چه رنگی محبوب ترین رنگ خودروست؟

محبوب ترین رنگ برای خودرو در بین مردم چیست؟ چرا این رنگ به عنوان محبوب ترین رنگ خودرو شناخته میشود؟ چه میزان از تولیدات خودرو سازان داخلی و خارجی با رنگ محبوب روانه بازار می شوند؟ پژو ۲۰۷، ۲۰۶، ۴۰۵، پراید و ال ۹۰ بیشتر با چه رنگی از کارخانه وارد بازار خرید و فروش خودرو میشوند؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید…

محبوب ترین رنگ خودرو در ایران

طبق نظرسنجی هایی که از دارندگان خودرو بدست آمده و یا حتی بسیار ساده تر با نگاهی به خیابان ها و خودرو هایی که در حال رفت و آمد هستند متوجه می شویم که رنگ اکثر خودرو ها سفید است.

حال به بررسی چند دلیل از دلایل علاقه مندی به “رنگ سفید در خودرو” میپردازیم :

نخستین دلیل گرایش مصرف کنندگان به این رنگ خودرو این است که ؛ از نظر آنها رنگ سفید ظاهر خودرو را بهتر نشان میدهد ، یعنی گرد و غبار روی آن کمتر نمایان می شود و خط و خش نیز کمتر دیده می شود ، در صورتی که در خودروهایی با رنگ های تیره ( مشکی ، خاکستری و ……) خط و خش و گرد و غبار بیشتر نمایان می شود.

یکی دیگر از دلایل انتخاب این رنگ رغبت بیشتر خریداران به رنگ سفید است ، یعنی در زمانی که فردی قصد فروش خودرو خود را دارد به علت بالا بودن طرفداران این رنگ فروش آن بسیار راحت تر می باشد و در واقع یک آپشن برای فروش خودرو محسوب می شود البته با وجود اینکه خودروسازان قیمت بالاتری برای این رنگ خودرو نسبت به سایر رنگ ها از خریداران دریافت نمی کنند.

دلیل بعدی جذب نور کمتر این رنگ نسبت به رنگ های تیره و منعکس کردن گرما در تابستان می باشد که باعث خنک تر شدن اتاق خودرو می شود.

بر اساس گزارش ها خودروهای رنگ روشن به دلیل بهتر دیده شدن و بازتاب نوری که از سطح خود دارند برای رانندگی در شب گزینه ی مناسب تری می باشند ، در هنگام صدمه وارد شدن به خودرو ، در زمان تعمیر نیز رنگ سفید نسبت به رنگ های متالیک از لحاظ همخوانی با رنگ سایر قسمت های بدنه یکدست تر خواهد شد.

تولید بیش از ۵۰ درصد خودرو ها در ایران به رنگ محبوب خودرو

به دنبال گرایش بیشتر مصرف کنندگان به این رنگ ، خودرو سازان نیز تمایل بیشتری به رنگ سفید در خودرو ها نشان دادند و از این رو بیشتر محصولات خود را به رنگ سفید تولید می کنند ، در خودرو هایی مانند : پراید ، پژو ۲۰۷ ، ۲۰۶ ، ۴۰۵ و ال۹۰ هم رنگ سفید سهم بیش از ۵۰ درصد از تولید را در میان سایر رنگ ها داشته است. به گونه ای که اگر پارکینگ تولید کنندگان داخلی را نگاه کنید به سختی خودرو با رنگی پیدا خواهید کرد.

پارکینگ خودرو سازان داخلی
پارکینگ ایرانخودرو که در بین تمامی خودرو ها تولید شده، ماشین رنگی به چشم نمیخورد

رنگ محبوب خودرو در جهان

انتخاب رنگ خودرو امری کاملا سلیقه ای است اما آمارها نشان میدهد که رنگ های سفید ، مشکی و خاکستری به ترتیب علاقه مندی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است ، در این میان خودرو سازان بزرگ جهان برای جذابیت و زیبایی بیشتر ، رنگ های جدیدی را برای خودرو های جدید عرضه کرده اند.

شما برای خودرو خود چه رنگی را انتخاب میکنید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.