بررسی تخصصی علت سوختن یا ذوب شدن فیوز های ماشین

علت سوختن یا ذوب شدن فیوز های ماشین معمولاً به موارد مختلفی مانند اضافه بار بیش از حد در مدار الکتریکی، استفاده از فیوزهای بی‌کیفیت یا آمپراژ غیر استاندارد، استفاده از تجهیزات غیر استاندارد و وارد شدن بار بیش از حد به سیستم برقی خودرو و… مربوط می شود که در این مقاله ما تمامی اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار داده‌ایم تا بتوانید از سوختن پی در پی فیوزهای ماشین جلوگیری نمایید.

اگر متوجه برخی از مشکلات برقی مانند سوختن پی در پی فیوزها یا ذوب شدن آن ها در ماشین خود شده‌اید، بایستی سریعاً بررسی های لازم را انجام دهید. فیوزها به عنوان محافظ قطعات برقی خودرو شما عمل می کنند که بدون آنها، جریان های الکتریکی بیش از حد می توانند سیم ها را ذوب کرده و به قطعات برقی آسیب برسانند. در رابطه با این موضوع با قصد داریم به بررسی تخصصی “علت سوختن یا ذوب شدن فیوز های ماشین” (What is the Cause of Burning Car Fuses) بپردازیم تا بتوانید از این مشکل جلوگیری نمایید.

علت سوختن پی در پی فیوز ماشین

علت-سوختن-یا-ذوب-شدن-فیوز-های-ماشین

علت سوختن پی در پی فیوز ماشین” به موارد زیر مربوط می شود:

تعویض نادرست فیوزها

فیوزهای ماشین از نظر جنس و آمپر انواع مختلفی دارند. اگر فیوزهای ماشین دائماً دچار سوختگی می شوند، این احتمال وجود دارد که فیوزی با آمپراژ بالاتر یا کمتر از میزان مورد نیاز تعویض شده باشد. برای حل این مشکل بایستی دفترچه راهنما یا نقشه فیوزهای ماشین را مطالعه نمایید تا اطلاعات لازم برای تعویض فیوزها را پیدا کنید.

اتصال کوتاه در سیستم برقی خودرو

کوتاهی اتصال زمانی اتفاق می افتد که اتصال ضعیفی بین دو هادی تامین کننده الکتریسیته وجود داشته باشد که باعث اضافه بار به مدار می شود. این اضافه بار منجر به این می شود که فیوز بسوزد تا از گرم شدن و ذوب شدن سیم کشی جلوگیری شود.

اتصال کوتاه به راحتی قابل تعمیر است، اما گاهی اوقات پیدا کردن اتصال کوتاه در سیستم برقی خودرو دشوار است که به همین دلیل بهتر است بررسی دقیق تر این مشکل را به افراد متخصص بسپارید.

شکستگی در عایق سیم

اگر سیم کشی خودرو تا حد زیادی فرسوده شده باشد، ممکن است سیم با قاب فلزی یا سطح خارجی برخورد کند. این امر منجر به اتصال کوتاه نیز می شود. حتی اگر سیم زیاد حرکت کند و فقط گاهی اوقات با سطح تماس پیدا کند، این اتصالات کوتاه متناوب در نهایت منجر به سوختن پی در پی فیوز ماشین می شود.

علت داغ شدن فیوز ماشین

به طور کلی “علت داغ شدن فیوز ماشین” به دو مورد مربوط می باشد:

۱) اضافه بار (که باید فیوز را بسوزاند)

۲) اتصال کوتاه یا شل بودن سیم ها

دلیل ذوب شدن فیوز اصلی ماشین

دلیل ذوب شدن فیوز اصلی ماشین به موارد زیر می تواند مربوط باشد:

  • اتصال کوتاه
  • استفاده از فیوز با آمپر غیر استاندارد و یا فیوز بی کیفیت
  • انجام باتری به باتری به صورت غیر اصولی
  • خرابی دینام ماشین
  • وارد شدن بار بیش از حد به سیستم برقی خودرو

اگر فیوز اصلی خودرو بسوزد معمولاً علائمی نظیر عمل نکردن قفل مرکزی ماشین، کار نکردن شیشه برقی ماشین، کار نکردن فن خودرو و سایر سیستم های روشنایی و برقی بوجود می آید که در این شرایط بایستی فیوز اصلی با مشخصات استاندارد ماشین خود را جایگزین کنید.

علت سوختن فیوز چراغ پشت آمپر

علت سوختن فیوز چراغ پشت آمپر شامل موارد زیر می باشد:

  • وجود اتصالی در مدار الکتریکی خودرو
  • استفاده از فیوز با آمپر غیر استاندارد و یا بی‌کیفیت
  • خرابی دینام
  • انجام باتری به باتری غیر اصولی
  • اضافه کردن تجهیزات غیر استاندارد و در نتیجه ایجاد بار بیش از حد به سیستم برقی خودرو
  • انجام باتری به باتری به صورت غیر اصولی

علت سوختن فیوز ضبط ماشین

معمولاً اضافه کردن تجهیزات غیر استاندارد باعث سوختن فیوز ضبط ماشین می شود چراکه در این شرایط بار بیش از حدی به مدار الکتریکی وارد خواهد شد. همچنین وجود اتصال کوتاه در سیم کشی ها و یا اتصالی در سیم کشی خودرو که باعث عبور جریان بیش از حد برق می شود، می تواند فیوز ضبط ماشین را به صورت پی در پی بسوزاند.

علت سوختن سه فیوز اصلی ماشین

اصلی ترین دلیل سوختن سه فیوز اصلی ماشین این است که بار برقی در خودرو بیشتر از حد معمول افزایش پیدا می کند که همین موضوع باعث سوختن سه فیوز اصلی ماشین می شود. همچنین اگر سطح نر و مادگی های اتصال فیوز دچار سولفاته شده باشند، جریان الکتریکی را به درستی انتقال پیدا نمی کند و همین موضوع منجر به سوختن مداوم سه فیوز اصلی ماشین می شود.

علت سوختن فیوز کولر ماشین

جریان اضافه اصلی ترین علت سوختن فیوز کولر ماشین می باشد که برای تشخیص این موضوع پیشنهاد می شود از مولتی متر استفاده نمایید و یا خودرو را به یک برقکار حرفه‌ای نشان دهید. همچنین استفاده از فیوزهای بی‌کیفیت یا آمپر بالا می تواند باعث سوختن مدام این فیوز کولر ماشین شود.

علت سوختن فیوز پمپ بنزین ماشین

علت-سوختن-فیوز-پمپ-بنزین-ماشین

علت سوختن فیوز پمپ بنزین ماشین عبارت است از:

  • خرابی دینام ماشین
  • استفاده از فیوزهای بی‌کیفیت
  • مشکل در سیستم برقی خودرو (مشکلاتی مانند اتصالی، اتصال کوتاه و…)
  • استفاده از تجهیزات غیر استاندارد و وارد کردن بار بیش از حد به مدار برقی خودرو

علت سوختن فیوز فن ماشین

  • اتصال کوتاه در سیستم برقی
  • وجود اتصالی در مدارهای الکتریکی خودرو
  • خرابی دینام
  • باتری به باتری با روش غیر استاندارد
  • استفاده از فیوزهای با آمپر نامناسب
  • استفاده از فیوزهای بی‌کیفیت
  • استفاده از تجهیزات غیر استاندارد در خودرو

خرید فیوز ماشین

همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد، فیوزها به عنوان محافظ قطعات برقی خودروی شما عمل می کنند، لذا اطمینان از سلامت این قطعات و تعویض به موقع آنها امری بسیار مهم است. اگر قصد تعویض هر یک از فیوزهای ماشین خود را دارید، شما می توانید برای مشاهده قیمت و یا خرید فیوز تمامی خودروها به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید با یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس حاصل نمایید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. لازم به ذکر است که پس از تماس با مجموعه یدک یار، کارشناسان ما تمامی اطلاعات لازم را به صورت کاملاً رایگان در اختیارتان قرار خواهند دارد تا مناسب ترین فیوز را برای هر یک از قطعات خودرو تهیه نمایید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت سوختن یا ذوب شدن فیوز های ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.