آیا رانندگی بدون تسمه دینام امکان پذیر است؟

تسمه دینام اهمیت بالایی در عملکرد سیستم های مختلف خودرو دارد. اگر تسمه دینام خراب شود و یا کلاً تسمه دینام در ماشین وجود نداشته باشد، با مشکلات مختلفی روبرو می شوید. به همین دلیل ما به بررسی امکان رانندگی بدون تسمه دینام پرداخته‌ایم تا به طور کامل با این موضوع آشنا شوید.

تسمه دینام ماشین قطعه‌‌ای مهم است. این تسمه برای راه اندازی بسیاری از لوازم جانبی و قطعاتی که نمی توانند مستقیماً به منبع برق موتور متصل شوند، مانند دینام خودرو، کمپرسور کولر ماشین، واتر پمپ و غیره طراحی شده است. این تسمه همچنین وظیفه دارد با همگام سازی زمانبندی، از کارکرد بخش های خاصی از خودرو با یکدیگر اطمینان حاصل کند. در این مقاله قصد داریم به “رانندگی بدون تسمه دینام” بپردازیم تا ببینیم آیا این امکان وجود دارد یا خیر.

رانندگی بدون تسمه دینام

رانندگی بدون تسمه دینام

همانطور که اشاره کردیم، تسمه دینام در همه وسایل نقلیه، دینام را به حرکت در می آورد که نیروی مورد نیاز سیستم های الکتریکی از جمله فرمان ماشین، سیستم تهویه مطبوع و… را فراهم می کند. رانندگی بدون تسمه دینام (Drive Without Serpentine Belt) به این معنی است که این سیستم ها از کار خواهند افتاد. رانندگی بدون تسمه دینام جریان ضد یخ برای حفظ دمای موتور وجود مختل خواهد کرد که این موضوع اصلاً خوب نیست زیرا بدون عبور ضد یخ از موتور، ماشین دچار گرمای بیش از حد، جوش آوردن و مشکلات جدی تری مانند تاب برداشتن پیستون خواهد شد. 

آیا ماشین بدون تسمه دینام میشه حرکت کرد

اگر به این فکر می کنید که آیا ماشین بدون تسمه دینام میشه حرکت کرد، پاسخ منفی است. رانندگی بدون تسمه دینام خطرات زیادی دارد. تسمه دینام یک جزء حیاتی برای ماشین شماست و اگر این قطعه وجود نداشته باشد و یا هنگام رانندگی پاره شود، دردسر بزرگی را ایجاد خواهد کرد. 

تسمه دینام با چرخاندن ضد یخ نقش مهمی در کارکرد روان موتور ماشین را دارد تا در حین رانندگی خودرو بیش از حد گرم نشود. برای اینکه این عملکرد به درستی کار کند، خودرو به واتر پمپ نیاز دارد که ضد یخ دائماً در گردش باشد. همچنین بدون تسمه دینام سیستم فرمان خودرو از کار می افتد که این بدین معنی است که دیگر نمی توانید فرمان ماشین را بچرخانید. 

مدت زمانی که ماشین شما بدون تسمه دینام دوام می آورد به چند عامل بستگی دارد. برای مثال، اگر هوا در بیرون گرم باشد، موتور بدون خنک سازی کافی بیش از حد گرم می شود بنابراین در صورت این اتفاق دیگر نمی توانید رانندگی کنید. از طرف دیگر، اگر هوا سرد باشد، ممکن است باتری ماشین بدون تسمه دینام فقط ۹۰ دقیقه دوام بیاورد!

خرید تسمه دینام ماشین

خرید تسمه دینام ماشین

با توجه به مطالب گفته شده، نبود تسمه دینام در خودرو می تواند مشکلات مختلفی را به همراه داشته باشد و نتوانید به رانندگی ادامه دهید. پس زمانی که علائم خرابی تسمه دینام را مشاهده کردید نیاز است فوراً خرید این قطعه را انجام دهید. به همین منظور زمانی که قصد خرید تسمه دینام ماشین را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. گفتنی است پس از تماس با مجموعه یدک یار، شما می توانید تمامی سوالات خود را از همکاران ما بپرسید تا کارشناسان یدک یار شما را در راستای خریدی مناسب تر یاری نمایند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر دیدگاهی راجع به رانندگی بدون تسمه دینام دارید خوشحال می شویم با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.