آموزش افزایش شتاب ماشین، موارد موثر در افزایش شتاب خودرو

برای افزایش شتاب ماشین راه های مختلفی مانند ریمپ، دیاگ و تعویض بعضی از قطعات وجود دارد که ما در این مقاله به بررسی آموزش افزایش شتاب ماشین و موارد موثر در افزایش شتاب خودرو پرداخته‌ایم تا اطلاعات کاملی را در این مورد پیدا کنید.

دانستن چگونگی بهبود شتاب ماشین می تواند به شما در جهت بالا بردن سرعت ماشین و عملکرد موتور کمک کند. ممکن است ماشین شما شتاب خوبی نداشته باشد و از آن خسته شده باشید که همین مسئله می تواند دلیلی باشد برای اینکه به فکر “افزایش شتاب خودرو” باشید. کمپانی های خودروسازی ماشین هایی را برای استفاده طولانی مدت تولید می کنند که به همین دلیل آنها ماشین ها را طوری می سازند که بسیار محافظه کار باشند. شتاب بسیاری از خودروها از پتانسیل واقعی خود دور هستند که به همین منظور برای افزایش شتاب ماشین می توانید با تعویض به موقع یکسری از قطعات و یا اضافه کردن عملکردهایی شتاب ماشین خود را به بالاترین حد برسانید. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش افزایش شتاب ماشین و موارد موثر در افزایش شتاب خودرو (What Are The Ways To Increase The Acceleration Of The Car) بپردازیم تا بدانید چه کارهایی را بایستی انجام دهید.

افزایش شتاب خودرو

افزایش-شتاب-خودرو

همانطور که اشاره کردیم ممکن است بعضی از افراد از سرعت یا شتاب ماشین خود راضی نباشند و به همین دلیل قصد داشته باشند که شتاب ماشین را افزایش دهند. به طور کلی برای افزایش شتاب خودرو شما می توانید یکسری از قطعات مصرفی خودرو را به موقع تعویض کنید تا عملکرد موتور افزایش پیدا کند. به طور مثال شمع ها تاثیر زیادی روی شتاب ماشین دارند و اگر به موقع آن ها را تعویض کنید قطعاً تاثیرشان را روی عملکرد موتور خواهید دید. حال علاوه بر تعویض یکسری از قطعات می توانیم به اضافه کردن عملکردهایی مانند ریمپ اشاره کنیم که باعث بالا بردن شتاب خودرو می شود. با این تفاسیر بیایید نگاهی دقیق تر به راه‌های افزایش شتاب خودرو داشته باشیم تا بتوانید سرعت ماشین خود را بالا ببرید.

افزایش شتاب خودرو با ریمپ

افزایش شتاب خودرو با ریمپ” یکی از راه‌های بالا بردن عملکرد و گشتاور موتور است و در واقع ریمپ ECU یا Remap ECU یک نرم افزار اصلاح شده است که به منظور افزایش برخی موارد مانند قدرت و گشتاور و بهبود مصرف سوخت با نرم افزار اصلی ECU جایگزین می شود. ریمپ ECU در اصل ماشین را برای دستیابی به حداکثر کارایی آماده می کند که به همین دلیل یکی از راه‌های افزایش شتاب خودرو ریمپ ای سی یو می باشد. اگر می پرسید که وظایف ECU چیست باید گفت که ECU موتور خودرو را به طور کامل کنترل می کند و زمانی که ریمپ ECU را انجام می دهید تاثیرات قابل توجهی را در شتاب، مصرف سوخت، عملکرد موتور و… خواهد داشت.

ریمپ ECU می تواند خودرو را با شرایط آب و هوایی منطقه و همچنین کیفیت سوخت کشور تطبیق دهد و پس از انجام این کار مصرف سوخت به طور کامل بهینه و کاهش می یابد و علاوه بر این، شتاب خودرو بهتر می شود. شاید این سوال برای شما بوجود بیاید که چرا شرکت های خودروسازی ریمپ ECU را انجام نمی دهند که در جواب باید بگوییم اول از همه، ECU ها در کمپانی های خودروسازی برنامه ریزی نشده اند زیرا ECU ها توسط تامین کنندگان برای شرکت های خودروسازی ارسال می شوند. ثانیاً تامین کنندگان موظفند نرم افزار ECU را طبق استاندارد آلایندگی کالیبره کنند که به عنوان مثال، زمانی که استاندارد یورو ۶ اجباری شود، تامین کنندگان مجبور هستند نرم افزار ECU را بر اساس این سفارشات تنظیم کنند. به همین دلیل افراد زیادی هستند که برای بالا بردن شتاب خودرو از ریمپ ECU استفاده می کنند تا ایرادات نرم افزاری رفع شود و عملکرد موتور و مصرف سوخت بهبود یابد.

علاوه بر بالا بردن شتاب خودرو و مصرف سوخت، دلایل زیادی وجود دارند که شما می توانید از افزایش شتاب خودرو با ریمپ استفاده کنید که این موارد عبارتند از:

  • تجربه رانندگی لذت بخش: یکی از آزاردهنده ترین مشکلات ECU های جدید تاخیر در عملکرد دریچه گاز است که با ریمپ ECU قابل حل است.
  • انطباق نرم افزار ECU با کیت عملکرد موتور: اگر کیت های تیونیگ مانند توربو و غیره را در ماشین خود نصب کرده‌اید، شما می توانید ریمپ ECU را انجام دهید تا قدرت بیشتری را از موتور دریافت کنید.
  • حذف محدودیت حداکثر سرعت: برخی از ECU ها به سطوح خاصی از حداکثر سرعت محدود می شوند که با ریمپ ECU می توانید این محدودیت ها را حذف کنید.

در پایان لازم به توضیح است که افزایش شتاب خودرو با ریمپ در صورتی که موتور ماشین سالم باشد هیچ ضرری ندارد. فقط دقت داشته باشید زمانی که ریمپ ECU را انجام می دهید باید دقت دو چندانی به برنامه تعمیر و نگهداری ماشین خود داشته باشید تا از خرابی های مختلف جلوگیری کنید.

آموزش بالا بردن شتاب خودرو

آموزش-بالا-بردن-شتاب-خودرو

بالا بردن شتاب خودرو با اتخاذ رانندگی مناسب و تعویض به موقع بعضی از قطعات قابل انجام است. به همین منظور ما در ادامه به “آموزش بالا بردن شتاب خودرو” از طرف راننده و تعویض قطعات خواهیم پرداخت.

آموزش بالا بردن شتاب خودرو از طرف راننده:

راننده باید دنده مناسبی را برای سرعت انتخاب کند (دنده‌های پایین تر سریع تر شتاب می گیرند، اما با رسیدن دور موتور به حداکثر خود، شتاب کاهش می یابد). راننده باید در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد تا بتواند کنترل خوبی روی پدال ها داشته باشد. علاوه بر این، روشن کردن سیستم تهویه مطبوع نیرو را از موتور می گیرد، بنابراین آن را خاموش کنید تا بتوانید شتاب خودرو را افزایش دهید. موضوع آخر اینکه برای بالا بردن شتاب خودرو در مورد ویژگی های گیربکس ماشین خود و هر ویژگی که ممکن است قدرت را افزایش دهد تحقیق کنید.

آموزش بالا بردن شتاب خودرو از راه تعویض قطعات:

اول از همه باید بدانید که خودروی شما باید بنزین با اکتان مناسب داشته باشد تا بهترین نتیجه را از موتور بگیرید، اما بسیاری از موارد دیگر وجود دارد که باعث بالا بردن شتاب خودرو می شود:

  • تعویض به موقع فیلتر بنزین
  • اطمینان از عملکرد درست سنسور موقعیت دریچه گاز (خرابی این سنسور به طور کلی یکی از دلایل ریپ ردن خودرو هنگام شتاب گیری است.)
  • تعویض فیلتر هوا
  • تعویض شمع های کثیف و خراب
  • شستشو یا تعویض انژکتورهای سوخت
  • اطمینان از عملکرد درست پمپ بنزین ماشین
  • رگلاژ تسمه تایم
  • سالم بودن دیسک و صفحه کلاچ
  • تعویض کاتالیزور ماشین
  • بررسی عدم وجود تجمع کربن در منیفولد ورودی یا سایر قسمت های موتور
  • اطمینان از سالم بودن واشر سرسیلندر
  • تعویض به موقع باتری ماشین
  • استفاده از روغن موتور باکیفیت و تعویض به موقع آن
  • اطمینان از تراز بودن باد لاستیک های ماشین

افزایش شتاب خودرو با دیاگ

افزایش شتاب خودرو با دیاگ یکی دیگر از راه های بالا بردن سرعت و عملکرد موتور است. بعضی از دستگاه‌های دیاگ امکان افزایش شتاب خودرو را خواهند داشت که بدین منظور تنها با انتخاب ویژگی افزایش شتاب خودرو که به صورت هوشمند می باشد و تمامی تغییرات ECU را به طور اتوماتیک اعمال خواهد کرد، می توانید سرعت و شتاب ماشین را بالا ببرید.

از مزیت های اصلی افزایش شتاب خودرو با دیاگ می توانیم علاوه بر بالا بردن سرعت خودرو به افزایش کشش ماشین در سربالایی ها، جلوگیری از افت قدرت موتور هنگام روشن بودن کولر، رفع کپ اولیه ماشین، رفع مشکل مکث پدال، بهبود مصرف سوخت و… اشاره داشته باشیم. البته نکته مهمی که وجود دارد این است که افزایش شتاب خودرو با دیاگ زمانی قابل انجام است که موتور ماشین در سلامت کامل قرار داشته باشد، دیسک و صفحه کلاچ ضعیف نباشد، سرسیلندرها سالم باشد، انژکتورها تمیز باشد و در نهایت از بنزین مناسبی در ماشین استفاده شود. 

در پایان لازم به توضیح است که افزایش شتاب خودرو با دیاگ، اگر موتور ماشین در سلامت کامل قرار داشته باشد هیچگونه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد و می توانید این کار را با خیال راحت انجام دهید.

چگونه شتاب خودرو را افزایش دهیم

با توضیحاتی که در این مقاله ارائه شد برای اینکه بدانیم چگونه شتاب خودرو را افزایش دهیم می توانیم از روش ریمپ ECU، تعویض قطعات تاثیرگذار در شتاب خودرو و بالا بردن شتاب خودرو با دیاگ استفاده کنیم. تمامی این راه‌ها برای بالا بردن شتاب خودرو جوابگو خواهند بود و همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، سالم بودن یا عملکرد نرمال موتور لازمه اتخاذ این روش ها می باشد که به همین دلیل اول از همه بایستی از سلامت موتور ماشین خود اطمینان داشته باشید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد افزایش شتاب ماشین و موارد موثر در افزایش شتاب خودرو دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.