بررسی بی ام و ۳۲۰i

بی ام و ۳۲۰i از خودرو های معروف و محبوب کمپانی آلمانی بی ام دبلیو می باشد که از سال ۱۹۷۵ تاکنون در نسل های مختلفی طراحی و عرضه شده است. این خودرو امکانات و آپشن های بسیاری را در کنار طراحی جذاب و خیره کننده شامل می شود و از محصولات موفق این کمپانی محسوب می شود.

بی ام و ۳۲۰i خودرویی است که از سال ۱۹۷۵ در حال تولید است. این خودرو سری ۳ محصولات کمپانی بی ام دبلیو است و مظهر سدان اسپرت امروزی است که دارای تکنولوژی بالا  و هم چنین دارای ویژگی‌ های طراحی خیره‌کننده، فناوری نوآورانه و کارایی بالای موتور است که به رانندگی شما هیجان می‌افزاید. از دیگر آپشن‌های آن می‌توان به سازگاری آن با تکنولوژی‌های جدید اشاره کرد. یدک یار نیز به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین لوازم یدکی، به فروش لوازم یدکی بی ام ۳۲۰ نیز پرداخته است.

بی ام و ۳۲۰ آی (BMW 320i) از جمله محبوب ترین و موفق ترین محصولات تولید شده کمپانی بی ام دبلیو می باشد که تاکنون در ۶ نسل مختلف طراحی و عرضه شده است. این خودرو لوکس می تواند گزینه بسیار خوبی برای خریدارانی که به دنبال ماشین های سدان و در عین حال اسپرت هستند، می باشد. جالب است بدانید که این مدل بی ام وی در کشور ما نیز با استقبال خوبی مواجه شده و نمونه های سدان، کروک، و کوپه آن در بازار کشور خرید و فروش می شود. در ادامه به بررسی کامل تری از بی ام و ۳۲۰i می پردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های بی ام و سری ۳ و ۳۲۰i

ویژگی‌های بی ام و سری 3 و 320i

بی ام و سری ۳ قدرت و نوآوری را در یک سدان، از موتور احتراقی و موتور الکتریکی یکپارچه ۳۳۰e تا M340i که می‌تواند تا ۳۸۲ اسب بخار نیرو تولید کند، با هم ترکیب می‌کند. این سدان جمع و جور با مرکز ثقل پایین و اجزای سبک وزن است.

بی ام و سری ۳ با اجزای مهندسی شده مانند ترمز، سیستم تعلیق و موتور ۳٫۰ لیتری ۶ سیلندر خطی با جدیدترین فناوری هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی، عملکرد تهاجمی را برای سدان سری ۳ به ارمغان می‌آورد. طراحی خیره کننده بی ام و سری ۳ سدان ۲۰۲۲ به طور بی عیب و نقصی سبک شخصی و عظمت زیبایی شناسی را در هم آمیخته است. سدان بی ‌ام ‌و سری ۳ مدل ۲۰۲۲ دارای ویژگی‌های راحت‌تری است.

بی ام و ۳۲۰i سازگاری بی‌سیم Apple CarPlay و Android Auto، دسترسی فوری به برنامه ‌ها، سرگرمی‌ها، ویژگی‌های ارتباطی و موارد دیگر را فراهم می‌کند. همچنین، بی ام و سری ۳،  از نظر قدرتی نیز کارایی بالایی دارد. حداکثر قدرت آن ۱۸۴ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است و حجم موتور آن ۱۹۹۷ سی سی می‌باشد. این ماشین دیفرانسیل عقب می‌باشد و دارای موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه است. سدان اصلی سری ۳ قدرت، چابکی و روحیه را برای رانندگی روزمره به ارمغان آورد که با فن آوری کارآمد و مهندسی شده، این عملکرد بارزتر شده است.

دستیار شخصی هوشمند بی ام و به شما کنترل کاملی بر تنظیمات خودرو، ناوبری و سیستم‌های سرگرمی می‌دهد. همچنین به سادگی با «Hey, BMW…» یا کلمه فعال‌سازی شخصی خود، می‌توانید آن را روشن کنید.

از دیگر ویژگی‌های بی ام وی ۳۲۰i می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ترمز CBC، DBC، ABS، DTC، DSC
  • بی ام و ۳۲۰i دارای کیسه هوا برای سرنشینان جلو است. همچنین کیسه‌های هوایی برای محافظت از زانوی سرنشینان جلو نیز در این ماشین تعبیه شده است. این سری از بی ام و دارای کیسه هوای جانبی نیز است.
  • ویژگی‌های سیستم صوتی بی ام و ۳۲۰i عبارتند از: قابلیت پخش CD و MP3 که در این ماشین وجود دارد. این ماشین دارای سیستم RDS است. می‌توان دستگاه‌های iPod و USB را به آن متصل کرد. دارای سیستم بلوتوث و رادیوی HD است. همچنین سیستم صوتی آن از نوع iDrive است و صفحه نمایش آن ۶٫۵ اینچ است و می‌توان با استفاده از آن از اطلاعات ترافیکی مطلع شد.
  • موتور بی ام و ۳۲۰i، تواین پاور توربو است. دارای سیستم start و stop است. گیربکس آن ۸ سرعته است و دارای سیستم ATC می‌باشد. باد لاستیک‌ها در این ماشین قابل نمایش است. صندلی‌های آن را در ۸ جهت می‌توان تنظیم کرد. دارای کروز کنترل می‌باشد و گرمکن صندلی دارد. سرنشینان جلو و عقب از سیستم تهویه مطبوع جداگانه برخوردار هستند. از دیگر آپشن‌های آن آینه‌های برقی تاشو اتوماتیک و سنسور باران است. در آن از سیستم نمایش دهنده نقطه کور استفاده شده است. سنسور پارک دارد و سقف آن سانروف است.
  • از ویژگی‌های داخلی آن می‌توان به تودوزی شیک آن اشاره کرد. پارچه مورد استفاده در تودوزی SensaTec سوراخ‌دار جدید با رنگ‌های پر جنب و جوش مانند تاکورا قرمز و کنیاک، حسی جسورانه‌ای به فضای داخلی ماشین شما می‌افزاید.

بی ام و سری ۳ چقدر قابل اعتماد است؟

بی ام و سری 3 چقدر قابل اعتماد است؟

اگرچه برخی از مدل‌های بی ام و وجود دارند که انتظارات مشتری را در مورد قابلیت اطمینان برآورده نکرده‌اند، اما در صورت پیروی از یک روال تعمیر و نگهداری دقیق، بی ام و سری ۳ خودرویی قابل اعتماد است. برخی از افراد بی ام و سری ۳ را قابل اعتمادترین خودروهای خط تولید BMW می‌دانند و این ماشین در سال‌های اخیر رتبه بندی قابلیت اطمینان خود را در سایت‌های بررسی خودکار بهبود بخشیده است.

RepairPal امتیاز قابلیت اطمینان ۳٫۰ از ۵٫۰ را به BMW سری ۳ داده است و این مدل از بین ۳۱ مکان در رتبه ۱۹ قرار می‌گیرد. جی دی پاور، بی ام و  سری ۳ را در رتبه بندی کیفیت و قابلیت اطمینان ۷۶ درصد قرار داده است و آن را در رده  “متوسط” طبقه بندی کرده است. بر اساس نظرات مشتریان، بی ام و سری ۳ امتیاز قابلیت اطمینان ۳٫۷ از ۵٫۰ را به دست آورده که کمی بالاتر از میانگین است.

عمر بی ام و سری ۳ چقدر است؟

بی ام و سری ۳ در صورت نگهداری مناسب و رانندگی محافظه کارانه می‌تواند بین ۲۰۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ مایل دوام بیاورد. اگر ۱۵۰۰۰ مایل در سال رانندگی کنید، تقریباً ۱۳ تا ۱۷ سال بدون نیاز به تعمیرات گران قیمت و غیراقتصادی می‌توانید از این ماشین استفاده کنید. نمونه‌هایی از BMW سری ۳ وجود دارد که عمر آن به ۳۰۰۰۰۰ مایل می‌رسد. پس از رسیدن به این زمان قطعاتی از خودرو مانند موتور یا گیربکس شروع به خراب شدن می‌کنند و وقتی این اتفاق می‌افتد تعمیر خودرو بیش از ارزشش هزینه دارد. طول عمر متوسط بی ام و سری ۳ به شرایطی مانند اقلیم، عادات رانندگی، روش‌های نگهداری و تعمیرات که چقدر دقیق دنبال می‌شوند، بستگی دارد

تعداد زیادی از خریداران BMW در مکان‌هایی با برف کم یا بدون برف و دمای متوسط به دنبال وسایل نقلیه دست دوم می‌گردند. اساساً، اگر می‌خواهید بی ام و سری ۳ شما عمر طولانی و سالمی داشته باشد، واقعاً باید مراقب تعمیر و نگهداری آن باشید. اقدامات مراقبتی شامل بررسی‌های معمولی مانند سطح مایعات، فیلتر هوا، فشار لاستیک‌ها و غیره و همچنین به ‌روز نگه‌ داشتن فواصل زمان‌بندی ‌شده تعمیر و نگهداری است.

مصرف سوخت BMW سری ۳

BMW 320i در انواع مختلف و انواع بدنه موجود است و مصرف سوخت تخمینی این خودرو از ۶٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای سدان برای آخرین سال تولید مدل شروع می‌شود.

ابعاد بی ام و سری ۳

در جدول زیر ابعاد بی ام وی ۳۲۰i سدان و واگن آورده شده است.

سال ساختنوع بدنهارتفاع x عرض x طول
۲۰۲۲Sedan1435 x 1827 x 4709 mm
2021Sedan1435 x 1827 x 4709 mm
2020Sedan1435 x 1827 x 4709 mm
2019Wagon1429 x 1811 x 4624 mm
2019Sedan1429 x 1811 x 4624 mm
2018Wagon1429 x 1811 x 4624 mm
2018Sedan1429 x 1811 x 4624 mm

سایز چرخ بی ام و سری ۳

سایز تمامی مدل های سری ۳۲۰ به ۲۲۵،۴۰،۱۸ بر می گردد که ممکن است سایز های دیگر لاستیک نیز برای آن مناسب باشد اما خودرو کمپانی بی ام و این اندازه لاستیک را برای خودرو توصیه کرده. البته به مدل های پایین تر لاستیک ۲۲۵، ۴۵، ۱۸ نیز میخورد که باید قبل از خرید حتما از تعمیر کار خود جست و جو کنید.

چه زمانی باید منتظر زنگ زدگی در بی ام و ۳۲۰i باشید؟

به دلیل استفاده از مواد با کیفیت بالاتر و گالوانیزه و آب بندی شده در زیر بدنه خودرو، انتظار نمی رود BMW‌ های سری ۳ حتی بعد از مدت زمان طولانی زنگ بزنند. BMW یک پک جامع محافظت در برابر خوردگی ارائه می‌دهد و به اندازه‌ای به آن اطمینان دارند که تا ۱۲ سال ضمانت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی ارائه می‌دهد.

بسته به جایی که در آن زندگی می‌کنید، زنگ زدگی در خودرو می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد:

  • مناطق ساحلی، که در آن هوای شور اقیانوس به رنگ خودرو آسیب می‌رساند و قطعات فلزی را دچار خوردگی می‌کند.
  • مناطقی که در زمستان به شدت روی جاده‌ها نمک می‌ریزند. باید گفت که نمک و عوامل شیمیایی مورد استفاده می‌توانند خودروی شما را خراب کنند.
  • مناطق با بارندگی زیاد و رطوبت بالا؛ رطوبت زنگ زدگی را تسریع می‌کند.

برای کمک به جلوگیری از زنگ زدگی بی ام و سری ۳ خود، توصیه می‌کنیم:

  • ماشین خود را به درستی و به طور منظم تمیز کنید. به خصوص پس از قرار گرفتن در معرض باران، خاک، برف و نمک. حتماً قسمت زیرین خودرو را نیز تمیز کنید.
  • در زمان نگهداری از بی ام و ۳۲۰i، در صورت امکان، خودروی خود را در گاراژ نگهداری کنید و از عوامل محیطی دور نگه دارید.
  • لکه‌ها و خراش‌های رنگ آسیب دیده را ترمیم کنید زیرا فلز از این قسمت‌ها در معرض اکسیده شدن قرار می‌گیرد.

رنگهای بدنه بی ام و ۳۲۰i

  • آلپاین سفید
  • جت بلک
  • یاقوت کبود سیاه
  • ملبورن قرمز
  • نقره ای یخچال
  • سفید معدنی
  • خاکستری معدنی
  • آبی مدیترانه ای
  • نارنجی به رنگ غروب
  • برنز ورمونت
  • خاکستری دراویت

سوالات متداول راجع به بی ام و ۳۲۰i (BMW سری ۳)

آیا بی ام و سری ۳ سدان یک خودروی اسپرت است؟

عملکرد و طراحی بی ام و سری ۳ سدان ۲۰۲۲ آن را به عنوان یک خودروی اسپرت طبقه بندی می‌کند. BMW چندین موتور قدرتمند را برای این مدل ارائه می‌دهد، از جمله یک موتور ۴ سیلندر با قابلیت تولید حداکثر ۲۵۵ اسب بخار، یک بی ام و ام ۶ سیلندر با حداکثر قدرت ۳۸۲ اسب بخار و یک موتور ترکیبی ۴ سیلندر بنزینی و موتور الکتریکی با خروجی ۲۸۸ اسب بخار.

وزن بی ام و سری ۳ سدان چقدر است؟

وزن آن از ۳۵۷۱ پوند در بی ام و  330i سدان ۲۰۲۲ تا ۴۲۰۰ پوند در بی ام و  330e xDrive سدان ۲۰۲۲ متغیر است.

آیا سدان بی‌ ام ‌و سری ۳ مدل ۲۰۲۲ سیستم چهار چرخ متحرک ارائه می‌کند؟

سدان‌های BMW 330i xDrive، M340i xDrive، ۳۳۰e xDrive و M3 Competition xDrive همگی به xDrive، سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند بی ام و مجهز شده اند. این سیستم هم برای جاده‌های خشک و هم برای شرایط آب و هوایی نامطلوب، کشش را افزایش می‌دهد. M3 Competition xDrive به ‌صورت استاندارد با M xDrive، سیستم چهارچرخ متحرک بی ‌ام ‌و با قابلیت تنظیم ۴WD، ۴WD Sport و ۲WD برای کنترل نهایی عرضه می‌شود.

بی ام و  Ultimate Care چیست؟

BMW Ultimate Care یک برنامه تعمیر و نگهداری جامع است که تمام خدمات تعمیر و نگهداری توصیه شده توسط کارخانه برای مدل‌های واجد شرایط را پوشش می‌دهد. دوره پوشش تعمیر و نگهداری برای ۳ سال اول یا ۳۶۰۰۰ مایل است، بستگی دارد که کدام زودتر اتفاق بیفتد. تمام کارهای تحت پوشش این طرح نگهداری در مراکز مجاز بی ام و، و توسط تکنسین‌های آموزش دیده بی ام و انجام می‌شود. این متخصصان فقط از قطعات اصلی BMW برای اطمینان از کیفیت و عملکرد بی ام و شما استفاده می‌کنند.

بهترین و بدترین سال‌ها برای بی ام و سری ۳

بهترین و بدترین سال‌ها برای بی ام و سری 3

بی ‌ام ‌و سری ۳ هفت نسل را در بر می‌گیرد و در چندین نسخه از ۳۱۸ تا ۳۴۰ عرضه شده است. در زیر بهترین و بدترین انتخاب‌های ما در بین مدل‌های مختلف آورده شده است.

بدترین BMW سری ۳ مدل ۳۲۵ در سال ۲۰۰۳ است. بر اساس داده‌های مربوط به شکایات خودرو، در مجموع ۲۰ شکایت علیه آن ثبت شده است. مهمترین مشکل، فرمان برقی معیوب بوده که در کیلومتر ۸۷۰۰۰ مایل رخ داده و هزینه تعمیر آن ۱۲۰۰ دلار بوده است. همچنین این مدل مشکلات الکتریکی و موتوری نیز داشته است.

بهترین سال مدل برای بی ام و سری ۳ جدیدترین مدل‌های آن یعنی از سال ۲۰۲۰ به بعد است. مزیت مدل‌های جدیدتر این است که از تمام اشتباهات نسل قبلی خود درس گرفته اند. آنها همچنین به روزترین فناوری، و ویژگی‌های ایمنی را ارائه می‌دهند و در نسخه‌های الکتریکی مانند ۳۳۰e موجود هستند.

لیست سال‌های تولید بی ام و سری ۳

در زیر لیستی از واحدهای ب ام و سری ۳ در هر سال مدل آمده است:

نسل اول (۱۹۷۵ – ۱۹۸۱)

نسل دوم (۱۹۸۲ – ۱۹۸۹)

نسل سوم (۱۹۹۰ – ۱۹۹۶)

نسل چهارم (۱۹۹۷ – ۲۰۰۳)

نسل پنجم (۲۰۰۴ – ۲۰۱۰)

نسل ششم (۲۰۱۱ – ۲۰۱۷)

نسل هفتم (۲۰۱۸ – تا به امروز(

ترمزهای BMW سری ۳ چقدر دوام می‌آورند؟

ترمزهای بی ام و سری ۳ حدود ۳۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ مایل یا ۲-۴ سال بر اساس ۱۵۰۰۰ مایل در سال دوام می‌آورند. اگر معمولاً در ترافیک رانندگی میکنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که ترمزها زودتر فرسوده شوند.

لاستیک‌های BMW سری ۳ چقدر عمر می‌کنند؟

لاستیک‌های استوک سری ۳ بی ام و می‌توانند تقریباً ۳ سال بر اساس ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ مایل در سال دوام بیاورند. با اطمینان از اینکه لاستیک‌ها با میزان باد مناسب نگه داشته می‌شوند، می‌توانید عمر بیشتری از لاستیک‌های خود انتظار داشته باشید، البته باید به صورت ماهانه باد لاستیک‌ها را بررسی کنید. استفاده از لاستیک‌ها در هر ۵۰۰۰ مایل، فرسودگی یکنواختی را در لاستیک‌ها بوجود می‌آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.