راهنما خرید لوازم یدکی پراید

پراید از جمله خودور های پر فروش و اقتصادی کمپانی سایپا می‌باشد که در طی سال های تولید در مدل های مختلفی وارد بازار شده است. نکات مهمی در هنگام خرید لوازم یدکی پراید وجود دارد که باید به آنها توجه داشت و در این مقاله به بررسی کامل آنها پرداخته ایم.

پراید از جمله خودرو های شرکت سایپا است که از سال ۱۳۷۲ در بازار عرضه شده و در طی سال های تولید، تفاوت های زیادی در این خودرو ایجاد شده است. مدل های مختلف پراید که در ایران تولید شده اند را می‌توان در دو مدل صندوق دار ۱۳۲ و ۱۳۱ دسته بندی کرد.

یکی از مدل های آن هاچ بک ۱۱۱ بوده، و دیگری مدل لیفت بک با نام ۱۴۱ و مدلی دیگر به صورت وانت با نام ۱۵۱ می‌باشد. همچنین، مدل ۱۳۱ این خودرو نیز قبلا با نام سایپا صبا شناخته می‌شد که پس از ایجاد تغییرات داخلی نام آن تغییر یافت!

در این مقاله قصد داریم تا راهنما خرید لوازم یدکی پراید را در اختیار شما قرار دهیم و اطلاعاتی درباره برند های عرضه شده این قطعه را ارائه دهیم.

نکات مهم در خرید لوازم یدکی پراید

راهنما خرید دیسک و صفحه پراید

در سال های گذشته پراید (Pride) از قیمت خوبی برخوردار بوده و در رده خودرو های ارزان قیمت و اقتصادی قرار داشت که مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده بود! این موضوع سبب شده بود تا لوازم یدکی آن نیز از قیمت خوب و به صرفه ای برخوردار باشند، اما به مرور زمان با افزایش قیمت آن، لوازم یدکی آن نیز گران تر از قبل شدند!

نکاتی در رابطه با خرید لوازم یدکی پراید وجود دارند که صاحبان این خودرو باید از این نکات اطلاعات کاملی جمع کرده و سپس اقدام به خرید لوازم آن نمایند.

موتوری

موتور پراید
  • اولین نکته ای که باید بدانید این است که قطعات کمپرسور کولر و همچنین سیستم ایربگ با یکدیگر تفاوت دارند.
  • علاوه بر این، در صورتی که بخواهید سنسور اکسیژن پراید را خریداری کنید، باید بدانید که این قطعه از پراید با توجه به سال تولیدش (ساژمی و زیمنسی) دارای تفاوت هایی است که مخصوص به پراید تولیدی همان سال می‌باشد، بنابراین سال تولید خودروی شما مهم است.
  • سنسور اکسیژن پراید نه تنها برای سال های مختلف فرق می‌کند، بلکه با توجه به مدل های مختلف آن نیز متفاوت است!
  • بلبرینگ چرخ های پراید با مدل های مختلف بایکدیگر متفاوت اند.

ظاهری

لوازم یدکی پراید با مدل های مختلف از نظر ظاهری نیز تفاوت هایی دارند که در حین خرید این لوازم باید به آن ها توجه شود:

  • غربیلک فرمان
  • تودری ها
  • جلو داشبورد
  • پشت آمپر (صفحه کیلومتر)
  • سپر ها (جای راهنما)
  • نوع چراغ های مدل های ۱۱۱ و ۱۳۱ و…..

با توجه به نکات گفته شده می‌توان نتیجه گیری کرد که پیش از خرید لوازم یدکی پراید، ابتدا از مدل خودروی خود و سال تولید آن اطلاع داشته و با انتقال این اطلاعات به فروشنده، قطعه مناسب برای مدل پراید خود را خریداری نمایید.

خرید لوازم یدکی پراید

همانطور که گفته شد، لوازم یدکی پراید با توجه به مدل و سال تولید آن بسیار متفاوت بوده و برای خرید این قطعات بهتر است به دنبال شرکتی باشید که قطعات تمام مدل های پراید را داشته باشد. خرید لوازم یدکی پراید نیز

مجموعه یدک یار می‌تواند یک انتخاب مناسب برای افرادی باشد که به دنبال مکانی معتبر برای خرید لوازم یدکی خودرو می‌گردند. شما می‌توانید از طریق تماس با شرکت یدک یار، پس از انتقال اطلاعات کافی در رابطه با خودرو شما، قطعه مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرید.

ضمانت اصالت کالا، سلامت فیزیکی، ارسال در اسرع وقت، مشاوره رایگان، امکان تعویض و مرجوع کردن کالا در صورت وجود هر گونه ایراد از جمله خدمات و ویژگی هایی است که این مجموعه برای شما فراهم کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.