همه چیز درباره علل خرابی مانیتور ماشین به همراه راه حل

مانیتور ماشین یکی از وسایلی است که ممکن دچار خرابی های مختلفی شود که معمولاً علل خرابی مانیتور ماشین به خاطر مشکلات سیم کشی، سوختن فیوز، مسائل سخت افزاری و نرم افزاری و… مربوط می شود. ما در این مقاله به بررسی کامل علت خرابی مانیتور ماشین پرداخته‌ایم تا بدانید مشکلات مختلف به چه دلیل اتفاق می افتد چگونه می توانید آن ها را برطرف کنید.

امروزه مانیتورهای هوشمند با صفحه نمایش لمسی در خودروها بسیار رایج شده‌اند که این صفحه نمایش ها یا همان مانیتورهای ماشین با کنترل هوشمند و راه‌اندازی تک لمسی خود امکان پخش موسیقی، برقراری تماس، مسیریابی و…. را فراهم کرده‌اند. اما گاهی اوقات برای مانیتورهای ماشین چندین مشکل بوجود می آید که باعث می شود نتوانید از این دستگاه ها استفاده کنید. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به “علل خرابی مانیتور ماشین” (What Causes Car Stereo Not Working) و راه‌حل آن بپردازیم تا بتوانید مشکلات مربوطه را برطرف کنید.

علت خرابی مانیتور ماشین

علت-خرابی-مانیتور-ماشین

علت خرابی مانیتور ماشین” شامل موارد زیر می باشد:

مشکل سیم کشی

مانیتور با سیم به باتری خودرو متصل می شود که این سیم ها ظریف هستند و ممکن است شل شوند یا آسیب ببینند. اگر سیم های مانتیور ماشین آسیب ببینند صفحه نمایش مانیتور پاسخی به دستور شما نمی دهد زیرا برق درستی به مانیتور داده نمی شود.

آسیب فیزیکی به مانیتور

مانیتورهای ماشین که دارای صفحه نمایش لمسی می باشند بسیار حساس هستند و ممکن است گاهی اوقات آسیب ببینند. ترک خوردگی صفحه نمایش لمسی یکی از اصلی ترین دلایلی است که می تواند باعث خرابی مانیتور و عدم پاسخگویی صفحه نمایش شود. آسیب های قابل مشاهده را بررسی کنید و اگر صفحه مانیتور ماشین دارای ترک یا آسیب قابل مشاهده بود، بایستی آن را تعمیر کنید.

گاهی اوقات حتی خراش های کوچک می تواند منجر به خراب شدن صفحه نمایش مانیتور ماشین شود و علاوه بر این، آسیب آب یا مایعات نیز باعث می شود مانیتور ماشین پاسخگو نباشد و دچار خرابی شود. اگر به طور تصادفی مقداری آب روی مانیتور ماشین ریخته باشد و فراموش کنید که مانیتور را به درستی پاک کنید، ممکن است مایع به داخل آن برود و مانیتور ماشین و یا صفحه نمایش آن را خراب کند.

خطای نرم افزاری

اگر آسیب فیزیکی، مشکلات سیم کشی و… وجود ندارد ممکن است علت خرابی مانیتور ماشین مربوط به مشکلات نرم افزاری آن باشد. اگر اخیراً آخرین نسخه نرم افزار را روی مانیتور ماشین به‌روز رسانی کرده‌اید و یا حتی نرم افزار جدیدی نصب کرده‌اید، ممکن است تنظیمات مانیتور با نرم افزار جدید مشکل داشته باشد و دچار خرابی شود.

علت روشن نشدن مانیتور ماشین

از آنجایی که مانیتورهای ماشین دارای صفحه نمایش هستند ممکن است فکر کنید که این یک قطعه فناوری پیچیده است ولی در حقیقت شما می توانید به راحتی علت روشن نشدن مانیتور ماشین را عیب یابی کنید. بنابراین بیایید به برخی از دلایل روشن نشدن مانیتور ماشین نگاهی بیندازیم.

اولین چیزی که باید بررسی کنید فیوز سوخته است. فیوزها برای ایمنی در هنگام درگیر شدن برق طراحی شده‌اند و علاوه بر این، فیوزها به عنوان ضعیف ترین بخش یک مدار ساخته شده‌اند که هر از چند گاهی دچار سوختگی می شوند. دلیل طراحی فیوزها به این شکل است که در صورت وقوع اتفاقاتی مانند مانند اتصال بد یا افزایش برق، می توانند نیرو را تحمل کنند که بنابراین از آسیب دیدن قطعات گران‌تر و سخت‌تر سیستم جلوگیری می شود.

اگر یک فیوز سوخته باشد، احتمالاً مانیتور ماشین روشن نمی شود. ولی اگر می توانید صدای پخش شده از بلندگوها را بشنوید اما مانیتور هنوز خاموش است، احتمالاً مشکل شما در بخش دیگری است. با این اوصاف تعویض فیوز مانیتور ماشین کار آسانی است که می توانید آن را انجام دهید تا علت روشن نشدن مانیتور ماشین را پیدا کنید.

اگر مطمئن هستید که فیوز سوخته دلیل روشن نشدن مانیتور ماشین نیست، باید شروع به بررسی علل دیگر کنید. برخی از دلایل احتمالی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • دیمر مانیتور ماشین به درستی تنظیم نشده است و یا شاید معیوب باشد.
  • نوعی مشکل اتصال در مانیتور ماشین وجود دارد.
  • هد یونیت اصلی (استریو) خراب یا به نوعی آسیب دیده است.
  • LCD مانیتور ماشین آسیب دیده است.

وقتی مانیتور ماشین روشن نمیشود چه کنیم؟

همانطور که اشاره شد یکی از دلایل رایج روشن نشدن مانیتور ماشین، سوختگی فیوز است که می توانید با تعویض فیوز این مشکل را برطرف کنید. برخی از مانیتورهای قدیمی فیوز را مستقیماً روی مانیتور یا نزدیک آن نصب می کنند. این بدین معناست که باید مانیتور را به طور کامل از جای خود خارج کنید تا بتوانید فیوز را تغییر دهید. برای برخی از خودروهای قدیمی نیز ممکن است نیاز به خارج کردن داشبورد باشد. انجام این کار نیاز به متخصص دارد که به همین دلیل توصیه می کنیم خودرو را به افراد ماهر بسپارید. اگر ماشین شما جدید است،‌ اکثر سازندگان تمام فیوزهای ماشین را در یک نقطه به نام جعبه فیوز قرار داده اند می تواند این جعبه فیوز در زیر داشبورد یا زیر کاپوت ماشین قرار داشته باشد. به دفترچه راهنمای ماشین خود نگاهی بیندازید تا بررسی کنید جعبه فیوز کجا قرار دارد.

وقتی جعبه فیوز را پیدا کردید، احتمالاً یک برچسب در قسمت زیرین درب جعبه فیوز قرار دارد که لیست نمودار تمام فیوزها و کدهایی است که سیستم های مختلف خودرو را نشان می دهد. پس از پیدا کردن شماره فیوز، فیوز را بردارید و بررسی کنید که آیا سوخته است یا خیر. اگر فیوز سوخته است،‌ آن را با یک فیوز یکسان جایگزین کنید.

حال که فیوز را تعویض کردید و هنوز مشکل پابرجاست، بایستی هد یونیت اصلی و LCD مانیتور را بررسی کردید که اگر اینها مقصر روشن نشدن مانیتور باشند، نیاز به تعمیرات تخصصی دارند.

علت سفید شدن مانیتور ماشین

اگر مانیتور ماشین شما شروع به نمایش یک صفحه سفید کرد، می تواند نشانه‌ای از وجود مشکل در دستگاه باشد. چند کار وجود دارد که می توانید برای رفع سفید شدن مانیتور ماشین انجام دهید. ابتدا بررسی کنید که آیا مانیتور ماشین با باز کردن سوییچ برق می گیرد یا خیر. اگر مانیتور روشن نمی شود، ممکن است فیوز مشکل داشته باشد. اگر مانیتور روشن می شود اما صفحه هنوز سفید است، ممکن است مشکل از خود نمایشگر باشد که در ادامه علت سفید شدن مانیتور ماشین را بررسی کرده‌ایم:

مشکل در سخت افزار مانیتور

سخت افزار مانیتور ماشین ممکن است دچار مشکلات مختلفی شود که این مشکلات معمولاً به خاطر خرابی بردها، ترانزیستورها و یا قطعات دیگر درون مانیتور رخ می دهد و باعث سفید شدن صفحه نمایش مانیتور می شود.

مشکلات نرم افزاری

مشکلات نرم افزاری نیز می تواند باعث سفید شدن مانیتور ماشین شود که بایستی به‌روز رسانی فایل های نرم افزار را انجام دهید.

آسیب دیدن پیکسل های مانیتور ماشین

پیکسل های روی صفحه نمایش مانیتور ماشین ممکن است با گذر زمان دچار سوختگی و آسیب دیدگی شوند که اغلب سوختگی پیکسل به دلیل استفاده نادرست و فشار بیش از حد به مانیتور اتفاق می افتد. زمانی که پیکسل های مانیتور ماشین دچار آسیب دیدگی شوند ممکن است بخشی از صفحه نمایش و یا کل صفحه مانیتور سفید شود.

مشکل در کابل های اتصال مانیتور

استفاده از کابل های بی کیفیت و یا اتصال نادرست آن ها می تواند منجر به سفید شدن صفحه مانیتور ماشین شود. برای جلوگیری از این مشکلات توصیه می کنیم همیشه از کابل های اصلی و باکیفیت استفاده کنید.

چرا مانیتور ماشین هنگ میکنه

افراد زیادی این سوال را دارند که چرا مانیتور ماشین هنگ میکنه که در واقع یکسری از دلایل رایج می توانند باعث هنگ کردن مانیتور ماشین شوند:

کیفیت پایین مانیتور ماشین

مانیتورهای بی کیفیت از قطعات ارزان قیمتی تشکیل شده‌اند که بعد از مدت زمانی کوتاه باعث هنگ کردن مانیتور می شوند. معمولاً هنگ کردن مانیتور در برندهای بی کیفیت و کم کیفیت رخ می دهد که به همین دلیل توصیه می کنیم برندهای مطرح مانیتور خودرو را انتخاب کند تا با مشکلاتی نظیر هنگ کردن مواجه نشوید.

ویروسی شدن مانیتور

انتقال ویروس به مانیتور ماشین می تواند از طریق فلش ها و یا نصب برنامه‌های ناایمن اتفاق بیفتد که اگر مانیتور ماشین ویروسی شود، قطعاً سرعت آن پایین خواهد آمد و به صورت مداوم هنگ خواهد کرد.

خرابی آیسی

خرابی آیسی حافظه می تواند منجر به هنگی مانیتور و در نهایت خرابی کامل آن شود که تنها راه‌حل تعویض آیسی یا تعویض مانیتور است.

پر شدن حافظه

مانیتورها دارای حافظه مشخصی هستند و اگر فضای حافظه آن پر شود قطعاً شاهد هنگ کردن آن خواهید بود. مدیریت در حافظه مانیتور و یا انتخاب مانیتورهایی که حافظه بالایی دارند به شما برای جلوگیری از پر شدن فضای مانیتور و جلوگیری از هنگ کردن کمک خواهد کرد.

مشکلات مانیتور اندروید خودرو

مانیتورهای اندروید یکی از رایج ترین مانیتورهای بازار می باشند که بعضی از آنها با مشکل تاچ صفحه نمایش و مشکل هنگ کردن مواجه می شوند. بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از مشکلاتی که ممکن است در مانیتور اندروید و صفحه نمایش لمسی آن بوجود بیاید داشته باشیم:

عدم پاسخگویی صفحه نمایش

ممکن است بخشی از صفحه نمایش یا کل صفحه نمایش مانیتور اندروید دچار مشکل شود به دستور شما پاسخی ندهد. همچنین عدم پاسخگویی صفحه نمایش ممکن است فقط موقع استفاده از برنامه‌ هایی خاص مانند پخش کننده موسیقی یا ویدیو و… اتفاق بیفتد.

روشن نشدن مانیتور

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که صفحه نمایش چیزی را نشان نمی دهد و روشن نمی شود.

مشکلات نرم افزاری

استفاده از برنامه‌های قدیمی و یا فایل های ویروسی می تواند باعث مشکل در مانیتور اندروید شود و در نتیجه با سفید شدن صفحه نمایش و یا عدم نمایش تصویر مواجه شوید.

مشکلات سخت افزاری

اگر سنسورهای لمسی زیر صفحه نمایش آسیب ببینند منجر به عدم پاسخگویی صفحه نمایش می شود. همچنین آسیب فیزیکی به مانیتور اندروید باعث خرابی و از کار افتادن آن می شود.

علت داغ شدن مانیتور ماشین

اگر سیم های نصب مانیتور ماشین به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است مانیتور داغ کند. برای شناسایی علت داغ شدن مانیتور ماشین باید خودرو را مورد بررسی قرار دهید که در ادامه ما اصلی ترین دلایل این موضوع را بررسی کرده‌ایم:

عدم تهویه مناسب

تمام دستگاه‌هایی که برق مصرف می کنند در فرایند کار گرما تولید می کنند و داغ می شوند. بنابراین باید تهویه مناسب وجود داشته باشد تا امواج گرما را در هوا آزاد کند و وسایل شما را خنک کند.

بسیاری از افراد که مانیتور را در ماشین خود نصب می کنند فراموش می کنند که تهویه های مناسبی را نیز برای آن ایجاد کنند. در نتیجه گرما نمی تواند خارج شود و منجر به گرم شدن بیش از حد قطعات مانیتور می شود.

برای حل این مشکل می توانید پنجره‌های ماشین را پایین بیاورید، سیستم تهویه مطبوع را روشن کنید و یا یکسری از پنکه‌های کوچک را در نزدیکی مانیتور قرار دهید تا از گرمای بیش از حد جلوگیری کنید.

سیم کشی غیر استاندارد

مدار ماشین بسیار مستعد خوردگی، رطوبت و دمای بالا است. الکتریسیته می تواند به نواحی مرطوب مدار سرایت کند و سیستم را گرم کند. پس از استفاده طولانی مدت، سیم ها به دلیل خوردگی و دمای بالا فرسوده می شوند و در مقابل الکتریسیته مقاوم‌تر می شوند و در نتیجه جریان های الکتریکی نمی توانند به آرامی جریان داشته باشند و منجر به گرمای بیش از حد مانیتور می شوند.

بررسی کنید که آیا سیم کشی های شل یا آسیب دیده وجود دارد یا خیر. اگر ورودی ها، سیم ها، کنتاکت ها آسیب دیده‌اند باید فوراً آنها را تعویض کنید. برای جلوگیری از داغ شد مانیتور ماشین مطمئن شوید مدار روی خودرو شما کاملاً خشک و خنک است. این کار بسیار پیچیده است بنابراین بهتر است مدار ماشین را توسط فردی متخصص بررسی کنید.

کیفیت مانیتور ماشین

اگر مانیتور ماشین شما قدیمی است و یا یک مانیتور دست دوم را خریداری کرده‌اید، ممکن است مانیتور فرسوده باشد و نتواند با ظرفیت کامل کار کند. محصولات بی کیفیت با قیمت پایین عمر کوتاهی دارند و بعد از چند وقت دچار مشکلات متعدد می شوند. در این حالت مانیتور ماشین نه تنها داغ می کند بلکه کیفیت صفحه نمایش و پخش ضعیفی نیز خواهد داشت.

ساده‌ترین و کارامد ترین راه حل این است که از یک مانیتور باکیفیت استفاده کنید تا دچار مشکلاتی از قبیل داغ شدن بیش از حد مانیتور نشوید.

نصب سیستم های صوتی ناسازگار با مانیتور

نصب دستگاه‌های صوتی ناسازگار با مانیتور ماشین می تواند منجر به خرابی و داغ شدن آن شود. سیستم صوتی هر ماشینی به گونه‌ای طراحی شده است که کاملاً با ساختار داخلی و قدرت باتری خودرو شما هماهنگ باشد. بنابراین افرادی که سیستم صوتی ماشین خود را تعویض کرده‌اند اغلب با این مشکل مواجه می شوند.

راه حل این است که اطمینان حاصل کنید اجزای مهم مانند ساب، آمپلی فایر، بلندگوها و… با منبع تغذیه خودروی شما سازگار هستند. همچنین اگر این قطعات به خوبی باهم هماهنگ نباشند می تواند باعث داغ شدن مانیتور ماشین شود.

مشکل باتری ماشین

باتری خودرو با گذشت زمان کارایی کمتری خواهد داشت که می تواند دمای مانیتور ماشین را افزایش دهد. بدون نگهداری مناسب،‌ باتری ماشین آسیب می بیند و سریع تر تمام می شود که در نتیجه مانیتور ماشین تغذیه کافی ندارد و نمی تواند به طور پایدار کار کند.

شما بایستی هر از چند گاهی تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید و اگر متوجه فرسودگی باتری شدید این قطعه را تعویض کنید تا به مانیتور ماشین و سایر اجزای برق آسیبی وارد نشود.

علت خاموش شدن ناگهانی مانیتور ماشین

به طور کلی علت خاموش شدن ناگهانی مانیتور ماشین به سیم کشی مربوط می شود. اگر سیم کشی مانیتور ماشین دچار اتصالی شود و یا سیم کشی ها اتصالات شل و آسیب دیده داشته باشند، مانیتور ماشین به طور ناگهانی خاموش می شود.

علت خاموش شدن مانیتور ماشین

علت-خاموش-شدن-مانیتور-ماشین

علت خاموش شدن مانیتور ماشین عبارتند از:

سیم های شل شده

یکی از دلایل خاموش شدن مانیتور خودرو ممکن است ناشی از شل بودن سیم باشد به خصوص اگر سیم های برق شل باشند. از این رو دریافت ولتاژ پایدار مورد نیاز مانیتور برای عملکرد مناسب آن وجود نخواهد داشت. ولتاژ ناپایدار باعث می شود مانیتور ماشین در حین رانندگی خاموش شود.

کانکتورهای شل شده

کانکتورها برای اتصال سیم ها هنگام نصب مانیتور جدید ماشین یا در حین تعمیر پس از برداشتن بخش سیم ممکن است دچار آسیب دیدگی شود. با این حال اگر کانکتورهای لب به لب خیلی بزرگ باشند، اتصالات محکم نمی شوند و باعث قطع برق می شوند که به همین دلیل باعث می شود مانیتور ماشین هنگام رانندگی خاموش شود.

مسائل نرم افزاری

گاهی اوقات، یک مانیتور ماشین ممکن است به دلیل مشکلات نرم افزاری خاموش شود. اغلب اوقات تنظیم مجدد می تواند کمک کننده باشد.

خرابی هد یونیت

گاهی اوقات ممکن است یک خطای داخلی در یونیت اصلی وجود داشته باشد. به هر حال فقط یک تشخیص درست می تواند این را ثابت کند که آیا علت خاموش شدن مانیتور ماشین به هد یونیت مربوط می شود یا خیر.

علت خاموش روشن شدن مانیتور ماشین

علت خاموش روشن شدن مانیتور ماشین شامل موارد زیر است:

سوختن فیوز

یک فیوز تضمین می کند که مانیتور ماشین شما ولتاژ کاری مورد نیاز را دریافت می کند. فیوز همچنین برای محافظت از مدار خود در برابر هر گونه اتصال کوتاه طراحی شده است. یک فیوز ضعیف یا سوخته ممکن است مانیتور ماشین را وارد چرخه خاموش و روشن شدن کند که می تواند بسیار خسته کننده باشد. فیوز ممکن است به دلیل برخی مشکلات الکتریکی مانند اتصال برق دچار سوختگی شود.

خرابی آیسی حافظه

اگر مانیتور ماشین شما این نقص را به طور خاص در هنگام استارت زدن نشان داد، سعی کنید آیسی حافظه را تعویض کنید و ببینید آیا مشکل برطرف می شود یا خیر.

اگر با یک بازرسی بصری نمی توانید مشکلی در آیسی حافظه تشخیص دهید، آن را برای خواندن ولتاژ آن از طریق یک مولتی متر بررسی کنید. توصیه می‌شود این تعمیرات و تعویض‌ها را به یک مهندس آموزش دیده بسپارید تا از بدتر شدن موضوع جلوگیری شود.

خرابی سیم کشی هد یونیت

گاهی اوقات همه اجزای سیستم صوتی خودرو به جز برخی از سیم های هد یونیت کاملاً خوب کار می کنند. بنابراین، زمانی که مانیتور ماشین شما به خاموش روشن شدن مجدد ادامه می دهد، عیب یابی را شروع کنید. هر سیمی که از هد یونیت بیرون می آید را بررسی کنید و ببینید که آیا به درستی چسبانده شده است یا خیر. اغلب، ممکن است از این طریق متوجه موضوع شوید.

علت ریست شدن مانیتور ماشین

علت ریست شدن مانیتور ماشین به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که معمولاً رایج ترین دلایل آن در ادامه آورده شده است:

مشکلات سخت افزاری

خرابی قطعات سخت افزاری مانیتور ماشین ممکن است باعث ریست شدن مانیتور شود که این نقص ها شامل خرابی حافظه مانیتور، سیستم برق رسانی و سایر مشکلات می باشد.

مشکلات نرم افزاری

نرم افزارهای ویروسی و ناسازگار می توانند منجر به ریست شدن مانیتور ماشین شوند. برای حل این مشکل می توانید این برنامه ها را پاک کنید و سیستم را به‌روز رسانی کنید تا علت ریست شدن مانیتور ماشین را مشخص کنید.

بالا رفتن دمای مانیتور

اگر مانیتور ماشین بیش از حد داغ شود و یا شرایطی مانند نوسانات برق یا تداخلات الکترومغناطیسی وجود داشته باشد ممکن است مانیتور ماشین ریست شود.

مشکلات در اتصال کابل ها

استفاده از کابل های بی کیفیت و یا اتصالات نامناسب باعث اختلال در انتقال داده‌ها و ریست شدن مانیتور ماشین می شود.

خرابی باتری ماشین

اگر باتری خودرو ضعیف باشد می تواند به صورت مداوم مانیتور ماشین را ریست کند چراکه مانیتور برای کارکرد مناسب به منبع تفذیه پایدار نیاز دارد.

علت کار نکردن تاچ مانیتور ماشین

همانطور که در بالا گفته شد، علت کار نکردن تاچ مانیتور ماشین به موارد زیر مربوط می شود:

  • آسیب های فیزیکی به مانیتور
  • مشکلات سیم کشی
  • مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری

تنظیم تاچ مانیتور خودرو

برای تنظیم مانیتور خودرو ما بایستی وارد منو تنظیمات شوید و سپس به Car Setting بروید. بعد از آن باید گزینه Touchscreen Calibration را انتخاب کنید و وارد محیط کالیبره تاچ شوید. سپس نقاط مربوطه که بر روی صفحه نمایش مشخص می شود را تاچ کنید تا تنظیمات تاچ مانیتور خودرو را انجام دهید.

مشکل ساعت مانیتور ماشین

ساعت مانیتور ماشین ممکن است دچار اختلالات مختلفی شود که معمولاً در تمامی برندهای مانیتور شما می توانید وارد تنظیمات شوید و گزینه ساعت را انتخاب کنید. سپس با وارد شدن به این بخش خواهید توانست که مشکل ساعت مانیتور ماشین را برطرف کنید و نحوه نمایش آن به صورت آنالوگ یا دیجیتال را مشخص کنید.

اگر ساعت مانیتور ماشین به طور مدام برهم می خورد این مشکل نرم افزاری است که با انجام به‌روز رسانی مانیتور خواهید توانست مشکل را برطرف کنید.

علت پخش نشدن فیلم در مانیتور ماشین

در اکثر موارد علت پخش نشدن فیلم در مانیتور ماشین به دلیل ناسازگار نبودن فرمت ویدیو با فرمت های قابل پخش مانیتور ماشین است. بدین منظور توصیه می کنیم از برنامه‌های VLC یا Max Player در مانیتور ماشین استفاده کنید چراکه این دو برنامه اکثر کدک های ویدیو را پشتیبانی می کنند.

علت خاموش نشدن مانیتور ماشین

علت خاموش نشدن مانیتور ماشین عبارتند از :

  • سیم های شل
  • سوختن فیوز
  • مشکل سیم های برق مانیتور
  • مشکل در سوییچ استارت ماشین

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علل خرابی مانیتور ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

119 نظرات
  1. علی مقدم می گوید

    دم شما گرم توضیحات کامل و جامع بود یه سوال داشتم من مانیتور رست ویژن رو برای کوییک نصب کردم ولی ساعت رو هر بار ماشین خاموش میشه به ساعت اولیه برمیگرده و جی پی اس هم کار نمیکنه

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این مشکل بسته به نوع مانیتور میتونه منشا متفاوتی داشته باشه، ولی معمولا به دلیل جابجا وصل کردن فیش ها این اتفاق در مانیتور های خوردو رخ میده.

  2. محمدرضا می گوید

    سلام از سایت خوبتون . من یک اندروید وینکا البته با بخش دی وی دی فابریک وینکا فابریک خریداری کردم اما متاسفانه مدتی هست آهنگ ها نکست میخوره خود به خود میتونید راهنمایی کنید؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز متاسفانه مشکل مانیتور خودرو شما باید بعد از بررسی مانیتور از نزدیک تشخیص داده شود. این مشکل میتواند به دلیل خرابی برد، سوکت و هر قطعه سخت افزاری دیگری باشد و یا حتی این احتمال وجود دارد که این خرابی منشا نرم افزاری داشته باشد. لذا بدون بررسی مانیتور از نزدیک نمیتوان نظر کارشناسی داد.

  3. عبدالله می گوید

    سلام وخسته نباشد چراغ دید در شب دکمه های روشن و خاموش و صدا و… مونیتور خودور پژو پارس من روشن نمیشه لطفاً راهنمایی بفرمایید سپاسگزارم

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دقت داشته باشید که در مشکلات اینچنینی بعد از باز شدن و بررسی مانیتور خودرو بصورت تخصصی علت خرابی مانیتور ماشین مشخص میشود. اما بصورت کلی معمولا در این موارد مشکل از برد دکمه ها است.

  4. حمید می گوید

    سلام جناب مهندس
    کنترل فرمان مانیتور طرح ۲۰۶ نصب کردم. امروز بعد از ریست از کار افتاده و نمیشه کلید تعریف کرد!!! خواهش میکنم راهنمایی کنید. ممنونم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز مانیتور ها در برند های مختلف راه حل متفاوتی برای رفع مشکل دارند، تا زمانی که بصورت دقیق مدل مانیتور ماشین شما مشخص نشود و از نزدیک مورد بررسی قرار نگیرد و عیب یابی نشود متاسفانه نمیتوان شما را راهنمایی کابردی نمود.

  5. رسول می گوید

    با سلام .تاچ مانیتور خودروی من بعد از خدود ۱۵ دقیقه که کار میکنه یکدفعه از کار میفته و هیچ دستوری نمیگیره. میشه راهنمایی کنید علت چیه.ضبط ماشینم فابریک هایما ۵ میباشد

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این مشکل میتواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد، در صورتی که نرم افزاری باشد با یکبار ریست فکتوری کردن درست میشود اما اگر سخت افزاری باشد، علت خرابی مانیتور پس از بررسی آن مشخص میشود.

  6. نادر رسولی می گوید

    سلام خدمت مهندسان گرامی سایت
    مانیتور اندروید بستم منتها تنظیمات صدا به صورت پیش قرض باندهای عقب سمت شاگرد هست و به هیچ وجه تنظیم نمیشه راه کاری هست بفرمایید ممنون میشم
    لازم به ذکرهست تنظیم افکت های صدا انجام میشود منتها جابحایی از عقب انجام نمیشود.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      احتمال این وجود دارد که سوکت مربوط به سایر باند ها به درستی نصب نشده باشند، سوکت های ورودی مانیتور ماشین را ببرسی کنید.

  7. سید نبی الله طبیبیان می گوید

    درود بر شما.من ی مانیتور اندروید دارم که چند روزه روشن میشه ولی موقع بالا آمدن(load) و نمایش نوشته ی اندروید هنگ و load نمیشه و همینجور میمونه. لطفا راهنمایی بفرمایید. سپاس

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      بررسی مانیتور خودرو از نزدیک برای ارائه نظر کارشناسی علت خرابی الزامیست اما بصورت کلی باید گفت معمولا در این شرایط با یک بار ریست فکتوری کردن مانیتور مشکل رفع خواهد شد.

  8. مهدی می گوید

    سلام مانیتور ماشین من وگا هست ، چند روزه فن خنک کننده با دور خیلی تند کار می‌کنه لطفاً راهنمایی کنید مشکل از کجاست

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز مشکلات اینچنینی مانیتور های افتر مارکتی میتواند دلیل نرم افزاری یا سخت افزاری داشته باشد لذا متاسفانه بدون بررسی مانیتور از نزدیک و تست آن با دستگاه مخصوص امکان ارائه نظر کارشناسی وجود ندارد.

  9. ابراهیم می گوید

    سلام بر شما
    من کوییک دارم با مانیتور شرکتی
    چکار کنم وقتی ماشینمو روشن میکنم مانیتور روشن نشه ؟
    رو اعصابه دیگه تا استارت میزنم اینم روشن میشه
    دوست دارم فقط وقتی خودم میخوام روشنش کنم
    و اینکه هر بار نور مانیتور رو کم میکنم ولی تا روشن خاموشش میکنم دوباره نورش توی اخرین حده

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مورد جزو تنظیمات نرم افزاری خود مانیتور بوده و باید در بخش تنظیمات، قسمت صفحه نمایش آن را شخصی سازی نمایید.

  10. محسن . ق می گوید

    سلام خدمت شما من تارا اتومات دارم خشک تو پارکینگ منظورم اینه سیم کشی فرسوده یا دست انداز نیوفتاده

    مانیتور ماشین یه لحظه روشن میشه دوباره خاموش میشه

    در حدی که فرصت ریسک کردنم بهم نمیده بست باطریم برداشتم فایده ای نداشت
    میشه راهنمایی کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز خرابی های برقی در خودرو های صفر ایرانی به شدت رایج است. این خرابی ها در هر خودرو به شکل متفاوتی خود را نشان میدهد و در اکثر موارد گزارش شده که حتی نمایندگی های مجاز نیز قادر به عیب یابی و رفع کامل مشکل نیستند. بنظر میرسد این مشکل مانیتور خودرو شما نیز برقی باشد لذا باید از نزدیک بررسی شود تا شاید بتوان آن را عیب یابی نمود.
      متاسفانه مشکلات برقی را بصورت خیلی کلی میتوان راهنمایی کرد و عیب یابی دقیق باید پس از بررسی خودرو از نزدیک صورت گیرد.

  11. حسام می گوید

    باسلام باهر بار روشن کردن خودروی کوییک مانیتور آن باز نشانی میشه و اندروید۱۳بالا میاد و بعد چند لحظه مانیتور روشن میشه وهربار ساعتش تغییر می‌کنه البته به نمایندگی رفتم وکلا مانیتور و واسم عوض کرد ولی این یکی هم همینطوری شده لطفاً راهنمایی کنید…ممنون…

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دقت داشته باشید که خرابی های اینچنینی در مانیتور های خودرو های ایرانی بسیار رایج است و معمولا به دلیل نصب اشتباه سیم ها یا مشکل برقی خودرو رخ میدهد که برای تشخیص باید بصورت دقیق خودرو از نزدیک بررسی شود. معمولا نمایندگی ها به دلیل اینکه تعمیرات انجام نمیدهند و فقط قطعه تعویض میکنند نمیتوانند مشکل را بصورت دقیق پیدا کنند. پیشنهاد میکنیم مانیتور خودرو خود را به یک متخصص نصب سیستم صوتی نشان دهید تا عیب یابی بصورت اصولی صورت گیرد.

  12. عمران می گوید

    سلام مانیتور اندروید ۱۲دارم رم ۲ حافظه ۳۲
    تنظیمات صدا میزنم بالا نمیاره

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دقت داشته باشید که برای تشخیص دقیق مشکل خرابی های اینچنینی باید مانیتور ماشین از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد اما بصورت کلی باید گفت خرابی تنظیم صدای مانیتور ماشین معمولا به دلیل خرابی دکمه تنظیم صدا یا برد اصلی است که بدون بررسی امکان تشخیص آن وجود ندارد.

  13. عباس قاسمی می گوید

    سلام وعرض ادب
    جناب مانیتور روشن میکنم یه نور خیلی کم از کنارها روشن میشه بعد ۳۰ثانیه خاموش میشه میشه راهنمايي کنید ممنون میشم ازتون

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      به احتمال زیاد مشکلی در بک لایت مانیتور وجود دارد که برای تشخیص دقیق باید حتما از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. متاسفانه خرابی های مانیتور ماشین چون معمولا مشکلات برقی هستند، نمیتوان آنها رو بدون بررسی از نزدیک تشخیص داد.

  14. رسولی می گوید

    سلام وقت بخیر
    من سورن پلاس دارم.مانیتور فابریک داره.ساعت و تاریخ هر بار که تنظیم میکنم یکباره خود بخود به حالت اول کارخانه بر میگرده.نمایندگی هم قبول نمی کنه.مشکلش چیه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دقت داشته باشید که خرابی های اینچنینی مرتبط با ادوات برقی خودرو باید حتما از نزدیک مورد بررسی قرار گیرند اما رایج ترین دلیل مشکل ریست شدن تاریخ و ساعت مانیتور خودرو دو مورد زیر است:
      ۱- نصب نادرست سوکت ها: در برخی موارد جابجا نصب کردن سوکت ها موجب میشود که سیستم مانیتور خودرو به درستی کار نکند و با خاموش شدن آن تنظیمات آن ریست شود.
      ۲- وجود مشکل در سیم کشی برقی مانیتور: در این شرایط زمانی که خودرو خاموش است، زمانی که خودرو خاموش میشود مانیتور بصورت کامل خاموش نمیشود و برق حداقلی از باتری به مانیتور متصل است تا تنظیمات آن پاک نشود، در بسیاری از مواقع علت ریست شدن تنظیمات مانیتور وجود مشکل در این بخش سیم کشی مانیتور است که باید بررسی شود.

  15. کوروش می گوید

    سلام من تازه مانیتور ۱۰اینیچ گذاشتم تو کوییک ، صدا رو بعد از اینکه بلند میکنم بعد از بیست دقیقه خود به خود کم میکنه در حالی که روی نمایشگر نوشته صدا ۳۲ولی کم میشه و یا صدا از چپ به راست منتقل میشه ،علتش چی میتونه باشه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      در بسیاری از مانیتور های افتر مارکتی زمانی که زیر فشار بار زیاد برای مدت زمان طولانی باشند برای جلوگیری از آسیب اقدام به کم کردن صدا یا خارج کردن چند بلندگو از مدار میکنند تا فشار کمتری به سیستم وارد بشه.
      با صدای کم امتحان کنید، اگر مجدد بعد از ۲۰ دقیقه شاهد این مشکل بودید باید پورت های خروجی صدا و برد مرتبط در مانیتور مورد بررسی قرار بگیره و عیب یابی بشه.

  16. نصری می گوید

    سلام بنده مانیتورt3l دارم ، مانیتورم دو تا ورودی usb داره که مدام قطع و وصل میشن چندین فلش رو هم امتحان کردم مشکلم وقتیه که ماشین رو روشن میکنم ، وقتی ماشین خاموشه هیچ مشکلی نداره .لطفا راهنماییم کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      در بسیاری از موارد مشکلات اینچنینی ماینتور های افتر مارکتی ماشین ها به دلیل نصب اشتباه سوکت هاست. سوکت ها را بررسی کنید، اگر همه به درستی نصب شده بودند و مشکلی وجود نداشت باید برد و سوکت های مانیتور مورد بررسی قرار گیرد.

  17. اردستانی می گوید

    سلام ، وقت بخیر مانیتور خودرو زمان خاموشی خودرو بعد مدتی صفحه مانیتور خود ب خود روشن میشه و باعث خالی شدن باطری میشه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این مشکل معمولا از دو قسمت نشأت میگیره:
      ۱- نصب اشتباه سیم ها که موجب میشه مانیتور ماشین اینگونه عمل کنه
      ۲- تنظیمات نرم افزاری که از بخش تنظیمات قابل تغییره
      این دو مورد رو بررسی کنید.

  18. حسن می گوید

    سلام وقتتون بخیر.ماشین من پارس سال ۹۶ هست.وقتی ماشین رو خاموش میکنم بعد ازینکه مانیتور خاموش میشه باز سریع روشن میشه و همینجوری روشن خاموش میشه.موقع استارت زدن هم روشن خاموش میشه.مانیتورش ایودی اندروید .مشکل از کجاست؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این مشکل معمولا به دو دلیل رخ میدهد و بدون بررسی از نزدیک نمیتوان نظر قطعی داد:
      ۱- مشکل نرم افزاری که معمولا با ریست کردن مانیتور مرتفع میشود
      ۲- مشکل سخت افزاری که برد باید مورد بررسی قرار گیرد

  19. محمدجواد می گوید

    سلام مانیتور خریدم واسع پارس اندروی پیونر همچیش درسته فقط ماشین خاموش میکنم ی روز کامل مانیتور آهنگ میخونه ولی صفحه اش نشون نمیده دلیلش چیه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این مشکل میتواند به دلیل نصب اشتباه سوکت ها و … رخ دهد که بسیار رایج است. ابتدا از درست نصب شدن ماینتور اطمینان حاصل کنید اگر باز شاهد این مشکل بودید باید مانیتور از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد و برد های آن بررسی شود.

  20. مهدی می گوید

    سلام
    هر موقع ماشین رو خاموش میکنم دوباره روشن کنم باید فلش رو بکشم دوباره بزم جا تا بیاره بالا علتش چی هست

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این مسئله در برخی از مانیتور های خودرو مشکل نیست و جزو تنظیمات آن است تا از سوختن فلش جلوگیری کند، در اینگونه مانیتور ها امکان خاموش کردن این قابلیت از داخل تنظیمات وجود دارد. همینطور نصب نادرست سیم ها در مانیتور های افتر مارکت یکی از دلایل رایج این مشکل است. اما اگر این مشکل به تازگی برای مانیتور خودرو شما رخ داده، برد های آن باید بررسی شود تا منشأ مشکل پیدا شود.

  21. امیر می گوید

    سلام مانیتور ۷ اینچ برد ts7 رو کوییکم نصب کردم ولی نمیدونم چرا به صدای خیلی زیاد انگاری حساسه مثلا یه اهنگ با گوشیم بزارم و صدای گوشیمو تا اخر زیاد کنم صدای مانیتورم زیاد کنم خودش یهو خودکار میره رو حالت بیصدا ولی وقتی صدارو کمتر کنم اوکیه و مشکلی نداره این طبیعیه یا ن؟ تنظیمات خاصی داره؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این مورد طبیعی است. این اتفاق به این دلیل رخ میدهد تا از جلو فشار آمدن به برد ها و باند جلوگیری شود و بار بیشتر از حد توان به آنها منتقل نگردد. جای نگارنی نیست.

  22. حسن می گوید

    سلام وقتتون بخیر من یه مانیتور f9211a دارم تصویرش حالت فیلم نگاتیو دوربین قدیم پیدا کرده رنگاش بهم خورده تو منو نرم افزارها رنگش درسته اما تو تم صفحه اصلی یا فیلم نگاتیوی میشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      به احتمال زیاد مشکل از برد مانیتور و نمایشگر هست که باید بررسی شود. برخی موارد با تعویض خازن یا قطعات برقی میتوان مشکل را رفع کرد، در برخی مواقع نیز مشکل قابل حل نیست. دقت داشته باشید که ارائه نظر نهایی و قطعی بدون بررسی مانیتور از نزدیک امکان پذیر نیست و توضیحات فوق به رایج ترین حالت پرداخته شده است.

  23. نعمت می گوید

    سلام ببخشید،من ماشینم مانیتور داشته ولی عوضش کردم و یه مانیتور بزرگتر برام نصب کردن و نصاب به من گفته بوده که فابریک ماشین هست و به روزتر شده،ولی بعد از گذشت تقریبا یک هفته، باطری ماشین رو طی چند روز خالی کرده،لامپ های داخل ماشین ، و حتی خود مانیتور ماشین به صورت عجیبی بعد از قفل ماشین روشن میمونه،شما میدونید مشکلش از کجا هست؟ سیم کشی ایراد داره یا اینکه مانیتور به ماشین نمیخوره؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مورد به خودرو شما بستگی دارد چرا که رفتار سیم کشی خودرو های مختلف با هم متفاوت است. با توجه به توضیحات اگر قبل از نصب این مشکل را نداشتید ۲ حالت رایج است:
      ۱ – مانیتور به درستی نصب نشده، همین موجب اتصالی یا برق دزدی، یا درست عمل نکردن مانیتور میشود و نتیجتا باتری ماشین خالی میشود.
      ۲ – مانیتور به خودرو شما نمیخورد و یا خود مانیتور خراب است، در این شرایط مانیتور افتر مارکتی به هر دلیل با سیستم برقی خودرو شما به درستی کار نمیکند و موجب این مشکل میشود.
      پیشنهاد میکنیم ابتدا اطمینان حاصل کنید که قطعه به درستی نصب شده و در صورتی که مشکل رفع نشد مانیتور را تعویض نمایید.

  24. امیرحسین می گوید

    سلام بنده تارا دارم و هنگام رانندگی ویدائو پخش نمیشه، علت چی هست و باید چ کرد؟
    ممنون از شما

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این یک سیستم ایمنی است که به روی برخی مانیتور های خودو فعال است. هدف این سیستم جلوگیری از پرت شدن حواس راننده هنگام رانندگی است. در برخی مدل مانیتور های قابلیت غیر فعال سازی این مورد از داخل تنظیمات وجود دارد، قسمت تنظیمات مانیتور را بررسی کنید.

  25. سروش می گوید

    سلام خسته نباشید مانیتور ماشینم خیلی دیر بالا میاد ۳۰ثانیه شایدم بیشتر چکار کنم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      معمولا مشکل دیر لود شدن مانیتور ماشین با یکبار ریست فکتوری کردن رفع میشود.

  26. امیر می گوید

    با سلام
    ببخشید به تازگی مانیتور TS7 برای کوییک نصب کرده ام. مشکل اینه که موقع استارت زدن و روشن شدن مانیتور، اول هیچ تصویری نیست و برفکیه و به تدریج تصاویر محو و درهم ریخته و تا ۳ دقیقه تصویر کامل و بدون مشکل بالا میاد!!
    همه ی سوکت ها کامل وصل و قفل شده اند و فقط سوکت قرمز رنگ رادیو پخش که با سوکت برق تبدیل شده، به نظرم کمی شله.
    آیا مانیتور خرابه یا به خاطر شل بودن اون سوکت یا سوکت دیگه ایه؟! اون سوکت قرمز مربوط به چیه؟
    ممنون

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      در بسیاری از موارد خرابی ها و مشکلات مانیتور های افتر مارکتی خودرو ناشی از نصب نادرست مانیتور است. از درست نصب شدن مانیتور و تنظیم آن اطمینان حاصل کنید. اگر باز مشکل رفع نشد، احتمالا خود مانیتور خراب است و باید بررسی شود.

  27. محمود می گوید

    سلام و احترام، هر بار که ماشین رو روشن می کنم، مانیتور به طور خودکار ادامه آهنگ رو نمیخونه، حتما باید روی موزیک پلیر کلیک کنم تا آهنگ رو پلی کنه. برای رادیو این مشکل وجود نداره. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مورد در بسیاری از مانیتور های خودرو رایج و کاملا طبیعی است، در برخی از آنها امکان تغییر تنظیمات وجود دارد و در برخی دیگر خیر. پیشنهاد میکنیم به بخش تنظیمات سری بزنید، اگر چنین قابلیتی برای مانیتور خودرو شما قابل اجرا باشد، میتوانید آن را فعال نمایید در غیر این صورت مدل مانیتور خودرو شما بصورت پیشفرض به این شکل هست.

  28. کرمی ۵۶ می گوید

    علت بی صدا شدن مونیتور تارا در بعضی اوقات چیست
    هنگامی که خودرو خاموش و دوباره روشن میشود مونیتور بی صدا و گاهی اوقات خود به خود با صدا میشود
    ممنون میشم اگه علت را توضیح دهید
    خودرو صفر کیلومتر میباشد

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مشکل نیست و احتمالا در طبق تنظیمات عمل میکند، به تنظیمات مانیتور سری بزنید و تک تک گزینه ها را بررسی نمایید.
      برای راهنمایی بیشتر باید اطلاعات دقیقتری از زمانی که مانیتور بی صدا میشود در اختیار ما قرار دهید.

  29. یک نفر می گوید

    سلام وقت بخیر د خسته نباشی حضور شما رییس محترم خودرو ساینا اس دارم هنگام روشن شدن چراغهای جلو صفحه ماتیتور تاریک می شود و قابل دیدن نیست

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این مشکل احتمال زیاد یا از برد مانیتور خودرو است یا از سیم کشی. پیشنهاد میکنیم ابتدا دیاگ بزنید، در برخی موارد این مشکل به دلیل وجود یک ارور رخ میدهد شاید با حذف ارور مشکل مانیتور خودرو شما حل شد. اما اگر کماکان با این مشکل روبرو شدید بررسی برد مانیتور و سیم کشی الزامیست.

  30. حسین می گوید

    سلام، خودرو من آریزو ۶ پرو هست و هر بار که پمپ بنزین میرم بعد از سوخت گیری که ماشین رو روشن می‌کنم مانیتور کنسول پر از خط های عمودی میشه و کاملا ناخوانا(مانیتور کلاستر مشکلی نداره) و بعد از چند دقیقه آروم آروم این خطوط کم‌تر میشن و بعد از حدود ده دقیقه به حالت عادی و نرمال بر می‌گرده. فقط هم بعد از سوختگیری این اتفاق می‌افته. علتش می‌دونید چیه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مشکل مشخصا برقی است، لذا برای تشخیص مشکلات برقی بررسی خودرو از نزدیک بسیار مهم است. از طرفی خرابی های عجیب برقی در خودرو های چینی و ایرانی جدید بسیار رایج است و بسیار گزارش شده که حتی متخصصین در نمایندگی ها و خود شرکت سازنده در چین هم علت این مشکلات را نمیدانند.
      اما بصورت کلی هر مشکلی که وجود دارد مرتبط به سیستم برق پمپ و باک بنزین (مثل فیوز های مرتبط به پمپ بنزین، درجه بنزین، درب باز کن بنزین و …) ماشین است.
      متاسفانه کمک بیشتری از ما ساخته نیست.

  31. امیر می گوید

    سلام عذر خواهم من چند وقت پیش کلید روفرمان و مانیتور گرفتم بعد اینکه من بک لایتای کلید رو فرمان از همون اول که نصب کردم با باز کردن سوییچ ماشین روشن میشن این طبیعیه؟ چون دیدم بعضیا با روشن کردن چراغ کوچیکا بک لایتا روشن میشن

    بعد میشه تغییر داد که به چه طریقی روشن بشن؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز خودرو شما چیست؟ سیستم برقی خودرو های مختلف با هم تفاوت دارند.
      از طرفی اگر شما این سیستم رو بصورت افتر مارکتی نصب کرده باشید معمولا همینطور هستند و برای اینکه آنها را بصورت فابریکی برگردانید باید سایر قطعات را نیز تعویض کنید.

  32. امیر می گوید

    عزیز ماشین بنده کوییک هستش و بک لایت کلید رو فرمان که نصب کردم با چرخش سوییچ ماشین روشن میشن بعد یکی از دوستانم کوییک داشتن نصب کرده بودن واسه ایشون با روشن کردن چراغ کوچیکا بک لایت کلید رو فرمونا روشن میشدند چیزیم که سوال کردم گفتن انگار میشه تغییر داد حالتشو که با چه روشی روشن بشن بک لایتا میخواستم ببینم این که با سوییچ روشن بشن طبیعیه؟ چون انگار توی روزم روشنن دیگه ولی توی روز مشخص نیس نورش زیاد

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام مجدد
      متوجه شدم، سیستم مولتی مدیای روی فرمان یک یونیت داره، برای اینکه بک لایت های دکمه ها زمان روشن کردن چراغ ها روشن بشه باید از روی یونیت تنظیمات انجام بشه، این تنظیمات الزاما نرم افزاری نیست و اکثرا با جابجایی سوکت ها و تنظیم میشه.
      پیشنهاد میکنیم به همان مرکزی که برای نصب مراجعه کرده بودید سری بزنید و بگید که سیستم نصب شده رو مجدد بررسی کنه و بک لایت ها رو درست کنه.

  33. مجتبی می گوید

    ی جوری حرف میزنید که مانیتورها خوبه مشکل از مردم ..کل مانیتورا مشکل داره جنس درجه ۳هستن

  34. Mostafa می گوید

    با عرض سلام خدمت شما
    خواستم اگه میشه کمی به دقت جواب سؤالم رو بدید چند وقتی میشه مانیتور برای پژو ۴۰۵ بستم یه مدت کوتاهی هم کار نکرد الان هر چند وقت یکبار تصویر خطوط عمودی میوفته توش انقدر خطوط زیادن که قابل به تماشای تصویر نمیباشیم ریستش کردم درست نشد مانیتور رو باز کردم و اتصالاتش رو سیم بک لایت و غیره رو در آوردم دوباره جازدم درست شد بعد از چند روز دوباره همون طور شد خطوط ظاهر شد از این قست موارد داشتید تا حالا ممنون میشم راهنمای بفرمائید تشکر

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دقت داشته باشید که خرابی های مانیتور خودرو، بخصوص مواردی که مستقیما مرتبط به برد و سیم کشی و اتصالات مرتبط هست تنها با بررسی از نزدیک قابل تشخیص و عیب یابی هستند. لذا متاسفانه متخصصین ما نمیتوانند در این شرایط کمک کاربردی به شما داشته باشند.

  35. عباس می گوید

    سلام وقت بخیر مانیتور بنده نور کلیدهای پس زمینه روشن نبود وارد تنظیمات مربوط شدم برای تنظیم کردن دو تا از منو های ریست کردن رو به اشتباه زدم بعد از منوی تنظیمات که خارج شدم هر بار که ماشین رو خاموش روشن میکردم برای پخش آهنگ یا فیلم منوی روی صفحه نمایش بالا می‌آمد و من با زدن کنسل صفحه‌ رو می‌بستم بعد از خواموش کردن ماشین وروشن کردن روز بعد ماشین مانیتور روشن نمی‌شود چند بار هم کلید ریست مانیتور را هم زدم باز مانیتور روشن نمی‌شود ممنون میشم راهنمایی کنید

  36. محمد می گوید

    سلام من یه مانیتور t3lدارم ماشینو روشن می کنم حجم صدا خیلی زیاده بعد چند ثانیه عادی میشه تو حرکتم یهو زیاد میشه باز عادی میشه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز احتمالا مشکل از برد مانیتور هست، مانیتور باید از نزدیک بررسی شود تا عیب یابی صورت گیرد.

  37. محمدرضا می گوید

    سلام خسته نباشید ، من مانیتور وینکا s90 فابریک مزدا ۳ قدیم نصب کردم ، کن باس نذاشتم ، ولی همه چی کار میکنه ، فقط یه مشکلی که هست موقع خاموش روشن شدن ضبط چراغ پشت امپر روشن خاموش میشه ، و موقع خاموش کردن چراغ ها نیم ثانیه تاخیر دارن ، نبود کنباس باعث این موضوع میشه؟ کنباس بندازم اوکی میشه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دقت داشته باشید برای نصب و استفاده از مانیتور فابریکی مزدا ۳ قدیم بصورت افتر مارکت نصب اصولی و درست و کامل مانیتور بسیار حائز اهمیت است چرا که میتواند باعث ایجاد اتصالات برقی و خرابی های برقی جدی برای خودرو شما شود.
      این احتمال وجود دارد که این مشکل به دلیل نصب غیر اصولی رخ داده باشد یا حتی به دلیل عدم استفاده از کن باس، متاسفانه مشکلات برقی و اینچنینی مانیتور خودرو بدون بررسی خودرو از نزدیک قابل تشخیص نیست و شما را میتوان بصورت خیلی کلی راهنمایی نمود.

  38. رضا می گوید

    باسلام بنده یک مانیتور اندروید دارم
    به تصویرش خط های عمودی افتاد فلت دستگاه رو باز کردم تمیز کردم بعد بستن کلا صفحه نمایشش سیاه هست ولی مانیتور روشن هست مشکلش چیه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز خرابی های این سبکی مانیتور خودرو نیاز به بررسی قطعه از نزدیک دارد، احتمال این هست که برد مانیتور به مشکل خورده باشد اما بدون بررسی خودرو از نزدیک نمیتوان نظر کارشناسی داد.

  39. علی می گوید

    برای اینکه مانیتور ساینا و کوییک در بدو روشن نشود چاره ای نیست مگر نصب یک کلید بین سیم برق ورودی باطری به مانیتور من این مشکل را داشتم چون خودم وارد هستم یک کلید بین سیم قرار دادم و محل آن هم قسمت جا لیوانی می باشد وقتی می خواهم روشن می کنم نخواهم خاموش است هر کس خواس راهنمایی بیشتر بکنم

  40. Obd می گوید

    سلام
    مانتیتور من روشن بود و برنامه نشان در حال مسیریابی
    یهو خاموش شد و روشن نمیشه
    چه مشکلی میتونه داشته باشه؟
    البته دو سه روز پیش یکی از سنسور های سپر عقب ماشین آسیب دیده، میتونه اراباط داشته باشه؟
    خودرو FMC

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز مشکلات برقی عجیب در خودرو های چینی و ایرانی جدید بسیار رایج است و عوامل آن خودرو به خودرو متفاوت است لذا بررسی خودرو از نزدیک الزامیست. نکته اینجاست که احتمال این وجود دارد که خرابی سنسور دنده عقب در عملکرد مانیتور اختلال ایجاد کند اما برای اظهار نظر خودرو باید از نزدیک بررسی شود.
      دقت داشته باشید که در قدم اول با توجه به این که خودرو شما گارانتی دارد پیشنهاد میکنیم به نمایندگی مراجعه کنید و یا به برق کار حرفه ای که به سیستم برقی خودرو شما مسلط باشد.

  41. فرشاد می گوید

    با درود
    پس از تعویض باطری پژو ۲۰۷ مانیتور از من رمز میخواد رمز درست و وارد میکنم میگه اشتباه است هر کاری کردم درست نشد رمزش چهارتا یک هست ولی پیغام خطا میده ممنون میشم کمکم کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      ماینتور به دلیل قطع شدن برق ریست شده و احتمالا رمز آن متفاوت باشد. باید مانیتور را ریست کارخانه کنید و یا بصورت نرم افزاری رمز آن را تغییر دهید، پیشنهاد میکنیم به نمایندگی مراجعه کنید.

  42. ابی می گوید

    سلام من ی مانیتور نصب کردم همش خوبه فقط وقتی آهنگ میخونه ماشین رو خاموش میکنم بعد چند دقیقه روشن میکنم اون آهنگ ردشده و دوتا آهنگ بعدی پلی میشه جوری که انگار آهنگ قط نیست و داره میخونه ولی همش خاموشه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مورد به تنظیمات مانیتورتون بر میگرده، باید از داخل تنظیمات این بخش رو شخصی سازی کنید.

  43. نعمت می گوید

    سلام وقت بخیر لطفادرصورت امکان جواب بدین من چند روزپیش بلندگو نصب کردم برای درب های جلو ۴۰۵ صدای آهنگ زیاد کردم آلان صدای خش خش میاد از باندهای جلو البته بوی سوختگی داخل ماشین پیچید قبل ازخش خش کردن

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      متاسفانه باند های شما پاره شدن و باید آنها را تعمیر یا تعویض نمایید.

  44. سعید می گوید

    درود بر شما
    سال نو خجسته و نیکو باد
    مانیتور ماشین بعد از تعویض باطری کنترلش از روی فرمون خطا میده فقط دو تا دکمه Mode و اتصال تلفن باید چند دقیقه ماشین کار کنه در حدود ۴ یا ۵ دقیقه بار اول بعد از اینکه ماشین خاموش بشه روسن بشه دیگه این خطا رو نمیده
    آهنگ ها رو هم یکباره آخرشو پلی نمیکنه میره آهنگ بعدی انگار یه دفعه قطع کنه طاهنگ در حال پخش رو
    تو فسمت فیلم ها هم بعضی وقت ها فیلم ها رو دونه دونه رد میکنه ولی نشون نمیده
    ماشین رو خاموش روشن می کنی معمولا درست میشه

    تقریبا یک ماه هست که باطری تعویض کردم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب، سال نو شما هم مبارک باشه
      دوست عزیز خرابی و مشکل مانیتور خودرو شما خاص هست و باید از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد اما بصورت کلی اینگونه مشکلات معمولا به دلیل نصب نادرست مانیتور افتر مارکتی رخ میدهد.

  45. هادی بنیادی می گوید

    سلام خسته نباشید چرا در مانیتور اندروید t5برنامه نصب میشه ولی از اون برنامه میایی بیرون قطع میشه مثلا همه فیلتر شکن ها

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      مشکل مانیتور خودرو شما نرم افزاریست و معمولا با آپدیت حل میشود.

  46. شهاب می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید زوی مانیتور ماشینم ارور اومده ک فعالیت بدی پرده رو لمس کنید لطفا با فرشونده تماس بگیرید
    همین میخاستم اگه میشه کمکم کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز برخی از مانیتور های افتر مارکتی با هدف جلوگیری از دزدی قفل دارند که کد آنها بروی جعبه درج شده، به کمک این کد میتوانید مشکل مانیتور خودرو خودرتون رو حل کنید.

  47. امیر می گوید

    سلام
    مانیتورم روشن نمیشد بردم تعمیرگاه درستش کرد و نصبش کردم ولی الان
    پس از بستن سویچ و باز کردن مجدد سویچ مانیتور ماشین بازنشانی میشه تنظیماتش(ساعت و تاریخ و ترتیب موزیک) و انگار ریست میشه. لطف میکنین بگین مشکل از چیه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      مانیتور خودرو شما به درستی نصب نشده، به احتمال زیاد سوکت ها را اشتباه زدند.

  48. محمد می گوید

    سلام مانیتور را ریست کردم ولی صفحه بلا اومده میگه با فروشنده تماس بگیرید و هیچ کار دیگه ای نمیکنه چندبار با دکمه ریست هم کردم بازم همونه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این مورد در مانیتور های افترمارکتی زیاد هست و معمولا کد قفل ماینتور به روی جعبه یا فاکتور قرار دارد که به کمک آن میتوانید این مشکل را رفع کنید.

  49. اصغر می گوید

    سلام جناب خسته نباشید
    من مانیتور پژو پارس نسب کردم دوتا جای فلش داره شب که ماشین رو خاموش میکنم صبح فلش را نمیخونه وقتی ریستارت میکنم میخونه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مورد میتونه به دلیل مدل فورمت فلش باشه یا حتی تنظیمات خود مانیتور باشه، با فلش دیگری تست کنید اگر مشکل رفع نشد به تنظیمات سری بزنید.

  50. Matin می گوید

    سلام مهندس مانیتور ماشین اکثرا وقتی سوییچ باز میکنم لوگوی اندروید میاد ولی آهنگو از ادامه نمیخونه ازاولش پخش میکنه بعضی وقتا هم بدون اینکه لوگو بیاد ازادامه میخونه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این مورد را میتوانید در قسمت تنظیمات مانیتور تنظیم کنید.

  51. مسعود می گوید

    سلام. من سراتو دارم. مانیتور جدید نصب کردم. با روشن و خاموش شدن ماشین خاموش و روشن نمیشه و با دکمه پاور روسن خاموش میشه. حتی وقتی ماشین خاموشه میشه روشنش کرد. آیا طبیعیه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دو حالت بسیار محتمل است:
      ۱- امکان تنظیم کردن این آپشن در بخش تنظیمات مانیتور وجود دارد
      ۲- مانیتور به درستی نصب نشده و سوکت های آن باید جابجا شود

  52. فرزاد می گوید

    سلام وقت بخیر تو مانیتور وقتی داره آهنگ میخونه پشت سرهم کلمه ها میپرن و مثل سی دی خش دار میخونه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مورد باید از نزدیک بررسی شود، احتمال دارد فایل خراب باشد، میتواند فلش خراب باشد یا حتی میتواند مشکل از خود مانیتور ناشأت گیرد لذا بررسی خودرو از نزدیک الزامیست.

  53. امید می گوید

    سلام مانیتور ۱۰ اینچ کوییک به صورت فابریک داشت ولی الان بعد از دو هفته تاچ مانیتور کمی شل شده و بخشی از قسمت فلزی مانیتور دیده می‌شود آیا طبیعی است و اینکه با چسب می‌توان مشکل را حل کرد یا چسب زدن به مانیتور ضرر وارد می‌کند و همچنین مدتی است که ساعت مانیتور ریست می‌شود در حالی که قبلاً با تنظیم ساعت ثابت می‌ماند.
    ممنون می‌شوم اگر راهنمایی بفرمایید.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      خیر، این مورد طبیعی نیست و مانیتور خودرو شما مشکل دارد و باید بررسی شود. در برخی موارد مشکل قابل رفع است اما در سایر موارد تنها باید اقدام به تعویض مانیتور کرد. این مورد پس از بررسی قطعه از نزدیک مشخص میشود.

  54. مطلق می گوید

    سلام وقت بخیر من پارس تندر پارس خودرو دارم چند روزه مانیتور به لمس جواب نمیده ریست هم کردم درست نشد سیستم پخش فابریک کارخانه است،

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      احتمال خرابی برد، تاچ و … خود مانتور وجود دارد، متاسفانه بدون بررسی قطعه از نزدیک نمیتوان نظر کارشناسی ارائه کرد.

  55. Mehdi می گوید

    سلام بعضی وقتیا ماشین روشن میکنم صدای مانیتور بسیار کم یا قطع میشه ، مجبورم ماشین را دوباره خاموش کنم که برق قطع بشه دوباره روشن کنم تا صداش در بیاد میشه راهنمایی کنید چطور این نشکل را حل کنم ممنون میشم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      احتمال زیاد مشکل از مانیتور و سیستم های برقی اونه و باید توسط متخصص بررسی بشه تا منشأ مشکل رو بصورت دقیق پیدا کنید.

  56. خلیل می گوید

    سلام مانیتور ماشین ۲۰۷ صفحه نمایش قعطع وصل میشه علت چیست

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مشکل میتواند از سوکت ها و یا از خود مانیتور خودرو شما باشد، برای ارائه نظر کارشناسی باید خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

  57. مسعود می گوید

    سلام مهندس من مانیتور ماشینم ت تو تنظیم روشنایی روشناییشو کم کرده تاریک شده الان روشناییشو چطور اضافه کنم هیچی معلوم نیست

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز هیچ راهی نیست جز اینکه متوانید به کمک مانیتور مشابه قدم به قدم به تنظیمات بروید و روشنایی را به حالت عادی برگردونین، یا کلا مانیتور را ریست کنید.

  58. لی لی می گوید

    سلام خسته نباشید
    داخل ضبط سی دی بود و من نمیدونستم میخاستم سی دی دیگه بزارم با وارد کردن سی دی یهو مانیتور خاموش شد و دیگه روشن نشد لطف میکنید راهنمایی کنید مشکل کجاست ضبط مانیتور دار برای تیگو ۵
    قبل هم مشکلی نداشته

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز در این شرایط باید مانیتور خودرو از نزدیک بررسی شود، این مورد میتواند به دلایل مختلفی رخ دهد از سوختن یک قطعه کوچک تا آسیب جدی به خود مانیتور امکان دارد.

  59. حمید می گوید

    سلام وقتتون بخیر برلیانس ۳۲۰ وقتی ماشین روشن میکنم دو سه دقیقه طول میکشه مانیتور روشن شه سنسور کار میکنه مانیتور بعد چند دقیقه روشن میشه علت ممنون

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز متاسفانه مشکلات اینچنینی مانیتور خودرو را بدون بررسی از نزدیک نمیتوان عیب یابی نمود، این قطعه باید از نزدیک بررسی شود، مشکل میتواند با تعویض یک خازن ساده درست شود یا حتی میتواند به دلیل خرابی برد مانیتور باشد. لذا پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدام ابتدا مانیتور خودرو را به یک متخصص نشان دهید.

  60. رضا می گوید

    سلام
    بعد از نصب دوربین ، هنگام روشن کردن خودرو این پیام رو نمایش میده ،wheder to import the sitteings file in the u disk? علتش چی میتونم باشه ؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز بدون بررسی از نزدیک نمیتوان نظر قطعی داد اما احتمال این بسیار زیاد است که دیتا دوربین توسط مانیتور خودرو شما قابل خواندن نباشد به عبارت دیگر این دو قطعه باهم مچ نمیشود.

  61. امیر می گوید

    سلام وقت بخیر
    بنده مانیتور برد t5 چند روزی هست روی پارس نصب کردم یه مشکلی که بهش برخوردم اینه که صفحه مانیتور هر چند دقیقه یکبار یه پرش لحظه ای جزیی پیدا میکنه انگار صفحه مانیتور توی چند صدم ثانیه پرش میکنه و روش خاموش میشه خواستم راهنمایی بفرمایید ممنون.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دقت داشته باشید که این موارد باید بعد از بررسی مانیتور از نزدیک عیب یابی شود اما این مشکل معمولا به دلیل خرابی سوکت ها یا نصب نادرست مانیتور رخ میدهد.