کاتالیزور ماشین کجاست؟

برای اینکه بدانید کاتالیزور ماشین کجاست باید گفت که کاتالیزور بسته به مدل خودرو و کمپانی سازنده می تواند در بخش های مختلفی قرار گیرد. اما به طور کلی و مخصوصاً در خودروهای امروزی کشور، محل قرار کاتالیزور ماشین بعد از منیفولد دود و در ابتدای لوله اگزوز قرار دارد.

یکی از سوالات مهم و پرتکرار این است که کاتالیزور خودرو کجاست؟ (Where is the Catalytic Converter Located) به طور کلی کاتالیزورها بسته به مدل خودرو و کارخانه سازنده می توانند در بخش های مختلفی قرار گیرند که به همین منظور ما در این مقاله قصد بررسی این موضوع که “کاتالیزور ماشین کجاست” را داریم تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

محل قرارگیری کاتالیزور ماشین

کاتالیزور-ماشین-کجاست

کاتالیزورها در خودروهای مختلف می تواند یک یا دو عدد باشند و بسته به مدل خودرو و کمپانی سازنده در بخش های مختلفی قرار گیرند. اما به طور کلی، در خودروهایی که دارای یک کاتالیزور هستند (عموماً خودروهای امروزی کشور)، محل قرار کاتالیزور ماشین بعد از منیفولد دود و در ابتدای لوله اگزوز قرار دارد. اما در خودروهایی که دارای دو کاتالیزور هستند معمولاً یکی از آن دو در بخش خروجی دود و انتهای سیستم اگزوز و دیگری جلوتر درست بعد از خروجی منیفولد دود قرار گرفته است.

کاتالیزور در کجای اگزوز قرار دارد

همانطور که در بالا اشاره کردیم، در جواب این سوال که کاتالیزور در کجای اگزوز قرار دارد باید گفت که کاتالیزور ماشین بعد از منیفولد و در ابتدای لوله اگزوز قرار دارد. اما در خودروهایی که دارای دو عدد کاتالیزور هستند، یکی از کاتالیزورها در انتهای سیستم اگزوز و بعد از خروجی منیفولد قرار دارد.

خرید کاتالیزور ماشین

کاتالیزور یکی از قطعات مهم و کاربردی خودروها به‌شمار می رود که با توجه به مصرفی بودن این قطعه، بعد از مدت زمانی مشخص بایستی تعویض شود. برای خرید این قطعه نیاز است که اطلاعات دقیق و لازم را داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین کاتالیزور را برای ماشین خود انتخاب کنید. به همین منظور شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و خرید کاتالیزور ماشین با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و یا به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید. پس از تماس با مجموعه یدک یار، کارشناسان ما تمامی اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهند دارد تا از تجربه هرچه بهتری برای خرید این قطعه بهره‌مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد اینکه کاتالیزور ماشین کجاست دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.