بررسی بی ام و سری ۷

بی ام و سری ۷ از پرچمداران خودرو های لوکس کمپانی بی ام دبلیو است که در شش نسل مختلف طراحی و تولید شده است. این خودرو علاوه بر ظاهر زیبا از مشخصات فنی بسیار خوبی برخوردار است و در ایران نیز با استقبال بالا خریداران مواجه شده البته تنها نسل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ آن در ایران وجود دارد.

بی ام و سری ۷ (BMW series 7) یک خودرو سدان بسیار لاکچری و فوق العاده زیبا است که توسط کارخانه بی ام و در کشور آلمان تولید می شود. خوبی این خودرو تنها به زیبایی آن محدود نمی‌شود؛ بلکه به لحاظ فنی هم این خودرو عملکرد فوق العاده ای دارد.

در کل، این خودرو از لحاظ لاکچری بودن، هیچ چیزی کم ندارد و به معنای واقعی کلمه، یک خودروی لوکس محسوب می شود. خودروی بی ام و سری ۷ پرچم دار خودروهای بی ام و در سرتاسر جهان به حساب می‌آید و به همین دلیل کارخانه بی ام و، هر آن چیزی که از دستش برمی آمده برای لاکچری شدن ظاهر این خودرو و همچنین برای افزایش قابلیت های فنی آن و البته برای قرار دادن آپشن های مختلف در این خودرو دریغ نکرده است.

 نسل اول خودروی بی ام و سری ۷ در سال ۱۹۷۷ میلادی تولید شد. تا به امروز شش نسل از این خودرو تولید شده است. نسل اول تا چهارم این خودرو وارد کشورمان نشد؛ ولی نسل پنجم این خودرو به ایران راه یافت. البته نسل ششم این خودرو نیز در تعداد خیلی کمی وارد ایران شد.

هر دو نسل پنجم و هم نسل ششم این خودرو در کشور ما با استقبال بسیار زیادی مواجه شدند و تبدیل به یک بهترین خودرو ها در کشور ما شده است.

 مدل های ۲۰۰۹ ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نسل پنجم خودروی بی ام و سری ۷ در مدل ۷۴۰ آی به ایران فروخته شد. تصویب قانون ممنوعیت ورود ماشین های با موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سی ‌سی باعث شد، ورود نسل پنجم این خودرو به ایران متوقف شود و در واقع از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی هیچ خودروی بی ام و سری ۷ وارد ایران نشد.

همین امر، باعث افزایش افسار گسیخته قیمت خودروهای کارکرده نسل پنجم این خودرو در ایران شد. در سال ۲۰۱۷ میلادی ششمین نسل از خودروی بی ام و سری ۷ وارد کشور ما شد. این خودرو یک موتور توربو شارژ دو لیتری داشت و به همین دلیل قانون ممنوعیت ورود ماشین های بالاتر از ۲۵۰۰ سی ‌سی، شامل این خودرو نگردید. این نسل از خودروی بی ام و سری ۷، بسیار زیبا و مجلل و لاکچری بود و همین امر، موجب استقبال خریداران قشر مرفه جامعه از آن شده است.

 این نسل از خودروی بی ام و سری ۷ در مدل ۷۳۰ ال آی وارد ایران شد. کمی از ورود این خودرو به ایران نگذشته بود که تحریم‌های هسته‌ای گریبان مردم ایران را گرفت و طبیعتاً واردات این خودرو به کشور ما متوقف شد. همین امر باعث شده است که تعداد خودروهای نسل ششم موجود در بازار ایران بسیار محدود باشد و در واقع فقط مدل ۲۰۱۷ و مدل ۲۰۱۸ این خودرو در ایران وجود دارد. در ادامه این مقاله مدل های ۷۳۰ آی و ۷۴۰ آی که به ترتیب مربوط به نسل پنجم و نسل ششم خودروی بی ام و سری ۷ هستند را توضیح می‌دهیم.
قابل ذکر است که یدک یار به صورت کامل از لوازم یدکی بی ام و سری ۷ در مدل های مختلف در ایران پشتیبانی می نماید

 طراحی بیرونی خودروی بی ام و سری ۷

طراحی جلویی بی ام و سری 7

طراحی نسل پنجم و ششم از خودروی بی ام و سری ۷ بسیار زیبا است و نه تنها در ایران رقیب خاصی ندارد بلکه از لحاظ زیبایی و لوکس بودن در کشورهای اروپایی هم به سختی، رقیبی به پای آن می رسد. در واقع، هیچ عیبی از طراحی این خودرو نمی توان گرفت.

اگر از نمای روبرو بخواهیم ظاهر این خودرو را بررسی کنیم، با چراغ های کشیده در دو طرف جلوی پنجره آن مواجه هستیم که بسیار با ابهت هستند و خشونت خاصی در آنها پیداست. سپر جلوی خودرو هم بسیار مجلل است و در عین سادگی، تناسب بسیار خوبی با سایر قسمت های بدنه خودروی بی ام و سری ۷ دارد. این سپر دارای یک هواکش پیوسته نیز می باشد که به خوبی روی سپر قرار گرفته است.

 حجم پردازی هایی که در طراحی ظاهری این ماشین صورت پذیرفته است هم بسیار اصولی انجام شده اند. این حجم پردازی ها شامل یک سری خطوط برجسته بر روی درب کاپوت خودرو می باشند. 

 اگر به بررسی طراحی ظاهری این خودرو از نمای بغل بپردازیم باز  هم با یک سری خطوط برجسته در کناره های خودرو مواجه می شویم که در واقع حجم پردازی های بسیار خوبی می باشند.

این حجم پردازی ها باعث شده اند، خودروی بی ام و سری ۷ نسل ششم خیلی عضلانی و با ابهت به چشم بیاید و جذاب بشود. حالت کشیده دماغه این ماشین هم باعث شده است که از نمای بغل، این خودرو خیلی اسپرت به نظر برسد.

بی ام و سری 7 2018

 اگر بخواهیم این خودرو را از نمای عقب مورد بررسی قرار بدهیم با چراغ هایی مواجه هستیم که به وسیله یک نوار کرومی به هم پیوند خورده اند. این چراغ ها طراحی بسیار زیبایی دارند و علاوه بر این، سر اگزوز هایی که در پایین بدنه این خودرو وجود دارد، ظاهر اسپرت هستند و زیبایی خاصی دارند.

طراحی داخلی خودروی بی ام و سری ۷

 داخل کابین این خودرو نیز بسیار لوکس و زیبا می باشد. البته در تمام مدل های خودروی بی ام و، طراحی کابین خودرو، بسیار حساب شده و زیبا است. داشبورد این خودرو هم به لحاظ ظاهری، زیبا است و هم کیفیت مواد استفاده شده در آن عالی است. یک صفحه نمایش زیبا نیز در وسط کنسول میانی این خودرو قرار دارد. غربیلک فرمان این خودرو هم خوش دست است و به لحاظ ظاهری نیز خیلی زیباست.

 کیلومتر شمار این خودرو به صورت دیجیتال است و ظاهری زیبا دارد. این کیلومتر شمار به همراه اهرم تعویض دنده هر دو در پشت فرمان خودرو قرار دارند.

در ردیف عقب این خودرو، یک کنسول وجود دارد که از چند لحاظ کاربردی است. اولاً این کنسول، زیبایی خاص خود را به کابین خودرو بخشیده است و صندلی های ردیف عقب ماشین را به دو قسمت مجزا تقسیم کرده است و یک سری کلید ها و دکمه ها بر روی این کنسول وجود دارند که سرنشینان صندلی عقب می توانند به کمک آنها تنظیمات دلخواه را انجام دهند.
کنسول عقب این خودرو دارای تبلت (برای استفاده سرنشینان عقب خودرو) می باشد. تنظیماتی از قبیل بالا و پایین بردن شیشه ها، باز کردن پرده آفتابگیر، تنظیم صندلی و … در این کنسول قابل دستیابی هستند.

نکته بسیار زیبا و کاربردی در این خودرو، وجود مانیتور لمسی در پشت صندلی های جلوی آن است که باعث می‌شود سرنشینان ردیف عقب این خودرو با دو صفحه نمایش زیبا در جلوی خود مواجه باشند. در واقع وجود این دو مانیتور باعث شده است که یک خودروی مجهز به لحاظ فناوری های کامپیوتری هم به حساب بیاید.

صندلی های بی ام و سری 7

 از لحاظ جادار بودن هم این خودرو جزء بهترین سدان های موجود در بازار خودرو دنیا است و فضای داخلی این خودرو به نحوی است که ۴ نفر به راحتی می‌توانند در آن بنشیند. به لحاظ ارگونومیکی هم صندلی‌های این ماشین کاملاً استاندارد می باشند و راننده و سرنشینان پس از نشستن طولانی مدت در این خودرو احساس خستگی چندانی نمی کنند.

آپشن های خودروی بی ام و سری ۷

آپشن های این خودرو گسترده می باشند. یک سری از این آپشن ها به صورت استاندارد بر روی خودرو وجود دارند و یک سری دیگر به صورت سفارشی بر روی آن نصب می شوند. خودروی بی ام و سری ۷ در ایران، چه در نسل پنجم آن و چه در نسل ششم آن از لحاظ آپشن، تنوع زیادی دارد. در ادامه این مقاله، فول آپشن ترین خودروی بی ام و سری ۷ را لحاظ می کنیم و آپشن های آن را ذکر می نماییم.

  1. سیستم کنترل پایداری خودرو در سربالایی ها، در این خودرو وجود دارد.
  2.  سیستم کنترل سرعت در سرپایینی در این خودرو وجود دارد.
  3. این خودرو دارای آپشن اتو پارک  ۵ حالته رانندگی می باشد.
  4. چراغ های مه شکن جلو و عقب و چراغ چرخشی که در پیچ ها به صورت خودکار چرخش پیدا می کند، در این خودرو وجود دارد.
  5. این خودرو مجهز به سیستم تعلیق هوشمند است.
  6. ریموت این ماشین به صورت لمسی است.
  7. این خودرو مجهز به ریموت پارک می باشد.
  8. هشدار نقطه کور و هشدار تغییر خط و همچنین هشدار تصادف از جلو و عقب در این خودرو وجود دارد.
  9. این خودرو مجهز به ترمز اضطراری و ترمز ضد قفل و همچنین ترمز پارک برقی و بازیابی انرژی ترمز است. سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز یا همان ای بی دی هم در این خودرو وجود دارد. همچنین در این خودرو کیت ترمز ام اسپرت وجود دارد.
  10.  این خودرو مجهز به دی لایت و اتولایت و همچنین مجهز به نور بالای خودکار است. ارتفاع نور هم در چراغ های این خودرو به صورت خودکار تنظیم می شود. چراغ های این خودرو مجهز به چراغ شور هستند. چراغ های جلوی ماشین از نوع لیزری می باشد و همچنین این خودرو مجهز به سیستم تابلو خوان است. 
  11.  این خودرو مجهز به حسگر تشخیص خواب آلودگی راننده و حسگر باران و حسگر تشخیص میزان باد لاستیک می باشد.
  12.  چرخ های عقب خودرو فرمان پذیر هستند.
  13. این خودرو مجهز به دوربین دید در شب است.
  14. سیستم صوتی این خودرو بلوتوث، یو اس بی، میرورلینک، اندروید اتو، اپل کارپلی و وای فای هات اسپات را پشتیبانی می کند.
  15. صندلی های جلوی این خودرو پشت سری فعال دارند.
  16. ۱۰ کیسه هوا در این خودرو وجود دارد.
  17. در این خودرو سیستمی وجود دارد که بوی داخل کابین خودرو را تلطیف می‌کند.
  18. فرمان خودرو چهار حالته هست و نسبت به سرعت حساس می باشد. این فرمان مجهز به گرمکن هم می باشد و البته به صورت تلسکوپی است. یعنی در هنگام تصادف خود به خود جمع می شود. از دیگر امکانات فرمان این خودرو، پدال شیفتر است.
  19. سیستم صوتی این خودرو از نوع هارمان کارتون ۶۰۰ وات است و دارای ۱۶ عدد بلندگو و همچنین دارای سیستم پخش بی اند دبیلیو با توانایی برابر با ۱۴۰۰ وات می باشد. این سیستم صوتی مجهز به سیستم تشخیص صدا و همچنین مجهز به یک صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی است. این صفحه نمایش هم با اشاره کنترل می شود که قابلیت بسیار پیشرفته ای است.
  20. نورپردازی داخلی در این خودرو وجود دارد.
  21. سیستم GPS و Head up display در این خودرو وجود دارد.
  22. دو مانیتور در پشت صندلی های جلوی این خودرو برای سرنشینان عقب آن وجود دارد.
  23. شیشه های عقب این خودرو دارای پرده می باشند.
  24. آیینه  بغل این خودرو دارای مموری است. همچنین به صورت برقی تنظیم می‌شود و یک گرم کن نیز بر روی آن نصب است. آینه وسط این ماشین هم بصورت الکتروکرومیک می باشد.
  25. این خودرو دارای سقف پانوراما و همچنین سانروف است.
  26. درب های این خودرو دارای وکیوم می باشند.
  27. یک شارژر وایرلس در این خودرو وجود دارد.
  28. تریم داخل این خودرو به صورت چوبی یا سرامیکی است.
  29. تمام صندلی های این خودرو دارای سردکن و گرمکن هستند. صندلی راننده و سرنشین جلو هم صورت برقی در ده حالت تنظیم می شود و همچنین دارای امکان تنظیم گودی کمر می‌باشد. این دو صندلی حافظه هم دارند. روکش صندلی های خودرو هم به صورت چرمی مرینو یا داکوتا است. همچنین صندلی این خودرو دارای ایزوفیکس است.
  30. درب صندوق عقب این ماشین به صورت برقی باز و بسته می شود و هوشمند می باشد.
  31. استارت دکمه‌ای و همچنین سیستم ورود بدون کلید در این خودرو وجود دارد.
  32. کمربندهای ایمنی این خودرو به صورت پیش کشنده و همچنین محدود کننده هستند.
  33. سیستم تهویه هوای این خودرو به صورت اتوماتیک چهارگانه می باشد و دارای کول باکس است.
  34. دوربین‌های ۳۶۰ درجه در عقب و کناره های این خودرو وجود دارند.

نکات مثبت خودروی بی ام و سری ۷

  1. ظاهر این خودرو بسیار زیباست و از هر طرف که به آن نگاه می‌کنیم به جز یک طراحی هوشمندانه، چیزی در آن نمی بینیم.
  2. کیفیت ساخت این خودرو بالا می باشد.
  3. ارزش خرید این خودرو بالاست؛ یعنی قیمت آن نسبت به آپشن ها و توانایی های این خودرو خیلی بالا نیست.
  4. این خودرو فرمان‌پذیری خوبی دارد.
  5. آپشن ها و امکاناتی که به صورت استاندارد در این خودرو قرار داده شده اند، بسیار مناسب می باشند.
  6. این خودرو عملکرد فنی خیلی بالا و خوبی دارد.

 عیب های ماشین بی ام و سری ۷

عیب های بی ام و سری 7
  1. هزینه نگهداری از این خودرو بسیار بالاست و قطعات این خودرو دارای قیمت زیادی می باشند.
  2. موتور این خودرو از نوع توربوشارژ است و موتور توربوشارژ هم حساسیت بالایی به کیفیت بنزین دارد. متاسفانه کیفیت بنزین موجود در پمپ بنزین های ایران بالا نیست و به همین دلیل خودروهایی که دارای موتور توربوشارژ هستند با مشکلاتی مواجه می شوند.
  3. هرچند این خودرو نسبت به خودروهای ایرانی و چینی استهلاک بسیار پایین تری دارد ولی در مقایسه با بعضی از رقبای خود استهلاک این خودرو بالا است.

قیمت خودروی بی ام و سری ۷

 قیمت این خودرو بسیار بالاست و در واقع جزء گرانترین خودروهای موجود در بازار ایران است. بازه قیمت این خودرو از حدود ۲ میلیارد تومان تا ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.