت و خرید رادیاتور رادیاتور خودروهای داخلی و خارجی به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس با این شماره، متخصصان فنی یدک یار تمامی اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهند دارد تا از تجربه ایده‌آلی برای خرید رادیاتور بهره‌مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد تست رادیاتور ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.