بررسی علائم خرابی فیوز اصلی ماشین

هر خودرو دارای فیوزهای مختلفی از جمله فیوز اصلی می باشد که در صورت از کار افتادن فیوز اصلی، مشکلاتی مختلفی بوجود می آید. به طور کلی علائم خرابی فیوز اصلی ماشین شامل عمل نکردن قفل مرکزی، کار نکردن شیشه برقی، از کار افتادن فن خودرو و… می باشد که در این مقاله توضیحات لازم در مورد خرابی فیوز اصلی داده شده است.

هر عملکرد الکتریکی در خودروی شما دارای یک مدار سیمی است که برای تامین برق یا برقراری ارتباط استفاده می شود که یک مشکل در مدار می تواند باعث آسیب های پرهزینه شود. فیوزها محافظی هستند که از انتقال جریان بیش از حد در مدار جلوگیری می کنند و از سیم کشی خودرو و اجزای روی آن محافظت می کنند. فیوزهای ماشین ممکن است بسوزند و وقتی این اتفاق می افتد، سیستمی که از آن محافظت می کند کار نخواهد کرد. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی “علائم خرابی فیوز اصلی ماشین” (What are the Signs of Failure of the Car`s Fuse) بپردازیم تا بتوانید این مشکل را تشخیص دهید و از آسیب های بیشتر جلوگیری کنید.

علائم خرابی فیوز اصلی ماشین

علائم-خرابی-فیوز-اصلی-ماشین

محتمل ترین علائم خرابی فیوز اصلی ماشین شامل موارد زیر می باشد:

  • عمل نکردن قفل مرکزی ماشین
  • کار نکردن شیشه برقی ماشین
  • کار نکردن فن خودرو
  • عدم پاسخگویی لوازم جانبی خودرو مانند سیستم صوتی، شارژ فندکی، جی پی اس و…
  • کار نکردن چراغ های جلو یا سایر سیستم های روشنایی خودرو
  • کار نکردن برف پاک کن ماشین

به طور کلی پیشنهاد می کنیم جعبه فیوز و فیوزهای ماشین، مخصوصاً فیوزهای قدیمی و فیوز اصلی ماشین را هر چند وقت یکبار بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض فیوز را انجام دهید. همچنین اطمینان حاصل کنید که از درجه فیوز صحیح برای هر مدار الکتریکی در ماشین خود استفاده می کنید و وسایلی که بار بیش از حدی به مدارهای الکتریکی وارد می کنند را خاموش می کنید. 

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علائم خرابی فیوز اصلی ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.