بررسی علت باز و بسته شدن قفل مرکزی ماشین

علت باز و بسته شدن قفل مرکزی ماشین معمولاً به خرابی ریموت، سوختن فیوز قفل مرکزی، مشکلات سیم کشی و… مربوط می شود که برای حل مشکل بایستی این موارد را بررسی کنید.

امروزه سیستم های قفل مرکزی در اکثر خودروها یافت می شوند. قفل مرکزی ماشین یک سیستم بسیار موثر است که البته گهگاهی ممکن است اختلالاتی را پیدا کند. اگر متوجه شدید درب های ماشین خود به خود قفل و یا باز می شوند، این نشان دهنده وجود مشکل در سیستم قفل مرکزی است که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی “علت باز و بسته شدن قفل مرکزی ماشین” (Why Car Doors Keep Locking and Unlocking) پرداخته‌ایم تا شما را برای حل مشکلات این سیستم راهنمایی کنیم.

علت باز و بسته شدن قفل مرکزی ماشین

علت-باز-و-بسته-شدن-قفل-مرکزی-ماشین

علت باز و بسته شدن قفل مرکزی ماشین شامل موارد زیر می باشد:

خرابی ریموت

اگر ریموت قفل مرکزی از کار افتاده باشد ممکن است قفل ماشین باز و بسته شود و یا درب ماشین کلاً قفل نشود که برای حل این مشکلات می توانید ریموت را تعویض یا برنامه ریزی مجدد کنید. همچنین در رابطه با این موضوع توصیه می کنیم مقاله علت قفل نشدن درب ماشین با ریموت را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید تا اطلاعات لازم را در این مورد پیدا کنید.

سوختن فیوز قفل مرکزی

فیوزها در خودرو به عنوان محافظ الکتریکی عمل می کنند تا از مدارها در برابر آسیب های شدید محافظت کنند. اگر فیوز قفل مرکزی ماشین سوخته باشد ممکن است قفل مرکزی ماشین خود به خود باز و بسته شود. در چنین مواقعی بهتر است ماشین را توسط افراد متخصص مورد بررسی قرار دهید تا در صورت نیاز فیوز قفل مرکزی ماشین را تعویض کنید.

مشکلات مربوط به سیم کشی

بدون سیم کشی مناسب، عملکرد قفل مرکزی ماشین با اختلالات مختلفی مواجه خواهد شد و بنابراین اگر قفل مرکزی ماشین به درستی عمل نمی کند، احتمال آسیب به سیم کشی خودرو وجود دارد. این سیم ها واسطه‌ای بین باتری خودرو و عملکرد های فنی هستند. به عنوان مثال آنها با ارسال انرژی از باتری به عملکرد قفل مرکزی باتری کمک می کنند. اگر این سیم ها آسیب دیده باشند یا فرسوده شده باشند، ارتباط بین باتری و قفل مرکزی تحت تاثیر قرار می گیرد و باعث باز و بسته شدن قفل مرکزی ماشین می شود. از آنجایی که حل مشکلات سیم کشی خودرو نیاز به دانش فنی دارد، بایستی برای حل این مشکل به افراد متخصص مراجعه کنید.

خرابی سلونوئید قفل مرکزی

سلونوئید قفل مرکزی اگر دچار آسیب دیدگی شده باشد می تواند باعث باز و بسته شدن قفل مرکزی ماشین و یا باز نشدن درب ها شود. در واقع سلونوئید یک قطعه مغناطیسی است که با ریموت قفل مرکزی کار می کند و تنها راه حل بری رفع این مشکل این است که به یک متخصص حرفه‌ای مراجعه کنید.

شرایط آب و هوایی

متاسفانه عملکرد قفل مرکزی ماشین از تاثیر آب و هوا مستثنی نیست. اگر رطوبت یا یخ زدگی به سیستم قفل مرکزی ماشین نفوذ کند، باعث می شود که این سیستم به درستی کار نکند.

باز شدن خود به خود درب ماشین

باز شدن خود به خود درب ماشین ممکن است مربوط به مشکلات سیم کشی در سیستم قفل مرکزی یا هر یک از قفل های درب باشد. دلیل دیگری که می تواند باعث باز شدن خود به خود درب ماشین شود، ولتاژ باتری است. اگر باتری ولتاژ کم و یا بسیار زیادی را به قفل مرکزی ماشین ارسال کند ممکن است این سیستم با مشکلات مختلفی روبرو شود که باز شدن خود به خود درب ماشین یکی از آنهاست. همچنین مشکل باز شدن خود به خود درب ماشین می تواند با خرابی سوییچ احتراق و یا سنسورهای معیوب مربوط باشد که پیشنهاد می کنیم برای تشخیص دقیق تر این مشکل ابتدا ماشین را دیاگ بزنید تا کدهای خطا مشخص شود و سپس برای تعمیر باز شدن خود به خود درب ماشین به افراد متخصص مراجعه کنید.

علت قفل شدن خودکار درب خودرو

علت-قفل-شدن-خودکار-درب-خودرو

بسیاری از خودروها به عملکرد خودکار قفل شدن درب مجهز هستند که این یک ویژگی ایمنی است. به عنوان مثال، درب های ماشین به طور خودکار قفل می شوند، زمانی که سرعت خاصی در خودرو ایجاد شود. همچنین ممکن است اگر ماشین برای مدت زمان مشخصی کار نکرده باشد، درب های ماشین به طور خودکار قفل شوند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت باز و بسته شدن قفل مرکزی ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

116 نظرات
  1. علی می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    چند وقتیه که وقتی قفل ماشین رو باز میکنم و در رو باز میکنم و داخل ماشین میشینم اما حتی سوئیچ رو نمیزنم بعد از چند ثانیه خود به خود ماشین قفل میشه. مشکل از چی میتونه باشه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دقت داشته باشید که خودرو با خودرو متفاوت است، لذا اینکه خودرو شما چیست در راهنمایی ما بسیار تاثیر دارد. اما بصورت کلی معمولا خودرو ها امروزه ایموبلایزر دارند، این به این معناست که اگر سویچ داخل ماشین باشد ماشین خود به خود قفل میشود تا از سرقت خودرو جلوگیری کند. لذا این اتفاق کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست.

  2. منوچهر می گوید

    سلام.خودرو تیبا ۲ مدتی است بعد بارکردن درب با ریموت قبل از استارت زدن همه درب ها قفل میشود چگونه میتونم غیرفعال کنم.ضمنا اگربا ریموت دوباره با کنم مجدد بعداز ۳ ثانیه مجدد قفل میشود.لطفا مساعدت فرمایید.تشکر ورزنده

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      مشکل باز و بسته شدن قفل مرکزی ماشین در این شرایط معمولا به دلیل خرابی یونیت است، یونیت قفل مرکزی خودرو باید باز و بررسی شود.

  3. رضا می گوید

    سلام خسته نباشید .دزگیر ماشین من مجیکار است . ازدیشب ک برف و سرمای شدید شد زمانی ک ماشین و قفل میکنم بلافاصله باز میشود . دقیقا مث اینک ی درب ماشین باز باشد ولی در صورتی ک اینطور نیست . ۲۴ ساعت ماشین من درب هاش قفل نشده . راه کاری هس ک انجام بدم اکی بشه ؟ ناگفته نماند ک سابقه داره ولی با چندین بار باز و بست اکی میشد ک دیگ از دیشب رد داده کلا ؟؟؟؟؟؟!!!!!

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مشکل در دزدگیر های مجیکار بسیار بسیار رایج است بخصوص روی خودرو هایی مثل ۲۰۶، ۲۰۷، رانا و… معمولا مشکل از یونیت خود دزدگیر است و پس از مدتی این مشکل برای دارنده خودرو رخ میدهد. تنها راه حل بررسی و سرویس کردن دزدگیر خودرو شماست.

  4. علی می گوید

    سلام درب خودرو هنگام قفل کردن باز می‌شود تمام قطعات تویض شده ولی هم چنان خراب است چرا??

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز خودرو شما چیست؟ سیستم قفل مرکزی در خودرو های مختلف متفاوت است، توضیحات کاملتری باید در اختیار ما قرار دهید تا بتوانیم به شما کمک کنیم.
      اما یکی از رایج ترین دلایل مشکل باز و بسته شدن قفل مرکزی در خودرو های مختلف خرابی یونیت قفل مرکزی خودرو است. همینطور در خودرو هایی مثل ۲۰۶ خرابی جعبه فیوز و مشکلات برقی هم میتواند موجب چنین مشکلی شود.

  5. هادی می گوید

    سلام میخواستم بدونم چرا فقط قفل راننده با ریموت بازو بسته میشه سه تا دیگه کار نمیکنه بازو بسته نمیشه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز سیستم قفل مرکزی در خودرو های مختلف متفاوت است لذا اینکه خودرو شما چیست بسیار مهم است، اما بصورت کلی این مشکل میتواند از پمپ های درب، یونیت قفل مرکزی و یا یونیت دزدگیر یا سیستم ضد سرقت خودرو باشد.

  6. مهدي مرادي می گوید

    سلام
    ماشین ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۱۴۰۰، دیروز که برف و سرمای شدید شد جاده بودم، حالا زمانی ک ماشین با ریموت یا سوئیچ قفل میکنم بلافاصله باز میشود

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این مشکل میتواند به دلیل خرابی یا سوختن فیوز های مرتبط به یونیت قفل مرکزی رخ دهد، همینطور خرابی خود یونیت هم بسیار رایج است، از طرفی سیستم ایموبلایزر نیز میتواند به دلیل رطوبت آسیب دیده باشد، این موارد را برررسی نمایید به احتمال زیاد مشکل را پیدا خواهید کرد.

  7. عطا می گوید

    سلام من ماشینم پژو پارس هست از دیشب درب ماشین همش بازو بسته میشود

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      یونیت قفل مرکزی یا یونیت دزدگیر خودرو را بررسی کنید، به احتمال زیاد مشکل از این قطعه نشات میگیرد.

  8. مهدی می گوید

    سلام تیبا۲ باریموت راهنمامیزنه ولی بسته نمیشه وبا سویچ فقط درب راننده بسته میشه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      مشکل میتواند از یونیت قفل مرکزی یا پمپ قفل درب ها باشد، این قطعات باید بررسی شوند تا منشاء مشکل دقیقا مشخص گردد.

  9. رضا می گوید

    سلام خودروی پارس تیوفایو ۹۵ بعضی موقع بعد از قفک کردن دوباره باز میشه ریست دستی هم کردم ولی موقع ریست راهنما ومولودی پخش نشد علت چیست

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مشکل معمولا به دلیل وجود خرابی یا اتصالی در یونیت قفل مرکزی خودرو رخ میدهد، گفتنی است این قطعه باید توسط متخصص بصورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و عیب یابی شود.

  10. حامد می گوید

    سلام روز بخیر.
    اخیرا ماشین دنا پلاس از کارخونه تحویل گرفتم.دیروز متوجه شدم ک با وجود قفل بودن درب ها و چراغ قرمز قفل ها روشن بود. ولی به محض لمس دستگیره (۴ تا درب ) از داخل خودرو چ در حالت ایستاده و چه حین حرکت درب ها باز میشن و قفل مرکزی غیر فعال میشه.میخواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه؟ و احتمال خطر در حین حرکت هم برای سرنشین ها وجود داره.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این سیستم کاملا طبیعی است، زمانی که قفل مرکزی فعال بوده و درب ها قفل هستند، زمانی که دستگیره داخلی درب را باز کنید تمامی درب ها باز خواهند شد. این سیستم به روی اکثر خودرو های ایران خودرو مثل ۲۰۶، ۲۰۷، رانا، تارا، دنا، سمند و … وجود دارد. لذا خودرو شما مشکلی نداشته و بصورت فابریک سیستم قفل مرکزی آن اینگونه است.

  11. مبین می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    ماشینم ۲۰۶ وقتی ماشین خاموش میکنی تا تقریبا سی ثانیه میشه با ریموت در هارو باز و بسته کرد ولی بعد سی ثانیه دیگه ریموت از کار می افتد مشکل از چی می تونه باشد؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      یونیت قفل مرکزی را بررسی کنید، به احتمال زیاد مشکل از این قطعه است. اگر دزدگیر به روی خودرو نصب است به این مورد دقت کنید که میتواند در عملکرد سیستم ضدسرقت پژو ۲۰۶ مشکل ایجاد کند.

  12. عبدالغفور می گوید

    سلام خدمت شما دوست عزیز
    ماشین بنده پارس سال مدل۹۹ هستش من وقتی که درهای ماشین رو باز همه درها باز میشن به جز درب عقب سمت راننده مشکل از کجا هستش.
    لطفاً زود تر پاسخ بدهید ممنون از شما 🌹

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      پمپ قفل درب عقب سمت راننده خراب است. در بسیاری از موارد مشکل با یکبار سرویس سیستم قفل رفع میشود اما در سایر موارد نیاز به تعویض قطعه وجود دارد. تشخیص تعویض یا تعمیر پمپ قفل درب باید توسط متخصص پس از بررسی خودرو از نزدیک صورت گیرد.

  13. نسرین می گوید

    ماشین اچ سی کراس تو حرکت جفت راهنما روشن میشه وقفل درب هاکارنمیکنه و بادراوردن باطری مشکل برطرف میشه.درحالت خاموش دزدگیرکارمیکنه ودرهاروقفل میکنه ولی یکی ازدرهابازمیمونه.مشکل از چی هست

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دقت داشته باشید که نظر کارشناسی نهایی باید بعد از بررسی خودرو از نزدیک اعلام شود اما بصورت کلی احتمال خرابی پمپ قفل درب بسیار زیاد است. پمپ قفل درب و یونیت قفل مرکزی را بررسی کنید.
      از طرفی احتمال خرابی کلید های تشخیص دهنده بسته بودن درب نیز وجود دارد و به همین دلیل فلاشر خودرو زمان حرکت روشن میشود.

  14. رسول می گوید

    سلام، خسته نباشید
    بنده یک سمند مدل ۸۲ خریدم قفل اتوماتیک ماشین درسته ولی درب سمت چپ عقب دیگه باز نمیشه، الان درب راست عقب هم به همون مشکل دچار شد. احتمالا دست بردن بچه به دستگیره قبل از باز شدن اتوماتیک تاثیر داشت شاید هم هنگ کرد. به هر حال الان ماشین مثل پاترول دو در شده، اما ما هر چهار در رو لازم داریم. میشه راهنمایی بفرمایید چطور مشکل رو حل کنیم؟ قبلا از وقتی که میذارین تشکر میکنم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دو مورد محتمل است:
      ۱- قفل کودک را بررسی کنید، در صورت فعال بودن قفل کودک درب خودرو از داخل باز نمیشود
      ۲- سیستم قفل درب را باید بررسی و سرویس کنید، در اکثر مواقع مشکل قابل رفع است و در سایر موارد شما نیاز به تعویض قطعه خواهید داشت که این مورد پس از بررسی خودرو از نزدیک باید تشخیص داده شود.

  15. فرشید می گوید

    سلام ، من یه ماشین کوییک دارم زمانی که شارژر فندکی رو ماشینه و خاموش میکنم چند بار پشت سر هم صدای قفل باز کردن در ها میاد ولی زمانی که از جای فندکی خارج میکنم کاملا سالمه الانم دیگه مانیتور نصب کردم زمان خاموش کردن ماشین چند بار پشت سر هم صدای باز و بسته کردن قفل مرکزی میاد

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز مشخصا شارژر فندکی خودرو شما در سیستم برقی ماشین اختلال ایجاد میکند، پیشنهاد میکنیم شارژر را عوض کنید چرا که میتواند آسیب جدی به سیستم برقی ماشین وارد کند.

  16. مهران می گوید

    سلام خسته نباشید. ماشین من ریو مدل ۸۹ هستش چند روز زیر باران موند و به نظرم از زه کنار شیشه آب به داخل درب نفوظ کرده و قفلها بعد از چند بار بالا و پایین شدن روی قفل هنگ کرد. با بالا کشیدن هر کدام از اهرمها بالا میومد و مجددا قفل میشد. مجبور شدم رله قفل مرکزی رو باز کنم و بقیه دربها به صورت دستی و بدون قفل مرکزی باز شد. به جز درب راننده که کلا گریپاژ کرده و قفل شده و اصلا باز نمیشه. چطوری میشه درب راننده رو در حالی که قفل شده باز کرد تا به پمپ و قفل دسترسی داشته باشم. ممنونم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این کار نیازمند تبهر بوده و متاسفانه بصورت شفاهی نمیشه شما رو راهنمایی کرد.

  17. سعید می گوید

    سلام خسته نباشید ماشینم پراید مدل ۸۸ هست موقع استارت خوردن هرزگاهی آمپر آبم میره بالا یکم که حرکت میکنم یه ربع ۲۰ دقیقه میاد سر جاش وقتی هم بالاست میرم از جلو سیم فشنگی رو درمیارم میندازم جاش میاد باز سر جاش از فشنگی هم نیس چون ۳.۴ بار عوضش کردم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز موارد مختلفی ممکن است باعث این مشکل شود، از جمله خرابی پشت آمپر، با توجه به اینکه اطمینان دارید از فشنگی نیست، پیشنهاد میکنیم سلامت آمپر ماشین را بررسی کنید.

  18. حامد می گوید

    سلام. من پژو پارس سال دارم. درب ماشین با قفل مرکزی قفل میشه ولی باز نمیشه. اگر هم باز بشه بعد ۱۰ بار امتحان کردن باز میشه و سریع بسته میشه.مشکل از چیه
    ؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      یونیت قفل مرکزی را بررسی کنید، اکثر مواقع مشکل از یونیت قفل مرکزی است. از طرفی در نظر داشته باشید که این احتمال دور از ذهن نیست که دکمه قفل مرکزی مشکل داشته باشد، بررسی این قطعه نیز خالی از لطف نیست.

  19. نامداد می گوید

    سلام وقت بخیر
    ماشین من سمند سورن هست، دزدگیر مجیکار روش نصبه، از چند شب پیش که بارون میومد صداش در میومد ممتد و به سحتی قطع میشد. موقت سیم اسپیکرش رو قطع کردم تا ببرم پیش یه متخصص. بعد از اون وقتی سوارش میشی چراغ دراش روشنه با اینکه همه درا بسته س، حتی بعضا جفت راهنما میزنه. امشبم که قربتنش برم خیلی اتفافی متوجه شدم قفل دراش بازه خدا رحم کرد متوجه شدم بستم ولی ممکنه بازم باز بشه قفلش.
    از قبل تر هم تا میومدم قفل پدال و فرمون رو باز کنم هی بسته میشد قفلا
    گیر گردیم به خدا
    لطفا راهنمایی میفرمایید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز خرابی های اینچنینی در دزدگیر های مجیکار شایع است، معمولا مشکل از یونیت دزدگیر نشأت میگیره که باید بررسی بشه. همینطور دقت داشته باشید که اگر کاپوت یا درب صندوق عقب نیز باز باشد میتواند موجب باز و بسته شدن درب ها شود.

  20. مهران می گوید

    سلام وقت بخیر..ببخشید من خودرو پژوپارس دارم زمانی ک ماشین رو قفل میکنم مثلا چند روز باهاش کار ندارم..روز اول یا دوم خوبه هر روزهم چک میکنم.بعد چند روز میبینم ک خود ب خود درش باز شده.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      سیستم قفل مرکزی خودرو به خصوص فیوز ها و یونیت قفل مرکزی را بررسی کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل نمایید، معمولا این مشکل به دلیل خرابی یونیت قفل مرکزی رخ میدهد.
      همینطور احتمال وجود مشکل در سیستم دزدگیر یا سیستم ضدسرقت فابریک خودرو نیز وجود داد.

  21. ناصر می گوید

    سلام وقت بخیر
    ماشین من کوییک اس هستش . بعضی مواقع به صورت خودکار درهای ماشین رو باز می‌کنه و شروع می‌کنه به بوق زدن و همچنین وقتی ماشین روشن هستش و قفل مرکزی رو میزنم بعضی مواقع با کوچکترین برقی که از ماشین کشیده میشه در هارو باز می‌کنه مثل بوق زدن یا بالا پایین کردن شیشه ها
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز قبل از هرچیز بدانید که وجود مشکلات برقی عجیب در خودرو های ایرانی بخصوص خودرو های جدید بسیار رایجه و در مواردی گزارش شده که حتی نمایندگی ها نیز نتوانستند مشکل را بصورت درست تشخیص دهند لذا بررسی خودرو از نزدیک برای عیب یابی الزامیست. اما بصورت کلی باید خدمت شما عرض کنیم که این مشکل میتواند ۲ منشأ اصلی داشته باشد:
      ۱- خرابی یونیت قفل مرکزی
      ۲- خرابی سیستم ضدسرقت خودرو
      این دو قطعه را بررسی کنید به احتمال زیاد مشکل را خواهید یافت.

  22. حسن می گوید

    سلام ماشین من پراید۹۴ قفل ماشینم با دزگیر قفل نمیشه وقتی میزنی انگار یکی از درها باز باشه قفل سریع باز میشه و میپره ولی مطمعا هستیم ک دربها کامل بسته هست همینطور وقتی ماشین روشنه دزدگیر عمل میکنه و درب ها قفل میشه ولی در حالت خاموشی ماشین عمل نمیکنه . این موضوع از وقتی قفل درب سمت راننده خراب شد و تعمیر کار باز و بستش کرد پیش اومده علتش چیه لطفا راهنمایی کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مشکل میتوانه به دلیل نصب نادرست یا خراب بودن همون پمپ قفل درب مشکل دار باشه، همینطور میتونه مشکل از یونیت قفل مرکزی هم نشأت بگیره اما با توجه به اینکه مشکل باز و بسته شدن درب خودرو شما بعد از باز بسته کردن پمپ قفل درب رخ داده، به احتمال زیاد منشأ مشکل از همین قطعه است.

  23. مهدی نجفی می گوید

    سلام ماشین من تیبا هستش از دیشب که برف و یخبندان شده اول درهای ماشین به سختی باز شد و بعد هم که میخواستم در راننده رو از داخل باز کنم با هربار کشیدن دستگیره فوری در قفل میشد و باز نمیشد از دستگیره بیرون هم امتحان کردم همینطوری شد جالبه که فقط هم
    درب راننده این مشکلو داره و ناگفته نماند چند دقیقه ای ریموت کنترل فابریک هم هنگ کرد.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مشکلات در یخ بندان بسیار رایج است و یکی از اصلی ترین دلیل آن خرابی لاستیک های بین درب یا گرم بودن اتاق ماشین زمان خاموش کردن (در زمان بارندگی و دمای زیر صفر) است که موجب یخ زدن آب و گیر کردن درب خودرو میشود.
      لذا اگر شاهد این مشکل در شرایط عادی بودید باید به دنبال مشکل و علت آن باشید که میتواند از پمپ قفل درب، قفل درب، یونیت قفل مرکزی و … باشد.

  24. مبین می گوید

    سلام خسته نباشید من یک پراید مدل ۸۹ دارم دزدگیر چیتا روش نصب کردم الان بعضی وقتا ماشین خود به خود قفل میشود بعد از اون هم هی قفل شدن تکرار میشه تا ۶ یا ۷ بار بعد چند دقیقه دوباره اینطور میشه پمپ درب هم عوض کردم مشکل برطرف نشده چیکار کنم ؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      یونیت دزدگیر را بررسی کنید در بسیاری از مواقع این مشکلات به دلیل خرابی یونیت دزدگیر یا نصب نادرست آن رخ میدهد. همینطور فیوز ها را بررسی نمایید.

  25. امین دوستی می گوید

    سلام خسته نباشید
    کوییک اس چند روزه روش دزدگیر چیتا انداختم دو سه بار ماشین قفل میکنم بعد چند ساعت درب های ماشین بازه حتی برارو باز میکنم هیچ بوق و صدایی نمیده ماشین مشکل از چیه؟
    ممنون

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مشکل معمولا به چند دلیل رخ میدهد
      ۱- نصب نادرست دزدگیر
      ۲- اتصالی برقی که میتواند از فیوز ها یا سیم کشی باشد یا ناسازگاری سیستم برقی خودرو با دزدگیر
      ۳- خرابی یونیت دزدگیر

  26. رضا می گوید

    سلام وقت بخیر
    من ۲۰۶ تیپ۵ دارم موقع بستن یا باز کردن درب شاگرد خود به خود همه‌ درها قفل و باز میشدن رفتم سوکت قفل رو عوض‌کردم میگفتن مشکل از سوکت هستش که شل شده الان بعد عوض کردن فقط موقع بستن درب دوباره همه درب ها قفل میشن مشکل از چی‌میتونه باشه ممنون میشم‌راهنمایی کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مورد کاملا طبیعی است، در خودرو های ۲۰۶ بخصوص مدل های قدیمی درب های جلو هردو به قفل مرکزی متصل هستند و با بستن و باز کردن آنها قفل مرکزی عمل میکند. شما میتوانید این مورد را شخصی سازی کنید که قفل مرکزی تنها با درب راننده باز و بسته شود.

  27. عباس میراحمدی می گوید

    سلام.خودرو سمن مدل ۹۰با موتور. EF7دارم چند وقتی است که با ریموت درب خودرو را قفل می کنم خیلی از وقت ها بلافاصله درب ها باز میشوند و با چندین بار زدن دکمه قفل درب ها قفل می شوند و بعد از مدتی از یک دقیقه بعد تا چندین ساعت بعد درب های خودرو باز می شوند و این خیلی نگران کننده است ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز مشکل باز و بسته شدن اینچنینی درب خودرو معمولا به دلیل خرابی ایموبلایزر یا یونیت قفل مرکزی خودرو است، همینطور گاها خرابی پمپ قفل یکی از درب ها نیز میتواند موجب باز و بسته شدن قفل درب خودرو شود. این قطعات را بررسی نمایید به احتمال زیاد مشکل را پیدا خواهید نمود.

  28. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید
    پراید مدل ۹۱ دارم وقتی که با ریموت در را باز یا بسته میکنم قفل در سمت شاگرد تکون میخوره ولی باز و بسته نمیشه مشکل از کجاست ؟تشکر

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز مشکل خودرو شما خرابی پمپ قفل درب خودرو است، در بسیاری او مواقع سرویس کامل سیستم پمپ قفل درب مشکل را رفع میکند اما در صورتی که خود پمپ قابلیت سرویس کردن نداشته باشد باید این قطعه را تعویض نمایید. این مورد باید پس از بررسی خودرو شما از نزدیک تشخیص داده شود.

  29. رضا می گوید

    سلام وقت بخیر و سپاس از راهنمایی های خوبتون. چند وقتی هستش که درهای ماشین گاها سیستم قفل ماشین پشت سر هم عمل میکنه و بازو بست میشه. و اینکه هچنین درحالتی که ماشین قفل هستش و ریموتی زده نشده چراغ های فلشر ماشین چند مرتبه چشمک میزنن ممنون میشم راهنمایی کنید. ۲۰۶ تیپ ۵

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز باز و بسته شدن قفل درب خودرو پشت هم معمولا به دلیل خرابی پمپ قفل یکی از درب ها یا خرابی یونیت قفل مرکزی رخ میدهد. این موارد را بررسی کنید به احتمال زیاد مشکل را خواهید یافت.

  30. سجاد می گوید

    سلام وقت بخیر آیا شما تعمیرگاهی دارید خودرو حضوری بیاریم چک کنید؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      متاسفانه در حال حاضر مجموعه یدک یار فقط تامین کننده قطعات خودرو های ایرانی و خارجی است و تعمیرگاه مورد تاییدی نداریم تا شما را راهنمایی کنیم.

  31. محمدرضا می گوید

    سلام وقت بخیر
    بنده رانا دارم و پس از فعال شدن قفل مرکزی درب از داخل باز میشود.درسته که فابریک ایران خودرو هست ولی خیلی خطرناکه مخصوصا برای بچه
    چطوری میشه حلش کرد؟ ممنون

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز باز شدن درب های خودرو هایی مثل رانا، ۲۰۶، ۲۰۷ و … از داخل پس از قفل کردن درب ها کاملا طبیعی است و جزو سیستم قفل مرکزی خودرو شما محسوب میشود. برای جلوگیری از باز شدن درب از داخل و یا به عبارت دیگر قفل کودک، شما میتوانید قفل پچه را فعال کنید.
      دقت داشته باشید که قفل کودک فقط به روی درب های عقب قرار دارد و برای فعال سازی آن، درب عقب را باز کنید، داخل درب، به روی درب در پایین قفل سوراخی وجود دارد، به کمک نوک سویچ اهرم داخلی آن را بچرخانید.
      با فعال کردن قفل کودک درب عقب خودرو از داخل در هیچ شرایطی باز نخواهد شد.

  32. جهان می گوید

    با سلام من به کوییک اس ۴۰۲دارم چه با سوییچ چه با ریموت قفل میکنم بلافاصله باز میشه یعنی ۳بار این کارو انجام میدم بلافاصله باز میشه ولی دفعه چهارم قفل میشه میخواستم بدونم مشکل چیه ؟و موقع قفل ۴تا بوق میزنه که خیلی ازاردهندست ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مشکل میتواند به دلیل خرابی یونیت قفل مرکزی خودرو شما باشد همینطور خرابی یکی از پمپ های قفل نیز میتواند چنین مشکلی را ایجاد کند. این دو قطعه را بررسی کنید، اگر مشکل را یافتید که هیچ اما اگر مشکل از این قطعات نبود باید سیم کشی ها و سیستم برقی خودرو مورد بررسی قرار گیرد، احتمال وجود اتصالی هست.

  33. حسین عزیزی می گوید

    سلام وقتتون بخیر.خودروی سمند مدل۹۷ دارم چند وقتیه که قفل در خودرو رو باز میکنم بعد از چند ثانیه خود بخود درها قفل میشن مگر اینکه ماشین رو روشن کنم قبلا در رو باز میکردم دیگه قفل نمیشد.ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مورد معمولا قابل تنظیم است مگر علت آن خرابی یونیت قفل مرکزی باشد. یونیت قفل مرکزی را بررسی کنید و از سلامت آن اطمینان پیدا نمایید.

  34. امیر شاه محمدی می گوید

    سلام علیکم و خسته نباشید خدمت شما
    دوست عزیز ماشین من سمند ال ایکس هستش الان چند روزه در ماشین باز میکنم سریع قفل می‌کنه پشت سر هم بعضی وقتا خودش تند باز بسته می‌کنه به نظر شما علت از چی می‌تونه باشه
    خیلی ممنونم از راهنمایی هاتون

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دقت داشته باشید که برای ارائه نظر کارشناسی و نهایی باید خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد، اما این مشکل میتواند از چند جا نشأت گیرد:
      ۱- خرابی پمپ قفل یکی از درب های خودرو
      ۲- خرابی یونیت قفل مرکزی
      ۳- خرابی ایموبلایزر یا دزدگیر یا سیستم ضد سرقت فابریک

  35. مهناز می گوید

    سلام
    خودرو ساینا صفر دارم و دزدگیر چیتا ساده نصب کردم این دو سه روز که بارون زده همون شب که بارون میزنه درب شاگرد با دزدگیر قفل نمیشه که باید دستی قفلش کنم با قفل مرکزی خود سوییچ اصلی شرکت قفل میشه ولی دزدگیر نه صبح بعد بارون هم دوباره درست میشه مشکل اجدی به نظرتون می ترسم ببرم پیش نصابش باز دستکاری کنه بدتر شه اوضاعش ماشین صفر هست نمی خواد زیاد برقش دستکاری کنه متشکر

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      مشخصا یا دزدگیر به درستی نصب نشده یا خراب است. دقت داشته باشید که در این شرایط معمولا مشکل از اتصالی یک سیم نشأت میگیرد.

  36. مهدی می گوید

    تارای v4دارم در های عقب در حال حرکت که قفلن با کشیدن دسته در قفل رو باز میکنن و در باز میشه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دقت داشته باشید این مشکل نیست و سیستم قفل مرکزی اکثر خودرو های ایران خودرو به این شکل طراحی شده است.

  37. یوسف می گوید

    سلام وقت بخیر
    من دناپلاس مدل ۹۷ دارم ، درب جلو سمت شاگرد از داخل باز نمیشد، دادم درستش کردند. از اون موقع در سرعتهای پایین مرتب دربها خودبخود باز و بسته میشه و همچنین بعد از توقف با ریموت و با سوییچ اصلا ماشین قفل نمیشه، لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز مشخصا تعمیر به صورت اصولی صورت نگرفته و موجب شده تا در سیستم قفل مرکزی اختلال ایجاد شود. همان درب باید مجدد باز شود و سیستم قفل مرکزی آن بررسی گردد.

  38. حجت می گوید

    سلام ماشین پارس ۹۹ دارم دیشب تاحالا به مشکل خورده
    ماشین وقتی استارت میزنم سرعت بالای ۲۰ که میره باید درب ها رو قفل کنه ولی الان اینکار انجام نمیده.کلیدش از داخل کابین بزنم قفل میشه ولی وقتی ماشین خاموش میکنم درب ها خودکار باز نمیشه باید با ریموت باز کنم مشکل چیه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      سیستم ایموبلایزر و قفل مرکزی را بررسی کنید مشکل نرم افزاری یا اتصالی یک سنسور است، در بسیاری از موارد با دیاگ زدن مشکل رفع میشود.

  39. عباسی می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    سمند ای آف سون EF⁷ دارم چند وقتیه که وقتی قفل ماشین رو باز میکنم و در رو باز میکنم و داخل ماشین می نشیم ، حتی سوئیچ رو باز نکرده بعد از چند ثانیه خود به خود ماشین قفل میشه تا مجدد درب با ریموت باز بسته نکنم که اصلاً روشن هم نمیشه مشکل از چی میتونه باشه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این کاملا طبیعی است و در اصل سیستم ضد سرقت یا ایموبلایزر خودرو شما دارد به خوبی کار میکند. جای نگرانی نیست.

  40. صادق می گوید

    سلام دوست عزیز.ماشین سمند ۹۵ دارم.مولتی نیست.صبح ها بمحض استارت زدن قفل مرکزی عمل میکنه و درها قفل میشه.یک مسافتی ک میرم این عیب برطرف میشه.درضمن چهار روز پیش باتری خالی کرده بود ک باتری عوض کردم.ولی روی باتری جدید هم همین برنامه هست.جای سیمکش رفتم ماشین برق دزدی نداره. موندم عیبش ازکجاست

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز سیستم ایموبلایزر را بررسی کنید، این احتمال وجود دارد که ایموبلایزر یا دزدگیر خودرو شما به مشکل خورده باشد.

  41. یعقوب می گوید

    درود بر کارشناس محترم، خودرو پژو پارس من هنگامی که میخوام قفل را باز کنم صدای اضافی جیغ مانند کوتاهی زمان باز شدن قفل ها میده، گاهی هم این صدا نیست و گاهی هست. بنظر جنابعالی ایراد از کجاست؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این صدا از سیستم قفل درب خودرو است و معمولا به دلیل ضعیف شدن پمپ درب ها رخ میدهد. پیشنهاد میکنیم پمپ قفل درب ها را سرویس نمایید.

  42. پارسا می گوید

    با سلام خسته نباشید
    ماشین من سمنده
    وقتی ماشن قفله میخام بازش کنم با ریموت در راننده باز نمیشه و همچنین وقتی میخام قفل کنم به خاطر اینکه در راننده قفل نمیشود باید حتمن با کلید در رو قفل کنم
    مشکلش چیه؟!

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز پمپ قفل درب راننده خودرو شما خراب است، این قطعه را بررسی کنید، در صورت امکان تعمیر و در غیر این صورت تعویض نمایید. مشکل شما مرتفع خواهد شد.

  43. پرویز می گوید

    سلام ماشینم رانا هستش دزدگیر چیتا بستم دو روز درب ماشینم هنگامی که باز هستش خود به خود بسته میشود

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دقت داشته باشید که نصب دزدگیر به روی خودرو های خانواده ۲۰۶ مثل رانا، ۲۰۷ و … خیلی حساس بوده و باید توسط متخصص مجرب انجام شود، همینطور بسیاری از دزدگیر های موجود در بازار با سیستم برقی این خودرو ها همخوانی ندارد و مشکلات برقی اینچنینی ایجاد میکند، همواره پیشنهاد ما استفاده از قفل مرکزی فابریک خودرو است.

  44. امیر می گوید

    سلام
    ماشین بنده پژو ۴۰۵ هست موقع باز کردن درب با ریموت یک طرف راهنما میزند ویا موقع باز کردن درب یک طرف راهنما میزند امااا
    وقتی سویچ ماشین رو باز میکنم هم فلاشر میزنه و هم راهنمای چپ و راست

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز مشکل خودرو شما خیلی خاص هست و برای تشخیص علت آن بررسی خودرو از نزدیک الزامیس اما بصورت کلی بنظر میرسد مشکل از یونیت قفل مرکزی یا فیوز های مرتبط باشد.

  45. Amir می گوید

    ماشین من تیبا هستش الان ی چند وقتیه هنگام رانندگی با سرعت کم و زیاد خودکار قفل میکهد

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      سیستم قفل مرکزی این وظیفه را دارد و به خوبی عمل میکند، جای نگرانی نیست.

  46. هدا می گوید

    سلام وقت تان بخیر، من کوییک مدل ۱۴۰۰ دارم در هوای سر بعد از اینکه درب خودرو را باز میکنم بعد و در ماشین میشینم و سوئیچ را جا میاندازم خود به خود قفل مرکزی فعال می شه و قفل میکنه و امتحان کردم اگر درب دیگری جز راننده را باز میکنم این اتفاق نمی افته.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز سیستم قفل مرکزی ممکن است به دلایل مختلف به مشکل خورده باشد، این قطعه را بررسی نمایید.

  47. ابوالفضل می گوید

    سلام وقت بخیر من یک رانا پلاس صفر دارم که بعد از نصب سیستم صوتی هرازگاهی درب ماشین خود به خود قفل میشود و بعد از باز کردن دچباره قفل می شود و بعد از دو سه بار بازه و بسته کردن قفل درست میشود، آیا سیمکشی آسیب دیده است، چه باید بکنم؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز نصب ادوات برقی غیر فابریک به روی خودرو های خانواده پژو ۲۰۶ مثل رانا، ۲۰۷ و … موجب بروز مشکلات برقی عجیب میشود، لذا همواره پیشنهاد میکنیم نصب این قطعات را به متخصصین مجرب بسپارید، به احتمال زیاد نصب سیستم صوتی به روی خودرو شما باعث اختلال در سیستم برقی ماشین شده که باید به دنبال منشأ آن بگردید.

  48. مهدی می گوید

    سلام، خوردو بنده ۲۰۶ هست مدل ۸۴، بعد از باز کردن درهای خوردو با کلید به صورت دستی، ریموت خوردو کار میکنه و درب ها رو باز و بسته میمنه و بعد از قفل کردن دوباره خوردو بعد از چند دقیقه بازم ریموت از کار میوفته و باید به صورت دستی با کلید درب خوردو رو باز کنم، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید مشکل از چیه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      در قدم اول پمپ های قفل درب جلو را بررسی کنید، اگر مشکلی نداشتند یونیت قفل مرکزی را بررسی کنید به احتمال زیاد مشکل از این دو قطعه است و با بررسی آنها مشکل را خواهید یافت.

  49. حسین ف می گوید

    سلام و عرض ادب
    ماشین من تیبا ۱صندوق دار هستش..دزدگیر هوتای وصل کردم همه چی خوب بود و هیچ مشکلی نداشتم …تا تو راه شما هوا بارونی و مرطوب بود حین رانندگی چراغ چک روشن شد ک درب ها باز است و جفت راهنما شروع به زدن کرد..همه درب ها چک شد،صندوق و کاپوت هم چک شد اما باز بود این مشکل…تا برگشتم تهران رفع شد…بعد یه مدت متوجه شدم وقتی دزدگیر رو میزنم درب ها قفل میشه و با امتحان کردن دستگیره ها ک قفل هست یا باز درب یهو باز میشه….یا حین رانندگی درب راننده قفل میشه و همه درها رو قفل میکنه و یا یهو باز میشه و همه درها باز میشه…..سر باطری سولفاته شده بود تمیز کردم و سر باطری مثبت رو عوض کردم…یه بار سر باطری ها رو در آوردم و دوباره زدم.. اما درست نشد…..فیوز مربوط به قفل مرکزی دزدگیر که روی دزدگیر وصل هست رو در آوردم (دزدگیر سه تا فیوز داره یکی ش برا قفل مرکزی هستش ک درب ها قفل شن اون رو در آوردم)و الان درب ها رو با سوییچ قفل میکنم و درب ها عقب رو از داخل قفل شون رو میزنم …بصورت دستی…اینجوری دیگ دربها خودبخود باز نمیشن و قفل مرکزی هم عمل نمیکنه که همه دربها باز بشن. و امنیت ماشین لااقل حفظ میشه..‌..الان موقع رانندگی هم دیگ دربهاقفل و باز نمیشه چون فیوز قفلمرکزی دزدگیر کسر راه بود رو در آوردم و عمل نمیکنه ک قفل بشه ….ولی صداهای انگار قطع و وصل شدن فیوز رو میشنوم حین رانندگی یه چی شبیه تق تق ….ک وقتی سویچ باز بود و سر بلطری رو میبستم متوجه شدم این صدای تق تق از فیوز داخل موتور هستش ……فیوز های داخل کابین و کنار فرمون رو چک کردم هیچ سالم هستن…تق تق از جعبه فیوز داخل موتور میاد……بنظر شمامشکل چیه ؟
    ممنونم از راهنماییتون
    ببخشید زیاد نوشتم خواستم کامل توضیح بدم 🙏

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دو مورد بسیار محتمل است:
      ۱- دزدگیر به درستی نصب نشده باشد
      ۲- به دلیل رطوبت دزدگیر اتصالی کرده و قسمتی از این سیستم نیم سوز شده باشد (بسیار رایج است)
      دقت داشته باشید که بدون بررسی خودرو از نزدیک نمیتوان نظر کارشناسی نهایی داد اما پیشنهاد میکنیم یکبار دزدگیر را از مدار بصورت کامل خارج کنید اگر مشکل رفع شد مشخصا دزدگیر به مشکل خورده است

  50. وحید می گوید

    سلام داداش یه سوال پژو ۴۰۵ برام اومده از داخل درو که باز میکنیم قفل مرکزی چندبار عمل می‌کنه بازو بست میشه همه درها همینجوره .اگه میشه کمک کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      چند مورد بسیار محتمل است اما نظر نهایی باید بعد از بررسی خودرو از نزدیک ارائه شود:
      ۱- پمپ قفل درب اصلی مشکل دارد و باید سرویس شود
      ۲- یونیت قفل مرکزی به مشکل خورده و نیاز به سرویس یا تعویض دارد

  51. علیرضا می گوید

    سلام خودروی من دنا پلاس ۶ دنده هست چند ساعتیه که وقتی درب ماشین رو با ریموت باز میکنم بعد چند ثانیه درب ها خود به خود قفل میشن با اینکه ماشین خاموشه میشه بگید مشکل چیه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      قفل شدن خودرو بصورت خودکار کاملا طبیعی است و سیستم ایموبلایزر خودرو شما به خوبی کار میکند. بصورت معمول این سیستم به این شکل است که اگر با ریموت قفل درب را باز کنید و درب های خودرو باز نشود بعد از چند ثانیه خود خودرو درب ها را قفل میکند.

  52. Mmd می گوید

    سلام وقت بخیر سورن معمولی مولتی پلکس درب ماشین رو قفل که میکنم بعد چند دقه خودکار باز میشه و هر چند ثانیه در داخل درب راننده صدا تقه میاد و کیلومتر شمار مولتی پلکس که خاموش نمیشه هر چند دقه یک بار خاموش روشن میشه و باتری ماشین رو میخوابونه لطفاً راهنمایی کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز به احتمال زیاد خودرو شما یا برق دزدی دارد یا سیستم ایموبلایزر خودرو خراب شده، پیشنهاد میکنیم در قدم اول دیاگ بزنید معمولا دیاگ چنین مشکلاتی را به راحتی عیب یابی میکند.

  53. مهرداد می گوید

    سلام وقت بخیر
    ماشین من slx.هنگامی که ماشین به کارواش میدم یا بارون بزنه بابسته کردن در بلافاصله باز میشه وقتی ماشین خشک شد بعد حالا چن ساعت درست میشه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      پمپ های قفل درب را بررسی کنید، همینطور یونیت قفل مرکزی را چک نمایید، به احتمال زیاد علت باز و بسته شدن درب را پیدا خواهید کرد.

  54. امیر می گوید

    سلام وقت بخیر یه دنا تیپ۲ دارم با ریموت درب ماشینو قفل میکنم فلاشر میزنه و آژیر میزنه ولی موقع باز کردن در نه فلاشر میزنه نه آژیر علتش چیه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز توضیحات شما خیلی کلی است و برای راهنمایی دقیق به توضیحات بیشتری نیاز است و خودرو باید از نزدیک بررسی شود اما بصورت کلی در صورت استفاده از دزدگیر یا قفل کامپیوتر احتمال اختلال در عملکرد سیستم قفل مرکزی یا ایموبلایزر وجود دارد.

  55. محمد امین می گوید

    سلام
    میکروسویچ لادری درب راننده پژو ۴۰۵ slx رو عوض کردم آلارم باز بودن درب رفت ولی درب بعد از بستن با ریموت پس میزنه یعنی مجددا باز میشه دلیل چه می تواند باشد ؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      سیستم قفل درب را بررسی کنید، معمولا ضعیف شدن پمپ قفل درب موجب این مشکل میشود. سیسم قفل را یک بار سرویس کنید به احتمال زیاد مشکل شما رفع خواهد شد.

  56. محمد رضا آراسته می گوید

    سلام خسته نباشید ماشین من پراید دزدگیر چیتا نو گرفتم روش انداختم دو تا سوال دارم
    ۱.در ماشین باز هست دزدگیر را میتونی فعال کنی و هیچ واکنشی نشان نمیدهد چرا آیا این مسئله طبیعی است
    ۲.قفل مرکزی من هنگام رانندگی یه سره باز و بسته می‌شود ممنون میشم کمکم کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      در پاسخ سوال اول باید گفت در برخی از دزدگیر ها این مورد طبیعی است و زمانی که درب باز باشد دزدگیر عمل نمیکند.
      در مورد دوم احتمال خرابی پمپ قفل یکی از درب ها یا میکرو سویچ بین درب وجود دارد که موجب چنین مشکلی میشود و باعث گیج شدن سیستم قفل مرکزی و باز و بسته شدن قفل درب خودرو در حرکت خواهد شد.

  57. بهداد می گوید

    درود بر شما ….خداقوت .من پارس tu5دارم وقتی ماشین را قفل میکنم دوباره خودش بازمیشه وهرچه با ریموت یا با سویچ قفل را میبندم مجدد باز میشه…گاهی وقت ها بعد از روشن کردن ماشین مشگل برطرف میشه اما دوباره همین مشگل پیش میاد …

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز یونیت قفل مرکزی را بررسی کنید، همینطور احتمال خرابی میکرو سویچ یکی از درب های خودرو بسیار بالاست این قطعه را نیز بررسی نمایید.

  58. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید من یه پراید دارم که مدتی هست که ماشین با دزد گیر وسویچ همه درها باز میشه ولی واسه قفل شدن فقط درب سمت راننده قفل میشه علت چیست ممنون ازتون

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دو احتمال رایج است، خرابی یونیت قفل مرکزی یا مستهلک شدن سیستم قفل سایر درب ها که در اکثر موارد با سرویس کردن سیستم قفل درب مشکل رفع میشود.