بررسی علت زوزه کشیدن دینام ماشین

علت زوزه کشیدن دینام ماشین به فرسودگی تسمه دینام، خرابی بلبرینگ دینام، ناهماهنگی قرقره دینام و مشکلات سیم ها و دیودها مربوط می شود که در این مقاله به طور کامل به بررسی صدا زوزه دینام ماشین و راه حل آن پرداخته‌ایم.

دینام ماشین یکی قطعه بسیار مهم در سیستم برقی خودرو محسوب می شود که وظیفه برق رسانی به تمامی اجزای ماشین و شارژ کردن باتری را بر عهده دارد. دینام ماشین ممکن است با گذر زمان دچار فرسودگی شود که در این صورت متوجه زوزه کشیدن دینام ماشین و مشکلات برقی خودرو خواهید بود. “علت زوزه کشیدن دینام ماشین” این است که قطعات مختلفی که در داخل دینام می چرخند شروع به فرسودگی یا خرابی می کنند که همین موضوع باعث ایجاد صدای زوزه در دینام می شود. حال در ادامه می خواهیم به طور کامل علت زوزه کشیدن دینام ماشین (What Is The Cause of Car Noisy Altenator) را بررسی کنیم تا شما را در راستای برطرف کردن این مشکل یاری کنیم.

علت زوزه کشیدن دینام ماشین

علت-زوزه-کشیدن-دینام-ماشین

علت زوزه کشیدن دینام ماشین شامل موارد زیر است:

فرسودگی تسمه دینام

تسمه دینام فرسوده یا شُل می تواند صداهای غیر عادی مانند زوزه را ایجاد کند که برای بررسی مشکل تسمه دینام ابتدا باید این قطعه را از نظر سایش یا شل بودن چک کنید. در صورتی که تسمه دینام شل بود باید این تسمه را به درستی روی قرقره ها قرار دهید و آن را سفت کنید. اما اگر تسمه دینام فرسوده بود برای جلوگیری از عوارض و خطرات پاره شدن تسمه دینام بایستی این قطعه را تعویض کنید.

خرابی بلبرینگ دینام

دینام حاوی بلبرینگ های داخلی است که به اجزای داخل دینام اجازه می دهد تا به آرامی بچرخند. با گذشت زمان این بلبرینگ ها ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد، گرمای زیاد یا روغن کاری ناکافی فرسوده شوند که این بلبرینگ ها یا یاتاقان های فرسوده صدای زوزه را ایجاد می کنند. اگر بلبرینگ های دینام فرسوده شوند، تنها راه حل تعویض کل مجموعه دینام می باشد.

ناهماهنگی قرقره دینام

قرقره دینام باید به درستی با سایر قرقره ها در سیستم تراز شود. اگر قرقره ناهماهنگ یا شل شود، می تواند باعث لغزش تسمه دینام یا ایجاد اصطکاک شود و در نتیجه صدای زوزه دینام را ایجاد کند. برای حل این مشکل باید مجدداً قرقره دینام و تسمه دینام را تراز کنید تا صدای زوزه برطرف شود.

صدا زوزه دینام ماشین

صدای خرابی دینام معمولاً به صورت زوزه می باشد که این صدا به دلیل فرسودگی بلبرینگ ها یا یاتاقان های داخل دینام ایجاد می شود. علاوه بر این، صدا زوزه دینام ماشین می تواند نشان دهنده مشکل در اتصالات الکتریکی مانند سیم های شل، دیودهای معیوب یا رگولاتور خراب باشد که باعث ایجاد این صدا می شود. در آخر اینکه صدا زوزه دینام ماشین را می بایست در تسمه دینام و قرقره های دینام جستجو کنید که اگر اینها شل یا فرسوده باشند می توانند صدای زوزه دینام ماشین را ایجاد کنند.

صدا دادن بلبرینگ دینام ماشین

بلبرینگ ها قطعه‌ای در داخل دینام هستند که هدف آنها کاهش اصطکاک در سیستم می باشد چراکه با اصطکاک کمتر، انتقال انرژی کارآمدتر می شود. به همین دلیل بلبرینگ ها یا یاتاقان ها در دینام وجود دارند تا اطمینان حاصل شود که روتور دینام تمام انرژی ممکن را از تسمه و قرقره متصل به موتور دریافت می کند. اگر بلبرینگ دینام ماشین خراب باشد، باتری ماشین شارژ مورد نیاز خود را دریافت نمی کند و در نتیجه باتری به آرامی قدرت خود را از دست می دهد تا زمانی که شارژ آن کاملاً تخلیه شود. علاوه بر این، خرابی بلبرینگ یا یاتاقان دینام می تواند منجر به فرسودگی سریع قطعات داخل دینام نیز شود.

صدا دادن بلبرینگ دینام ماشین نشان دهنده خرابی آن است که اغلب این صداها به صورت زوزه یا جیر جیر خواهد بود. اگر هنگام روشن بودن ماشین صدای زوزه دینام را می شنوید و با گاز دادن و افزایش سرعت صدای زوزه بیشتر می شود، این نشان دهنده خرابی بلبرینگ دینام می باشد. حال اگر صدای جیر جیر می شنوید، این نشان دهنده شل بودن بلبرینگ دینام است که در هر دو حالت تنها راه حل تعویض کل مجموعه دینام می باشد تا صدا دادن بلبرینگ دینام ماشین برطرف شود.

خرید دینام ماشین

خرید-دینام-ماشین

همانطور که اشاره کردیم دینام یکی از قطعات بسیار مهم در سیستم برقی خودرو به‌شمار می رود که با گذر زمان دچار فرسودگی و مشکلات مختلف مانند صدای زوزه دینام می شود که در این شرایط باید نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید. به همین منظور اگر قصد خرید دینام ماشین را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. مجموعه یدک یار دینام تمامی ماشین ها گردآوری کرده تا شما مشتریان عزیز با دستی باز به انتخاب دینام ماشین خود بپردازید. همچنین شما می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و تمامی سوالات خود را از متخصصان یدک یار بپرسید تا بهترین و مناسب ترین دینام را برای ماشین خود خریداری کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت زوزه کشیدن دینام ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.