بررسی علت کم آوردن ماشین

ممکن است بعد از گذشت زمان، خودرو قدرت سابق خود را از دست بدهد و به اصطلاح کم آورد. به همین منظور ما به بررسی علت کم آوردن ماشین در حالت های مختلف پرداخته‌ایم تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

وقتی ماشین خود را روشن می کنید و گاز می دهید، انتظار دارید که سرعتش بیشتر شود. قطعات و سنسورهای زیادی در ماشین شما وجود دارند که باهم کار می کنند تا ماشین شما را به حرکت درآورند. اما اگر ماشین شما به اصطلاح کم می آورد به این معنی است که در تحویل هوا با سوخت مشکل دارد.

معمولا علت کم آوردن ماشین مواردی همچون خرابی فیلتر هوا، مسدود شدن فیلتر سوخت، خرای سنسور اکسیژن، خرابی انژکتورهای سوخت، خرابی شمع‌ها، گرفتگی کاتالیزور سوخت و موارد دیگر است.

ممکن است بیش از یک مشکل اساسی وجود داشته باشد که رانندگی با چنین خودرویی را در یک جاده شلوغ یا بزرگراه خطرناک می کند. اگر با مشکل کم آوردن ماشین مواجه هستید و نمی توانید علت آن را تشخیص دهید، این مقاله برخی از رایج ترین “علت کم آوردن ماشین” را پوشش می دهد تا بتوانید این مشکل را حل کنید.

علت کم آوردن ماشین چیست؟

منظور از کم آوردن ماشین (Car Slow To Accelerate)، نداشتن قدرت در حرکت و هنگام گاز دادن است. گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که ماشین شما قدرت قبلی خود را ندارد و هر چقدر پدال گاز را فشار می دهید، آنطور که باید سرعت افزایش پیدا نمی کند. قطعات مختلفی می توانند علت کم آوردن ماشین باشند که در ادامه می‌توانید آن ها را مشاهده کرده و برای تعمیر آن ها اقدام کنید.

خرابی فیلتر بنزین

همانطور که میدانید فیلتر سوخت یا فیلتر بنزین یکی از مهم ترین قطعات خودرو است که وظیفه دارد تا آلایندگی های موجود در بنزین را جذب کرده تا احتراق به ط ور خالص صورت بگیرد. در واقع نامرغوب بودن جنس فیلتر نیز در کنار خراب بودن آن می‌تواند عامل کاهش قدرت خودرو در سربالایی باشد. وجود این مشکلات در فیلتر باعث سرازیر شدن ناخالصی سوخت به داخل موتور می‌شود که از عوامل تاثیرگذار در عملکرد خودرو است.

برای جلوگیری از پیش آمدن این مشکل باید به طور منظم فیلتر سوخت خودرو را بررسی و در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید. اگر فیلتر را به حال خود ر‌ها کنید ممکن است فیلتر سوخت به دلیل جمع شدن رسوبات مخزن بنزین گاز مسدود شود.

خرابی مبدل کاتالیزور

مبدل کاتالیزور نیز مانند فیلتر سوخت نقش مهمی دارد و تا ۹۰٪ گازهای سمی را در هنگام خروج از ماشین، بی‌اثر می‌کند. به‌گونه‌ای که هیدروکربن های نسوخته که از موتور خارج می‌شوند را به آب و دی‌اکسید کربن تبدیل می‌کند. علاوه بر این اکسید ازت را به گاز ازت تبدیل می‌کند بنابراین کاتالیست در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است. اگر کاتالیزور خراب شود، به یک علت کم آوردن ماشین در سربالایی یا علت کم جون بودن ماشین تبدیل می شود. از علائم خرابی مبدل کاتالیزور می توان به مواردی همچون افزایش ناگهانی مصرف سوخت، افت شتاب گیری، روشن شدن چراغ چک، بد استارت خوردن خودرو و مردود شدن در تست آلایندگی اشاره کرد.

خرابی فیلتر هوا

فیلتر هوا به موجب داشتن خاصیت جذب ذرات موجود در هوا، مانع ورود گرد و غبار و ذرات آلوده موجود در هوا به داخل موتور اتومبیل می شود. فیلتری که برای تصفیه هوا در خودروها استفاده می‌شود دارای انواع سلولزی، اسفنجی و کتان است. این فیلترها می‌توانند ذرات تا ۲۰ میکرون را از هوا جداسازی کنند. وقتی فیلتر هوا خراب شود یا مسدود شود، امکان جذب آلاینده های مضر برای خودرو را نداشته و باعث کاهش قدرت موتور می شود.

خرابی در شمع‌ها

شمع خودرو وظیفه ایجاد جرقه برای احتراق سوخت در موتور را دارد. اگر شمع خودرو به درستی کار نکند، نمی‌تواند سوخت را به طور کامل بسوزاند. این امر باعث کاهش قدرت موتور و در نتیجه کاهش شتاب خودرو می‌شود. معمولا وقتی شمع خودرو خراب می‌شود، ضعیف تر از قبل جرقه میزند و نمی‌توان سوخت را به طور کامل بسوزاند، فاصله الکترودهای آن بیشتر شدن و جرقه را ضعیف می کند و یا شمع کثیف شده و فرایند جرقه زنی با اختلال روبرو می شود.

کثیف شدن انژکتورهای سوخت

انژکتور سیستمی است که وظیفه پاشش سوخت درون سیلندر را بر عهده دارد و در نتیجه در خودروهای پاششی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه الکتریکی-مکانیکی در ورودی سیلندر قرار می‌گیرد و عمل تزریق سوخت درون محفظه‌ی احتراق را انجام می‌دهد. وقتی که انژکتور سوخت کثیف می‌شود، دچار گرفتگی شده و پاشش سوخت را بسیار محدود باعث کم آوردن ماشین می شود.

علت کم آوردن ماشین در سربالایی

علت کم آوردن ماشین در سربالایی

برای بسیاری از افراد سوال است که علت کم آوردن ماشین در سربالایی چیست؟ هنگامی که در حال رانندگی با ماشین هستید، اگر از یک شیب یا سربالایی بالا می روید، موتور و تمام اجزای دیگر باید سخت کار کنند. ماشین شما باید قدرت کافی را داشته باشد تا بتواند به خوبی در سربالایی حرکت کند، بنابراین می توان گفت که علت کم آوردن خودرو در سربالایی قدرت نداشتن خودرو است.

اگر قطعات خراب در خودرو وجود داشته باشد، این امر می تواند باعث شود که موتور در هنگام تلاش برای شتاب گرفتن خودرو کم بیاورد. دلایلی زیادی برای اینکه چرا ممکن است این اتفاق بیفتد وجود دارد، بنابراین باید به “علت کم آوردن ماشین در سر بالایی” توجه کنید. در ادامه علت شتاب نداشتن ماشین در سربالایی را به شما گفته‌ایم:

مسدود شدن فیلتر بنزین

یک علت کم آوردن ماشین در سربالایی، مسدود شدن فیلتر بنزین است. اگر بنزین خالص همیشه در موتور جریان نداشته باشد، ماشین شما نمی تواند شتاب خوبی در سربالایی داشته باشد. فیلتر بنزین از ورود ناخالصی های بنزین به داخل موتور جلوگیری می کند، اگر فیلتر بنزین را در فواصل زمانی معین تعویض نکنید رسوبات و ذرات زیادی در باک بنزین جمع می شود و جریان سوخت را محدود می کند و همین امر نیز علت کم شدن قدرت ماشین در سربالایی خواهد شد.

اگر جریان بنزین بیش از حد محدود شود، به اندازه کافی نمی تواند به انژکتورهای سوخت برسد و دلیل کم آوردن ماشین در سربالایی باعث می شود که شتاب ماشین کاهش یابد.یکی از دلایلی که ممکن است علت کم اوردن ماشین کاربراتوری در سربالایی هستند، فیلتر سوخت خراب است. ایجاد این مسدودیت در فیلتر سوخت باعث محدود شدن جریان سوخت و در نتیجه ایجاد مشکل برای بالا رفتن از سربالایی می شود.

مسدود شدن مبدل کاتالیزوری

اگر مبدل کاتالیزوری مسدود شود، قدرت و توانایی موتور برای شتاب گرفتن و حرکت در سربالایی محدود می شود. اگر این قطعه مسدود شود مشکلی برای رانندگی در سطح صاف ندارید، اما زمانی که در سربالایی حرکت می کنید ماشین کم می آورد. گرفتگی اگزوز می تواند خطرناک باشد، زیرا در موارد شدید خطر آتش سوزی وجود دارد. اگر فکر می کنید ممکن است اگزوز شما مسدود شده باشد، باید در اسرع وقت به مشکل رسیدگی شود.

گرفتگی فیلتر هوا

علاوه بر بنزین تمیز در محفظه احتراق داخلی، به هوای تمیز نیز نیاز دارید تا با آن مخلوط شود تا موتور قوی بماند. اگر فیلتر هوا مسدود شده باشد این قطعه قادر به جلوگیری از ورود ناخالصی ها نیست که این ناخالصی ها ممکن است به موتور آسیب برساند. یک علت کم شدن قدرت ماشین در سربالایی، گرفتگی فیلتر هوا است که بهتر است هرچه زودتر رفع شود.

داشتن یک فیلتر هوا تمیز که گرفتگی نداشته باشد بسیار مهم است تا هوا بتواند همچنان از فیلتر عبور کرده و بدون ناخالصی های موجود در آن وارد محفظه احتراق شود. در غیر این صورت، موتور قدرت خود را از دست می دهد به گونه‌ای که باعث کم آوردن ماشین در سربالایی و علت قدرت نداشتن ماشین در سربالایی می شود.

گرفتگی انژکتورهای سوخت

انژکتورها معمولا برای مدت طولانی کار می کنند، اما ممکن است با گذر زمان یا کیفیت پایین بنزین مسدود شوند زیرا فیلتر بنزین تمام رسوبات باک بنزین را جمع نمی کند و علت قدرت نداشتن ماشین در سربالایی خواهند شد. اگر انژکتور سوخت مسدود شود، توانایی سابق خود را نخواهد داشت و باعث می شود هیچ سوختی به محفظه احتراق نرسیده، همین امر باعث می شود تا علت شتاب نداشتن ماشین در سربالایی پدیدار شده و هیچ نیرویی را ایجاد نکند.

خرابی شمع‌ها

یکی دلیل کم آوردن ماشین در سربالایی خرابی شمع خودرو است. شمع خودرو وظیفه شروع احتراق را برعهده دارد و زمانی که این قطعه خراب می شود نمی تواند جرقه لازم را برای شروع چرخه احتراق ایجاد کند، پس می‌تواند علت کم آوردن خودرو در سربالایی باشد. علاوه بر این، زمانی که شمع ها فرسوده می شوند کاملا قدرت موتور را تحت تاثیر قرار می دهند. برای تشخیص این موضوع می توانید مقاله زمان تعویض شمع خودرو را از مجله یدک یار مطالعه کنید.

یدک یار بخشی را بصورت اختصاصی طراحی کرده است تا شما بتوانید قیمت شمع ماشین را در برند های برتر با یکدیگر مقایسه و در صورت نیاز بهترین محصول را خریداری نمایید. در نهایت باید اشاره کنیم که علت کم آوردن ماشین اتومات در سربالایی نیز می تواند به مواردی که در بالا ذکر شد مربوط باشد. خرابی پمپ و فیلتر بنزین، خرابی شمع ها، گرفتگی فیلتر هوا، مسدود شدن کاتالیزور و… می توانند علت کم آوردن ماشین اتومات در سربالایی باشند که اگر با این مشکل مواجه شدید می بایست ابتدا این قطعات را مورد بررسی قرار دهید.

دیگر دلایل کم آوردن ماشین در شرایط مختلف

در بسیاری از موارد دیده دشه است که با بررسی دلایل بالا، هنوز هم مشکل کم آوردن خودرو وجود دارد، در این صورت پیشنهاد می کنیم که چک کردن موارد زیر را نیز در دستور کار خود قرار دهید:

  • کیفیت پایین روغن موتور
  • معیوب شدن سنسور گاز
  • وجود نقص در سنسور اکسیژن
  • مشکل داشتن سیم گاز
  • خرابی پمپ بنزین ماشین
  • مسدود شدن منیفولد اگزوز

علت کم آوردن ماشین هنگام گاز دادن

علاوه بر خرابی فیلتر بنزین، فرسوده شدن فیلتر هوا، گرفتگی مبدل کاتالیزوری، فرسودگی شمع ها و گرفتگی انژکتورهای سوخت که اصلی ترین علت های کم آوردن ماشین در سربالایی هستند، موارد رایجی دیگری وجود دارند که علت کم آوردن ماشین هنگام گاز دادن می باشند:

نقص سنسور موقعیت میل سوپاپ

سنسور موقعیت میل سوپاپ ماشین وظیفه جمع آوری اطلاعات در مورد سرعت میل سوپاپ ماشین و ارسال آن به ماژول الکترونیکی (ECM) را بر عهده دارد. این ماژول که امروز در بیشتر خودروها وجود دارد، هنگامی که اطلاعات مربوط به سرعت میل سوپاپ را به ECM ارسال می کند، کامپیوتر ماشین بر اساس این اطلاعات زمان تزریق سوخت و احتراق را مدیریت می کند. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است خطایی در ECU یا ECM وجود داشته باشد که میتوان با دیاگ زدن آن را حل کرد. یکی از نشانه های وجود خطا، چشمک زدن چراغ چک است. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بررسی علت چشمک زدن چراغ چک خودرو را در وبلاگ یدک یار بررسی کنید.

با این حال، اگر سنسور موقعیت میل سوپاپ نقصی داشته باشد و نتواند این اطلاعات را به ECM ارسال کند، عملکرد موتور به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و احتمالا نمی تواند به درستی کار کند.

نقص سنسور اکسیژن

هنگامی که گازهای خروجی از موتور ماشین شما خارج می شوند، میزان گازهای خروجی توسط سنسور اکسیژن اندازه گیری می شود. سپس ماژول کنترل الکتریکی از این اطلاعات برای تعیین نسبت هوا به سوخت در زمان واقعی که در موتور خودرو وجود دارد استفاده می کند. 

سنسور اکسیژن در داخل جریان اگزوز قرار دارد. این سیستم زمان بندی موتور و تزریق سوخت را قادر می سازد تا وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد. اما اگر نقصی در سنسور اکسیژن رخ دهد، آنگاه نمی تواند اطلاعات مربوط به نسبت هوا به سوخت را به طور دقیق به ماژول کنترل الکترونیکی ارسال کند. این امر باعث می شود موتور قدرت خود را از دست بدهد و خودرو دچار کم آوردن هنگام گاز دادن شود. علاوه بر این، نقص در سنسور اکسیژن باعث آلودگی محیط زیست نیز می شود.
در هنگام خرید سنسور اکسیژن ماشین، دقت داشته باشید که بیشتر خودرو ها دو تا سنسور اکسیژن بالا و پایین دارند که با یکدیگر تفاوت دارند، پس برای خرید سنسور اکسیژن به جایگان قطعه دقت داشته باشید.

خرابی پمپ بنزین ماشین

وظیفه پمپ بنزین ماشین برداشتن سوخت از باک بنزین و انتقال آن به موتور خودرو می باشد. علاوه بر این، پمپ بنزین خودرو تضمین می کند که سوخت در فشار مناسب تحویل داده می شود تا بتواند نیازهای موتور را برای حداکثر کارایی برآورده کند.

اگر مشکلی در پمپ بنزین ایجاد شود، شتاب خودرو به وضوح کاهش می یابد و زمانی که شما گاز می دهید متوجه می شوید ماشین کم می آورد. علاوه بر این، در صورت بروز خرابی پمپ بنزین عملکرد کلی موتور به خطر می افتد.

خرابی کویل

کویل های احتراق به عنوان یک عنصر مدیریت الکترونیکی موتور عمل می کنند که برای جرقه زنی وظیفه تبدیل ۱۲ ولت برق تولید شده توسط ماشین به برق ۲۰۰۰۰ ولت را دارد. این مقدار ولتاژ برای تولید جرقه الکتریکی که می تواند مخلوط هوا و سوخت را مشتعل کند، مورد نیاز است. اگر کویل احتراق از کار بیفتد، خودرو نمی تواند شتاب بگیرد و قدرت آن از بین می رود.
برای خرید کویل ماشین میتوانید به صفحه فروش کویل ماشین در فروشگاه یدک یار مراجعه کنید تا کویل خودرو خود را با ضمانت اصالت خریداری کنید.

علت کم آوردن ماشین در سرعت بالا

علت کم آوردن ماشین

“علت کم آوردن ماشین در سرعت بالا” به موارد زیر مربوط می شود:

علت کم آوردن ماشین دوگانه سوز

علت کم اوردن ماشین روی بنزین یا علت کم اوردن ماشین روی گاز دلایل مختلفی دارند که در بسیاری از موارد بین ماشین های گاز سوز یا بنزین سوز یکسان هستند. علت کم آوردن ماشین دوگانه سوز روی گاز یا بنزین می تواند موارد زیر باشد:

  • خرابی فیلتر هوا: فیلتر هوا وظیفه تصفیه هوا قبل از ورود به موتور را بر عهده دارد. اگر فیلتر هوا کثیف یا مسدود شود، هوای کافی به موتور نمی رسد و در نتیجه موتور قدرت کافی برای حرکت را نخواهد داشت. این مشکل در خودروهایی که به طور منظم فیلتر هوا خود را تعویض نمی کنند، شایع است.
  • خرابی سنسور اکسیژن: سنسور اکسیژن میزان اکسیژن موجود در گازهای خروجی موتور را اندازه گیری می کند. این اطلاعات برای تنظیم نسبت سوخت و هوا مورد استفاده قرار می گیرد. اگر سنسور اکسیژن خراب شود، نسبت سوخت و هوا نامناسب خواهد بود و در نتیجه موتور قدرت کافی برای حرکت را نخواهد داشت.
  • خرابی انژکتورهای سوخت: انژکتورهای سوخت سوخت را به صورت قطرات ریز به داخل محفظه احتراق تزریق می کنند. اگر انژکتورها خراب شوند، سوخت به طور مساوی در محفظه احتراق توزیع نمی شود، بنابراین موتور قدرت کافی برای حرکت را نخواهد داشت.
  • خرابی مبدل کاتالیزوری: مبدل کاتالیزوری ذرات مضر موجود در گازهای خروجی موتور را به مواد بی ضرر تبدیل می کند. اگر مبدل کاتالیزوری مسدود شود، موتور باید سخت تر کار کند تا بتواند قدرت کافی برای حرکت را تولید کند.
  • خرابی سیستم جرقه زنی: سیستم جرقه زنی وظیفه ایجاد جرقه در محفظه احتراق را بر عهده دارد. اگر سیستم جرقه زنی خراب شود، احتراق در محفظه احتراق به درستی انجام نمی شود و در نتیجه موتور قدرت کافی برای حرکت را نخواهد داشت.

علت کم اوردن ماشین هنگام کولر گرفتن

اگر هنگام روشن بودن کولر شتاب خوبی نداشته باشید، ممکن است فکر کنید که مشکلی در ماشین شما وجود دارد که در این صورت باید “علت کم اوردن ماشین هنگام کولر گرفتن” را پیدا و رفع کنید. هنگامی که AC یا کولر روشن باشد، کمپرسور کولر شروع به کار می کند و این بار اضافی روی موتور منعکس می شود زیرا این موتور است که کمپرسور را تامین می کند. برای اینکه کمپرسور خوب عمل کند، حدود ۵ تا ۱۰ اسب بخار نیرو نیاز دارد.

بنابراین، اگر ماشین شما ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند، کمپرسور با روشن شدن، ۵ تا ۱۰ اسب بخار آن را کاهش می دهد. براین اگر برایتان سوال است که چرا وقتی کولر روشن میکنم شتاب ماشین کم میشه، باید بدانید که کاهش قدرت موتور باعث آن می شود.

همچنین هنگام روشن کردن کولر سرعت خودرو کاهش می یابد زیرا دور در دقیقه (RPM) کاهش می یابد و بر شتاب شما تاثیر می گذارد. هنگامی که AC روشن است، موتور توسط این بار اضافی تحت فشار قرار می گیرد در نتیجه سرعت ماشین کم می شود. با این حال ما علت کم آوردن ماشین با کولر را بررسی کرده‌ایم:

خرابی سوئیچ کولر ماشین

یک سوئیچ کولر خراب می تواند بر عملکرد موتور تاثیر بگذارد. این کلید چرخشی الگوی عملکرد کمپرسور کولر را تنظیم می کند و اگر معیوب شود، می تواند بیش از حد نیاز به موتور اضافه بار کند و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند.

سوئیچ داخل کمپرسور در سمت کم فشار قرار دارد و به کلاچ اجازه باز و بسته شدن می دهد. هنگامی که سوئیچ خراب است، می تواند روشن بماند و باعث فشار بیش از حد به موتور شود و در نتیجه ماشین زمانی که کولر روشن است کم می آورد و علت کم اوردن ماشین هنگام کولر گرفتن پدیدار می شود.

سطح مبرد پایین

اگر وقتی کولر میگیرم ماشین کم میاره را تجربه کردید باشید، بنابراین باید سطح مبرد کولر را بررسی کنید. مقدار نامناسب مبرد (گاز کولر) همچنین می تواند موتور ماشین را هنگام روشن بودن کولر تحت تاثیر قرار دهد و با خود بگویید وقتی کولر میگیرم ماشین کم میاره. مبرد کم، کمپرسور را مجبور می کند تا چرخه های مکرر انجام دهد و در نتیجه بار اضافی ایجاد می شود.

علاوه بر این، مبرد بیش از حد نیز می تواند باعث همین موضوع شود. بنابراین، مبرد باید همیشه در مقدار مناسب باشد. اگر کولر ماشین شما به اندازه گذشته سرد نیست، احتمالا می دانید که سطح آن پایین است.

تسمه کمپرسور

اگر برایتان سوال است که چرا وقتی کولر روشن میکنم شتاب ماشین کم میشه، باید به خرابی تسمه کمپرسور یک نظر داشته باشید. فرسوده بودن تسمه کمپرسور نیز می تواند باعث کم آوردن ماشین با کولر شود. اگر این تسمه آسیب ببیند، ممکن است بلغزد. این کار موتور را تحت فشار قرار می دهد و سیستم AC برای عملکرد عادی تلاش می کند.

کمپرسور به طور کلی در سمت چپ دینام در اکثر خودروها یافت می شود. اگر صدایی از اینجا شنیدید، بررسی آن ضروری است زیرا کمپرسورها گران هستند و اگر بتوانید عیب را زود تشخیص دهید، تعمیر اغلب امکان پذیر است.
با این حال اگر نیاز به تعویض کمپرسور کولر را پیدا کردید، میتوانید خرید کمپرسور خودرو را با بهترین قیمت در فروشگاه یدک یار ثبت کنید.

علت اصلی پایین آمدن دور موتور هنگام کولر گرفتن، افزایش بار بر روی موتور است. کمپرسور کولر یک موتور کوچک است که برای چرخش مبرد در سیستم تهویه مطبوع خودرو استفاده می شود. این موتور برای کار کردن به انرژی نیاز دارد که این انرژی را از موتور خودرو می گیرد. بنابراین، هنگامی که کولر روشن می شود، بار اضافی بر روی موتور وارد می شود و باعث کاهش دور موتور می شود.

علت کم آوردن ماشین در حرکت اولیه چیست؟

“علت کم آوردن ماشین در حرکت اولیه” می تواند موارد زیر باشد:

  • کثیف شدن فیلتر هوا: فیلتر هوا وظیفه تصفیه هوا قبل از ورود به موتور را بر عهده دارد. اگر فیلتر هوا کثیف یا مسدود شود، هوای کافی به موتور نمی رسد و در نتیجه موتور قدرت کافی برای حرکت نخواهد داشت.
  • خرابی سنسور اکسیژن: سنسور اکسیژن میزان اکسیژن موجود در گازهای خروجی موتور را اندازه گیری می کند. این اطلاعات برای تنظیم نسبت سوخت و هوا مورد استفاده قرار می گیرد. اگر سنسور اکسیژن خراب شود، نسبت سوخت و هوا نامناسب خواهد بود و در نتیجه موتور قدرت کافی برای حرکت نخواهد داشت.
  • خرابی انژکتورهای سوخت: انژکتورهای سوخت سوخت را به صورت قطرات ریز به داخل محفظه احتراق تزریق می کنند. اگر انژکتورها خراب شوند، سوخت به طور مساوی در محفظه احتراق توزیع نمی شود و در نتیجه موتور قدرت کافی برای حرکت نخواهد داشت.
  • خرابی سیستم جرقه: سیستم جرقه وظیفه ایجاد جرقه در محفظه احتراق را بر عهده دارد. اگر سیستم جرقه خراب شود، احتراق در محفظه احتراق به درستی انجام نمی شود و در نتیجه موتور قدرت کافی برای حرکت نخواهد داشت.

علت کم آوردن ماشین در تعویض دنده

علت کم آوردن ماشین در تعویض دنده یا علت کم اوردن ماشین در دنده دو، معمولا به مواردی همچون خرابی دیسک و صفحه کلاچ، خرابی گیربکس، خرابی پمپ بنزین و فیلتر بنزین و … مربوط می شود. علاوه بر این، بهتر است از روغن موتور و روغن گیربکس باکیفیت استفاده کنید چراکه استفاده از روغن های بی کیفیت، نقش زیادی در کم آوردن ماشین دارند.

معمولا ماشینی که در دنده های پایین مانند یک و دو دچار کاهش قدرت می شوند، به یک چکاپ کامل نیاز دارند تا علت کاهش شتاب و قدرت پیدا شده و رفع شود. اما معمولا علت کم اوردن ماشین در دنده دو یا دنده های دیگر خرابی فیتر هوا، خرابی دیسک و صفحه، خرابی سنسور اکسیژن، خرابی انژکتورهای سوخت، نقص در سیسم انتقال قدرت و نقص در سیستم احتراق گزارش شده است.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان مقاله علت کم جون بودن ماشین همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به علت کم آوردن ماشین دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خودتان را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.