علائم خرابی استارت ۴۰۵

استارت پژو ۴۰۵ از جمله کلیدی ترین بخش های خودرو است که برای روشن شدن و در نتیجه حرکت به آن نیاز داریم. خرابی استارت پژو ۴۰۵ از شایع ترین معضلاتی است که برای راننده پیش می‌آید و با علائم و نشانه های مختلفی همراه است. در این بخش به بررسی این علائم می‌پردازیم.

علائم خرابی استارت ۴۰۵ چیست؟ چرا نمی‌توانیم خودرو خود را روشن کنیم؟ مشکلاتی از جمله عدم استارت خودرو، از جمله کلیدی ترین معضلاتی است که ممکن است خودور شما را دچار مشکل کند چرا که استارت اولین گام برای روشن کردن و در نهایت حرکت خودروست و بدون آن، امکان حرکت اتومبیل شما صفر است.

در این مقاله سعی داریم تا به بررسی عوامل و علائم خرابی استارت ۴۰۵ بپردازیم و توصیه های لازم را در این زمینه در اختیار افرادی که صاحب پژو ۴۰۵ و یا هر خودرو دیگری هستند قرار دهیم؛ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

استارت چیست؟

استارت چیست؟

استارت یا استارتر (Starter) ابتدایی ترین و شاید کلیدی ترین بخش موتور خودرو های درون سوز است که منجر به روشن شدن اتومبیل و در نهایت حرکت آن می‌شود. این وسیله ابعاد نه چندان کوچکی دارد که با چرخاندن همزمان سبب چرخش موتور و روشن شدن آن می‌شود.

این قطعه حساس در خودرو به نوعی موتور الکتریکی شناخته می‌شود که از اجزای مختلفی از جمله آرمیچر، بالشتک، کلکتور و زغال، دنده استارت، و سلونوئید استارت تشکیل می‌شود. ایجاد هر گونه مشکل در عملکرد به موقع و درست استارت، به شما اجازه روشن کردن خودرو را نمی‌دهد.

استارتر پژو ۴۰۵ از قطعاتی است که به سرعت خراب می‌شود و نسخه ای از هندل های قدیمی است که بر روی این مدل پژو نصب می‌شود. بنایراین، مهم است تا عوامل موثر در خرابی استارت ۴۰۵ و علائم و نشانه های آن را بدانید تا در صورت بروز مشکل بتوانید درصدد رفع آن برآیید.

علت خرابی استارت ۴۰۵

در بسیاری از مواقع دیده شده زمانی که خودرو با عدم استارت مواجه می‌شود، علت های متعددی وجود دارد که راننده و یا تعمیرکار متخصص با ارزیابی برخی فاکتور ها از آن مطلع می‌شود. این خرابی علل مختلفی را شامل می‌شود که در ادامه به ذکر مهم ترین این موارد می‌پردازیم:

  • خرابی خود استارتر
  • سیم کشی اشتباه استارتر
  • وجود ایراد در سایر سیم کشی و اتصالات مربوطه
  • خالی کردن باتری
  • قطع شدن سوئیچ استارت
  • به اتمام رسیدن باتری
  • خراب شدن باتری
  • شل شدن بست ها و اتصالات باتری
  • گیر کردن زغال های استارت در اثر کثیفی
  • قفل شدن یا اصطلاحا گیرپاژ کردن موتور
  • شارژ شدن باتری
  • شکسته شدن دنده استارت و برخورد به فلایویل
  • چسبیدن میل لنگ به شاتون

هر یک از دلایل ذکر شده می‌تواند عامل موثری در خرابی استارت ۴۰۵ شما باشد که تا مدت زمان نه چندان کوتاهی وقت و زمان شما را بگیرد. یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند سبب استارت نخوردن خودرو باشد، خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک است که بیشتر در خودرو های دنده اتومات به چشم می‌خورد.

علائم خرابی استارت ۴۰۵

به نظر شما، چگونه می‌توان خرابی استارت ۴۰۵ را تشخیص داد؟ حال که با عوامل مختلف خرابی استارت ۴۰۵ آشنا شدید، وقت آن رسیده که با علائم و نشانه های آن نیز آشنا شوید تا در مواقعی که هر گونه از این علائم را مشاهده کردید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

اصلی ترین علائم خرابی استارت ۴۰۵ عبارتند از:

  1. نچرخیدن استارت بعد از اتصال مستقیم
  2. به محض استارت خوردن هیچ گونه صدایی از موتور شنیده نمی‌شود
  3. روشن شدن چراغ چک همزمان بعد از استارت خودرو
  4. روشن شدن چراغ های آمپر و شنیدن صدای تق از موتور
  5. عدم حرکت خودرو در حالت دنده ۵
  6. اتصالی زدن استارت که ناشی از آسیب زغال های آن است.
  7. شکسته شدن زغال ها
  8. روشن نشدن چراغ نور بالا
  9. درگیر بودن مدت دار استارت با دنده فلایویل بعد از روشن کردن خودرو
  10. سوختن فیوز ها می‌تواند یکی دیگر از علائم خرابی استارت باشد
  11. خودرو گاهی اوقات استارت می‌خورد و در مواقعی استارت نمی‌خورد.

بعد از مشاهده علائم خرابی استارت ۴۰۵ چه کنیم؟

اگر بار اول است که با چنین معضلی رو به می‌شود، ممکن است کمی دچار دستپاچگی شده و سعی در روشن کردن خودرو با استارت های پی در پی داشته باشید، اما بهتر است بدانید این کار ممکن است آسیب جدی به سیستم استارت شما و دیگر اجزای وابسته به این بخش در موتور وارد کند.

 بنابراین، بهترین کار این است که با تماس با تعمیرکاران سیار یا در صورت امکان مراجعه به نزدیک ترین مرکز تعمیراتی، خودرو خود را به متخصص در این زمینه تحویل دهید تا علت را جویا و نسبت به رفع آن اقدام کند.

خرید استارت ۴۰۵

فروشگاه یدک یار از جمله مجموعه های اینترنتی است که امکان خرید استارت ۴۰۵ را به صورت آنلاین در هر کجا که باشید فراهم می‌کند. شما میتوانید با مراجعه به بخش تخصصی فروش لوازم یدکی ۴۰۵ قطعه مدنظر خود را انتخاب و لیست قیمت دقیقی از آن را به تفکیک قیمت مشاهده نمایید. در شرایطی که خودرو شما دچار خرابی شده و نیاز به تعوبض قطعه خراب دارد، می‌توانید با ثبت سفارش اینترنتی و یا با یک تماس قطعه خود را در هر کجا که هستید تحویل بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.