بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی سیتروئن C5

تعویض به موقع لوازم مصرفی سیتروئن C5 نقش بسزایی روی بالا رفتن طول عمر و کارایی این خودرو دارد. مهم ترین محصولات مصرفی سیتروئن C5 شامل روغن موتور، روغن گیربکس، لنت، شمع، کمک فنر و…. می باشد که باید هر کدام از این لوازم را سر موقع تعویض کنید. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی سیتروئن C5 پرداخته‌ایم تا با زمان تعویض این اقلام آشنا شوید.

خودروهای فرانسوی محبوبیت بالایی در کشورمان دارند که همین مسئله باعث شده شاهد خودروهایی از کمپانی های پژو، رنو، سیتروئن و… باشیم. یکی از این خودروهای فرانسوی موجود در بازار سیتروئن C5 نام دارد که طی سال های ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۱ در بازار عرضه می شد. سیتروئن سی ۵ (Citroen C5) که خودرویی در کلاس سدان محسوب می شود به دلیل امنیت بالا و مشخصات فنی قابل قبول طرفداران خاص خودش را دارد که به همین دلیل ما تصمیم به بررسی “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی سیتروئن C5” گرفتیم تا با آگاهی از زمان تعویض اقلام مصرفی بتوانید این ماشین را در بهترین شرایط نگهداری کنید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور سیتروئن C5

روغن موتور سیتروئن C5 به عنوان یکی از مهم ترین محصولات مصرفی این خودرو شناخته می شود که بایستی در بازه‌های زمانی مشخص تعویض شود تا سلامت موتور ماشین به خطر نیفتد. روغن موتور وظیفه روانکاری و خنک سازی قطعات داخل موتور را بر عهده دارد که از این رو توصیه می شود روغن موتور سیتروئن C5 را هر ۵ هزار کیلومتر یا هر شش ماه یکبار تعویض کنید. 

[ARPrice id=362]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس سیتروئن C5

خودروی سیتروئن C5 دارای گیربکس اتوماتیک است و همانطور که می دانید گیربکس های اتوماتیک به روغن گیربکس متکی هستند و باید به زمان تعویض این روغن دقت ویژه‌ای داشته باشید. روغن گیربکس سیتروئن C5 را بهتر است هر ۴۰ هزار کیلومتر یا هر دو سال یکبار تعویض کنید که البته شما می توانید هر از چند گاهی روغن گیربکس را بررسی کنید تا در صورت کثیفی یا کم شدن مقدار آن، سریعاً روغن گیربکس سیتروئن C5 را تعویض کنید. در این رابطه اگر قصد دارید که با چگونگی بررسی و اندازه گیری روغن گیربکس آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه اندازه گیری روغن گیربکس اتومات را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

[ARPrice id=363]

بهترین زمان تعویض زنجیر تایم سیتروئن C5

زنجیر تایم همانند تسمه تایم وظیفه زمانبندی چرخش میل لنگ و میل سوپاپ را بر عهده دارد اما با این تفاوت که دارای عمر بالاتری نسبت به تسمه تایم می باشد. همین موضوع باعث شده که بهترین زمان تعویض زنجیر تایم سیتروئن C5 بین ۸۰ الی ۱۶۰ هزار کیلومتر باشد.

[ARPrice id=364]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام سیتروئن C5

تسمه دینام سیتروئن C5 کلید عملکرد کلی موتور است که قطعات مهم خودرو را به حرکت در می آورد و انرژی را به آن ها منتقل می کند. با گذر زمان تسمه دینام سیتروئن C5 دچار فرسودگی و خرابی می شود که می بایست این قطعه را در حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=365]

بهترین زمان تعویض شمع سیتروئن C5

یکی دیگر اقلام مصرفی مهم سیتروئن C5 شمع می باشد که این قطعه عمل جرقه زنی و احتراق موتور را شروع می کند و ادامه می دهد. معمولاً بهترین زمان تعویض شمع سیتروئن هر ۴۰ هزار کیلومتر می باشد که برای جلوگیری از عوارض عدم تعویض شمع خودرو بایستی سر موقع این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=366]

بهترین زمان تعویض باتری سیتروئن C5

باتری سیتروئن C5 نقش موثری را در تامین نیرو مورد نیاز بسیاری از بخش های مختلف خودرو ایفا می کند که به طور میانگین عمر مفید باتری سیتروئن C5 در حدود ۲ الی ۳ سال می باشد. با این حال هر زمان که با علائم خرابی باتری ماشین مانند کم نور شدن چراغ های جلو، روشن شدن چراغ چک باتری، مشکل در استارت و سایر موارد مواجه شدید باید بدانید باتری که سیتروئن C5 نیاز به تعویض خواهد داشت.

[ARPrice id=367]

بهترین زمان تعویض لنت سیتروئن C5

یکی از اجزای مهم سیستم ترمز سیتروئن C5 لنت ترمز می باشد که این قطعه وظیفه کاهش سرعت و توقف خودرو را عهده‌دار است. از آنجایی که لنت ترمز قطعه‌ای مصرفی محسوب می شود شما باید آن را در بازه های زمانی مشخص تعویض کنید که به همین منظور بهترین زمان تعویض لنت ترمز جلو سیتروئن C5 هر ۴۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لنت ترمز عقب سیتروئن C5 هر ۶۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=368]

بهترین زمان تعویض لاستیک سیتروئن C5

لاستیک های سیتروئن C5 تاثیر زیادی روی هندلینگ و کیفیت سواری دارند که در صورت فرسودگی بایستی سریعاً تعویض شوند. از آنجایی که معمولاً لاستیک های جلو زودتر از لاستیک های عقب دچار فرسودگی می شوند شما باید لاستیک های جلو سیتروئن C5 را هر ۷۰ هزار کیلومتر و لاستیک های عقب سیتروئن C5 را هر ۹۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=369]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی سیتروئن C5

خودروی سیتروئن C5 دارای انواع فیلترها مانند فیلتر هوا، فیلتر روغن، صافی بنزین و… می باشد که در ادامه به تفکیک بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی سیتروئن C5 را بررسی کرده‌ایم.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا سیتروئن C5:

ذرات و گرد و غبار زیادی در هوا وجود دارند که می توانند به اجزای مختلف خودرو آسیب جدی وارد کنند و سبب فرسایش آن ها شوند. فیلتر هوا سیتروئن C5 در اینجا وظیفه دارد تا از ورود این ذرات به داخل موتور و اجزای آن جلوگیری کند و مانع فرسایش و خرابی آنها شود. با توجه به اینکه فیلتر هوا سیتروئن C5 با گذر زمان دچار گرفتگی می شود شما باید این قطعه را در حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=370]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق سیتروئن C5:

فیلتر کابین سیتروئن C5 به حدف آلاینده‌های مضر از جمله دود و گرد و غبار از هوایی که در داخل اتاق خودرو تنفس می کنید کمک می کند. در واقع این فیلتر به کمک سیستم HVAC موجود در خودرو، هوا را تمیز می کند. از آنجایی که فیلتر اتاق سیتروئن C5 با سلامت سرنشینان خودرو سر و کار دارد توصیه می کنیم این فیلتر را هر ۱۲ الی ۱۵ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=371]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن سیتروئن C5:

مهم ترین نقشی که فیلتر روغن سیتروئن C5 دارد این است که روغن موتور را تصفیه کند و همچنین باعث افزایش طول عمر آن شود. با توجه به این موضوع حتماً زمانی که می خواهید روغن موتور سیتروئن C5 را تعویض کنید همراه با روغن موتور، فیلتر روغن سیتروئن C5 را نیز تعویض کنید.

[ARPrice id=372]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین سیتروئن C5:

ناخالصی های مختلف مانند تراشه‌های رنگ، زنگ زدگی، ضایعات و… که به دلیل آلوده بودن شلنگ های انتقال سوخت و یا کهنه بودن باک بوجود می آیند همراه با سوخت وارد باک شده و تاثیرات نامناسبی را در موتور خودرو می گذارند. به همین دلیل الزام وجود فیلتری که مانع ورود این ذرات به داخل سوخت و باک خودرو شود وجود دارد که از این رو صافی بنزین در خودروها کاربرد دارد. صافی بنزین سیتروئن C5 در حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر عمر خواهد کرد که در این بازه زمانی شما باید این قطعه را تعویض کنید چراکه با گرفتگی صافی بنزین عملاً کارایی این قطعه از بین می رود.

[ARPrice id=373]

بهترین زمان تعویض کمک فنر سیتروئن C5

کمک فنر سیتروئن C5 جزیی از سیستم تعلیق این خودرو به شمار می رود که نقش مهمی را در جذب ضربات و ارتعاشات وارده به شاسی خودرو و جلوگیری از انتقال آنها به اتاق خودرو دارد. عمر کمک فنر سیتروئن C5 کاملاً بستگی به سبک و شرایط تردد شما دارد که طبیعتاً اگر به طور مداوم در مسیرهای ناهموار تردد می کنید، زودتر نیاز به تعویض این قطعه پیدا خواهید کرد. با این حال به طور میانگین می توان گفت که بهترین زمان تعویض کمک فنر سیتروئن C5 هر ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=374]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور سیتروئن C5

کاتالیست یا کاتالیزور سیتروئن C5 وظیفه دارد که انتشار آلایندگی های این خودرو را کاهش دهد که به همین دلیل کاتالیزور سیتروئن C5 از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد موتور نصب می شود. با گذر زمان کاتالیزور سیتروئن C5 دچار خرابی و گرفتگی می شود که به همین دلیل در حدود هر ۱۰۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض این قطعه خواهید داشت.

[ARPrice id=375]

خرید لوازم یدکی سیتروئن C5

خرید-لوازم-یدکی-سیتروئن-C5

ما در این مقاله به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی سیتروئن C5 پرداختیم تا بدانید چه قطعه‌ای را چه زمانی باید تعویض کنید. به همین منظور در زمان تعویض اقلام مصرفی می توانید برای خرید لوازم یدکی سیتروئن C5 به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و علاوه بر ثبت سفارش، از مشاوره رایگان بهره مند شوید. متخصصان فنی یدک یار در طول فرایند خرید همراه شما خواهند بود تا بتوانید لوازم یدکی سیتروئن C5 را با بهترین کیفیت خریداری کنید.

با تشکر اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی سیتروئن C5 دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.