انواع رادیاتور خودرو کدام است؟

انواع رادیاتور خودرو از لحاظ کاربردی به رادیاتور آب، رادیاتور بخاری و رادیاتور کولر بخش بندی می شود و همچنین این قطعه از نظر جنس به صورت آلومینیوم، مس و یا برنج است و از نظر طراحی شامل رادیاتور لانه زنبوری، رادیاتور لوله با پره، فن تیوب و… می باشد.

رادیاتور ماشین یکی از اجزای حیاتی سیستم خنک کننده می باشد که برای دفع گرمای تولید شده توسط موتور و حفظ دمای عملیاتی بهینه طراحی شده است. رادیاتور ماشین از حیث کاربرد، طراحی، جنس و ساختار به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شود که در ایم مقاله ما قصد داریم به بررسی “انواع رادیاتور خودرو” (What are the Types of Car Radiators) بپردازیم تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

انواع رادیاتور خودرو

انواع-رادیاتور-خودرو

رادیاتور را می توان یکی از کاربردی ترین قطعات سیستم خنک کننده ماشین ها محسوب کرد که مهم ترین نقش رادیاتور در خودرو خنک کردن مایع خنک کننده می باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، رادیاتور ماشین از حیث جنس فلز و ساختار فلز به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود. جنس رادیاتور ماشین معمولاً از فلز آلومینیوم، مس و یا برنج است که در حرارت‌های بالا موتور بتواند انتقال دمای آب را به خوبی انجام دهد. همچنین روش های ساخت آنها می تواند از دو روش Soldering یا Brazing باشد. از لحاظ کارایی و کاربرد نیز دسته بندی های مختلفی برای این قطعه وجود دارد که می توانیم به رادیاتور آب، رادیاتور بخاری و رادیاتور کولر اشاره داشته باشیم. رادیاتور خودرو انواع مختلفی از نظر طراحی نیز دارند که با توجه به مدل خودرو ساخته شده‌اند. از انواع رادیاتور ماشین از نظر طراحی لوله های خنک کننده می توان به رادیاتور لوله با پره، فن تیوب، کروگیت و در نهایت رادیاتور لانه زنبوری که امروزه به عنوان رایج ترین نوع رادیاتور ماشین شناخته می شود اشاره کرد. رادیاتور لانه زنبوری از تعداد زیادی مجراهای باریک آب تشکیل شده که اتصال بین آنها از جفت شدن نوارهای فلزی و لحیم کاری شده در طول یکدیگر بوجود می آید. این مجراهای آب از منبع بالایی تا پایینی ادامه پیدا کرده‌اند.

خرید رادیاتور ماشین

حال که با انواع رادیاتور خودرو آشنا شدید، شما می توانید برای مشاهده قیمت رادیاتور خودروهای داخلی و خارجی و خرید رادیاتور مناسب ماشین خود به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس با مجموعه یدک یار، کارشناسان ما تمامی اطلاعات فنی لازم را در اختیارتان قرار خواهند داد تا مناسب ترین رادیاتور را برای ماشین خود خریدای کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد انواع رادیاتور خودرو دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.